Meestal is vrouwlief ook vrij, zeker als zij dan het weekend moet werken. Maar het lot bepaalde anders. Vrouwlief druk, dochter druk, en ik vrij, alleen en niks te doen.
Was er al snel uit. Dit gaat een auto dagje worden.

M3 sleutels gepakt, Fototas achterin gemikt en richting het zuiden gestuurd. Eifel of Ardennen ? Nou we zien wel. Uiteindelijk in Maastricht beland en toen was het duidelijk, het gaat de Ardennen worden. Bij Spa de snelweg afgegaan en vanaf een uurtje of 1130 lag een verlaten Ardennen aan m'n voeten, of liever gezegd aan m'n wielen.
De wegen waren licht vochtig en er lag een hoop stof en zand op de weg. In combinatie met zo'n 3 graden buitentemperatuur was het redelijk glad maar niet zo glad als zeiknat in de regen zeg maar. Ideale omstandigheden voor de M3.
Via Vielsalm naar Luxemburg geknald om uiteindelijk via de "10" bij Vianden uit te komen. Wat een route is dat toch. Ik kon 'em al. Vaak met de motorfiets of cabrio gereden maar onder deze omstandigheden met de M3 was toch wel een groot feest. Hairpin insturen in 2e versnelling en er licht dwars oversturend uitkomen met een kwartslag tegenstuur. Staat dan weer net recht als je vol met 8000rpm de toerenbegrenser aantikt om door te gaan naar 3. Pffff, beter wordt het bijna niet.
Vianden zelf viel wat tegen. Verlaten en veel dicht. Maar ach we waren om te rijden. Doorgereden naar Diekirch en daar was wat meer beleving. Maar lang niet zoals in de zomer. Bakkie koffie gehaald en een broodje gegeten. Maar m'n rust kon ik niet vinden. Zat vol adrenaline en we waren om te rijden vandaag. Dus snel weer in de auto geklommen en de "27" langs de Sure gepakt. Ergens voorbij "Esch sure Sure" wat foto's proberen te maken maar ook dat was snel duidelijk. Dit was geen fotografie dagje. Dit was een driving-fun dagje.
Via omweg weer in Vianden beland om de "10" maar helemaal naar boven te rijden en uiteindelijk via Clervaux weer wat noordelijker te komen. Beetje kris-kras door de Belgische ardennen gereden, gejanked, gedrift en omstreeks 1830 toen het donker werd een pizzeria bezocht.
Na de pizza was het klaar. Het was pikdonker en ik was moe van een dag intensief sturen met een auto die echt gewoon een grip probleem op de achterwielen heeft. Dus sportknop uit, DSC weer aan, navigatie aangezet en naar huis gecruised. Eerst nog binnendoor naar Malmedy en daar de snelweg op.
Toen ik vanochtend begon twijfelde ik nog even. Motorfiets, cabrio of M3 ? M3 was gelukkig achteraf de juiste keuze. M3 is toch scherper om echt te knallen / driften en een verlaten, natte, koude Ardennen vroeg d'r om zeg maar. Ook best nog wat stukken mist op de snelweg (Eindhoven/Maastricht) tegengekomen en daar rijden met een motorfiets als je moe bent had ik niet fijn gevonden.
M3 heeft me erg positief verbaast. Ding deed het echt uitstekend. Een handvol op de binnenweggetjes op maximum attack-mode maar ook erg bevredigend. Er is geen enkele auto / aandrijflijn die ik ken die er zo mooi aan sleurt boven de 4k rpm en het licht driftend uitsnerpt van genot. Vreemd genoeg me totaal niet gestoord aan het toch wel redelijk gewicht en de voor de auto onderbemeten remmen.
En dan moe terug ook prima. Rustig met 2500rpm in het donker cruisen door een donkere Ardennen in 6e versnelling. Heel relaxed na het eten. Of op de snelweg met 170-180 op de cruisecontrol en Phil Collins vol uit de speakers. (Kan allemaal als je alleen bent

Het kwam vanochtend echt zo maar binnen en daardoor niet vooraf afgesproken of gepland met vrienden ofzo. Gewoon spontaan in m'n ukkie in de auto geklommen en circa 1000km erbij gezet. Heb me voorgenomen het vaker te doen want het was echt MMM

Een paar foto's op 1 plek van een viesgedrifte M3. Ben er niet echt tevreden over maar goed beter dan niks. Soms heb je een rijdag ipv een fotodag