Elfstedentocht (27-05 2007)
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
- Joop
Broer(tje) van René reed ook nog mee met een MX-5 1.6 en Steven Nauta met zijn E30-318iS (waarschijnlijk iets meer dan de originele 100kWMaurice Hoekstra schreef:Hmm had eerder moeten weten dat er ook een 125 kw auto meedeed. Had ik met mijn brute 110 kw turbo power toch nog een 'maatje' qua snelheid gehad.![]()
Leuk om te zien dat de events vanuit DF altijd zo geslaagd en gemoedelijk verlopen.

Op de bochtige stukken reden ze mij absoluut niet zoek, alleen als het voor langere tijd rechtuit ging, ja dan is het verloren zaak wanneer je hem ook echt doortrekt. Maar deze wegen leenden zich ook niet echt om als gekken rond te rijden.
Overigens lieten alleen Harry, Kees en René heel af en toe even zien tot wat ze in staat waren (bijvoorbeeld stukje snelweg op en af), had graag ook nog wat van Andrew en Gerard gezien. Maar verder werd er gewoon stevig doorgereden buiten de kom. Als je een beetje vlot kunt rijden, dan zal de rest toch echt serieus veel vermogen in zijn/haar auto moeten hebben willen ze je op de bochtige wegen zoek rijden en zeker wanneer je binnen redelijke veilige marges blijft rijden.
Dus de volgende keer gewoon meerijden; we stoppen vaak genoeg om even bij te praten en wanneer de groep niet al te groot is kun je de groep ook prima bij elkaar houden zoals nu ook het geval was.
- Joop
Volgens het boekje 143kW/192PK toch...? Heb even wat cijfertjes opgezocht, verraste mij dat de Z3 die jij heb (op papier) niet heel veel sneller is dan mijn 3er (gaat echt om een paar tienden bij tussensprints); had iig meer verwacht. Daarentegen komt ook nog dat je het nadeel van de automaat hebt (sportief gezien..., voor dergelijke ritten is het door de dorpen rijden natuurlijk wel heel comfortabel).Niels schreef:Idd. Joop! Het wachten was meestal op mij en ik heb meer dan 110kw onder de kap (als het goed is..)
Heb overigens geen flauw idee hoe zoiets rijdt, want er zit toch ook nog een sportstand op of niet; reageert de bak dan sneller of trekt ie enkel verder door?
- Niels
- Auto: Prius+
Nou t'is niet alleen op papier hoorJoop schreef:Volgens het boekje 143kW/192PK toch...? Heb even wat cijfertjes opgezocht, verraste mij dat de Z3 die jij heb (op papier) niet heel veel sneller is dan mijn 3er (gaat echt om een paar tienden bij tussensprints); had iig meer verwacht. Daarentegen komt ook nog dat je het nadeel van de automaat hebt (sportief gezien..., voor dergelijke ritten is het door de dorpen rijden natuurlijk wel heel comfortabel).Niels schreef:Idd. Joop! Het wachten was meestal op mij en ik heb meer dan 110kw onder de kap (als het goed is..)
Heb overigens geen flauw idee hoe zoiets rijdt, want er zit toch ook nog een sportstand op of niet; reageert de bak dan sneller of trekt ie enkel verder door?

@Sander: de Z heeft nog een ouderwetse 4 traps automaat....je kunt er verder helemaal niets mee

- Joop
- Niels
Het is ook niet zo dat ik de Z3 onmiddelijk weer inruilJoop schreef:@Niels: de 318iS hoeft ook maar zo'n 1170kg gewicht te versjouwen en met aangepast onderstel kan het ook niet anders dan vlot van zijn plek komen.
Ach, waar gaat het eigenlijk over... We hebben toch heerlijk een eindje rondgetoerd over leuke (voor mij geheel onbekende) wegen.

-
Bedankt voor de bemoedigende woorden heren. Het gebrek aan een beetje snelle, aparte auto heeft inderdaad wel gedeeltelijk meegespeelt om tot nu toe niet mee te doen aan dit soort evenementen.
Maar kennelijk heb ik toch iets teveel de beelden van de Gumball rally's op mijn netvlies gebrand en gaat het hier gelukkig vooral om de gezelligheid in plaats van de pats. :!:
Van een beetje leuk doorrijden ben ook ik absoluut niet vies, integendeel zelfs, dus dat moet helemaal goed gaan komen.
Wie weet tot de volgende meeting!
Maar kennelijk heb ik toch iets teveel de beelden van de Gumball rally's op mijn netvlies gebrand en gaat het hier gelukkig vooral om de gezelligheid in plaats van de pats. :!:
Van een beetje leuk doorrijden ben ook ik absoluut niet vies, integendeel zelfs, dus dat moet helemaal goed gaan komen.
Wie weet tot de volgende meeting!

- Niels
Zodra het echte race sessies worden zoeken we een circuit op Maurice. Alles leuk en aardig maar we rijden wel op de openbare weg en een ieder die mee wil moet mee kunnen ook al rijdt diegene een Golf 3 TDIMaurice Hoekstra schreef: Van een beetje leuk doorrijden ben ook ik absoluut niet vies, integendeel zelfs, dus dat moet helemaal goed gaan komen.

Joop schreef:Niels wanneer gaan de Alpina's eronder?

-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Hah grappig om te lezen dat jullie er van op kijken dat mijn 318is zo snel is. Het is inderdaad een rappe wagen, ik kan op top een 325 bijhouden en in slipstream trek ik hem vlak voor de toerenbegrenzer iets dichterbij, maar dan gaat hij ook in de toeren begrenzer met 235 a 240 op de teller.
Sprint viel mij inderdaad ook mee, maar vooral tegen van de 2.8, niet om je te pesten hoor Niels maar ik had hem gewoon sneller verwacht.
Sprint viel mij inderdaad ook mee, maar vooral tegen van de 2.8, niet om je te pesten hoor Niels maar ik had hem gewoon sneller verwacht.
- Niels
Toch heb ik niet het gevoel dat mijn 2.8 langzaam of lui is....kortom ik had die iS toch langzamer verwachtSteven Nauta schreef:Sprint viel mij inderdaad ook mee, maar vooral tegen van de 2.8, niet om je te pesten hoor Niels maar ik had hem gewoon sneller verwacht.

Op papier van 0 - 100 is het verschil zeg maar net zo groot als tussen de 2.8 en de M-Coupe maar de M-Coupe naderde mij veel sneller dan dat ik op de iS af kwamArthur schreef:Dat is zeker zeer apart.
Heb net ff de papieren verschillen bekeken.
Dan moet die Z3 2.8 veeeeel rapper zijn.
@Niels: gaspedaal zit rechts hoor

Ik zal eens kijken of dat gaspedaal kan vinden

- Niels
Die waren al iets krom bij aanschaf maar ik heb geen zin om voor 100,- op en neer te moeten richting Eindhoven. Daarnaast wil ik het gewoon klaar hebben voordat we op vakantie gaan. Kromme schijven kom je wel vaker tegen bij automaten. Komt doordat men flink in de ankers moet en vervolgens het pedaal ingetrapt houdt bij stilstand i.p.v. de bak even in P te zetten en de voet van de rem. Daardoor koelen ze onregelmatig af met als kromme zooi als gevolgArthur schreef:Hahaha, ik las dat je de rem wel weet te vinden.
Die loopt aan zeker, met die kromme schijven:

-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Niels
Ik zag het in mijn spiegelSteven Nauta schreef:Toch wel actie van de dag in mijn opzicht;
http://www.youtube.com/watch?v=0Zw4h-EsOsA

Kees had wel meer goeie acties hoor! Bij korte bochtjes ff klein stukje driften enzo

-