Elfstedentocht (27-05 2007)

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 29 mei 2007, 21:00

inderdaad het motorvermogen van je auto is echt niet belangrijk. Al is het natuurlijk wel zo dat er af en toe goed gas gegeven wordt, maar niet zo dat je ons zou kwijtraken o.i.d.

Volgende keer gewoon mee dus.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 29 mei 2007, 21:13

Maurice Hoekstra schreef: Had ik met mijn brute 110 kw turbo power toch nog een 'maatje' qua snelheid gehad. :wink:
Pff meer dan genoeg power man!

Joop

Bericht door Joop » 29 mei 2007, 21:36

Maurice Hoekstra schreef:Hmm had eerder moeten weten dat er ook een 125 kw auto meedeed. Had ik met mijn brute 110 kw turbo power toch nog een 'maatje' qua snelheid gehad. :wink:

Leuk om te zien dat de events vanuit DF altijd zo geslaagd en gemoedelijk verlopen.
Broer(tje) van René reed ook nog mee met een MX-5 1.6 en Steven Nauta met zijn E30-318iS (waarschijnlijk iets meer dan de originele 100kW :wink:, auto is goed rap iig); dus vermogen zegt bij zo'n tocht helemaal niets, want hij kon ook prima meekomen (zeker als hij ook voorop gaat rijden :wink: ).
Op de bochtige stukken reden ze mij absoluut niet zoek, alleen als het voor langere tijd rechtuit ging, ja dan is het verloren zaak wanneer je hem ook echt doortrekt. Maar deze wegen leenden zich ook niet echt om als gekken rond te rijden.

Overigens lieten alleen Harry, Kees en René heel af en toe even zien tot wat ze in staat waren (bijvoorbeeld stukje snelweg op en af), had graag ook nog wat van Andrew en Gerard gezien. Maar verder werd er gewoon stevig doorgereden buiten de kom. Als je een beetje vlot kunt rijden, dan zal de rest toch echt serieus veel vermogen in zijn/haar auto moeten hebben willen ze je op de bochtige wegen zoek rijden en zeker wanneer je binnen redelijke veilige marges blijft rijden.

Dus de volgende keer gewoon meerijden; we stoppen vaak genoeg om even bij te praten en wanneer de groep niet al te groot is kun je de groep ook prima bij elkaar houden zoals nu ook het geval was.

Niels

Bericht door Niels » 29 mei 2007, 21:46

Idd. Joop! Het wachten was meestal op mij en ik heb meer dan 110kw onder de kap (als het goed is..) :lol:

Joop

Bericht door Joop » 29 mei 2007, 22:09

Niels schreef:Idd. Joop! Het wachten was meestal op mij en ik heb meer dan 110kw onder de kap (als het goed is..) :lol:
Volgens het boekje 143kW/192PK toch...? Heb even wat cijfertjes opgezocht, verraste mij dat de Z3 die jij heb (op papier) niet heel veel sneller is dan mijn 3er (gaat echt om een paar tienden bij tussensprints); had iig meer verwacht. Daarentegen komt ook nog dat je het nadeel van de automaat hebt (sportief gezien..., voor dergelijke ritten is het door de dorpen rijden natuurlijk wel heel comfortabel).
Heb overigens geen flauw idee hoe zoiets rijdt, want er zit toch ook nog een sportstand op of niet; reageert de bak dan sneller of trekt ie enkel verder door?

Sander S.

Bericht door Sander S. » 29 mei 2007, 22:56

blijft langer en hoger in de versnellingen, schakelt eerder terug

En volgens mij zit er ook nog een mogelijkheid tot 'zelf' schakelen op ?
Teminste, op de 525i wel.

Niels

Bericht door Niels » 30 mei 2007, 01:51

Joop schreef:
Niels schreef:Idd. Joop! Het wachten was meestal op mij en ik heb meer dan 110kw onder de kap (als het goed is..) :lol:
Volgens het boekje 143kW/192PK toch...? Heb even wat cijfertjes opgezocht, verraste mij dat de Z3 die jij heb (op papier) niet heel veel sneller is dan mijn 3er (gaat echt om een paar tienden bij tussensprints); had iig meer verwacht. Daarentegen komt ook nog dat je het nadeel van de automaat hebt (sportief gezien..., voor dergelijke ritten is het door de dorpen rijden natuurlijk wel heel comfortabel).
Heb overigens geen flauw idee hoe zoiets rijdt, want er zit toch ook nog een sportstand op of niet; reageert de bak dan sneller of trekt ie enkel verder door?
Nou t'is niet alleen op papier hoor :oops: Ik liep vanaf de vluchtheuvels echt minimaal op je in als ik al op je in liep (je liep niet uit iig). Er zit wel een sportstand op waardoor de bak eerder terug schakelt en later op schakelt maar ik had de bak niet in sportstand staan tijdens de rit. Probleem is dat de automaat "zelf lerend" is en dus al vrij snel naar twee schakelt (omdat ik er weinig sportief mee rij over het algemeen) en vervolgens met de kickdown terug naar een wat natuurlijk tijd kost. Maar ook puur op vermogen al in z'n twee is de 2.8 niet noemenswaardig sneller dan jouw 2.2 :shock: Het verbaasde me meer dat het verschil met de 318IS eigenlijk ook vrij klein is in dezelfde situaties. Ook dat ding was goed rap! Maar verder lig ik er niet wakker van hoor. in principe is ie me rap genoeg. Verder staat de 2.8 bekend als very comfi met overal koppel en relatief bescheiden topvermogen en is het ook niet de nieuwste meer maar qua karakter is het ook meer gemoedelijk met kracht dan explosief snel zeg maar. Aangezien het een automaat is ga ik het spul ook niet tunen ofzo, dan koop ik er liever iets meer hardcore speelgoed bij :wink:

@Sander: de Z heeft nog een ouderwetse 4 traps automaat....je kunt er verder helemaal niets mee :D Die optie vind je pas op de 3.0 :wink:

Joop

Bericht door Joop » 30 mei 2007, 13:20

@Niels: de 318iS hoeft ook maar zo'n 1170kg gewicht te versjouwen en met aangepast onderstel kan het ook niet anders dan vlot van zijn plek komen.

Ach, waar gaat het eigenlijk over... We hebben toch heerlijk een eindje rondgetoerd over leuke (voor mij geheel onbekende) wegen.

Niels

Bericht door Niels » 30 mei 2007, 14:21

Joop schreef:@Niels: de 318iS hoeft ook maar zo'n 1170kg gewicht te versjouwen en met aangepast onderstel kan het ook niet anders dan vlot van zijn plek komen.

Ach, waar gaat het eigenlijk over... We hebben toch heerlijk een eindje rondgetoerd over leuke (voor mij geheel onbekende) wegen.
Het is ook niet zo dat ik de Z3 onmiddelijk weer inruil :wink: het zijn alleen wel zaken die opvallen. Het rondtoeren gaat meer dan prima ook als het wat harder moet :D De Z blijft nog wel even hoor!

Maurice Hoekstra

Bericht door Maurice Hoekstra » 30 mei 2007, 16:41

Bedankt voor de bemoedigende woorden heren. Het gebrek aan een beetje snelle, aparte auto heeft inderdaad wel gedeeltelijk meegespeelt om tot nu toe niet mee te doen aan dit soort evenementen.

Maar kennelijk heb ik toch iets teveel de beelden van de Gumball rally's op mijn netvlies gebrand en gaat het hier gelukkig vooral om de gezelligheid in plaats van de pats. :!:

Van een beetje leuk doorrijden ben ook ik absoluut niet vies, integendeel zelfs, dus dat moet helemaal goed gaan komen.

Wie weet tot de volgende meeting! :wink:

Joop

Bericht door Joop » 30 mei 2007, 16:42

Niels wanneer gaan de Alpina's eronder?

Niels

Bericht door Niels » 30 mei 2007, 19:58

Maurice Hoekstra schreef: Van een beetje leuk doorrijden ben ook ik absoluut niet vies, integendeel zelfs, dus dat moet helemaal goed gaan komen.
Zodra het echte race sessies worden zoeken we een circuit op Maurice. Alles leuk en aardig maar we rijden wel op de openbare weg en een ieder die mee wil moet mee kunnen ook al rijdt diegene een Golf 3 TDI :wink: In vervolg gewoon aanmelden als je zin en tijd hebt dus!
Joop schreef:Niels wanneer gaan de Alpina's eronder?
:oops: Dat duurt nog even ben ik bang. Momenteel heb ik een velg met afbijt kaal gemaakt en een ander geschuurd. Ik weet niet welke methode het snelst gaat maar het is een t3ringklus :? Daarbij komt dat ik de Z eigenlijk dan ook meteen iets wil verlagen met een Eibach set en dat er tenminste twee nieuwe banden bij moeten. Al met al kosten die ik voor de vakantie niet wil maken. Ik heb geen zin om op vakantie te moeten met een krap(per) budget :wink: maar goed ook dusdanig veel werk dat het voor de vakantie ook niet meer gaat lukken waarschijnlijk....

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 30 mei 2007, 22:11

Hah grappig om te lezen dat jullie er van op kijken dat mijn 318is zo snel is. Het is inderdaad een rappe wagen, ik kan op top een 325 bijhouden en in slipstream trek ik hem vlak voor de toerenbegrenzer iets dichterbij, maar dan gaat hij ook in de toeren begrenzer met 235 a 240 op de teller.
Sprint viel mij inderdaad ook mee, maar vooral tegen van de 2.8, niet om je te pesten hoor Niels maar ik had hem gewoon sneller verwacht.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 30 mei 2007, 22:24

Dat is zeker zeer apart.
Heb net ff de papieren verschillen bekeken.
Dan moet die Z3 2.8 veeeeel rapper zijn.
@Niels: gaspedaal zit rechts hoor :wink:

Niels

Bericht door Niels » 31 mei 2007, 02:09

Steven Nauta schreef:Sprint viel mij inderdaad ook mee, maar vooral tegen van de 2.8, niet om je te pesten hoor Niels maar ik had hem gewoon sneller verwacht.
Toch heb ik niet het gevoel dat mijn 2.8 langzaam of lui is....kortom ik had die iS toch langzamer verwacht :lol:
Arthur schreef:Dat is zeker zeer apart.
Heb net ff de papieren verschillen bekeken.
Dan moet die Z3 2.8 veeeeel rapper zijn.
@Niels: gaspedaal zit rechts hoor :wink:
Op papier van 0 - 100 is het verschil zeg maar net zo groot als tussen de 2.8 en de M-Coupe maar de M-Coupe naderde mij veel sneller dan dat ik op de iS af kwam :wink: Vanuit stilstand zet ik de iS wel op (iets) afstand maar al rollend vanaf ca. 35km/h scheelt het toch weinig met zo'n automaat :oops:

Ik zal eens kijken of dat gaspedaal kan vinden :evil:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 31 mei 2007, 11:17

Hahaha, ik las dat je de rem wel weet te vinden.
Die loopt aan zeker, met die kromme schijven :?:
:mrgreen:

Niels

Bericht door Niels » 31 mei 2007, 12:36

Arthur schreef:Hahaha, ik las dat je de rem wel weet te vinden.
Die loopt aan zeker, met die kromme schijven :?:
:mrgreen:
Die waren al iets krom bij aanschaf maar ik heb geen zin om voor 100,- op en neer te moeten richting Eindhoven. Daarnaast wil ik het gewoon klaar hebben voordat we op vakantie gaan. Kromme schijven kom je wel vaker tegen bij automaten. Komt doordat men flink in de ankers moet en vervolgens het pedaal ingetrapt houdt bij stilstand i.p.v. de bak even in P te zetten en de voet van de rem. Daardoor koelen ze onregelmatig af met als kromme zooi als gevolg :wink: Niet een kwestie van onkunde maar wel van onwetenheid 8)

Steven N.

Bericht door Steven N. » 31 mei 2007, 17:57

Toch wel actie van de dag in mijn opzicht;

http://www.youtube.com/watch?v=0Zw4h-EsOsA

Joop

Bericht door Joop » 31 mei 2007, 18:33

Deze heb ik geloof ik gemist...

Wel strakke actie van Kees. 8)

Niels

Bericht door Niels » 31 mei 2007, 19:03

Steven Nauta schreef:Toch wel actie van de dag in mijn opzicht;

http://www.youtube.com/watch?v=0Zw4h-EsOsA
Ik zag het in mijn spiegel :D (als je goed kijkt zie mijn snelle Z nog net achter de horizon verdwijnen :mrgreen: ok ok ik hou er over op..)

Kees had wel meer goeie acties hoor! Bij korte bochtjes ff klein stukje driften enzo :D De M klinkt ook echt super!

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 31 mei 2007, 19:53

hahahaha echt super :D :P

En tja banden moeten toch worden vervangen, dus maakt me niet zoveel uit.. Vond het vroeger al gaaf als iemand dit deed en nu kan ik het zelf, dus tja :twisted:

Steven N.

Bericht door Steven N. » 31 mei 2007, 20:09

Hahh inderdaad, zelfde gevoel hier. Alleen ik kan het nu nog niet :), ten minste zonde van mijn Toyo's.

René130i

Bericht door René130i » 01 jun 2007, 11:30

Haha nice, waar is de rest :oops: :lol:

Plaats reactie