hugo schreef:
De zgn. ''betere'' hbo banen zijn er bijna niet. Een enkeling daargelaten verdient het gros netto een keer 1500 Euro.
Op zich klopt dat bedrag. Als ik kijk naar ex klasgenoten (HTS WTB eind 20 begin 30) dan zit het loon zo tussen de 2200 en 2800 bruto maar het hangt ervan af waar je zit. Bij de grotere bedrijven in de metaal sector zit je op 30 jarige leeftijd op ca. 2600,- bruto. Een goed ingenieur met deels een manage functie (hoofd tekenkamer oid) kan op 40 jarige leeftijd op 45-50K per jaar bruto zitten oftewel tussen de 3500,- en 4000,- bruto.
Die betere banen zijn er wel maar je moet wel geduld hebben en je moet kiezen om in een groot bedrijf te willen werken. Bijvoorbeeld bij Shell verdien je als HBO/WO-er van 25 jaar ongeveer 35- 40K bruto per jaar

Bij grote bedrijven als PON, ASML, Rabobank enz. kun je ze best verdienen als HBO-er 8)
Voordeel is dan wel dat deze mensen veel groeipotentie hebben en uiteindelijk wel in het senior management terecht komen. Maar ook deze groep is bijzonder select en klein.
Aangezien deze groep idd bijzonder klein is kun je wel nagaan dat deze groep de economie niet draaiende houdt

Misschien dat onze definitie van "rijke" mensen verschilt maar je moet toch concluderen dat het merendeel van de Nederlandse burger zo tussen de 1800,- en 2800,- bruto in de maand vangt. Als jij daar ook jouw "rijke" mensen onder schaart dan zijn we het me elkaar eens qua stelling dat dit de groep is waar de economie door draait

Echter als je dit soort bedragen verdient heb je bij de VVD (Rutte denkt dat ambulance personeel al modaal verdienen

zo meldde hij eens in een debat..) niets te zoeken maar dat even terzijde

Als ik het over rijke mensen heb dan denk ik aan bruto inkomens van 8000+ bruto in de maand 8) (best mogelijk met HBO hoor!)
Knot schreef:Kom ik met mn MTS ICT baantje met 9 jaar ervaring...
Jij hebt een appartement van 150K dan zit je qua loon toch ook aardig richting modaal (er vanuitgaande dat de hypotheek maximaal is en je het alleen betaald) en dat vind ik geen slecht loon hoor helemaal niet voor een MTS-er. Ga als MTS-er in een autobedrijf werken en je komt niet in de buurt (weet ik uit ervaring

)
romo schreef: Ik klaag ook niet , ook niet over mijn personeel. Nooit problemen mee, zeer hoge arbeidsmoraal, zeer plichts bewust, nooit ziek. Ziekteverzuim 0%. Ja, zo kan het dus ook!
Het is allemaal een kwestie van geven en nemen. Ga als baas/manager uit van het beste in de mens en dump de rotte appels. Mensen willen graag werken maar hebben af en toe behoefte aan een schouderklopje en/of compliment

Als je dat door hebt als leidinggevende dan krijg je maximale inzet!