M135iA LCI

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Daan

M135iA LCI

Bericht door Daan » 26 mei 2015, 22:36

Heren,

Sinds recent de F20 LCI uitgekomen is, met de naar mijn mening sterk verbeterde voorkant, overweeg ik binnenkort een M135i te bestellen. Ik rij nu precies twee jaar in een 2013 F30 328i M-sport met handbak. Maar ik ben een beetje uitgekeken op de motor en vooral de handbak waar ik maar niet aan kan wennen. Daarnaast heb ik eind vorig jaar mijn Elise 111R verkocht, omdat ik er te weinig aan toe kwam om deze regelmatig uit de garage te trekken.

De vervanger voor de 328i moet een auto worden waarmee ik nog steeds met het gezin op pad kan (heb twee zoons van 4 en 8), maar waarin ik ook weer wat rij plezier kan vinden. Zeker na het 'verlies' van de Lotus :wink: . Het wordt een daily driver, dus enig comfort is ook gewenst. Het nu optionele BMW sper van ca. EUR 3000.00 :shock: is aan mij niet echt besteed. Ben geen drifter, op wat incidenteel geklooi na in de regen of sneeuw. Verder misschien eens een rondje ring, maar dat is het.

Ik heb een gebruikte 1M ook kort overwogen. Maar hoewel een super mooie kar, denk ik toch dat deze auto voor mij net een tikkeltje te extreem is. Verder moet ik toch wel aan de 4/5 deurs vanwege de koters. Een nieuwe 340iA (LCI) is natuurlijk ook mooi, maar heb ik in principe al twee jaar gereden met een andere motor. Ook zal deze uiteindelijk naar het zin geconfigureerd, niet iets de gortig worden in de aanschaf ben ik bang.

Met de M135i heb ik weer een 6-pitter, weinig tot geen comfort verlies (ook qua entertainment, navi etc.) en in 5 deurs uitvoering ook voldoende ruimte (ondanks een fractie krapper dan de F30). Ik heb ook wel naar een A45 AMG gekeken, maar heb daar niet veel mee. Ik denk qua daily driver ook te vermoeiend. Audi RS3 is een stuk prijziger dan de M135i, en biedt voor mij ook weinig extra's.

Ik wil de M135i in ieder geval uitrusten met :
- High Executive
- Automaat met stuurschakeling
- HK audio
- schuifdakje
- Alpinweiss
- wat kleine dingetjes als dimmende binnenspiegel, lichtpakket, klasse III alarm etc.

Ik twijfel alleen nog aan dat adaptieve M onderstel. Ik lees veel tegenstrijdige verhalen hier en daar. De één vind het niets toevoegen t.o.v. het standaard M onderstel, maar de ander vindt het geweldig. Lees ook wat verhalen over probleempjes met dat adaptieve onderstel, maar dat lijkt een batch issue geweest te zijn destijds. De BMW dealers in de regio die iets in demo hebben staan van de M135i (overigens alleen pre-LCI maar dat snap ik), hebben alleen auto's met adaptief onderstel. Dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal.

Iemand eens met beide onderstellen gereden? Macboy?

Daan...

Macboy

Re: M135iA LCI

Bericht door Macboy » 26 mei 2015, 23:49

Ja wat kan ik zeggen. Allereest zou ik zeggen probeer de automaat goed uit. De automaat is echt een stuk minder in mijn ogen. Gebruikt totaal het koppel niet van de motor. 450nm bij 1300 toeren betekent dat je schakelvrij kan rijden. Toch schakelt de automaat altijd 2/3 verzetten terug als je gas beetje intrapt terwijl je dat niet altijd wil. Dat betekent ook dat verbruik richting 1:8 gaat gemiddeld. Handbak is 1:10,5 makkelijk mogelijk.

Als dat allemaal geen rol speelt voor je dan snap ik de automaat keuze. Je bent overigens vrij om die van mij uit te proberen als je wil.

Wat uitrusting zou ik checken wat je van de high exe nodig hebt want de exec biedt al veel want de M135i heeft veel standaard. Zeker als je geen leer wil (mooie alcantara).

Check anders mijn nieuwe config even in 120d draadje.

Dan het onderstel. Voor mij is adaptief onderstel echt de grootste onzin van deze eeuw. Typisch geval van marketing. Autos worden al jaren veel te hard gemaakt: hard betekent echter niet per definitie snellere rondetijden dus puur gevoelsmatige ingrepen. Op een circuit kom je ook niet vaak. Conclusie is dan dat een uitgebalanceerd onderstel voldoet voor dagelijks gebruik. En als er één divisie is dat goede gebalanceerde onderstellen kan bouwen dan is het de M divisie wel. In de praktijk zal je hem vaak in een stand laten.

Just my 2 cents

Daan

Bericht door Daan » 27 mei 2015, 00:12

Bedankt voor de input Macboy!

Ik heb de automaat reeds aan de tand gevoeld in een relatief korte proefrit vorige week. A.s. zaterdag krijg ik de kans om een M135i met wederom een automaat langer te testen. Jouw beschrijving van het nerveuze terugschakelen van de bak bij een beetje gas geven was mij nog niet opgevallen. Ik moet wel zeggen dat ik de snellere stukken in manual mode gereden had. Maar ik zal er zaterdag nog eens extra op letten. Overigens claimt BMW de software van de automaat in de M135i LCI iets aangepast te hebben.

Ik heb de handbak M135i nog niet gereden, simpelweg omdat er geen beschikbaar was. Wel ben ik een beetje klaar met de BMW handbakken. Had laatst vanwege een beurtje nog een nieuwe demo 320i meegekregen. Zelfde verhaal. Kon altijd heel 'smooth' schakelen/koppelen in de Lotus, EVO's etc., maar in de huidige BMWs kan ik er niet aan wennen. Vooral van 1 naar 2 naar 3. Ik las overigens dat BMW bij de F30 LCI handbak modellen, heel wat gewijzigd heeft aan koppeling, vliegwiel etc. Misschien toch te veel klachten gehad?

Voor wat betreft de uitrusting wil ik zeker leer hebben. Naast dat ik het iets mooier vind dan de standaard bekleding (is wat te druk imho), is het ook praktischer met koters op de achterbank. Maar ik zal zeker jouw 120d config draadje eens opzoeken :thumbup:

Verder heb ik in de F30 nu ook navi pro met dat brede scherm. Dat wil ik niet verliezen. Dus dan blijf je toch wel vast zitten aan HE.

Tja dat onderstel, blijft moeilijk. Ben met je eens dat er erg veel 'marketing' aan kleeft, maar wil wel eerst met een conventioneel onderstel rijden voordat ik een definitieve keuze maak. Er zijn wel een tweetal dealers in de buurt die een LCI 118i hebben staan met M-pakket. zouden die auto's dezelfde dempers hebben?

Thanks!

Daan...

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 mei 2015, 07:10

De 1M is extreem, maar alleen als jij dat wil!

Voor de rest kan je er alle kanten mee op, proberen mag ook bij mij :tooth:

Kopen ook.............. :D

Kijk even in het te koop aangeboden draadje.

Beter, leuker, goedkoper..................... :df: :swinging:

Tristan

Bericht door Tristan » 27 mei 2015, 08:44

Over het M-adaptive onderstel, ben ik van andere mening. Voordeel van dit onderstel is dat in comfort stand de auto comfortabeler is dan het normale M-onderstel. De meeste tijd rij ik saaie woon-werk verkeer en dan wil je het liefst zo comfortabel mogelijk van A naar B. Echter, kom je even op een leuke binnendoor weg dan heb je met simpelweg 1 knopje een vrij stevig onderstel voor het leuke stuurwerk. Dit is mijn 2e F30 met dit onderstel en absoluut geen spijt van de keuze.

Overigens zal de automaat echt niet meer verbruiken. Dan ligt het meer aan de bestuurder dan aan de automaat.

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 27 mei 2015, 09:31

Het (beter) kunnen driften met een sper is een 'bijwerking'. De bedoeling van een sper is dat je veel meer grip krijgt in de aandrijving van de auto.

Simpel voorbeeld; relatief krappe bocht de snelweg op en je drukt het gas goed in dan zie je bij de meeste auto's met flink wat vermogen het DSC lampje flikkeren. Met een sper zal dit veel minder zijn.

Ik heb op mijn vorige 5 een drexler laten monteren en ook op mijn Boxster zit een drexler. Maakt een wereld van verschil.

De handbak van BMW is inderdaad niet de fijnste; maar toch het blijft een handbak en zou voor mij altijd keuze nummer 1 zijn.

BobTheFish

Bericht door BobTheFish » 27 mei 2015, 09:40

Mooie configuratie, lijkt sprekend op mijn M135iA (maar dan pre-LCI).

Ik heb nooit ervaren dat de automaat nerveus zou zijn (behalve in de Sport en Sport+ stand en dan wil je dat ook)..

Zojuist een testje gedaan, 100 rijden, gas half intrappen en bak schakelt netjes trapje terug en zonder veel drama ga je flink vooruit..

Verbruik zit bij mij tussen de 1 op 10 en 1 op 11, waarbij ik wekelijks wel een (ergens) de 200+ aantik (moet ik wel bij vermelden dat ik eigenlijk bijna nooit in de file sta).

Stoplicht sprintjes zijn niet zo aan mij besteed, maar als ik iets leuks onderweg tegenkom die ook flink de gang erin heeft haak ik vaak even aan.

Ik gebruik de M135 als daily en alhoewel ik mijn Z4 sDrive35Is echt wel mis, kan ik nu genieten als ik in mijn spiegel mijn twee boys zie zitten...gaat prima en het in en uitladen (5drs) gaat gemakkelijker dan bij onze family cruiser. (Toyota Auris TS, binnenkort SuperB III voor nog meer ruimte :D )

Handbak of automaat, allebei geweldig. Kwestie van voorkeur en gebruik van de auto.
HK audio zat er bij mij in, maar was ik niet zo over te spreken. Uiteindelijk laten vervangen/aangevuld door een set van Gladen en ben nu zeer in mijn nopjes met het geluid.

Ook het uitlaat geluid heb ik door een BMW performance uitlaat iets beter laten klinken :)

Adaptiv M suspension zit er bij mij ook onder en kan echt verschil merken tussen de verschillende standen comfort en de sport standen, heb helaas geen vergelijkingsmateriaal met een standaard onderstel.

Hoe dan ook, je gaat er veel plezier van hebben!!!

Daan

Bericht door Daan » 27 mei 2015, 19:26

@Romo, ik had jouw verkoop draadje voor de 1M inderdaad al zien staan. Erg mooie auto, maar je ruilt niet in he? :lol: Verder wil ik toch echt wat deurtjes bij de achterbank hebben. Ik breng de kinderen regelmatig naar school en wil niet dat ze steeds half over de voorstoel leuningen banjeren bij het in- en uitstappen.

@Sjoerd, een sper definitief uitsluiten doe ik niet. Maar eventueel wel pas na een tijdje 'in de garantie' te hebben gereden.

@Bob, leuk om onze overeenkomsten tussen de auto keuze en de gezins situatie te lezen! Goed en nuttig verhaal verder. M performance uitlaat had ik destijds ook op mijn e90 325i zitten. Klonk heerlijk. Ik heb alleen het idee dat de M135i standaard al een bovengemiddeld geluid maakt. Niet echt luid, maar zeker 'aanwezig'. Wil voorkomen dat er teveel herrie van de auto afkomt. Misschien tzt eens een A-B vergelijking maken tussen standaard en M performance.

Voor wat betreft het adaptieve onderstel, zijn er dus toch ook mensen erg tevreden mee. Ik weet niet hoe hard het conventionele M onderstel is? Als het vergelijkbaar is met M onderstel van de F30, vind ik het prima. Als het harder is (b.v. 130i hard), dan is zo'n comfort setting af en toe zo gek nog niet. Ik ga in ieder geval nog het één en ander testen de komende tijd. Ik heb bij deze auto in ieder geval geen zin in een aftermarket onderstel avontuur.

:thnx:

Daan...

Rnd

Bericht door Rnd » 27 mei 2015, 20:57

Ik zit met dezelfde twijfels, maar twijfel tussen LCI M135iA x-drive en LCI 330iA x-drive. De nieuwe 328i gaat 330i heten en heeft 258pk. Viel de 4-cilinder zo tegen of was het alleen de handbak die tegenviel?

Daan

Bericht door Daan » 27 mei 2015, 22:23

Laat ik voorop stellen dat die vier cilinder een prachtige vermogens opbouw heeft. Gewoon een sterk blok wat de 328i een behoorlijk vlotte auto maakt. Ik denk vergelijkbaar met de vorige 330i. Wat ik tegen vind vallen is het geluid in de auto (maar er schijnt vanaf MY2014 iets aan sound engineering gedaan te zijn a-la huidige M modellen) en buiten de auto (bij mooi weer met raampje open toeren hoor je de motor tikken). Is allemaal normaal volgens de dealer en de vele BMW fora. Verder lijkt het blok en de bak behoorlijk soft opgehangen te zijn in het chassis. De motor lijkt b.v. erg te kantelen bij het wegrijden. Ook met het aanslaan van de motor bij het starten, gaat de pook als een gek te keer.

Vind het allemaal niet zo premium aanvoelen. Van al deze zaken nooit last gehad bij de 6 cilinder BMW's. Er schijnt op dit vlak wel het één en ander aangepast te zijn bij de F30 LCI. Maar ik zou zeker eerst rijden in de F30 330i als ik jou was. Ik had de 328i gekocht na een proefrit in een 320i. Koop nooit meer een auto zonder eerst in vrijwel de exacte configuratie te hebben proef gereden....

Daan...

Daan

Bericht door Daan » 27 mei 2015, 22:30

Oh ja, geen show stopper, maar vond het verbruik ook gewoon tegenvallen. Alle downsizing, elektrische besturing en andere efficiënt dynamics marketing ten spijt, de 3 liter 6 pitter in mijn e90 was gewoon zuiniger. Zeker op de snelweg. In stadsverkeer is de F30 fractioneel zuiniger. Ik rij gemiddeld 1:9.5 .

Daan...

Rnd

Bericht door Rnd » 27 mei 2015, 23:53

Hmmm, goed om te weten. Bedankt voor je ervaringen. Nog eens goed over nadenken dan. Ik lees ook veel horror-verhalen over trillingen in het stuur bij de F30. Oplossing zou zijn vervanging van het stuurhuis. Speelde ook nog bij nieuwe auto's uit 2014, las ik op Internet. Daar zit ik echt niet op te wachten, om zoveel uit te geven en dan met een trillende auto te zitten. Ik koop juist bewust modellen die een paar jaar op de markt zijn om dit soort gezeik niet te hebben.

Macboy

Bericht door Macboy » 28 mei 2015, 01:06

Automaat is absoluut onzuiniger dan de handbak Tristan. Ook niet zo gek vanwege het steeds terugschakelen bij gasgeven. Bob zegt weliswaar dat die niet onrustig is, maar hij bevestigt juist precies wat ik roep:
BobTheFish schreef:Zojuist een testje gedaan, 100 rijden, gas half intrappen en bak schakelt netjes trapje terug en zonder veel drama ga je flink vooruit..
Hoezo netjes terugschakelen ? Waarom zou je in godsnaam altijd terug willen schakelen als je een koppelmonster hebt ? Kijk prima dat je soms met 100 naar zijn IV wil of zijn III maar in VI en V heeft hij genoeg vermogen en kan je heerlijk op koppel rijden. Dat is dus met de automaat onmogelijk.

Zo ook 60 volgas in IV is onmogelijk terwijl met een handbak dat allemaal wel kan. Pas dan zie je dat de automaat de beperking is van de motor, terwijl je met handbak voelt wat een heerlijkheid het is.

Nogmaals ik ben groot automaat liefhebber maar de automaat verpest absoluut de motor. Tenzij je de hele tijd aan het flipperen bent maar dan zit je ook met de 8 versnellingen en dus niet vergelijkbaar.

Als je met de automaat 1:10 haalt dan haal je met de handbak makkelijk 1:12.

Nog iets anders: ik heb een stekker achterin die de sound generator uitschakelt. Iemand interesse in ? Mag weg voor een leuke prijs.

@Daan: je bent welkom om te komen proberen !

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 28 mei 2015, 06:29

F30(ik had een 335i handbak ) is de 'minst goede' BMW die ik ooit had, windgeruis bij A stijl onopgelost. toen ik er nog mee reed. Premium? Hou toch op. kraakjes en rammeltjes in 't onderstel. Electrische probleempjes( centraal slot/electrische ramen die niet functioneren bij tijden) . Te hoog olieverbruik.

E90 320d vs F30 320d, is de E90 in eigenlijk alles (voor mijn gevoel qua rhoe een BMW moet rijden en degelijkheid) de betere(lees lekkerder) auto, terwijl dat andersom zou moeten zijn.

Electrische besturing valt aan te wennen. Adaptief onderstel is onzin in de praktijk(heb het gehad met E90 M3k, 535i F10 en F30, in de praktijk gebruik je 't niet/amper) KISS principe vanuit de vliegtuigindustrie(Keep It Simple Stupid)
Handbak had mijn voorkeur, maar blijkbaar slecht wederverkoopbaar:)
Ik snap de klaagzangen over handbakken van BMW dus echt niet, best schakelende 'normale' auto's die er ongeveer op deze aardbol rondrijden.
Goed verhaal van de automaat en het terugschakelen van Ilja, ik had die 8bak ZF in de 535i. Dat was wat dat betreft natuurlijk dé combo. Verbruik moet je 'n aut niet voor nemen. Volksverlakkerij.
De zuinigste auto's zijn veel minder zuinig dan in de boekjes in de praktijk en de benzineslurpers zijn vaak zuiniger. Ik rij netjes en rustigjes >1:11 op snelweg naar Brussel en terug Heerenveen (1M)

LSD is wat Sjoerd zegt, niet bedacht om te driften in the first place. Tractie. LSD's bestaan al bijna eeuwen.
Hoogkoppel/vermogende auto's een 'must'. We hebben 't hier over 'n 135i nota bene. Driften is de bijkomstigheid, maar niet het doel.

Verder mooi en lees even hoe Macboy de zaken qua 1er samenstelling totaal OCD maar daardoor perfect aanpakt:)

Als laatste. M'n F10 5er was de meest luxe van gadgets voorziene auto die ik ooit had. Keuzestress wat uit de optielijst te kiezen, en wat niet...gedoe. Je kunt niet alles nemen. F30 was eigenlijk idem. Kom je bij een 1M die als meest luxe item de electr en verwarmde lederen stoelen heeft en je weet 't na 'n korte rit. Less is more. Als ie goed rijdt/stuurt/remt/voelt is de rest minder tot niet belangrijk. Think about it. Wat heb je écht nodig?

(Pks en rwd lsd en goed sturen lol)

:coffee:

Tristan

Bericht door Tristan » 28 mei 2015, 08:57

Daan schreef:Oh ja, geen show stopper, maar vond het verbruik ook gewoon tegenvallen. Alle downsizing, elektrische besturing en andere efficiënt dynamics marketing ten spijt, de 3 liter 6 pitter in mijn e90 was gewoon zuiniger. Zeker op de snelweg. In stadsverkeer is de F30 fractioneel zuiniger. Ik rij gemiddeld 1:9.5 .

Daan...
Ben ik met je eens, ik zit nu ook op 1:9,5, maar rij bijna geen snelweg. Maar de 130i van mijn GF rijdt gewoon 1:10 a 1:11.

Peric

Bericht door Peric » 28 mei 2015, 09:25

Het zijn toch 4-cilinders geworden omdat ze dan zogenaamd zuiniger zouden zijn?

BobTheFish

Bericht door BobTheFish » 28 mei 2015, 09:41

@Daan: gewoon met beide rijden en dan kijken/voelen wat het beste bij je past.

@MacBoy: jij weet natuurlijk ook wel dat 60 volgas in IV prima mogelijk is..bak in M of S en gaan. Dat de motor verpest wordt door de automaat mag je natuurlijk vinden, maar ben ik niet met je eens. Als je het wilt heb je de controle en anders doet de bak prima en rustig zijn werk. Jij bent trouwens ook van harte welkom om eens langs te komen, maken we er een mini meet van en kan Daan, als ie daar behoefte aan heeft, direct de verschillen ervaren tussen de handgeschakelde en automaat versie van de M135i!

Macboy

Bericht door Macboy » 28 mei 2015, 13:18

Dag Bob.

Top idee wat mij betreft !!

Ik overdrijf denk ik wel wat met mijn woorden. Maar wees eens eerlijk: als je een koppelrijke motor hebt maar je kan daar alleen handmatig gebruik van maken omdat de automaat alleen terugschakelt dan klopt er toch iets niet ? Wat is dan de meerwaarde van de automaat ? Alleen rustig rijden ? Alleen files ? Ja dan ben ik het met je eens. Maar in deze tijd van slimme automaten moet een automaat toch het werk overnemen van de chauffeur ? Anders kan je toch beter een handbak rijden als je zelf controle wil ? Of ben je te lui voor de koppeling ? In jouw beleving moet ik dus elke keer als ik 60 rij en de bebouwde kom verlaat en beetje gas geven eerst manuele stand kiezen en dan houdt ie de versnelling vast en geniet ik van het koppel ?

Je blijft gewoon eigenlijk bevestigen dat de automaat niet deugt. Ik weet verprutsen is overdreven maar volgens mij is er geen speld tussen te krijgen. Nogmaals ik ben echt een automaat liefhebber. Heb niet voor niets de 120dA besteld. Ik weet echt waarover ik praat en heb uren en uren in de M135iA gereden voordat ik de keuze heb gemaakt. Heb jij eigenlijk ervaring met de handbak ?

Dan wat betreft zuinigheid Peric: de 4-cilinders worden getest qua verbruik in onrealistische omstandigheden. Constant snelheid. Zo ook de M135iA. Maar bij gas geven verbruiken ze gewoon veel meer.

@Daan: het klopt trouwens niet dat de navi pro alleen met HE bestelbaar is. Die kan ook gewoon bij de EXE besteld worden voor €600 of €900 meerprijs.

BobTheFish

Bericht door BobTheFish » 28 mei 2015, 13:57

@Daan: Je hebt dus de mogelijkheid om zowel de handbak als de automaat te testen. Omgeving Amsterdam zou mijn voorkeur hebben. Mocht je interesse hebben dan horen we dat graag!

@MacBoy: Geen ervaring met handbak, ging voor het gemak van de automaat (idd luiheid). De handbak zal echt wel de beste optie zijn voor deze auto, maar niet de juiste keuze voor mij.
Ik hoop jouw bolide snel te mogen zien/ervaren!

gerardR

Bericht door gerardR » 28 mei 2015, 15:54

goedemiddag mensen. werd getipt dat ik ook mijn mening moest geven.

ik heb 2 m135i gereden 1 zonder adaptief onderstel en 1 met.

de eerste was met adaptief en reed zeer comfortabel maar niet probleemloos en onderstel nokte en bonkte dit werd niet opgelost en daarom heb ik een nieuwe gekregen.

2de m135i met standaard m onderstel en daar heb ik nooit aan kunnen wennen. wat een rare combinatie van veren en dempers. dempers te hard veren te zacht waardoor de auto onrustig en zeer oncomfortabel werd.

misschien dat bij de lci anders is maar dit was echt geen goede uitvinding en zou zeker voor adaptief onderstel gaan en zeker voor de automaat, het iets playstation maar handbak past niet bij deze auto.

zo zou ik het doen excus voor het geen punten en komma's gebruiken.

Tristan

Bericht door Tristan » 28 mei 2015, 15:59

M-adaptive is comfortabeler in comfort dan standaard M-onderstel en harder/steviger in Sport dan M-onderstel. Ik heb ook met het normale M-onderstel gereden en vond het ook net niet qua comfort en net niet qua hardheid.

Peric

Bericht door Peric » 28 mei 2015, 17:26

Macboy schreef:Maar wees eens eerlijk: als je een koppelrijke motor hebt maar je kan daar alleen handmatig gebruik van maken omdat de automaat alleen terugschakelt dan klopt er toch iets niet ?
Automatenbak van de M135i is prima. Is toch logisch, als jij het gas intrapt geef je aan de auto aan dat je harder wil. Dus zoekt de software daarvoor het meest gunstige toerental op. Dat jij daar anders over denkt hebben ze niet zo veel mee te maken in München denk ik. :)

Daan

Bericht door Daan » 28 mei 2015, 19:57

Goede info weer! Bedankt allemaal.

Een M135i minimeet lijkt mij een uitstekend idee. Ik heb Ilija al een appje gestuurd. Bob kun jij anders je 06 even PB-en? Omgeving A'dam is perfect voor mij ook, alleen woont Ilija 'iets' verder toch? :)
@Daan: het klopt trouwens niet dat de navi pro alleen met HE bestelbaar is. Die kan ook gewoon bij de EXE besteld worden voor €600 of €900 meerprijs.
Klopt. Alleen wil ik ook leder, dus dan wordt HE al snel voordeliger volgens mij. Aan de andere kant, maar dat moet ik nog met mijn dealer overleggen, kan ik ook overwegen om het leder achteraf bij Cools in te laten zetten. Had ik destijds met mijn e90 ook gedaan en is erg goed bevallen (iets soepeler leer dan Dakota en gelijk lichte stiksels laten plaatsen). Ik dat geval bestel ik navi pro en de andere relevante HE zaken natuurlijk wel apart.
F30(ik had een 335i handbak ) is de 'minst goede' BMW die ik ooit had, windgeruis bij A stijl onopgelost. toen ik er nog mee reed. Premium? Hou toch op. kraakjes en rammeltjes in 't onderstel. Electrische probleempjes( centraal slot/electrische ramen die niet functioneren bij tijden) . Te hoog olieverbruik.
Ik kan me jouw verhalen over die F30 nog wel herinneren ja. Volgens mij was je er ook erg vroeg bij toch qua F30 introductie en aankoop? Moeten wel kinderziektes geweest zijn denk ik. Ik heb verder geen technische issues met de auto gehad, op een licht trillende binnenspiegel tussen de 140-150km/h na.

Daan...

Macboy

Bericht door Macboy » 29 mei 2015, 00:08

Peric schreef:
Macboy schreef:Maar wees eens eerlijk: als je een koppelrijke motor hebt maar je kan daar alleen handmatig gebruik van maken omdat de automaat alleen terugschakelt dan klopt er toch iets niet ?
Automatenbak van de M135i is prima. Is toch logisch, als jij het gas intrapt geef je aan de auto aan dat je harder wil. Dus zoekt de software daarvoor het meest gunstige toerental op. Dat jij daar anders over denkt hebben ze niet zo veel mee te maken in München denk ik. :)
En met 450nm bij 1300 toeren moet je volgens jou dus terugschakelen ? Das een knappe analyse dan :)

Kickdown is overigens iets anders natuurlijk. Daar hebben we het niet over.

Maar goed zoveel mensen zoveel wensen met dit soort dingen !

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 29 mei 2015, 08:21

Inderdaad Daan.
Sprak gisteren tijdens mijn bandenwissel met 'n man met 'n 3mnd geleden uit D geimporteerde 2j oude 335i 8AT M pakket. Heel mooi ding. Skitterend. Had 'm daar verlaagd. 19 inch etc. Ik begon over mijn problematiekjes met mijn ex 335i. Hij wist van de A stijl etc, maar had zelf nul problemen....

Over de 8AT. Ik had 'm in de 535i. En alhoewel dat ding qua sportiviteit veel te wensen overliet vanwege grootte en massa, was die bak goed bezig. Maar een M135i wil je denk ik toch 'anders' rijden, dus handbak.
Punt van Ilija snap ik dus ook. Nu weet ik dat compromisloosheid in autoland niet meer bestaat en eigenlijk nooit bestaan heeft, maar de 'lol' gaat wel 'n beetje weg met flippers in zo'n soort kleiner strak snel karretje. Nu snap en zie ik de voordelen ook in het dagelijks gebruik. Maar ik heb in korte tijd een 800km gereden in 3 dagen(terwijl ik amper aan de 12000km/j kom) en de handbak is 't laatste wat ik zou veranderen:)
Ik snap de 'punten' van het harkerig schakelen van 'n BMW bak dus niet? Of is dat van de nieuwe lichting?

Wat voor merk zijn die handbakken Getrag of ZF?
Ik heb de Getrag die ook nu in de M3/4 zit, was weinig geklaag over blijkbaar:)

Plaats reactie