Nieuwe leasebak

Dit is ons algemene autoforum.
Daniel

Bericht door Daniel » 24 mei 2007, 15:13

335i cabrio met alleen met M-pakket en Hifi Prof (zit in principe dan alles op wat ik perse wil) is 10% boven budget...dat kan wel, maar dat doe ik niet :)

Sander S.

Bericht door Sander S. » 24 mei 2007, 15:18

Daniel schreef:335i cabrio met alleen met M-pakket en Hifi Prof (zit in principe dan alles op wat ik perse wil) is 10% boven budget...dat kan wel, maar dat doe ik niet :)
M-pakket vind ik trouwens geen MUST. Vind het eigenlijk helemaal niet zo mooi op de nieuwste modellen. Heb de mijne dan ook zonder besteld. Wel sportonderstel, sportstoelen, M-stuur, 19'' velgen.

Daniel

Bericht door Daniel » 24 mei 2007, 15:42

Zonder M-pakket moet je leer los bestellen. Stoffen bekleding in zo'n auto kan echt niet, stof/alcantara zoals in het M-pakket wel. Leer, 18" wielen en de sportstoelen is al duurder dan dat hele M-pakket. Eigenlijk is de Executive uitvoering het meest gunstig, daar zit leer en automatische airco al in en de HE voegt daar niet veel nuttigs aan toe.

BMW maakt wel een zooi van die optiepakketten trouwens. Bij de Cabrio zitten er veel meer spullen in het Executive-pakket dan bij de Touring en Sedan. Coupe zit daar een beetje tussen. Op de Cabrio Executive is leer standaard, xenon ook (net als op de coupe) maar bij de touring is leer een extra en voor xenon moet je de High Executive nemen.

Die calculator ken ik vrij goed ja, maar erg handig werkt ie niet. Zaterdag maar eens met de dealer gaan zitten om te kijken wat uiteindelijk het handigst uitkomt. Ik denk 335i coupe Executive met M-pakket en navi :)
Laatst gewijzigd door Daniel op 24 mei 2007, 15:51, 3 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 24 mei 2007, 15:48

Daniel je kent de configurator al uit je hoeft zie ik :lol:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 24 mei 2007, 20:09

Rico v Velzen schreef:Wat is er trouwens mis met de stijl van een e92 3 serie ?
Persoonlijk vind ik de E92 erg mooi maar qua imago zou ik voor elke dag liever Audi rijden. Audi's vind ik gewoon iets bescheidener en dat spreekt me meer aan. Anders krijg je het gevoel dat iedereen op je let en je achtervolgd en daar zou ik geen zin in hebben :wink:

Martijn

Bericht door Martijn » 24 mei 2007, 20:37

Dat ligt toch echt voor het grootste deel aan je rijstijl, ook al wordt er hier weleens anders beweerd. Zolang een BMW er maar zo uitziet zoals hij de fabriek uit kwam rollen (OEM) vind ik het allemaal geen probleem qua looks. Zelfs met een E92 M3 kun je best voorrijden bij een chique hotel/belangrijke klant: Zolang je er maar een beetje normaal mee rijdt zal niemand je er op aanvallen.

Bovendien zit er in Audi's (nieuwe) dan misschien minder kamptuig, erg leuk gezelschap is het meestal ook niet (van die omhooggevallen kneuzen met zogenaamd gevoel voor stijl) :lol:

(u merkt, de vooroordelen zijn in de aanbieding vandaag :wink: )

Niels

Bericht door Niels » 26 mei 2007, 12:47

Martijn schreef:Dat ligt toch echt voor het grootste deel aan je rijstijl, ook al wordt er hier weleens anders beweerd. Zolang een BMW er maar zo uitziet zoals hij de fabriek uit kwam rollen (OEM) vind ik het allemaal geen probleem qua looks. Zelfs met een E92 M3 kun je best voorrijden bij een chique hotel/belangrijke klant: Zolang je er maar een beetje normaal mee rijdt zal niemand je er op aanvallen.

Bovendien zit er in Audi's (nieuwe) dan misschien minder kamptuig, erg leuk gezelschap is het meestal ook niet (van die omhooggevallen kneuzen met zogenaamd gevoel voor stijl) :lol:

(u merkt, de vooroordelen zijn in de aanbieding vandaag :wink: )
Imago is uiteindelijk voor een groot deel wel veroorzaakt door rijstijl en voor het resterende deel natuurlijk door het publiek wat er in rijdt. BMW was eerder een premium merk naast Mercedes. Audi is dat met name in de jaren 90 pas geworden. Het lot van BMW staat Audi dus waarschijnlijk ook te wachten :wink: Ik heb bij VW-Audi gewerkt en arrogantie is de A3 en A4 lease rijder niet vreemd helaas (even generaliserend). Het is dus puur een kwestie van subjectief gevoel.

Het zal ook zeker te maken hebben met het feit waar je woont of waar je vandaan komt. Hier in het nuchtere Groningen is BMW nu eenmaal een patserbak (wederom generaliserend) en Audi een stijlvolle auto :wink:

RVV

Bericht door RVV » 26 mei 2007, 13:40

Imago blijft een lastig punt, Audi is meer klasse, maar zodra daar de lexus look a like lampen ingaan smelt die klasse ook als sneeuw voor de zon.

Zolang een auto origineel blijft valt het allemaal wel mee. Maar zodra de fouten velgen brigade grip op de zaak krijgt :roll:

Bij Audi zie je dat nu ook al veelvuldig, A3./A4, van de vorige generatie met A8 look i likes in 18 en 19 inch brrrrrrr..

Ik zie vaak BMW's rijden en dan denk ik dan tja die jongens weten het wel wat te verpesten..

Probleem in deze is ook de kwaliteit van BMW, omdat ze zolang goed blijven, is er relatief veel keus voor de sjonnies.

Oplossing zou zijn dat BMW's zichzelf automatisch vernietigen na 10 jaar tenzij ze nog 100% origineel zijn. :lol:

Niels

Bericht door Niels » 26 mei 2007, 13:58

Rico v Velzen schreef:Imago blijft een lastig punt, Audi is meer klasse, maar zodra daar de lexus look a like lampen ingaan smelt die klasse ook als sneeuw voor de zon.

Zolang een auto origineel blijft valt het allemaal wel mee. Maar zodra de fouten velgen brigade grip op de zaak krijgt :roll:

Bij Audi zie je dat nu ook al veelvuldig, A3./A4, van de vorige generatie met A8 look i likes in 18 en 19 inch brrrrrrr..

Ik zie vaak BMW's rijden en dan denk ik dan tja die jongens weten het wel wat te verpesten..

Probleem in deze is ook de kwaliteit van BMW, omdat ze zolang goed blijven, is er relatief veel keus voor de sjonnies.

Oplossing zou zijn dat BMW's zichzelf automatisch vernietigen na 10 jaar tenzij ze nog 100% origineel zijn. :lol:
Zoals ik al zei is het voor Audi denk ik een kwestie van tijd. Idd. de A3's met A8 imi's zijn om van te gruwelen. Een premium merk moet toch laten zien dat je succesvol bent dus deze automerken zullen op den duur altijd in "verkeerde" handen vallen. Verder is het puur een persoonlijk gevoel. Ik heb hele vervelende klanten gehad in mijn Century looptijd die Audi reden. Met name als geen nieuwe Passat als vervanger wilden omdat ze als manager niet met eenzelfde auto wilden rijden als de vertegenwoordiger :shock: Vervolgens bood ik ze altijd een Polo aan maar dat werd dan ook niet gewaardeerd :D

Het is puur een persoonlijk gevoel. Audi vind ik nog steeds een sympathieker en meer bescheiden merk op de een of andere manier en ik merk om me heen dat de gemiddelde Groninger dat ook vind als ik meld dat ik een BMW gekocht heb :?

BBVW
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon

Bericht door BBVW » 26 mei 2007, 14:55

het lijkt er wel een beetje op dat je merk alleen succesvol is als er na 10 jaar sjonnies in gaan rijden met te grote velgen, bumpers enz.

Of zijn er nog uitzonderingen op die regel??

Mooie Poll kan dat worden.......

Daniel

Bericht door Daniel » 31 mei 2007, 11:47

OK, ik heb de C70 inmiddels afgeschreven. Vind hem te krap met de kap dicht, motor kan me niet overtuigen en als ik nu naar buiten kijk en zie wat voor hoerenweer het is, dan biedt zo'n cabrio ook niet echt veel meerwaarde. Komt bij dat mijn 6 zo goed als zeker weg gaat en ik toch wel een auto met flink wat pit over wil houden.

335i coupe wordt het dus, maar het is nogal schipperen met de uitrusting. Navi professional en de dikke Hifi-installatie zijn een must. Leer is dat niet direct maar fijn is het wel, en er moet minimiaal 18 inch op zitten. Dan kom ik op de volgende opties:

335Ci Executive coupe automaat
- Leer
- Navi Pro
- Spiegelpakket (dimmende buitenspiegels)
- M-sportstuur met stuurschakeling
- Hifi Pro
- 19"velgen (styling 230)

335Ci Executive coupe automaat
- Navi Pro
- Hifi Pro
- Spiegelpakket
- M-pakket (sportonderstel, aerodynamica-pakket, stof/alcantara, 18" velgen)

De eerste auto zit anderhalve euro boven het max. leasebudget, de tweede een euro er onder. Als ik in plaats van de automaat de handbak neem kan ik bij auto 2 bijv. het leer nemen ipv stof/alcantara.

Niels

Bericht door Niels » 31 mei 2007, 12:09

Goed uitgepuzzeld dat je zo dichtbij je budget zit :D

Ik had gekozen voor de eerste! Als het een automaat wordt zou ik eerder voor leer kiezen dan een combi met een M-pakket.

Rein

Bericht door Rein » 31 mei 2007, 12:13

Nummer 2! Met handbak en leer, en als het mogelijk is nog de 255M 19'' velgen. En in het wit natuurlijk 8)

RVV

Bericht door RVV » 31 mei 2007, 12:37

Inderdaad net als Rein alleen de kleur laat ik even in het midden.

M paket smeekt ie om helemaal met die fantastische 19 inch 225M wielen. Bijna zo mooi als de CSL wielen.

Automaat is persoonlijk, ik zou altijd voor de handbak gaan, ik vond de automaat niet prettig. Ook het flipperen vond ik tegenvallen.

Daniel

Bericht door Daniel » 31 mei 2007, 12:56

Ik heb met de automaat gereden, niet met de handbak. In principe heeft die laatste (gezien het feit dat BMW gewoon drieduizend euro meer vraagt voor de automaat) wel de voorkeur, maar begreep uit een ander topic van Sander dat de combinatie hem niet erg goed beviel. Ik vind de 18" 193M-wielen die standaard in het M-pakket zitten trouwens ook niet lelijk, maar 19" is toch net een tikje dikker...die zijn alleen 1000 euro duurder en dan ga ik zeker over budget heen als ik de automaat wil houden.

Ekris maar eens bellen of ze een 335i met handbak hebben.

Martijn

Bericht door Martijn » 31 mei 2007, 13:32

Daniel schreef:Ik heb met de automaat gereden, niet met de handbak. In principe heeft die laatste (gezien het feit dat BMW gewoon drieduizend euro meer vraagt voor de automaat) wel de voorkeur, maar begreep uit een ander topic van Sander dat de combinatie hem niet erg goed beviel. Ik vind de 18" 193M-wielen die standaard in het M-pakket zitten trouwens ook niet lelijk, maar 19" is toch net een tikje dikker...die zijn alleen 1000 euro duurder en dan ga ik zeker over budget heen als ik de automaat wil houden.

Ekris maar eens bellen of ze een 335i met handbak hebben.
Handbak, M-pakket en 19" 225M, leer indien voldoende budget. Vind de 19"ers meer meerwaarde geven dan leer ipv stof/alc.

En een automaat zou ik niet hoeven icm de 335i, dan eerder een 335d. (heb RH nooit negatief gehoord over de combi handbak <> 335i btw)

Macboy

Bericht door Macboy » 31 mei 2007, 17:31

Pfff heb ik eindelijk deze post in de gaten, is alles al gezegd :)

Ik zou je natuurlijk de 335i coupé aanbevelen. Kleur is erg belangrijk. Neem je een witte? Dan heb je geen M-pakket nodig en zou ik de handbak nemen in combinatie met rood leren bekleding en 19".

Neem je geen witte? Dan is een donkere kleur erg mooi met het M-pakket. Ook ik ben geen voorstander van het M-pakket op de Sedan, maar wél op de coupé. Bovendien krijg je dan veel opties voor weinig en die 18" M-pakket velgen zijn bizar mooi en zelfs mooier dan die 19" vind ik.

Half leer/half stof is mooi genoeg vind ik. M-pakket met leer is ook altijd iets weggooien van je geld, omdat stof/leer juist 'gratis' is bij die versie.

Verder kan ik je alleen nog een 335i touring aanbevelen, want dat is toch echt de mooiste 3-serie vind ik. Vandaag weer 1 zien rijden, 335d touring met M-pakket: wat een dikke achterkant is dat toch.

Een mooiere achterkant is er niet vind ik.

Succes verder ! En ik snap niet dat je nog niet de 335i met handbak hebt gereden, zo kun je toch ook niet kiezen?

En high executive moet je meteen weggooien. Dat je dat nog durft te overwegen ! Veel geld voor onzinnige opties, dus altijd laten staan.

Investeer wel in de audio !! Want BMW heeft bagger audio !

Ilija

Macboy

Bericht door Macboy » 31 mei 2007, 17:32

jaja, radio uit en raam open, ik weet het ;)

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 31 mei 2007, 19:38

Makkie,

335ci

handbak
M pakket
Navi
Hifi
USB stick (niet vergeten!)
19 zollers

klaar ;)

Daniel

Bericht door Daniel » 31 mei 2007, 22:08

335i handbak ga ik volgende week vrijdag rijden :) Dan weten we meer. HE biedt nauwelijks meer dan de Exec, alleen een paar onzinopties die ik toch niet zou nemen.

Femme

Bericht door Femme » 31 mei 2007, 23:25

Toen ik de 330i aan het uitzoeken was werd mij verteld dat er geen noemenswaardig verschil in leasetarief was tussen de handbak en de automaat was, omdat die laatste een hogere restwaarde zou hebben en er een grotere vraag naar is. Het verschil zou 'm dan alleen in de bijtelling zitten (maar die heb je niet als je de auto alleen zakelijk gaat rijden).

Daniel

Bericht door Daniel » 01 jun 2007, 07:41

De calculator van ING denkt daar toch anders over...scheelt gewoon 50 euro per maand.

Daniel

Bericht door Daniel » 08 jun 2007, 14:42

Vandaag gereden, conclusie: de handbak voldoet prima. Je kunt de auto dan beter op koppel rijden, waar het ding natuurlijk voor gemaakt is en ik vond hem niet hinderlijk zenuwachtig in de lagere versnellingen. Gewoon die drie mille in de zak houden dus :)

Maus335i

Bericht door Maus335i » 08 jun 2007, 15:18

Femme schreef:Toen ik de 330i aan het uitzoeken was werd mij verteld dat er geen noemenswaardig verschil in leasetarief was tussen de handbak en de automaat was, omdat die laatste een hogere restwaarde zou hebben en er een grotere vraag naar is. Het verschil zou 'm dan alleen in de bijtelling zitten (maar die heb je niet als je de auto alleen zakelijk gaat rijden).
Heb je je mooi laten oplichten :p Dr zit wel degelijk een groot prijsverschil tussen de automaat en handbak in de lease. De restwaarde voor een automaat is marginaal hoger dan een handgeschakelde auto. En vooral de snellere 3serie lijkt me juist een auto die je handgeschakeld wilt hebben.

Over het algemeen worden alle opties aan de auto (including de automaat) binnen het contracttermijn afgeschreven, wat meestal 48 maanden is.

Overigens zal een dealer altijd in zijn eigen voordeel rekenen met betrekking tot de restwaarde van een auto. Ze pakken altijd de handelswaarde in plaats van de inruilwaarde.

Leuk voorbeeld: mijn A8 is in de handel nog 30.000 euro waard. 9 maanden geleden heb ik hem voor 55.000 gekocht en vergelijkbare auto's staan nog tussen de 40 en 60.000 euro te koop. Dus zo'n slechte koop was het niet. Je wordt alleen genaaid bij de dealer met betrekking tot de handelsprijs. Opties als advanced key, Pro Line pakket, schuif/kanteldak etc. maakten geen verschil.

@ Daniel: zou je voor mij eens willen kijken hoeveel prijsverschil er tussen ING Car Lease en http://directlease.nl/DLNl/model.do?id=34 zit in de BMW?

Daniel

Bericht door Daniel » 08 jun 2007, 15:36

Maurice Graber schreef: @ Daniel: zou je voor mij eens willen kijken hoeveel prijsverschil er tussen ING Car Lease en http://directlease.nl/DLNl/model.do?id=34 zit in de BMW?
335i is niet te krijgen bij Directlease, maar voor de rest:
Benzine op basis van 25k, 48 mnd, inclusief brandstof (ik kan bij ING niet excl calculeren):
BMW 3-serie Coupe 325i Executive
ING: € 1187,20
Directlease: € € 1282

BMW 3-serie Coupe 330i High Executive
ING: € 1338,19
Directlease: € 1493

Diesel op basis van 35k, 48 maanden incl. brandstof

BMW 3-serie Coupe 330d Executive:
ING: € 1449,94
Directlease: € 1473

BMW 3-serie Coupe 335dA High Executive
ING: € 1662,63
Directlease: € 1648

Directlease is met de benzine-uitvoeringen flink duurder (bijna 160 euro op een 330i) maar met de diesels is het verschil kleiner, de 335dA is bij Directlease zelfs goedkoper. Overigens is deze calculatie gebaseerd op een bedrijfsspecifieke kortingsregeling dus een individuele offerte zal waarschijnlijk anders/hoger uitvallen.

Plaats reactie