MMM wat te doen op een vrije dag

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
markk

MMM wat te doen op een vrije dag

Bericht door markk » 19 feb 2015, 00:00

Woensdagochtend. Wanneer ik wakker wordt schijnt de zon al door de gordijnen. Een prachtige dag. Dat gaat het worden. Sowieso omdat ik vrij ben. Normaliter altijd om de week op woensdag vrij maar vanaf juni/juli ofzo vorig jaar is het er niet van gekomen. Druk, druk, druk.

Meestal is vrouwlief ook vrij, zeker als zij dan het weekend moet werken. Maar het lot bepaalde anders. Vrouwlief druk, dochter druk, en ik vrij, alleen en niks te doen.

Was er al snel uit. Dit gaat een auto dagje worden. :df:

M3 sleutels gepakt, Fototas achterin gemikt en richting het zuiden gestuurd. Eifel of Ardennen ? Nou we zien wel. Uiteindelijk in Maastricht beland en toen was het duidelijk, het gaat de Ardennen worden. Bij Spa de snelweg afgegaan en vanaf een uurtje of 1130 lag een verlaten Ardennen aan m'n voeten, of liever gezegd aan m'n wielen.

De wegen waren licht vochtig en er lag een hoop stof en zand op de weg. In combinatie met zo'n 3 graden buitentemperatuur was het redelijk glad maar niet zo glad als zeiknat in de regen zeg maar. Ideale omstandigheden voor de M3.

Via Vielsalm naar Luxemburg geknald om uiteindelijk via de "10" bij Vianden uit te komen. Wat een route is dat toch. Ik kon 'em al. Vaak met de motorfiets of cabrio gereden maar onder deze omstandigheden met de M3 was toch wel een groot feest. Hairpin insturen in 2e versnelling en er licht dwars oversturend uitkomen met een kwartslag tegenstuur. Staat dan weer net recht als je vol met 8000rpm de toerenbegrenser aantikt om door te gaan naar 3. Pffff, beter wordt het bijna niet.

Vianden zelf viel wat tegen. Verlaten en veel dicht. Maar ach we waren om te rijden. Doorgereden naar Diekirch en daar was wat meer beleving. Maar lang niet zoals in de zomer. Bakkie koffie gehaald en een broodje gegeten. Maar m'n rust kon ik niet vinden. Zat vol adrenaline en we waren om te rijden vandaag. Dus snel weer in de auto geklommen en de "27" langs de Sure gepakt. Ergens voorbij "Esch sure Sure" wat foto's proberen te maken maar ook dat was snel duidelijk. Dit was geen fotografie dagje. Dit was een driving-fun dagje.

Via omweg weer in Vianden beland om de "10" maar helemaal naar boven te rijden en uiteindelijk via Clervaux weer wat noordelijker te komen. Beetje kris-kras door de Belgische ardennen gereden, gejanked, gedrift en omstreeks 1830 toen het donker werd een pizzeria bezocht.

Na de pizza was het klaar. Het was pikdonker en ik was moe van een dag intensief sturen met een auto die echt gewoon een grip probleem op de achterwielen heeft. Dus sportknop uit, DSC weer aan, navigatie aangezet en naar huis gecruised. Eerst nog binnendoor naar Malmedy en daar de snelweg op.

Toen ik vanochtend begon twijfelde ik nog even. Motorfiets, cabrio of M3 ? M3 was gelukkig achteraf de juiste keuze. M3 is toch scherper om echt te knallen / driften en een verlaten, natte, koude Ardennen vroeg d'r om zeg maar. Ook best nog wat stukken mist op de snelweg (Eindhoven/Maastricht) tegengekomen en daar rijden met een motorfiets als je moe bent had ik niet fijn gevonden.

M3 heeft me erg positief verbaast. Ding deed het echt uitstekend. Een handvol op de binnenweggetjes op maximum attack-mode maar ook erg bevredigend. Er is geen enkele auto / aandrijflijn die ik ken die er zo mooi aan sleurt boven de 4k rpm en het licht driftend uitsnerpt van genot. Vreemd genoeg me totaal niet gestoord aan het toch wel redelijk gewicht en de voor de auto onderbemeten remmen.

En dan moe terug ook prima. Rustig met 2500rpm in het donker cruisen door een donkere Ardennen in 6e versnelling. Heel relaxed na het eten. Of op de snelweg met 170-180 op de cruisecontrol en Phil Collins vol uit de speakers. (Kan allemaal als je alleen bent :-)

Het kwam vanochtend echt zo maar binnen en daardoor niet vooraf afgesproken of gepland met vrienden ofzo. Gewoon spontaan in m'n ukkie in de auto geklommen en circa 1000km erbij gezet. Heb me voorgenomen het vaker te doen want het was echt MMM :-)

Een paar foto's op 1 plek van een viesgedrifte M3. Ben er niet echt tevreden over maar goed beter dan niks. Soms heb je een rijdag ipv een fotodag :-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fernando

Re: MMM wat te doen op een vrije dag

Bericht door Fernando » 19 feb 2015, 00:59

Mooi verhaal markk en de M3E46 blijft "hands down" één van de mooiste auto's ever, dat lijnenspel klopt gewoon van alle kanten... :thumbup:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 19 feb 2015, 07:53

Helemaal mee eens, uiterlijk van de E46 M3 blijft echt heerlijk :clap:

martll

Bericht door martll » 19 feb 2015, 08:22

Prachtig, echte driving-fun. Gewoon even op een doordeweekse dag een heel stuk doelloos een eind rijden!

ErikS

Bericht door ErikS » 19 feb 2015, 08:38

Koning DF! :bloemetje:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 19 feb 2015, 08:56

Lekker hoor... Ik denk meteen "ik wou dat ik daar tijd voor had", maar hier moet je gewoon tijd voor máken! :thumbup:

Tristan

Bericht door Tristan » 19 feb 2015, 10:02

MartijnGizmo schreef:Lekker hoor... Ik denk meteen "ik wou dat ik daar tijd voor had", maar hier moet je gewoon tijd voor máken! :thumbup:
+1

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 19 feb 2015, 10:12

Mooi man, dit zijn echt de meest briljante ritjes. Mooie route, super auto, lekker impulsief.. Top! :thumbup:

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 19 feb 2015, 10:12

Mooie platen van de M3!

Leest ook erg makkelijk weg - leuke impulsrit!

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 19 feb 2015, 13:33

Eigenlijk het allerbeste wat je met een vrije dag kunt doen :D :df:

Martijn M

Bericht door Martijn M » 19 feb 2015, 14:32

MartijnGizmo schreef:Lekker hoor... Ik denk meteen "ik wou dat ik daar tijd voor had", maar hier moet je gewoon tijd voor máken! :thumbup:
Dit. Tijd heb ik er wel voor maar 't geld voor benzine is dan zo snel op :'(

Mnrk
Auto: R53 tracktool

Bericht door Mnrk » 19 feb 2015, 14:48

Gaaf Mark!
Ik zie de verhalen later dit jaar graag tegemoet :df:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 19 feb 2015, 16:01

heel gaaf! ook echt leuk geschreven weer :D

zelf vorig jaar met koningsdag iets vergelijkbaars gedaan, vroeg weg eerst langs maastricht verse aspreges halen daarna door naar de ardennen en daar rally gekeken waarvan ik wist dat die was.

Via via wist ik ook de routes van de dag er op dus in de middag die routes zelf al gereden :df:

eind van de avond weer thuis, in mijn geval dan 800km op een dagje "doelloos rijden" maar wat was het heerlijk :df: nu 10 maanden geleden en ik kijk er nog vaak naar terug, binnenkort ook maar weer eens doen

ErikS

Bericht door ErikS » 19 feb 2015, 16:47

Nog goed een week dan komt de M535 weer van stal.
Heerlijk, die heb ik juist om af en toe gewoon mee aan de drukte te ontsnappen en lekker een dagje te gaan cruisen met m'n meiden. :blink:

Dagje gummen doe ik niet zo snel, vind ik zonde van de auto.... :bag: :bag: :bag:
Nu is het natuurlijk wat oudere techniek dan een E46 M3, dus logisch opzich.

Macboy

Bericht door Macboy » 19 feb 2015, 21:53

Heerljk leesvoer :thumbup:

Joy

Bericht door Joy » 19 feb 2015, 21:59

Door jou heb ik vandaag de M3 uit de schorsing laten halen. Can't resist it any longer. 4 maanden zonder is gewoon te lang. Helaas moet de accu nog even aan de lader. Morgen, morgen...
Bedankt hé Mark! :mrgreen:

bm-dub

Bericht door bm-dub » 19 feb 2015, 23:22

leuk stukje en mooie foto's! op de eerste twee foto's lijkt de M3 wel verlaagd.

allen

Bericht door allen » 20 feb 2015, 08:45

Wordt hier ook eens tijd voor een snellere roadtrip. Eens zien of de postbode vandaag langskomt zodat vanavond weer eens aan de Caterham gewerkt kan worden.

Erik dB

Bericht door Erik dB » 20 feb 2015, 09:10

ErikS schreef:Nog goed een week dan komt de M535 weer van stal.
Heerlijk, die heb ik juist om af en toe gewoon mee aan de drukte te ontsnappen en lekker een dagje te gaan cruisen met m'n meiden. :blink:

Dagje gummen doe ik niet zo snel, vind ik zonde van de auto.... :bag: :bag: :bag:
Ik zou niet weten waarom dat niet kan. Netjes warmrijden en dan hopppaaa, spass machen :-)

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 20 feb 2015, 09:36

En er zit imo ook verschil tussen flink gummen of de kont even een stap opzij laten zetten bij het uitkomen van een bocht.

ErikS

Bericht door ErikS » 20 feb 2015, 09:39

Erik dB schreef:
ErikS schreef:Nog goed een week dan komt de M535 weer van stal.

Ik zou niet weten waarom dat niet kan. Netjes warmrijden en dan hopppaaa, spass machen :-)
Tuurlijk, ik ontzie hem niet verder.
Warm rijden, en ik rijd er af en toe ook wel flink mee door.
Kont opzij zetten ook geen moeite, maar toch.... Het is allemaal wat ouder, en dat voel je.

Luca

Bericht door Luca » 20 feb 2015, 20:39

Mooie invulling van een vrije dag.

Leuk verslag.

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 20 feb 2015, 21:01

Leuk verslag! En wat is die M3 een coole auto!

markk

Bericht door markk » 13 mei 2015, 15:26

Hehehehehehe

Bovenstaande vroeg natuurlijk gewoon om een herhaling. Vandaag vrij maar moest wat dingen doen. Stond o.a een passagiers airbag recall van de M3 op de agenda vanochtend. Verder wat basis onderhoud (olie, filters, e.d.) gepleegd aan de auto's.

Und jetz ? Vrij. Morgen ook vrij (Hemelvaart) maar vrouwlief moet werken.

Dus zojuist hotelletje geboekt in Petit-Fays (Zuid Belgie, tegen Franse grens aan).
Vrouwlief komt straks naar me toe, tillen we de hardtop van de BoxsterS en dan crossed Markk via de snelweg naar Zuid Belgie om daar morgen te ontwaken en via de Ardennen / binnenwegen naar Calais te sturen en vervolgens weer naar boven naar NL.

Heb er wel zin in :df:

Mark

Vliet

Bericht door Vliet » 13 mei 2015, 16:48

Hop hop, gas erop :df: Leuk vooruitzicht. Ik zit toevallig aankomend weekend in de ardennen. Ik neem de 325 mee om de bochten te bekijken daar.

Plaats reactie