Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
-
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
Dat kan inderdaad ook!
- GTRene
als ze wat langer op de markt zijn komen er vast ook gebruikerservaringen met andere overbrenging e.d.
de bak moet wel heel goed/fijn schakelen lees je veel,
wat vond jij daarvan Andre, qua pook/schakelen zeg maar,
echt zo fijn als ze zeggen of...(doel niet op de lange versnelling maar puur schakelgedrag)
de bak moet wel heel goed/fijn schakelen lees je veel,
wat vond jij daarvan Andre, qua pook/schakelen zeg maar,
echt zo fijn als ze zeggen of...(doel niet op de lange versnelling maar puur schakelgedrag)
-
Bak is heerlijjk. Klikt er lekker in!
- Riceaux
Is dat de demo van Porsche centrum Groningen? Die hebben ook een gele staan..
- GTRene
benieuwd wanneer PCT er eens 1 binnen krijgt...
Enter is nog redelijk in de buurt.
Enter is nog redelijk in de buurt.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Kortere (complete) overbrenging inderdaad. FaF Of 't ding nou 275 of 285 loopt, op trackdays kom je daar toch nooit aan, feitelijk, of je moet op Le Mans zitten.
Dit heb ik van Porsche kom over de band/wiel combo
Dit heb ik van Porsche kom over de band/wiel combo
20 inch onder zo'n compacte auto staat superstoer natuurlijk, maar 295 achter is de maandproductie van Durex in Afrika. Grip/tractie ohne Ende begrijp ik. Dan moet je wachten tot 't regent voor de 'fun';)Wheels and tyres
The 20-inch alloy wheels of the new Cayman GT4 come painted in platinum colour. A silver-coloured or satin black finish is available as an option. The tyres have been sized for performance: 245/35 ZR 20 tyres on 8.5 J x 20 wheels at the front and 295/30 ZR 20 tyres on 11 J x 20 wheels at the rear. That’s a large contact patch and a lot of grip for road-legal sports tyres. Please bear in mind, however, that the reduced tread depth does mean an increased risk of aquaplaning on wet surfaces. Integrated in the new Cayman GT4 as standard, Tyre Pressure Monitoring (TPM) issues warnings in the event of pressure loss. It also features a racetrack mode, which takes into consideration the pressure and temperature characteristics of the tyres out on the circuit and precisely monitors the pressure set in each individual tyre.
-
Leuk om te lezen Andre! Had je onder de GT3 ook keramische remmen?
Hoe vond de goede vriend deze GT4?
Hoe vond de goede vriend deze GT4?
- GTRene
Robin schreef: 20 inch onder zo'n compacte auto staat superstoer natuurlijk, maar 295 achter is de maandproductie van Durex in Afrika. Grip/tractie ohne Ende begrijp ik. Dan moet je wachten tot 't regent voor de 'fun';)

- tomgtr
De tandjes, kwam net even een gele voorbij zetten toen ik hier op ons (werk)terras stond. Op weg naar Porsche Rotterdam. Wat een geweldig kabaal zeg. Echt hoor wat een monster. Tijd dat Cayman beetje suffe broertje was van 911 is echt voorbij.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
tomgtr schreef:De tandjes, kwam net even een gele voorbij zetten toen ik hier op ons (werk)terras stond. Op weg naar Porsche Rotterdam. Wat een geweldig kabaal zeg. Echt hoor wat een monster. Tijd dat Cayman beetje suffe broertje was van 911 is echt voorbij.
Ik kan alleen over mij GTS PSE berichten............nou, het is een dubbel WTF........man man man wat een kabaal....
Met Ilija door een Arnhemse tunnel, de haren gaan je recht op staan, kippenvel, volk wat verbaasd opkijkt en naar het voorhoofd wijst...........

Als je een tikkie terug gaat en lift krijg je die knetter en rochel...........laats met mijn broer onderweg, bij elke fietser en voetganger even dat trucje........man wat lachen, zelf een paard in de wei ging aan de klepper..........
Epic sound............
TomGTR, je moet maar eens een keer met de GTS rijden.......
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
'Porsche komt met puristische 911 GT'
Gepubliceerd: 04 juni 2015 12:42
Laatste update: 04 juni 2015 12:42
Mede door het succes van de Cayman GT4 heeft Porsche besloten tot de ontwikkeling van een 911 GT, die het rijplezier van de bestuurder meer prioriteit dan wat dan ook geeft.
Het Engelse Autocar meldt dat de 911 GT (codenaam) een unieke plek krijgt in het gamma.
Anders dan de 911 GT3 en GT3 RS (foto) is de auto niet gefocust op het neerzetten van zeer snelle rondetijden op circuits. Aan de andere kant staat ook niet de mogelijkheid tot alledaags gebruik bovenaan, zoals bij de Carrera-modellen.
Nee, de GT moet uitblinken in gevoel, respons en interactie met de rijder. Daarom komt de auto juist ook met handbak beschikbaar. Qua karakter lijkt de auto dus misschien wel het meest op de Cayman GT4.
Het Engelse magazine meldt dat de GT veel minder spoilers krijgt dan de GT3's. Ook krijgt de auto gewoon de reguliere koets, en niet het bredere uiterlijk van de puristische circuitmodellen zoals die er nu zijn. Ook de banden zullen minder voor ultieme grip, en meer voor rijplezier bedoeld zijn.
De Porsche 911 GT komt op z'n vroegst in 2016 op de markt.
http://www.nu.nl/auto/4061830/porsche-k ... 11-gt.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Artosevo
Hoe laat was dat Tom? Misschien was ik dat wel, ik heb vanmiddag een proefritje gemaakt in die gele van PCR.De tandjes, kwam net even een gele voorbij zetten toen ik hier op ons (werk)terras stond. Op weg naar Porsche Rotterdam. Wat een geweldig kabaal zeg. Echt hoor wat een monster. Tijd dat Cayman beetje suffe broertje was van 911 is echt voorbij.
- GTRene
ook een leuke combo

- GTRene
daar kan geen mug of vlieg tegenop...

komen met een halfjaar/jaar vast heel wat 2de hands cayman GT4 met relatief weinig km te koop in DLD
maar waarschijnlijk wel aardig wat baanervaring achter de kiezen, zo te lezen hier ook op het forum, gaan er best veel met de GT4 de Ring op, zo ook deze man, helm nog op, ff tanken en weer verder

http://www.autogespot.nl/porsche-981-ca ... 2015/06/03" onclick="window.open(this.href);return false;
komen met een halfjaar/jaar vast heel wat 2de hands cayman GT4 met relatief weinig km te koop in DLD
maar waarschijnlijk wel aardig wat baanervaring achter de kiezen, zo te lezen hier ook op het forum, gaan er best veel met de GT4 de Ring op, zo ook deze man, helm nog op, ff tanken en weer verder

http://www.autogespot.nl/porsche-981-ca ... 2015/06/03" onclick="window.open(this.href);return false;
- tomgtr
Was een uur of half 6 denk ik. Kon je de 3e versnelling niet vinden?Artosevo schreef:Hoe laat was dat Tom? Misschien was ik dat wel, ik heb vanmiddag een proefritje gemaakt in die gele van PCR.De tandjes, kwam net even een gele voorbij zetten toen ik hier op ons (werk)terras stond. Op weg naar Porsche Rotterdam. Wat een geweldig kabaal zeg. Echt hoor wat een monster. Tijd dat Cayman beetje suffe broertje was van 911 is echt voorbij.

- tomgtr
Graag!romo schreef:tomgtr schreef:
TomGTR, je moet maar eens een keer met de GTS rijden.......

- Artosevo
Nee, ik reed daar rond 3 uur.
- Robin
Ik zie alleen maar kruisjes bij die post van René, kan hem niet openen, zelfs op autogespot niet...(?)
Anyway, dat verhaal van die 911GT in de post van romo.
Hadden we niet al een GTS en een Carrera S etc?
Minder bespoilerd, minder voor snelle rondetijden, maar wél met handbak?
Da's dus eigenlijk de usp van die GT?
Ze rommelen bij Porsche wel met types, ik weet niet in de 911 line-up hoe 't nu zit, maar laat ook maar.

Ze rommelen bij Porsche wel met types, ik weet niet in de 911 line-up hoe 't nu zit, maar laat ook maar.

-
Als je een extra set 20 inch wielen wil voor trackdays. Dan moet je eerst even een zuurstof fles halen.
Passen er geen 19 inch op?
Passen er geen 19 inch op?
- Robin
Op Porsche NL bij bandenspecs voor de Cayman zie ik in 19inch:
v 235/40 ZR 19 E
a 265/40 ZR 19 E
Maar da's niet voor de GT4, maar misschien past 't.
v 235/40 ZR 19 E
a 265/40 ZR 19 E
Maar da's niet voor de GT4, maar misschien past 't.
-
7200 dollar setje wielen:)
http://youtu.be/Xq-5RsT7oqI" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit heb ik eergisteren ook even gedaan op droog. Moet wel in de eerste versnelling anders gaat het niet. Hangt wel lekker aan het gaspedaal in de drift.
http://youtu.be/Xq-5RsT7oqI" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit heb ik eergisteren ook even gedaan op droog. Moet wel in de eerste versnelling anders gaat het niet. Hangt wel lekker aan het gaspedaal in de drift.
- GTRene
heeft je pc daar nog steeds last van of?Robin schreef:Ik zie alleen maar kruisjes bij die post van René, kan hem niet openen, zelfs op autogespot niet...(?)
soms helpt het om het veld te resetten, bedoel ff F5 en of op het rode kruisje te drukken?
wel vreemd, hier werken alle foto's nog...
Vooral foto bij 22.52u is een leuke combo, beide passen me wel

- Robin
René hij doet 't al:)
Andre in z'n 1? Zoals met de GT3 toendertijd.
Wat de gast in die witte doet is toch wel in z'n 2 denk ik?(Ik heb hier geen sound even)
Een 488GTB met 305 achter doet 't op droog geniaal in z'n '3 van de DCT' op Fiorano.anaf 'n 50kmh ofzo.
Die kloteturbo's:)
Andre in z'n 1? Zoals met de GT3 toendertijd.
Wat de gast in die witte doet is toch wel in z'n 2 denk ik?(Ik heb hier geen sound even)
Een 488GTB met 305 achter doet 't op droog geniaal in z'n '3 van de DCT' op Fiorano.anaf 'n 50kmh ofzo.
Die kloteturbo's:)
-
Ja in de 1 net als de gt3
Ik denk dat in dat filmpje hij die drift ook inzet in de 1e versnelling.
Ik denk dat in dat filmpje hij die drift ook inzet in de 1e versnelling.
- Joost
Heb je eigenlijk de 991 GT3 gereden Andre? En zo ja, hoe vind je die tov de Cayman GT4 en de 997 GT3 MK2 zoals jij had?