Afgelopen weekend reed ik langs de Donau en dacht, even stoppen, de 4GC maar eens bekijken. Daar stonden oa een tanzanitblau 420i grancoupe M-sport en een mineral grau 420i luxury line. Op de foto's vond ik het een rare auto, met M pakket nog steeds niet overtuigend. Maar icm luxury line met overal chroom en donkere ruiten stond er toch wel een erg strakke dikke wagen. Een echte BMW zeg maar, schijt op de foto's en in het echt toch wel mooi. Opent weer perspectief tegen de tijd dat ik de F30 zat ben, wat verder nog lang niet zo is

Even praktisch dan, met mijn dwergpostuur zit ik in de 4GC achterin met m'n haar tegen de hemelbekleding, tpv waar de achterklep begint. Daar heb ik zelfs in de 4 coupe geen last van. De instap is ook een stukje krapper dan de F30 en de achterruiten kunnen maar weinig open. Waarom geen coupe dan? Ja die is mooier, maar met die loeigrote deuren kom je ook een stuk minder makkelijk je auto uit. Kofferbak, smaller. Ik denk dat een golftas met driver er nog in alleen diagonaal past, dat was met de E39 ook al zo. In de F30 past dat overdwars zonder problemen.