Sinds recent de F20 LCI uitgekomen is, met de naar mijn mening sterk verbeterde voorkant, overweeg ik binnenkort een M135i te bestellen. Ik rij nu precies twee jaar in een 2013 F30 328i M-sport met handbak. Maar ik ben een beetje uitgekeken op de motor en vooral de handbak waar ik maar niet aan kan wennen. Daarnaast heb ik eind vorig jaar mijn Elise 111R verkocht, omdat ik er te weinig aan toe kwam om deze regelmatig uit de garage te trekken.
De vervanger voor de 328i moet een auto worden waarmee ik nog steeds met het gezin op pad kan (heb twee zoons van 4 en 8), maar waarin ik ook weer wat rij plezier kan vinden. Zeker na het 'verlies' van de Lotus

Ik heb een gebruikte 1M ook kort overwogen. Maar hoewel een super mooie kar, denk ik toch dat deze auto voor mij net een tikkeltje te extreem is. Verder moet ik toch wel aan de 4/5 deurs vanwege de koters. Een nieuwe 340iA (LCI) is natuurlijk ook mooi, maar heb ik in principe al twee jaar gereden met een andere motor. Ook zal deze uiteindelijk naar het zin geconfigureerd, niet iets de gortig worden in de aanschaf ben ik bang.
Met de M135i heb ik weer een 6-pitter, weinig tot geen comfort verlies (ook qua entertainment, navi etc.) en in 5 deurs uitvoering ook voldoende ruimte (ondanks een fractie krapper dan de F30). Ik heb ook wel naar een A45 AMG gekeken, maar heb daar niet veel mee. Ik denk qua daily driver ook te vermoeiend. Audi RS3 is een stuk prijziger dan de M135i, en biedt voor mij ook weinig extra's.
Ik wil de M135i in ieder geval uitrusten met :
- High Executive
- Automaat met stuurschakeling
- HK audio
- schuifdakje
- Alpinweiss
- wat kleine dingetjes als dimmende binnenspiegel, lichtpakket, klasse III alarm etc.
Ik twijfel alleen nog aan dat adaptieve M onderstel. Ik lees veel tegenstrijdige verhalen hier en daar. De één vind het niets toevoegen t.o.v. het standaard M onderstel, maar de ander vindt het geweldig. Lees ook wat verhalen over probleempjes met dat adaptieve onderstel, maar dat lijkt een batch issue geweest te zijn destijds. De BMW dealers in de regio die iets in demo hebben staan van de M135i (overigens alleen pre-LCI maar dat snap ik), hebben alleen auto's met adaptief onderstel. Dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal.
Iemand eens met beide onderstellen gereden? Macboy?
Daan...