Zucht...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Zucht...

Bericht door Wouter81 » 30 mei 2007, 19:54

Waarom is het leven zo DUUR. :evil:

Net maar weer eens m'n telebankieren opgestart en ik schrok zoals gewoonlijk weer. Het is niet te geloven, hoeveel er wordt afgeschreven. Ik woon goedkoop (goedkoop appartementje, wel van mezelf), lage hypotheek maar alles wat erbij komt kijken... pffff, niet leuk meer. :roll: Ziektekosten, gas, water, electrisch, verzekering hier, premie daar, autoverzekering, wegenbelasting, telefoonrekening en de gemeente moet ook elk jaar weer centen hebben.

Schandalig wat een totaalbedrag het elke maand wordt, en dat is dan nog zonder eten en drinken, komt er ook nog eens bij natuurlijk. Ik kan nu net rondkomen, driekwart jaar geleden eigen baas geworden. Het gaat zeker wel goed met de zaak maar om nou te zeggen dat het gelijk een vetpot is, nee dat ook nog niet. Zal wel komen (mag ik hopen) maar je vraagt je wel eens af: waar doe ik het voor. Je werkt keihard elke maand en er blijft maar weinig over onder de streep. En dan leef ik niet eens erg uitbundig en doe geen gekke dingen.

Ben niet snel sjacho maar wordt het de laatste tijd wel als ik de afschrijvingen allemaal bekijk. De euro zal er ook wel mee te maken hebben, dat alles zo schaamteloos duur is geworden. Verlang bijna weer terug naar de tijd dat ik nog bij m'n ouders woonde, toen hield je leuk geld over. :)

Sorry, moest me ff afreageren. :wink: Verder gaat alles goed. :)

Niels
Auto: Prius+

Re: Zucht...

Bericht door Niels » 30 mei 2007, 20:12

Wouter81 schreef: Verder gaat alles goed. :)
Oooo dan is het goed :D

Maar idd. je hebt gelijk :cry: Vorige week weer factuur Essent en ziektekosten ontvangen en dan heb je het toch over 400,- :? Hypotheekje erbij van 800,- brandstof kosten van de afgelopen maand zat ik ook op 400,- dus dan zit je al op 1600,- en dan heb je nog geen hap eten gehad :D Maar goed zo lang er maandelijks meer binnenkomt dan eruit gaat kan ik nog rustig slapen :P

Ik kwam wel een Essent papiertje tegen van 2003 waarop een gas prijs van 0.23,- per kuub te zien was. Dat is dus een stijging van bijna 100% in vier jaar tijd :evil:

Christoph

Bericht door Christoph » 30 mei 2007, 20:33

De Euro heeft er NIKS mee te maken

Dat is alles wat ik er over kan zeggen :lol:

Fabian

Bericht door Fabian » 30 mei 2007, 20:33

Ken het Wouter. Zit ook ff ze aan te modderen dit jaar :wink:

Maar ach, aan de andere kant.....er staat elke dag eten op tafel, heb een dak boven mn hoofd en kan redelijk doen wat ik wil (met wat beperkingen dan wel :roll: ).

neefje van een vriendin van me ligt nu al bijna 2,5 maand op de intensive care. Precies 1 jaar oud. 2 open-hart operaties gehad inmiddels. Krijg net bericht dat het weer de verkeerde kant op gaat na een klein piekje afgelopen week. Zie het somber in. Zet je wel weer met beide benen op de grond :(

Niels

Bericht door Niels » 30 mei 2007, 21:19

Fabian schreef: neefje van een vriendin van me ligt nu al bijna 2,5 maand op de intensive care. Precies 1 jaar oud. 2 open-hart operaties gehad inmiddels. Krijg net bericht dat het weer de verkeerde kant op gaat na een klein piekje afgelopen week. Zie het somber in. Zet je wel weer met beide benen op de grond :(
Dat zijn pas de mindere dingen :cry: Alles is relatief. Zolang ik geen geld zorgen heb vind ik het best....beter kan het altijd maar slechter zeer zeker ook :wink: Gezondheid is nog altijd niet te koop...

Pescatore

Bericht door Pescatore » 30 mei 2007, 21:38

Alles heeft zo zijn kosten en af en toe lijk je inderdaad niet goed te worden van de shitload aan allerlei ogenschijnlijk futiele dingetjes die bij elkaar toch weer een hoog bedrag vormen (relatief). Maar goed, dat moet maar geaccepteerd worden in dit land waar het op het NOS radiojournaal gaat over de vermeende homoseksualiteit van Tinky Winky omdat ie menigmaal met een handtasje gespot werd.. :roll:

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 30 mei 2007, 21:44

met de prijzen gaat niets veranderen, die zullen nog wel meer stijgen helemaal als je een petrolhead bent gezien de brandstofprijzen.

Ook ik hou niet veel over onder de streep, ik kan bijna alles doen wat ik wil en rij in mijn droomwagen, daarnaast nog een leuke speelauto en af en toe een bonus is dan wel lekker.

Dit jaar 360 vakantieuren maar laten uitbetalen, opnemen doe ik niet en dan maar de helft naar de belasting. Gaf me wel even lekker het geld om wat leuks te kunnen kopen voor me auto en huis.

voor de rest probeer ik alles wel een beetje in de gaten te houden, maar niet altijd even makkelijk :x

GTRene

Bericht door GTRene » 30 mei 2007, 23:55

I know...en de rijken worden rijker, terwijl de mensen die de economie draaiende houden met een minima moeten rondkomen...ik nog minder maar heb lage hypo omdat ik vroeger ook goed investeerde..maar toch tis niet normaal ik moet veeeeeeeeeeeel afzeggen en ga in principe nooit uit eten ofzo..achja...en overal waar ik heen rijd(das niet veel meer) denk ik ow..maal 1 op6 is...dus een ritje van zeg 400km is dan al meer dan 100,-euro, en danz egggen mensen kom je toch hier ff langs je hebt een mooie auto...ze denkn helemaal niet van das 400km heen en weer en 100,-euro weg!!

HSR

Bericht door HSR » 31 mei 2007, 00:21

GTRene schreef:I know...en de rijken worden rijker, terwijl de mensen die de economie draaiende houden met een minima moeten rondkomen...ik nog minder maar heb lage hypo omdat ik vroeger ook goed investeerde..maar toch tis niet normaal ik moet veeeeeeeeeeeel afzeggen en ga in principe nooit uit eten ofzo..achja...en overal waar ik heen rijd(das niet veel meer) denk ik ow..maal 1 op6 is...dus een ritje van zeg 400km is dan al meer dan 100,-euro, en danz egggen mensen kom je toch hier ff langs je hebt een mooie auto...ze denkn helemaal niet van das 400km heen en weer en 100,-euro weg!!
Rijken worden rijker omdat ze het slim spelen, niet omdat ze netjes meedraaien in het systeem. Laten we mekaar geen mietje noemen, maar 50% belasting druk boven een bepaald inkomen is natuurlijk onzin. Betekend dus dat je als harde werker 50 procent van de tijd voor de overheid werkt. En dan hebben we nog BPM, algehele belastingen en je vaste lasten. Deze liggen bij de ''rijken'' ook hoger dan bij Jan Modaal dus spekken ze op die manier ook weer de staatskast extra. Dit allemaal zónder dat zij er meer overheid voor krijgen.

Ergo, de rijken zijn juist de mensen die de economie draaiende houden.

Niels

Bericht door Niels » 31 mei 2007, 02:02

hugo schreef: Ergo, de rijken zijn juist de mensen die de economie draaiende houden.
Das mooi voor ze dat ze dat denken (en ik weet ook dat het merendeel het denkt..) maar in werkelijkheid is het dus de grote middenmoot die voor alles net even teveel moeten betalen in verhouding en die ook bij elk voordeeltje qua belasting buiten de boot vallen DIE mensen houden de economie draaiende :wink: Het hele stelsel in dit land is gebaseerd op een modaal inkomen. Maar laat dit inkomen nu net een gemiddelde zijn waar het gros van de mensen nog steeds onder zit en je kunt wel nagaan wie er ligt te bloeden voor de economie van NL en dat zijn niet die rijken waar jij het over hebt :cry:

Het percentage rijken in NL is gewoonweg veel te klein in NL om de economie draaiende te houden. Daarnaast pakken die gasten (want financieel handig 8) ) overal de voordeeltjes wel weer tussenuit :shock: Laten wel elkaar zeker geen mietje noemen maar als je als MBO kleinmetaal met 1400,- schoon in de maand thuiskomt dan heb je geen vetpot en laat MBO geschoolden nog altijd het grootste aandeel hebben in NL. En een groot aandeel betekend nog altijd omzet :P Laat deze mensen ietjes meer betalen per maand (laten we zeggen i.p.v. 25,- aan ziektekosten 115,-) en we lopen lekker binnen :roll:

Tuurlijk worden rijken rijker door het slim te spelen maar het feit is dat als je bijvoorbeeld kijkt naar de ziektekosten de niet rijken een stuk meer geld kwijt zijn per maand dan een aantal jaren geleden. Rijke mensen hebben het dus niet altijd slim hoeven spelen, zo nu en dan worden ze ook nog wel geholpen door de regering. Omdat het gros van de mensen minder te besteden heeft neemt de koopkracht voor een groot deel af en dat voel je in de economie. Laat dat nu de reden zijn geweest voor de recessie van de afgelopen jaren: minder koopkracht voor het grootste deel van de Nederlandse bevolking en dus minder omzet want minder besteed :wink:

Denk je nu echt dat die rijke mensen hun geld in de Nederlandse economie stoppen? Alleen als het gaat om een hatchfund en anders gaan ze lekker overwinteren op Aruba. Dus welke bevolkingsgroep stimuleert de economie nu??

Kortom: ik ben het niet helemaal met je eens Hugo, maar stem vooral VVD hoor :wink:

HSR

Bericht door HSR » 31 mei 2007, 09:19

Niels schreef:
hugo schreef: Ergo, de rijken zijn juist de mensen die de economie draaiende houden.
Das mooi voor ze dat ze dat denken (en ik weet ook dat het merendeel het denkt..) maar in werkelijkheid is het dus de grote middenmoot die voor alles net even teveel moeten betalen in verhouding en die ook bij elk voordeeltje qua belasting buiten de boot vallen DIE mensen houden de economie draaiende :wink: Het hele stelsel in dit land is gebaseerd op een modaal inkomen. Maar laat dit inkomen nu net een gemiddelde zijn waar het gros van de mensen nog steeds onder zit en je kunt wel nagaan wie er ligt te bloeden voor de economie van NL en dat zijn niet die rijken waar jij het over hebt :cry:

Het percentage rijken in NL is gewoonweg veel te klein in NL om de economie draaiende te houden. Daarnaast pakken die gasten (want financieel handig 8) ) overal de voordeeltjes wel weer tussenuit :shock: Laten wel elkaar zeker geen mietje noemen maar als je als MBO kleinmetaal met 1400,- schoon in de maand thuiskomt dan heb je geen vetpot en laat MBO geschoolden nog altijd het grootste aandeel hebben in NL. En een groot aandeel betekend nog altijd omzet :P Laat deze mensen ietjes meer betalen per maand (laten we zeggen i.p.v. 25,- aan ziektekosten 115,-) en we lopen lekker binnen :roll:

Tuurlijk worden rijken rijker door het slim te spelen maar het feit is dat als je bijvoorbeeld kijkt naar de ziektekosten de niet rijken een stuk meer geld kwijt zijn per maand dan een aantal jaren geleden. Rijke mensen hebben het dus niet altijd slim hoeven spelen, zo nu en dan worden ze ook nog wel geholpen door de regering. Omdat het gros van de mensen minder te besteden heeft neemt de koopkracht voor een groot deel af en dat voel je in de economie. Laat dat nu de reden zijn geweest voor de recessie van de afgelopen jaren: minder koopkracht voor het grootste deel van de Nederlandse bevolking en dus minder omzet want minder besteed :wink:

Denk je nu echt dat die rijke mensen hun geld in de Nederlandse economie stoppen? Alleen als het gaat om een hatchfund en anders gaan ze lekker overwinteren op Aruba. Dus welke bevolkingsgroep stimuleert de economie nu??

Kortom: ik ben het niet helemaal met je eens Hugo, maar stem vooral VVD hoor :wink:
Zeker heb je een punt, Niels. En dat je net buiten de boot valt kwa subsidies is natuurlijk zuur. Ik ben nog steeds van mening dat vermogende mensen de economie in Nederland bovengemiddeld steunen. Vermogensbelasting is een van die dingen. Mensen met meer geld geven ook meer uit dus kwa uitgavens zullen ze via het btw circuit de overheid beter steunen. Of ze ook een dergelijke rol vertolken qua arbeid is natuurlijk af te vragen.

Ik blijf achter de VVD staan ondanks hun onmetelijke f*ck ups in het verleden :wink:

Knot

Bericht door Knot » 31 mei 2007, 11:17

Vind het altijd wel grappig, ontslag met een hoop spaargeld krijg je minder uitkering en degenen die alles opgemaakt hebben krijgen wel volledige uitkering, moet je alles maar over de balk smijten dan en dan een extra groot handje ophouden...?

Verdien zelf niet slecht maar er staat ook geen nieuwe M3 voor de deur, zijn altijd mensen die het beter hebben maar inderdaad ook die het slechter hebben.

Zelf heb ik gekozen voor een simpel appartement, 150k euro, wel goed indekken met hypotheek (NHG en verzekeringen) waardoor ik voor ff 400 netto in de maand zit.

Bezuinigen doe ik dus op telefonie/adsl, gewoon instap uitvoeringen nemen, geen allrisk voor de motor maar gewoon WA+. Niet onnodig de verwarming aanzetten, uurtje voordat je gaat slapen vast laag, niet elke dag een half uur onder de douche staan, in het weekend wassen en strijken, brood direct uit de vriezer als je wakker bent ipv dagelijks de magnetron laten loeien...

Hoogheemraadschap, Huisvuil, CV contract etc kom je niet onderuit. Het zijn de kleine dingetjes waardoor je dan eens per maand weer met 20km/u te hard geflitst mag worden.. :)

Niels

Bericht door Niels » 31 mei 2007, 12:00

hugo schreef: Mensen met meer geld geven ook meer uit dus kwa uitgavens zullen ze via het btw circuit de overheid beter steunen.
Is dat wel zo? Het is zeker niet mijn ervaring..ok groot huis en dikke wagen maar dan houd het op :?

Gewoon even twee voorbeelden: mijn vriendin heeft in het verleden gecollecteerd voor KWF kankerbestrijding. Mag jij drie x raden in welke wijken ze per huis het minste ophaald :oops: In de hele goeie wijken "bedanken" ze gewoon glas hard of geven ze een paar Euro cent :evil: Ander voorbeeldje: Collega van me zit zo rond de 80K bruto per jaar maar doet werkelijk alle moeite om zo goedkoop mogelijk uit te zijn en vind alles te duur. Hij heeft in Groningen (komt ie zelf niet vandaan) een huis gekocht voor z'n dochter en dat moet opgeschilderd worden. Aangezien ik Groningen bekend ben vroeg hij mij een schilder te regelen dus ik een bekende van me die een schildersbedrijfje heeft gevraagd en die maakt hem een scherpe offerte omdat het een collega van me is......wat denk je....... :x Vervolgens ook nog vragen of ik niks goedkopers weet.......ja kom ff zeg! Zit verder hele dagen te surfen op mobile.de omdat ie z'n A6 V6 TDI helemaalvol binnenkort op 2ton zet. Wil dat ding verkopen voor 20K en dan eentje met een ton minder in het buitenland kopen voor 22K....moet lukken....tuurlijk joh :wink: maar hij zit mij wel steeds aan me kop te zeuren hoe het nou allemaal in z'n werk gaat. Verder meldt ie vol trots dat ie wel 150,- bespaard door vanaf Dusseldorf te vliegen....o tof ja.. nou mooi voor je :wink:

En zo zijn er nog genoeg om mij heen :?
Knot schreef:Vind het altijd wel grappig, ontslag met een hoop spaargeld krijg je minder uitkering en degenen die alles opgemaakt hebben krijgen wel volledige uitkering, moet je alles maar over de balk smijten dan en dan een extra groot handje ophouden...?
Tja zo werkt het....ECHT gewoon meteen inversteren in een dikke auto of huis anders kun je ervan leven tot dat het op is

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 31 mei 2007, 12:57

Niels schreef:
hugo schreef: Mensen met meer geld geven ook meer uit dus kwa uitgavens zullen ze via het btw circuit de overheid beter steunen.
Is dat wel zo? Het is zeker niet mijn ervaring..ok groot huis en dikke wagen maar dan houd het op :?

Gewoon even twee voorbeelden: mijn vriendin heeft in het verleden gecollecteerd voor KWF kankerbestrijding. Mag jij drie x raden in welke wijken ze per huis het minste ophaald :oops: In de hele goeie wijken "bedanken" ze gewoon glas hard of geven ze een paar Euro cent :evil: Ander voorbeeldje: Collega van me zit zo rond de 80K bruto per jaar maar doet werkelijk alle moeite om zo goedkoop mogelijk uit te zijn en vind alles te duur. Hij heeft in Groningen (komt ie zelf niet vandaan) een huis gekocht voor z'n dochter en dat moet opgeschilderd worden. Aangezien ik Groningen bekend ben vroeg hij mij een schilder te regelen dus ik een bekende van me die een schildersbedrijfje heeft gevraagd en die maakt hem een scherpe offerte omdat het een collega van me is......wat denk je....... :x Vervolgens ook nog vragen of ik niks goedkopers weet.......ja kom ff zeg! Zit verder hele dagen te surfen op mobile.de omdat ie z'n A6 V6 TDI helemaalvol binnenkort op 2ton zet. Wil dat ding verkopen voor 20K en dan eentje met een ton minder in het buitenland kopen voor 22K....moet lukken....tuurlijk joh :wink: maar hij zit mij wel steeds aan me kop te zeuren hoe het nou allemaal in z'n werk gaat. Verder meldt ie vol trots dat ie wel 150,- bespaard door vanaf Dusseldorf te vliegen....o tof ja.. nou mooi voor je :wink:

En zo zijn er nog genoeg om mij heen :?
Knot schreef:Vind het altijd wel grappig, ontslag met een hoop spaargeld krijg je minder uitkering en degenen die alles opgemaakt hebben krijgen wel volledige uitkering, moet je alles maar over de balk smijten dan en dan een extra groot handje ophouden...?
Tja zo werkt het....ECHT gewoon meteen inversteren in een dikke auto of huis anders kun je ervan leven tot dat het op is
Niet onredelijk.

Als je 80K verdient en je hebt een beetje leuke auto en een leuk huis dan ben je hier in NL aan het eind van de maand evengoed failliet. Ik zit lager als die 80K, vorig jaar net even over de helft maar ik heb vorig jaar evengoed zo'n 25.000 euro overgemaakt aan alleen de zorg en belastingmaffia. Beetje hypotheek 10K per jaar. Autotje die betaald moet 5K per jaar ben je al 40K kwijt. Vaste lasten en eten en boem salaris op.

Iemand schrijft hierboven over een MBO opleidingkje metaal die met 1400 netto thuis komt per maand. Als je een wat betere HBO baan hebt dan hou je door de extra belasitngen ook net 1500-1700 per maand over dus what's the difference. Met een lager bruto salaris heb je weer een hoop andere voordeeltjes die evengoed wel meetellen.

Als je er hier iets boven uit wilt steken dan moet je al behoorlijk achterlijke bedragen verdienen want het meeste lever je gewoon in bij de belastingen etc.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 31 mei 2007, 13:11

Ben het in de basis wel met Hugo eens. Maar idd de 'middenklasse'werkt ook positief mee aan de 'economie', minima: lijkt mij niet...

Maar als ik hier alweer over 'uitbetaalde vakantie-uren' hoor en mijn personeel over wanneer ze 3wkn vakantie 'MOETEN' hebben, ja daar krijg ik wel eens koppijn van :twisted:

Vreemde is: Iedereen in mijn indirecte werkomgeving gaat maar op wintersport en op vakantie zoveel keer per jaar en tegen mij en anderen aan zeuren dat de 'leasevectra/passat/golf/astra/alfa/peugeot/...'het toch net niet is en dat ik lekker BMW rijd.. of dat ze ook een Rolex/Breitling/Cartier oid willen hebben en dat ik dicht bij 't vuur zit, hun .......(vul merk in) is het dan ook net niet of dat ik een trackday 1 keer per jaar doe(geen tijd) en dat 'men'zich dan afvraagt hoe duur de banden wel niet zijn die ik mol en dan bel ik ze een keer zakelijk en dan is meneer/mevrouw er niet, want lang weekend/vakantie. :P

Skitterend. Opzoute! :twisted:

Niels

Bericht door Niels » 31 mei 2007, 14:09

Bert ///M3 schreef:Iemand schrijft hierboven over een MBO opleidingkje metaal die met 1400 netto thuis komt per maand. Als je een wat betere HBO baan hebt dan hou je door de extra belasitngen ook net 1500-1700 per maand over dus what's the difference.
Dat zijn ook niet de betere HBO banen Bert. Daarnaast vergelijk je een HBO inkomen op jouw leeftijd met een MBO inkomen a 1400,- p.mnd die een monteur van 40 verdient. Jij zit op jouw leeftijd op 40K, dat is op 40 jarige leeftijd in "onze" business a snel 60K :wink: Let wel 1400,- schoon in de maand is ca. 25K bruto op jaarbasis en dat is waar het merendeel van de bevolking op zit.
Robin schreef:Vreemde is: Iedereen in mijn indirecte werkomgeving gaat maar op wintersport en op vakantie zoveel keer per jaar en tegen mij en anderen aan zeuren dat de 'leasevectra/passat/golf/astra/alfa/peugeot/...'het toch net niet is en dat ik lekker BMW rijd.. of dat ze ook een Rolex/Breitling/Cartier oid willen hebben en dat ik dicht bij 't vuur zit, hun .......(vul merk in) is het dan ook net niet of dat ik een trackday 1 keer per jaar doe(geen tijd) en dat 'men'zich dan afvraagt hoe duur de banden wel niet zijn die ik mol en dan bel ik ze een keer zakelijk en dan is meneer/mevrouw er niet, want lang weekend/vakantie. :P
Wat heb je het slecht als baas Robin :wink: lastig man dat personeel :P

Het heeft niets met inkomen te maken Robin. Dat is de Nederlandse mentaliteit.....je vooral afvragen waarom jezelf een Golf rijdt en de buurman een BMW 8) Is alleen maar afgunst dat gezeur :wink:

HSR

Bericht door HSR » 31 mei 2007, 14:33

Niels schreef:
Bert ///M3 schreef:Iemand schrijft hierboven over een MBO opleidingkje metaal die met 1400 netto thuis komt per maand. Als je een wat betere HBO baan hebt dan hou je door de extra belasitngen ook net 1500-1700 per maand over dus what's the difference.
Dat zijn ook niet de betere HBO banen Bert.
De zgn. ''betere'' hbo banen zijn er bijna niet. Een enkeling daargelaten verdient het gros netto een keer 1500 Euro.

De high potentials, dit zijn overwegend WO Master studenten, willen nog wel eens instromen op 2500 + netto per maand, maar dit zijn wel mensen die al minimaal 5 jaar gestudeerd hebben en vaak daarbij een schuld hebben opgebouwd. Ga je dan alles narekenen dan zal die persoon ook niet meer dan 1900 Eu overhouden in de maand. Voordeel is dan wel dat deze mensen veel groeipotentie hebben en uiteindelijk wel in het senior management terecht komen. Maar ook deze groep is bijzonder select en klein.

Wilbert

Bericht door Wilbert » 31 mei 2007, 14:43

Ik klaag nooit over geld en zeker niet dat ik niet rond kan komen.

RVV

Bericht door RVV » 31 mei 2007, 14:45

Ga verder niet klagen in dit draadje, maar om 1 ding ben ik blij en dat is dat ik geen personeel heb.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 31 mei 2007, 14:54

hugo schreef:
Niels schreef:
Dat zijn ook niet de betere HBO banen Bert.
De zgn. ''betere'' hbo banen zijn er bijna niet. Een enkeling daargelaten verdient het gros netto een keer 1500 Euro.

De high potentials, dit zijn overwegend WO Master studenten, willen nog wel eens instromen op 2500 + netto per maand, maar dit zijn wel mensen die al minimaal 5 jaar gestudeerd hebben en vaak daarbij een schuld hebben opgebouwd. Ga je dan alles narekenen dan zal die persoon ook niet meer dan 1900 Eu overhouden in de maand. Voordeel is dan wel dat deze mensen veel groeipotentie hebben en uiteindelijk wel in het senior management terecht komen. Maar ook deze groep is bijzonder select en klein.
Idd er zijn een paar sectoren waar je opzich wel bovengemiddeld instroomt, zeevaart bijvoorbeeld. Dan zit je op een bruto startsalaris van 2600, zeg maar 1700-1800 netto per maand. Maar dat zijn uitzonderlijke sectoren, geen 9-17 baantjes zeg maar. De rest zit op +/- 1500

Knot

Bericht door Knot » 31 mei 2007, 15:31

Kom ik met mn MTS ICT baantje met 9 jaar ervaring...

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 31 mei 2007, 15:39

Rico v Velzen schreef:Ga verder niet klagen in dit draadje, maar om 1 ding ben ik blij en dat is dat ik geen personeel heb.
Ik klaag ook niet , ook niet over mijn personeel. Nooit problemen mee, zeer hoge arbeidsmoraal, zeer plichts bewust, nooit ziek. Ziekteverzuim 0%. Ja, zo kan het dus ook!

Niels

Bericht door Niels » 31 mei 2007, 18:54

hugo schreef: De zgn. ''betere'' hbo banen zijn er bijna niet. Een enkeling daargelaten verdient het gros netto een keer 1500 Euro.
Op zich klopt dat bedrag. Als ik kijk naar ex klasgenoten (HTS WTB eind 20 begin 30) dan zit het loon zo tussen de 2200 en 2800 bruto maar het hangt ervan af waar je zit. Bij de grotere bedrijven in de metaal sector zit je op 30 jarige leeftijd op ca. 2600,- bruto. Een goed ingenieur met deels een manage functie (hoofd tekenkamer oid) kan op 40 jarige leeftijd op 45-50K per jaar bruto zitten oftewel tussen de 3500,- en 4000,- bruto.

Die betere banen zijn er wel maar je moet wel geduld hebben en je moet kiezen om in een groot bedrijf te willen werken. Bijvoorbeeld bij Shell verdien je als HBO/WO-er van 25 jaar ongeveer 35- 40K bruto per jaar :wink: Bij grote bedrijven als PON, ASML, Rabobank enz. kun je ze best verdienen als HBO-er 8)
Voordeel is dan wel dat deze mensen veel groeipotentie hebben en uiteindelijk wel in het senior management terecht komen. Maar ook deze groep is bijzonder select en klein.
Aangezien deze groep idd bijzonder klein is kun je wel nagaan dat deze groep de economie niet draaiende houdt :wink: Misschien dat onze definitie van "rijke" mensen verschilt maar je moet toch concluderen dat het merendeel van de Nederlandse burger zo tussen de 1800,- en 2800,- bruto in de maand vangt. Als jij daar ook jouw "rijke" mensen onder schaart dan zijn we het me elkaar eens qua stelling dat dit de groep is waar de economie door draait :wink: Echter als je dit soort bedragen verdient heb je bij de VVD (Rutte denkt dat ambulance personeel al modaal verdienen :? zo meldde hij eens in een debat..) niets te zoeken maar dat even terzijde :lol: Als ik het over rijke mensen heb dan denk ik aan bruto inkomens van 8000+ bruto in de maand 8) (best mogelijk met HBO hoor!)
Knot schreef:Kom ik met mn MTS ICT baantje met 9 jaar ervaring...

Jij hebt een appartement van 150K dan zit je qua loon toch ook aardig richting modaal (er vanuitgaande dat de hypotheek maximaal is en je het alleen betaald) en dat vind ik geen slecht loon hoor helemaal niet voor een MTS-er. Ga als MTS-er in een autobedrijf werken en je komt niet in de buurt (weet ik uit ervaring :wink: )
romo schreef: Ik klaag ook niet , ook niet over mijn personeel. Nooit problemen mee, zeer hoge arbeidsmoraal, zeer plichts bewust, nooit ziek. Ziekteverzuim 0%. Ja, zo kan het dus ook!
Het is allemaal een kwestie van geven en nemen. Ga als baas/manager uit van het beste in de mens en dump de rotte appels. Mensen willen graag werken maar hebben af en toe behoefte aan een schouderklopje en/of compliment :D Als je dat door hebt als leidinggevende dan krijg je maximale inzet!

markk

Bericht door markk » 31 mei 2007, 20:05

Rijk worden doe je door minder geld uit te geven dan dat er binnen komt.

Natuurlijk zit er ergens een ondergrens ivm vaste lasten/belastingen waar je niet onderuit komt. Maar veel mensen / gezinnen die ik ken geven ook zo maar en gemakkelijk geld uit terwijl er een stuk minder binnenkomt dan bij ons.

Neem boodschappen. Gezin van drie. Vader, moeder, 13 jarige dochter. Sinds dat we samenwonen geven we 1000 gulden per maand uit aan de reguliere boodschappen. Goed is in de jaren 500 euro geworden. Maar that is it. Boodschappen, ritjes in de stad doen we niet met de auto maar op een snorscooter, lopend of op de fiets.

Verder regulier auto onderhoud doe ik zelf. Huis en auto´s. Leasebak is ofwel geheel zakelijk ofwel weg. Woon/werk gebeurt met scooter die 1 op 20 loopt. Onderdelen worden met korting ingekocht of via MP-Ebay, etc. als de kans zich voordoet. Bij een uitje, pretpark, nurburgring, etc., neem ik een thermosflesje, water en bammetjes mee. Tv stuk dan haal ik een nieuwe bij de kringloop voor 40 euri. Stereotoren is 15 jaar oud en werkt nog prima. Vakanties zijn ook altijd met de eigen auto en goedkoop. Weekendjes weg ook. Altijd via hotelbon, magriet aanbieding, ofzo. Telefoon, internet e.d. abbo instap of NIET. Geen vaste tijdschrift abbo's. etc.

Verder eerst sparen en dan pas spulletjes kopen. Dus geen vette auto van de bank bestellen. Geen dik huis kopen omdat je toch makkelijk 6x je bruto salaris aan hypo kan lenen.

Kortom de `gewone´ dingen doe ik zo goedkoop mogelijk. Zelfs met mn als ik bovenstaand lees een bovenmodaal hbo salaris. Hoeveel mensen met een onder/modaal mbo salaris kunnen hetzelfde zeggen ? Denk weinig.

Dergelijke besparingen tesamen met een goed inkomen geeft je dan ook de vrijheid om zo af en toe gek te doen. Lekker Japans uit eten te gaan en niet op de kosten hoeven letten. Weekje extra vakantie met Pa in buitenland. Dagje of weekendje sauna. Setje bandjes op gummen. Trackday doen. etc.

Plotseling en ongepland setje banden, remschijven, blokken e.d. op MP kopen a 750 euri omdat iemand ervanaf wil behoort dan ook tot de mogelijkheden. Maar in the long run bespaart dat alleen maar op de algehele onderhoudskosten.

Gezond financieel management heeft weinig te maken met wat je verdient. Toegeven als je heel weinig verdient is het lastig vanwege de vaste lasten. Aan de andere kant ik zie ook veel veelverdieners met problemen. Collega flatscreen, ik ook. Collega V6 voor de deur, ik ook. Collega garage met uitbouw, ik ook. Etc. De hypotheken en het leengeld licht tenslotte voor het oprapen en roepen "nee dat doe ik niet want daar heb ik het geld niet voor (over)" is "not done". Dan val je buiten de rat-race.

Mark.

markk

Bericht door markk » 31 mei 2007, 20:09

en oh ja. Niet scheiden en auto's niet inruilen scheelt ook ERG veel geld ;-)
Mark.

Plaats reactie