Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
-
- Berichten: 11414
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
991 gt3 niet gereden.
Tov mijn 997 gt3 mk2. Qua chassis midden motor dus liever een gt4. Qua motor liever de gt3
Tov mijn 997 gt3 mk2. Qua chassis midden motor dus liever een gt4. Qua motor liever de gt3
- Joost
- Berichten: 1997
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
Wordt dat niet eens tijd dan?991 gt3 niet gereden

-
- Berichten: 11414
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
Jazeker Joost! Dat komt vast wel een keer. Qua balans zal er niet zoveel verschil zijn met een 997 mk2
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
Vond ik wel. Tor ligt weer een stukje verder naar het midden van de auto. Meer spoorbreedte scheelt ook een hoop. Meesturende achteras maakt hem ongelooflijk stabiel op hoge snelheid en helpt heel erg bij het insturen. En 9.000 toeren is toch wel een sensatie om mee te maken. Ding blijft maar door stampen. Verder vond ik het vooral te veel Atari en te weinig vaardigheid: ik ben geen PDK man en ik zal 't ook nooit worden.
-
Onlinetomgtr
- Berichten: 10903
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
Ik vind die startmotor ook kut, ouderwetse zwengel is veel leuker.
- WJ
- Berichten: 11998
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
Ik flipper er vrolijk op los met DSG. Ik persoonlijk vind dat geroer niks extra's toevoegen. Het maakt mij eerlijk gezegd ook weinig uit.
Waar de auto mee komt, daar ram ik hem vrolijk mee de wegen over.
Waar de auto mee komt, daar ram ik hem vrolijk mee de wegen over.

- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
Ik vind het een uitdaging om snel en soepel op te schakelen en met de juiste hoeveelheid tussengas terug te schakelen. De koppeling zo bedienen dat het schokvrij gaat en zonder hem te roosteren. De laatste paar tienden in de cijfers zullen mij jeuken
Tinus Tussengas to the rescue 


- Sander-E46
- Berichten: 2427
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
- romo
- Berichten: 27085
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
Supergaaf weer.........
Conclusie is ook helder en in overeenstemming met wat Andre reeds meldde !
- fors, erg fors aan de prijs
- laag, te laag voor drempels
- zelfs als 2e auto too much, dus een 3e.................ahum



Anyway hoe dan ook wel een fantastisch lekker ding en (bijna) niet te weerstaan..........
-
- Berichten: 11414
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
Ik kan hem weerstaan:)
- martll
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
Beetje onzin. Deze auto kan je zelfs als enige auto rijden.
- romo
- Berichten: 27085
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
martll schreef:Beetje onzin. Deze auto kan je zelfs als enige auto rijden.
Uiteraard kan dat, maar het is niet altijd handig.......met de GTS, kan ik uit eigen ervaring inmiddels melden, is dat exact het zelfde, behoudens dat die nog meer altagstauglich is dan een GT4
Dat had ik overigens ook zo ingeschat, altijd hier geroepen dat als er een Cayman zou komen, dat het dan een kar voor "erbij" zou zijn, waarvan akte.
OT;
Karmijn rood;


- Joost
- Berichten: 1997
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
Het is maar net wat je gewend bent.
Ik zelf zou prima dagelijks in de GT3 kunnen (en willen) rijden. Nose lift is wel een vereiste, maar als dat er op zit zijn drempels geen probleem.
Ik zelf zou prima dagelijks in de GT3 kunnen (en willen) rijden. Nose lift is wel een vereiste, maar als dat er op zit zijn drempels geen probleem.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
ook mooi dat rood
trouwens deze is ook leuk, mooi de wings van de spoilert bewerkt, is al eerder wat van langs gekomen.




http://www.autogespot.com/porsche-981-c ... 2015/06/08" onclick="window.open(this.href);return false;

trouwens deze is ook leuk, mooi de wings van de spoilert bewerkt, is al eerder wat van langs gekomen.
http://www.autogespot.com/porsche-981-c ... 2015/06/08" onclick="window.open(this.href);return false;
- romo
- Berichten: 27085
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
Joost schreef:Het is maar net wat je gewend bent.
Ik zelf zou prima dagelijks in de GT3 kunnen (en willen) rijden. Nose lift is wel een vereiste, maar als dat er op zit zijn drempels geen probleem.
Voor zover ik weet is er geen nose lift op een GT4 leverbaar?
Persoonlijk wissel ik liever met de karren, dat maakt het (nog) specialer in de beleving als je er dan mee op pad gaat.....IMHO
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
Na het mooie verhaal van André, afgelopen vrijdag maar eens naar Porsche centrum Groningen gereden in de gt3 om de gt4 te bekijken.
Ik had al bijna een half jaar niet meer in m'n eigen gt3 gereden, dus weer helemaal enthousiast na een bak revisie met nieuwe 1e en 2e versnelling en een nieuwe koppeling.
Maar wat is de Gt4 mooi in het echt, er kwam snel een verkoper bij me staan met verhalen over actieve motorsteunen, handgeschakeld, en de echte beleving in de auto.
Die wielen, remmen, het dashboard en de stoelen. Wat is het allemaal super mooi, dat zou voor mij de overweging zijn om eens over te stappen na wat moderners. Misschien over 2 jaar.
Qua rauwe pure rijbeleving kun je volgens mij net zo goed een oude (1999) 996 gt3 rijden met semi's en lichtgewicht wielen, clubsport pakket, en Manthey uitlaat. Maar die vraag kan ik niet beantwoorden totdat ik zelf de gt4 heb gereden. Ik ben wel heel nieuwsgierig naar het verschil, ik voel het verschil per nieuw model gt3 erg goed. De mk2 996 gt3 en de mk1 997 gt3 zijn al weer een stukje geciviliseerder.
Ik vind echte 911 klassiekers ook heel mooi, bijvoorbeeld een origele 964. Helaas heeft de 996 niet die ouwe klassieker uitstraling, duurt misschien nog wel 10 jaar.
Je eigen auto een klassieker laten worden vergt veel zelf beheersing, niet teveel naar de showroom van PCG naar gt4's kijken. Wat een super mooi ding.
Ik had al bijna een half jaar niet meer in m'n eigen gt3 gereden, dus weer helemaal enthousiast na een bak revisie met nieuwe 1e en 2e versnelling en een nieuwe koppeling.
Maar wat is de Gt4 mooi in het echt, er kwam snel een verkoper bij me staan met verhalen over actieve motorsteunen, handgeschakeld, en de echte beleving in de auto.
Die wielen, remmen, het dashboard en de stoelen. Wat is het allemaal super mooi, dat zou voor mij de overweging zijn om eens over te stappen na wat moderners. Misschien over 2 jaar.
Qua rauwe pure rijbeleving kun je volgens mij net zo goed een oude (1999) 996 gt3 rijden met semi's en lichtgewicht wielen, clubsport pakket, en Manthey uitlaat. Maar die vraag kan ik niet beantwoorden totdat ik zelf de gt4 heb gereden. Ik ben wel heel nieuwsgierig naar het verschil, ik voel het verschil per nieuw model gt3 erg goed. De mk2 996 gt3 en de mk1 997 gt3 zijn al weer een stukje geciviliseerder.
Ik vind echte 911 klassiekers ook heel mooi, bijvoorbeeld een origele 964. Helaas heeft de 996 niet die ouwe klassieker uitstraling, duurt misschien nog wel 10 jaar.
Je eigen auto een klassieker laten worden vergt veel zelf beheersing, niet teveel naar de showroom van PCG naar gt4's kijken. Wat een super mooi ding.

Laatst gewijzigd door jacobt op 08 jun 2015, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- Joost
- Berichten: 1997
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
Volgens mij inderdaad niet leverbaar op de GT4. Zou toch niet al te moeilijk moeten zijn zou je denken als de complete voortrein exact gelijk is aan die van de 991 GT3.
Wisselen is inderdaad het mooiste. Doe ik zelf ook het liefst. Door de afwisseling is het dan elke keer weer speciaal als je in een bepaalde auto rijdt.
Maar mocht je niet die 'luxe' hebben (alsof alleen een GT3 bezitten niet genoeg is!) dan zou je prima elke dag met de GT3 kunnen rijden. Hij is met de dempers op de normale stand zeker niet oncomfortabel en verder zit er alles op en aan wat je nodig hebt om normaal van A naar B te kunnen rijden.
Wisselen is inderdaad het mooiste. Doe ik zelf ook het liefst. Door de afwisseling is het dan elke keer weer speciaal als je in een bepaalde auto rijdt.
Maar mocht je niet die 'luxe' hebben (alsof alleen een GT3 bezitten niet genoeg is!) dan zou je prima elke dag met de GT3 kunnen rijden. Hij is met de dempers op de normale stand zeker niet oncomfortabel en verder zit er alles op en aan wat je nodig hebt om normaal van A naar B te kunnen rijden.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
De GTS is comfortabeler en (dus) meer alltagstauglich dan de 1M, die Romo als daily inzet ...
- romo
- Berichten: 27085
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
Macboy schreef:De GTS is comfortabeler en (dus) meer alltagstauglich dan de 1M, die Romo als daily inzet ...
DE GTS is idd comfy qua onderstel, maar ik vind niet dat de GTS daarom meer altagstauglich is.
Beide karren kunnen goed als daily gereden worden, afhankelijk van wat er op dat moment moet/niet moet.
- Robin
- Berichten: 55643
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
Interessante opmerkingen. Volgens mij moeten er meer factoren de revue passeren om de éne auto alltagstauglicher te maken dan de ander, dan alleen 't onderstel.
Het is maar in wat voor situatie je zit en wat men gewend is. Mijn ouders reden half Europa door in 'n Kever 1302 ofzo, waarvan 't schuifdak wel open, maar niet(of met veel gehengst en moeite) weer dicht kon op een gegeven moment:)
Idem verhalen van vroeger: 2CV, R4, Simcas, Fiat 124 of erger, Escorts, Kadetts uit de 60/70s toen (W) Europa mobiel werd(onze voorouders).
Ik zou geen 2 persoons auto kunnen kiezen als enige auto, ook al rijden 'we' misschien 1 keer per maand met 3 of 4 man erin. Dan nog. Wat is dan alltagstauglich. Je kiest zelf ook een 5 deurs ipv 3 deurs hatchback Ilija(?)
Romo nog meer één op één vergelijkingen? Interessant.

Het is maar in wat voor situatie je zit en wat men gewend is. Mijn ouders reden half Europa door in 'n Kever 1302 ofzo, waarvan 't schuifdak wel open, maar niet(of met veel gehengst en moeite) weer dicht kon op een gegeven moment:)
Idem verhalen van vroeger: 2CV, R4, Simcas, Fiat 124 of erger, Escorts, Kadetts uit de 60/70s toen (W) Europa mobiel werd(onze voorouders).
Ik zou geen 2 persoons auto kunnen kiezen als enige auto, ook al rijden 'we' misschien 1 keer per maand met 3 of 4 man erin. Dan nog. Wat is dan alltagstauglich. Je kiest zelf ook een 5 deurs ipv 3 deurs hatchback Ilija(?)
Romo nog meer één op één vergelijkingen? Interessant.

- Robin
- Berichten: 55643
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
Ik ben de laatste die dat tegen zal spreken, maar dan moet je in 'n bepaalde situatie zitten, maar natuurlijk.martll schreef:Beetje onzin. Deze auto kan je zelfs als enige auto rijden.
Die speedbumps en hoogte onderstel, zouden mij minder doen om 'm niet te doen wat in 't adhd filmpje naar voren komt.
De te lange 2 en het minder beweeglijke ivm de 295 jetsers (van horen zeggen) zijn de achilleshiel voor zover ik nu de info heb, voor mijn doen en laten. Voor een ander is dat weer anders.
-
- Berichten: 848
- Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
Is die inmiddels besteld?flieger schreef: @Andre
Hoe vond de goede vriend deze GT4?
-
- Berichten: 18971
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
Het zou wel super stom zijn om zo'n in waarde stijgend apparaat te verkopen...Je eigen auto een klassieker laten worden vergt veel zelf beheersing, niet teveel naar de showroom van PCG naar gt4's kijken. Wat een super mooi ding.
Wel super irritant inderdaad. Ik zou persoonlijk liever een GT4 rijden dan een GT3 996. Niet dat ik weet hoe ze rijden, maar ik blijf een 996 een lelijk apparaat vinden.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
http://www.autogespot.com/porsche-981-c ... 2015/06/09" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Berry1000RR, Bokkepoot, Majestic-12 [Bot], mark123, Sabberjoch en 12 gasten