Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4

Bericht door romo » 27 mei 2015, 07:16

Dat was dicht bij iid Joop, met mijn broer naar Möhnesee geweest (die van de Möhnetalsperre) later door naar Wewelsburg....

Briljante rit hoewel bagger weer, de GTS is best wel soft in de vering IMO, heb het PASM, dus get ding zoekt zoekt het zelf allemaal uit, maar het rijdt machtig mooi, ook op de binnenwegen, allemaal smooth als wat.

Volgende keer dieper het Sauerland in.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 mei 2015, 12:48

http://www.autogespot.nl/porsche-981-bo ... 2015/05/29" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 30 mei 2015, 14:01

mooi kleurtje :D

JP

Bericht door JP » 31 mei 2015, 20:08

Afbeelding

JP

Bericht door JP » 31 mei 2015, 20:16

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

romo

Bericht door romo » 31 mei 2015, 20:46

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Macboy

Bericht door Macboy » 31 mei 2015, 21:24

Vandaag in het wild zien rijden omgeving Stuttgart ! Waanzinnig !

GTRene

Bericht door GTRene » 31 mei 2015, 22:02

JP schreef:Afbeelding
lol @tekst op de deur :lol:

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 01 jun 2015, 12:40

Gister door een knalgele ingehaald op de Ring, wat een gave wagen!! :love:

Andre

Bericht door Andre » 02 jun 2015, 12:29

Zoals het nu lijkt ga ik donderdag rijden met een GT4. Een kennis van mij heeft interesse maar wil eerst rijden. Hij wist dat ik heel nieuwsgierig was naar die auto en ik kan even mee.

GTRene

Bericht door GTRene » 02 jun 2015, 13:27

klinkt goed Andre, benieuwd...

ik weet ook welke kleur ik zou kiezen, zag net een nwe test...wel graag met de zijkanten van de vluegels ook in zwart (mat of carbonlook)
Hardcore-Porsche in 7:42 min über die Nordschleife

Stichwort Gewicht: Mit vollem 54-Liter-Tank wiegt der Porsche Cayman GT4 mit 1.379 Kilo etwas weniger als seine kleineren Geschwister Cayman S (1.402 kg) und GTS (1.413 kg). Letztere rückten auf unserer Testwaage allerdings auch mit serienmäßigem 64-Liter-Tank sowie optionalem PDK an. Warum der 64-Liter-Tank nicht auch im Porsche GT4 serienmäßig verbaut wird, sondern nur als kostenlose Option 085 bestellt werden kann, bleibt ein kleines Geheimnis. Ein cleverer Trick, um die Gewichtsbilanz zu schönen? Egal, für den Rennstreckenausflug hilft jedes eingesparte Kilo.

Wer 7.318,50 Euro übrig hat, kann den Porsche Cayman GT4 durch die optionale Keramikbremsanlage noch einmal um 8 Kilo erleichtern, und das, obwohl die Optionsbremse größere Bremsscheiben trägt als die Serienbremse. Gewichtsfetischisten ordern zudem die kostenlosen Optionen 609 (Entfall Audiosystem CDR) und 574 (Entfall Klimaanlage). Ersteres spart 6 Kilo. 17,5 Kilo entfallen, wenn statt der serienmäßigen, manuellen Klimaanlage nur eine Heizungs- und Lüftungsanlage installiert wird.

Die wohl emotionalsten 20 Kilo erspart sich der Porsche Cayman GT4, indem er auf das bei allen anderen Mittelmotor-Reptilen optional erhältliche Doppelkupplungsgetriebe verzichtet – den GT4 gibt es nur als Handschalter.

Unter Last glänzt die Hinterachse des Hecktrieblers mit beeindruckender Traktion. Die Kraftverteilung erfolgt dabei über die zur Torque-Vectoring-Funktion (PTV) gehörende mechanische Quersperre. An der Vorderachse macht sich unter Last indes ein ganz leichtes Power-Understeering bemerkbar, das aber durch Luftdruckkorrekturen fast unterbunden werden kann.

Porsche Cayman GT4 auf der Nordschleife sauschnell
Mit einer Rundenzeit von 1.10,1 Minuten deklassiert der Porsche Cayman GT4 sowohl das S-Modell (1.14,1 min) als auch den GTS (1.12,8 min). Was im Vorfeld vermutet wurde, wird nun zur Gewissheit: Der Extrem-Cayman schlägt damit auch den heute schon fast legendären Supertest- 911-Carrera-S (1.10,4 min), dessen Performance keiner der späteren Carrera-S-Testwagen je wieder bestätigen konnte.

Viel interessanter ist heute aber, wann die Stoppuhr nach der Nordschleifen-Runde stehen bleibt. Test- und Entwicklungsfahrer Timo Kluck setzte mit 7.40 Minuten die von Porsche offiziell für den GT4 angegebene Nordschleifen-Rundenzeit. Das sport auto-GPS-Messgerät vermeldet heute zwei Sekunden mehr. Aber erwartet jetzt bloß nicht, dass der neue Supertester immer so nah an die Zeiten der Werkspiloten ranfährt. Das kleine Delta ist heute vor allem der sehr guten Fahrbarkeit des Porsche Cayman GT4 zu verdanken.
http://www.auto-motor-und-sport.de/supe ... 46269.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 02 jun 2015, 13:46

Andre schreef:Zoals het nu lijkt ga ik donderdag rijden met een GT4. Een kennis van mij heeft interesse maar wil eerst rijden. Hij wist dat ik heel nieuwsgierig was naar die auto en ik kan even mee.
Gaaf dré, laat het even weten!

Joop

Bericht door Joop » 02 jun 2015, 19:17

matthyssie schreef:Gister door een knalgele ingehaald op de Ring, wat een gave wagen!! :love:
Heel gaaf ding inderdaad. :df:

Het geluid is ook dik in orde zowel bij voorbij zetten en zeker op het moment toen hij later door Brünnchen kwam waar we weer langs de baan stonden. :clap:

Andre

Bericht door Andre » 04 jun 2015, 15:27

Vandaag gereden met de GT4.

Via een goede vriend had ik de mogelijkheid om te gaan rijden met de GT4. Mijn dank daarvoor. Zelf had ik nog geen testrit aangevraagd, omdat ik niet in de markt was voor een dergelijke auto. Ik vraag pas een testrit aan op het moment als ik ook serieus tot een koop wil overgaan.

Na de vele filmpjes van de verschillende auto journalisten zou je bijna niks meer negatiefs durven schrijven. Ik kan hier nou het zelfde gaan vertellen van al die journalisten maar daar zitten jullie niet op te wachten natuurlijk:)

Toen ik in de showroom een GT4 zag staan was ik meteen verkocht. Waar kan ik tekenen. Wat een mooi klein gedrongen racertje! Het bloed begon meteen door de aderen te rammen, alsof er een heel leger naakt modellen voor me neus stond. Dotteren is niet meer nodig!

Na een kop groene thee ging de hartslag weer op normale toeren draaien ondanks dat de receptioniste daar met een mooie Cup C het koekje ernaast plaatste.

Na wat papieren te hebben ondertekend was het tijd om te gaan rijden. Peter zei ga jij maar eerst. Daar stond ie. Geel heel geel. Wat een stoere auto die kleur kan ie hebben. Deze was helemaal de goede spec. Het clubsport pakket de kooi achter en de fantastische stoelen. Prachtig!!!

Starten van de motor. Heerlijk echt Porsche zo degelijk. Koppeling is zwaarder dan je gewend bent. Iets lichter dan een GT3 maar toch redelijk zwaar. We reden makkelijk weg. GT3 wil nog wel eens bokkig doen als ie koud is door de racemotor maar de GT4 heeft daar geen last van.

Nu was het zoeken naar leuke wegjes. Na veel stoplichten en vluchtheuvels toch een paar leuke wegjes gevonden. Het geluid was zo gaaf. Voor de stoplichten was ik net een klein kind. Even gas geven en dan die knallen uit de uitlaat gewoon prachtig. Even een klein beetje slingeren op de weg om te voelen hoe de wegligging is. Dit is heel anders dan de GT3. Gevoel was al veel beter. Dit is meer mijn auto dan een GT3.

Toen de olie op temp was even doortrekken in 2. Hmmmm dat overtuigde mij niet zo. Dat de 2e versnelling te lang was is een verhaal die al langer gaat. Voor straat gebruik is hij ook absoluut te lang. Boven de 5000 zet ie de nokkenassen scherper en lijkt het wel of er een turbo inkomt. Maar dan rij je ook al bijna met je rijbewijs op het spel op 80km wegen.

Het is voor mij geen auto voor binnendoor wegjes daar is de GT4 voor mijn rijstijl te goed voor de Grip grens ligt heel ver weg. De sensatie van deze auto komt op hogere snelheden. Lange op en afritten zal het een heerlijkheid wezen. En op het circuit is het parel. Daar zou ik geen GT3 voor kiezen maar altijd deze GT4. Het rem gevoel is ook fantastisch altijd een hard pedaal. Pedalen staan goed in verhouding naast elkaar.

Mijn conclusie is 385pk met het koppel wat ie heeft te weinig is met een 6 versnellings bak zeker met de lange 2. Hier zou een PDK 7 bak beter op ze plaats zijn puur voor de korte verzetten en voor meer trekkracht onderin, want dat mist hij tov een GT3. Die heeft echt meer slagkracht onderin. Zou ik er een willen bezitten. Ja graag een witte! Maar wel eerst 2017 afwachten dat de BPM eraf gaat. We reden in een GT4 voor 165.000 euro dat moet je er niet voor uitgeven. Kan je hem rond 90.000 houden heb je de ultieme trackday racer! Waar je aan het einde van de dag weer lekker mee naar huis kan rijden. Deze auto voelt helemaal niks van een circuit dag. Hij schreeuwt alleen om nog meer pak slaag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Snipe

Bericht door Snipe » 04 jun 2015, 15:45

Mooi om te lezen.

Heb er laatst een klein stukje mee gereden, maar niet genoeg om er veel zinnigs over te zeggen. Enthousiast was ik wel, dus de aanvraag voor een volgende keer loopt nog ;-)

GTRene

Bericht door GTRene » 04 jun 2015, 16:05

mooi verhaal Andre, hoe hangt ie aan het gas als je stilstaat en gas geeft, racy of zitten er zware koppelings delen in (drukgroep/vliegwiel e.d.)

en wat als ie bv nog verder gekieteld zou worden en 50 pk erbij, dus 430pk, zou je dan beter vooruit kunnen met die 2de versnelling op bepaalde wegen? of blijft dan nog het meeste vermogen boven in toeren en dus het verhaal hetzelfde alleen wat meer go.

maar verder dus leuk speelgoed?

wachten tot 2017...dan is ondertussen de GT4-R er ook, wellicht met pdk en rond de 430pk, magoed die is misschien wel weer te hardcore voor hoofdzakelijk straat gebruik?
zo ik het lees schijnt deze GT4 goed te gebruiken ook op straat als je hem voor erbij hebt sowieso?

Andre

Bericht door Andre » 04 jun 2015, 16:13

GTRene schreef:mooi verhaal Andre, hoe hangt ie aan het gas als je stilstaat en gas geeft, racy of zitten er zware koppelings delen in (drukgroep/vliegwiel e.d.)

en wat als ie bv nog verder gekieteld zou worden en 50 pk erbij, dus 430pk, zou je dan beter vooruit kunnen met die 2de versnelling op bepaalde wegen? of blijft dan nog het meeste vermogen boven in toeren en dus het verhaal hetzelfde alleen wat meer go.

maar verder dus leuk speelgoed?

wachten tot 2017...dan is ondertussen de GT4-R er ook, wellicht met pdk en rond de 430pk, magoed die is misschien wel weer te hardcore voor hoofdzakelijk straat gebruik?
zo ik het lees schijnt deze GT4 goed te gebruiken ook op straat als je hem voor erbij hebt sowieso?

Koppeling vliegwiel is sportiever dan normale auto/porsche Echter niet zo extreem als een GT3RS.

romo

Bericht door romo » 04 jun 2015, 16:41

Mijn conclusie is 385pk met het koppel wat ie heeft te weinig is met een 6 versnellings bak zeker met de lange 2. Hier zou een PDK 7 bak beter op ze plaats zijn puur voor de korte verzetten en voor meer trekkracht onderin, want dat mist hij tov een GT3. Die heeft echt meer slagkracht onderin. Zou ik er een willen bezitten. Ja graag een witte! Maar wel eerst 2017 afwachten dat de BPM eraf gaat. We reden in een GT4 voor 165.000 euro dat moet je er niet voor uitgeven. Kan je hem rond 90.000 houden heb je de ultieme trackday racer! Waar je aan het einde van de dag weer lekker mee naar huis kan rijden. Deze auto voelt helemaal niks van een circuit dag. Hij schreeuwt alleen om nog meer pak slaag.
Kijk, precies wat ik een pagina of wat terug reeds had gepost en geen eens een meter met deze kar gereden..........man man, wat ik reeds dacht; deja vu E92 M3 met handbak, zelfde euvel ...........

PDK bak d`r in en rap een beetje, leverbaar na 2017 idd........... :df: :D

Stapt in de GTS en slingert de PDK in D....................

Mooi verhaal Andre, die C cup dan, egh cup banden..

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 04 jun 2015, 16:48

Mooi verhaal André. ja dit is dus de 'standaard' Carrera S motor toch ofzo? En dan die lange twee. Ik snap 'm helemaal. Porsche kon dit ding makkelijk zo maken dat niemand ooit nog aan any 911 zou willen ruiken, maar doen ze om bekende redenen niet.

Dus er komt met 'n paar jaar 'n PDK bak in de GT4 begrijp ik?

GTRene

Bericht door GTRene » 04 jun 2015, 17:01

schijnt dat ze de R versie die wellicht ook komt, met de pdk gaan maken, misschien komt daar wel de 911 GT3 motor in (niet de RS motor) who knows, wordt steeds leuker :)

GTRene

Bericht door GTRene » 04 jun 2015, 17:04

idd lange 2 :shock:

je kan tot 130km/u in 2, zie video waar ze hem ff door de toeren trekken.

http://www.autojunk.nl/2015/05/porsche- ... h-autobahn" onclick="window.open(this.href);return false;

Snipe

Bericht door Snipe » 04 jun 2015, 18:39

...dus als Porsche er een PDF in gooit wil iedereen een handbak en als ze dan eens luisteren en een handbak monteren is PDK ineens de heilige graal? ;-)

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 04 jun 2015, 19:30

Leuk verslag!

GTRene

Bericht door GTRene » 04 jun 2015, 19:37

Snipe schreef:...dus als Porsche er een PDF in gooit wil iedereen een handbak en als ze dan eens luisteren en een handbak monteren is PDK ineens de heilige graal? ;-)
lol :lol:
zo ging/gaat het wel zo'n beetje, moeilijk los te laten zo'n handbak.
wellicht als ze de 2 korter hadden gemaakt zeg tot 105<>110km/u ? kan je toch snel van 0 naar 100 (leuk voor in de folder) maar ook vlotter door de versnellingen (tis maar wat je wil)

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 04 jun 2015, 20:14

De oplossing is voor mij echt niet een pedaaltje inleveren... Deze past niet in een GT4 maar is voor vergelijkbaar geld ook te krijgen. Anderhalf dagje werk om in te bouwen en klaar.

Plaats reactie