Fotografie

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Godspeed
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: Fotografie

Bericht door Godspeed » 28 apr 2015, 22:00

Afbeelding

Metchu

Bericht door Metchu » 30 apr 2015, 18:15

ik dacht: Ik moet iets doen met die slowmotion....

Uiteindelijk kwam dit eruit op een bruiloft :popcorn: Hier gaan er denk ik nog wel meer van komen. Hilarisch om mee te maken! zitten nog wel wat verbeter punten aan

[vimeo]http://www.vimeo.com/126506863[/vimeo]

wat vinden jullie?

verder ook een sneak preview van de film van dit stelletje

[vimeo]http://www.vimeo.com/126514234[/vimeo]

Ja ik beleef wel een hoop plezier aan die gh4 met de sigma erop! :lollerdelol:

Michele

Bericht door Michele » 06 mei 2015, 23:20

bedelen om aandacht, kiekje met de iPhone

Afbeelding

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 06 mei 2015, 23:49

Vandaag m'n Canon 10-18 binnen gekregen. Wat heb ik ultra groothoek gemist zeg. :love:

NYC here I come. :love:

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 06 mei 2015, 23:54

Ik ken het ;) , kiekje met zelfde medium ...

Afbeelding

allen

Bericht door allen » 06 mei 2015, 23:55

Die mis je wel lijkt me?
Prachtige honden zijn het.

Afbeelding
Mozza Pizza Singapore by Tookaphotoof, on Flickr

Pas de kans gekregen te spelen met raw bestanden uit de nieuwe Leica Monochrom op iso 6400 en 12800. Wellicht doordat er nog geen goede raw ondersteuning is, wellicht omdat de firmware van de camera nog bijgeschaafd moet worden. Was alles behalve onder de indruk. Verder niet te treurig hieronder, want de nieuwprijs is om te janken.
Vandaag dan een raw bestand uit de oude Monochrome met ccd sensor mogen bewerken. Gek genoeg hiermee wel onder de indruk. Toestel zelf is overigens vrij traag met wegschrijven.

Een ander toestel dat ik momenteel grondig aan het testen ben is de Fuji XPRo1 van m'n broertje. Voor het geld is het echt een koopje. 27 en 18mm lenzen + body en extra's voor 900 euro.
Ik zou nog wel een camera willen hebben waar ik echt onvoorzichtig mee kan zijn. Autofocus in daglicht gaat aardig. In de schemering wordt het moeilijker en handmatig focussen is vooral met korte lenzen onmogelijk voor mij. Ook is het jammer dat de meeste lenzen (vanwege autofocus?) van tegenwoordig lastig zijn in te stellen kwa zone focussing. Beeld ben ik ook niet helemaal over uit.
De manual focusring kun je gelukkig omdraaien zodat deze werkt als m'n eigen lenzen, de aperture ring werkt de andere kant op in derde stops, de sluiterknop gaat in hele.
Op m'n eigen lenzen gaan zowel de aperture als de sluiter per halve stops. Werkt voor mij prettiger.

dSlr ga ik niet meer aan beginnen. Zoals vast wel eerder gezegd schiet ik liever medium format als ik tijd heb. Op film is dat beeld simpelweg veel mooier. Dus als iemand nog op zoek is naar lenzen met EF vatting... :mrgreen:

Michele

Bericht door Michele » 07 mei 2015, 17:13

allen schreef:Die mis je wel lijkt me?
Prachtige honden zijn het.
ja, iedere dag nog :? :-(....
allen schreef:Een ander toestel dat ik momenteel grondig aan het testen ben is de Fuji XPRo1 van m'n broertje. Voor het geld is het echt een koopje. 27 en 18mm lenzen + body en extra's voor 900 euro.
[...] Autofocus in daglicht gaat aardig. In de schemering wordt het moeilijker en handmatig focussen is vooral met korte lenzen onmogelijk voor mij. Ook is het jammer dat de meeste lenzen (vanwege autofocus?) van tegenwoordig lastig zijn in te stellen kwa zone focussing. Beeld ben ik ook niet helemaal over uit.
De manual focusring kun je gelukkig omdraaien zodat deze werkt als m'n eigen lenzen, de aperture ring werkt de andere kant op in derde stops, de sluiterknop gaat in hele.
Op m'n eigen lenzen gaan zowel de aperture als de sluiter per halve stops. Werkt voor mij prettiger.
X-Pro 1 is berucht om z'n beroerde AF. Dacht echter dat er voor MF een soort van digitale meetzoeker met dubbelbeeld in zat...Overigens is mijn X-E1 ook niet echt betrouwbaar in de schemer of 's avonds op feestjes. De deal die je nu voor de X-Pro 1 krijgt is eigenlijk wel om van te watertanden... 56mm f/1.2 d'r bij en de 14mm en je hebt een droomsetje voor ruim 2,5 mille.

allen

Bericht door allen » 07 mei 2015, 18:49

Volgens mij zit dat dubbelbeeld alleen in de XE2 en X1T. Laatste is voor mij te duur als 'erbij' camera. Komt bij dat ik kriegel word van die dubbele draaiknoppen op elkaar. Bij het veranderen van de sluitersnelheid neem ik steeds de knop eronder mee.
Autofocus van de Xpro1 schijnt beter te zijn dan vroeger. Bij genoeg licht werkt het dan ook prima vind ik . Maar wanneer het donkerder begint te worden krijgt hij het moeilijk en met mf kan ik het gewoon niet goed zien. Dan merk je dat je met een rangefinder in zo'n situatie beter af bent.
Hopelijk na volgende week serieus meer tijd om het grondiger te testen en wie weet dat een weekje gebruiken me kan overtuigen.

Gisterenavond raw bestanden opgevraagd van iemand die voor Leica test. Zowel van de oude als de nieuwe Monochrom verschillende vergelijkingsbestanden gekregen. Inmiddels wel onder de indruk bij iso 10.000. Wat een detail blijft er behouden. Maar goed, we strepen hem nog altijd even door. Eerst maar wachten op tweedehandsjes. :mrgreen:

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 09 mei 2015, 12:40

Ik hou 't maar gewoon bij m'n DSLR bij Sony eigenlijk SLT geheten, want geen opklapbare spiegel meer.

Pas geleden ook maar weer es een foto van onze hond gemaakt, was alweer een tijdje terug dat ik dat gedaan had.

Afbeelding

dvh

Bericht door dvh » 09 mei 2015, 13:29

Aan de beeldkwaliteit zal het niet liggen. Mooi hoor :-)

allen

Bericht door allen » 11 mei 2015, 15:37

dSlr vond ik wel leuk voor wat macrofotografie of dingen als vosjes of m'n honden. Het ontbreekt me alleen aan tijd en om dagelijks met zo'n kolos, zeker inclusief lens, om m'n nek rond te lopen zie ik niet zitten.
Heb nu 24/7 een kleinere camera mee. Geen ramp als ik niets interessants tegenkom onderweg.

Afbeelding
- by Tookaphotoof, on Flickr

NielsOnderwater

Bericht door NielsOnderwater » 17 mei 2015, 00:52

Ik heb regelmatig het genoegen om leuke auto's te fotograferen voor liefhebbers, maar het is toch wel extra leuk als je eigen auto ook fotogeniek is! Heb onlangs een Clio RS aangeschaft en dit zijn de eerste foto's! Fijn dat ik nu nieuwe fototechnieken kan oefenen op mijn eigen auto en zelf kan genieten van mijn auto op beeld :D

Wat vinden jullie van de foto's / auto??

AfbeeldingRenault Sport Clio RS 197 by Niels Onderwater, on Flickr

AfbeeldingRenault Clio RS 197 Photoshoot by Niels Onderwater, on Flickr

AfbeeldingRenault Sport Clio RS 197 Interior by Niels Onderwater, on Flickr

AfbeeldingRenault Sport Clio 197 RS by Niels Onderwater, on Flickr

Snipe

Bericht door Snipe » 17 mei 2015, 07:43

Doet het niet helemaal voor me qua foto's (om te beginnen al niet door de locatie), maar wel een lekker autootje!

Sander-E46

Bericht door Sander-E46 » 17 mei 2015, 16:12

Veel te veel donkere situaties voor mij, wel een kek bakkie!

SnakeMind

Bericht door SnakeMind » 17 mei 2015, 19:46

Contrast ten opzichte van gebouw is wel lekker, al vind ik de achtergrond zelf wat minder. Interieurfoto vind ik wel weer erg tof zo, heel erg clean en strak, nice.

NielsOnderwater

Bericht door NielsOnderwater » 17 mei 2015, 20:16

Snipe schreef:Doet het niet helemaal voor me qua foto's (om te beginnen al niet door de locatie), maar wel een lekker autootje!
Mee eens, locatie is niet heel inspirerend. Ik wilde een locatie met een wit reflecterend plafond zodat ik dit licht effect kon proberen. Vind wel dat bij de donkere foto's de kleur goed eruit knalt. Maar bedankt voor de reacties, was de eerste shoot dus er komt nog veel meer :)

markk

Bericht door markk » 17 mei 2015, 21:05

Ik vind ze erg leuk. Contrast / bewerking donker/zwart met rood doet het erg leuk voor mij. Interieurfoto is top.
Mark.

Booooh

Bericht door Booooh » 17 mei 2015, 21:32

Ik vind de foto's prima geslaagd :thumbup: ...

dvh

Bericht door dvh » 17 mei 2015, 21:59

Vind het ook mooie strakke platen. Verder wel een beetje met Perry eens over de lokatie. Doet verder niks af aan de techniek.

By the way.. Voor de M4/3 camera komt een leuke 8mm 1.8 fisheye uit..
Ik denk dat ik die ga kopen...
Kun je erg leuke dingen mee doen..

ErikS

Bericht door ErikS » 18 mei 2015, 08:39

Ik vind 't net folder foto's. Top dus!

Booooh

Bericht door Booooh » 18 mei 2015, 15:21

dvh schreef:Vind het ook mooie strakke platen. Verder wel een beetje met Perry eens over de lokatie. Doet verder niks af aan de techniek.

By the way.. Voor de M4/3 camera komt een leuke 8mm 1.8 fisheye uit..
Ik denk dat ik die ga kopen...
Kun je erg leuke dingen mee doen..
Naast die ook nog een PRO 7-14mm, denk je niet dat de fisheye gaat vervelen op den duur?

Eindelijk eens wat met de telelens gedaan, gewoon een kiekje ...
Afbeelding

Heb nog wel wat bewerkte (HDR) versies maar die zullen velen wat over de top vinden ...

dvh

Bericht door dvh » 19 mei 2015, 13:48

Afbeelding

Afbeelding

2 iPhone fototjes.. niks aan de kleuren bewerkt.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 27 mei 2015, 11:00

Ik kom hier nooit, maar dit is dus megagiga mooi:)
http://www.in2white.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Info:
http://www.nu.nl/gadgets/4056501/mont-b ... ixels.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Martijn_H

Bericht door Martijn_H » 31 mei 2015, 13:06

Heren,

Voor een aanstaande trip naar Indonesië ben ik op zoek naar een nieuwe camera. Op dit moment heb ik een simpele camera (Olympus VR-340). Een prima ding voor huis-tuin-keukengebruik, maar tijdens mijn vakantie wil ik scherpe/heldere foto's kunnen maken.

Ik ben op zoek naar een compacte, gebruiksvriendelijke camera. Budget is max. 300 euro.
Een rondje googelen levert extreem veel informatie op. Hebben jullie tips/adviezen? Hoor ze graag!

Godspeed
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Bericht door Godspeed » 31 mei 2015, 16:10

Martijn_H schreef:Heren,

Voor een aanstaande trip naar Indonesië ben ik op zoek naar een nieuwe camera. Op dit moment heb ik een simpele camera (Olympus VR-340). Een prima ding voor huis-tuin-keukengebruik, maar tijdens mijn vakantie wil ik scherpe/heldere foto's kunnen maken.

Ik ben op zoek naar een compacte, gebruiksvriendelijke camera. Budget is max. 300 euro.
Een rondje googelen levert extreem veel informatie op. Hebben jullie tips/adviezen? Hoor ze graag!
Weet je wat je voor een camera je überhaupt wilt hebben?

Compactcamera, systeemcamera of spiegelreflex? Moet 'ie nieuw of tweedehands zijn?
Indien systeemcamera of spiegelreflex, is 300 het budget voor de body (evt. met kitlens) of voor een totaal plaatje?

Ik denk dat als je een wat chiquere camera wilt hebben, dan je met dit budget al moet gaan zoeken in tweedehands camera's. Ik ben zelf begonnen met een D3200 Nikon. Deze starten met 18-55 mm kitlens op 350 euro. Heb je echt wel een leuke instap spiegelreflex voor. Inmiddels ben ik er wat meer mee bezig en heb ik wat kennis rondom fotograferen vergaard en dan doet deze camera i.c.m. een duurdere lens het nog heel goed.

Maar goed, het ligt er dus aan wat je precies wilt. Wil je loeischerpe foto's dan zul je toch gauw aan duurdere lenzen moeten denken i.c.m. systeem- of spiegelreflexcamera.

Plaats reactie