nieuwe auto

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 28 mei 2007, 00:19

Rico v Velzen schreef:Ik moet wel zeggen dat ik bij BMW nog steeds de e46 kwaliteitsafwerking het mooist vind, BMW lijkt wel wat steken te hebben laten vallen toen Bangle aan de touwtjes mocht trekken.

Vorige week in een e90 3 serie gereden, alemaal dikke prima, maar de gebruikte materialen vind ik dus minder. En een 1 serie doet cheap aan, niet dat ik dat zo'n probleem vind, maar het is wel opmerkelijk dat BMW niet een mooiere kwaliteitsuitstraling heeft ontwikkeld.
Mijn ervaring met de E46 is beperkt tot enkele 316i's van Ekris. Ik kon niet zeggen dat die qua afwerking en materiaalgebruik nou beter in elkaar zaten dan de E90. Het enige kritiekpunt dat ik heb op het interieur is het plastic dat wordt gebruikt voor de knoppen van de airco. Dit is opgelost met nieuwe bedieningsknoppen sinds de coupé op de markt is. De standaard titaniumtrim is niet geweldig, dit geldt echter ook voor de plastic interieurlijsten in de E46.

Vergeleken met een negen jaar oude E39 Touring is de kwaliteitsbeleving in de E90 enorm veel beter. De materialen in de E39 zijn niet slecht, maar na 120.000km op een vrij hard onderstel produceert mijn exemplaren veel kraak- en knarsgeluiden. De torsiestijfheid is beduidend minder dan van de E90 sedan, die zeer degelijk aanvoelt.

Kraak- en knarsgeluiden zijn ook niet onbekend voor rijders van de Z4. Eigenlijk zou je het complete interieur uit elkaar moeten halen en de panelen op alle contactpunten moeten voorzien van een viltlaag of een vergelijkbaar materiaal. Ik begrijp niet dat men dit niet gewoon bij de productie eens kan oplossen. Vroeg of laat gaan harde plastics die direct contact met elkaar maken en enige bewegingsvrijheid ten opzichte van elkaar hebben altijd geluiden produceren.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 28 mei 2007, 00:51

Femme het is ook voornamelijk een subjectieve warneming van mijn kant.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 28 mei 2007, 02:16

Iedereen die wel eens heeft meegereden in mijn vorige TT kan beamen dat het interieur er niet alleen fraai uitzag, maar veel belangrijker dat het geen krimp gaf op de Ring. Zelfs niet na meer dan 300 rondjes.

Ik vind rammeltjes en kraakjes een van de grootste ergenissen tijdens het autorijden
Nog erger als asociale weggebruikers :wink:


En op dat punt heeft Audi zijn zaakjes goed voor elkaar.
Maar zoals bij ieder merk, zal er wel een aantal exemplaren tussen zitten waar je pech mee kunt hebben.
Zo ook een kennis die ooit een aantal keren pech heeft gehad met zijn eerste nieuwe auto, dat toevallig een Audi was.
Bij je eerste nieuwe auto liggen je verwachtingen altijd hoog, en ben je overdreven kritisch.
Dus toen er een aantal kleine mankementen kwamen, liet hij aan iedereen weten dat hij nooit meer een Audi zou kopen. Audi moest het ontgelden.

Nu 2 auto's later, is hij erachter dat het allemaal nog veel erger kan....

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 28 mei 2007, 20:27

Volgens een insider in Ingolstad, presenteren ze medio dit jaar een TT-S.
Hij zal de 2.0 TFSI motor uit de Audi S3 krijgen, maar ze zijn nog aan het kijken om hem iets hoger in te zetten (280hp zou genoemd zijn)

Daarnaast wordt hij voorzien van S-line pakket en diverse carbon-onderdelen.
Tevens krijgt hij de schaalzittingen zoals in de vorige TT-Quatro Sport.
De achterbank ontbreekt in deze uitvoering.

Vanaf begin 2008 is hij te bestellen.


[img:1024:768]http://rsportscars.com/foto/06/ttsline07_01.jpg[/img]

[img:1024:768]http://rsportscars.com/foto/06/ttsline07_11.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 28 mei 2007, 23:15

Schaffen ze die V6 dan af?

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 28 mei 2007, 23:21

Ja die verdwijnt, maar dat is al langer bekend.

V6 in de TT voldoet niet meer aan de hedendaagse emissienormen, die gaat volgend jaar uit het programma.
Misschien wordt hij vervangen door de 3.6 FSI, die dan waarschijnlijk in de RS uitvoering komt te liggen.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 29 mei 2007, 00:10

Komt ie ook met quattro dan ? (ik bedoel die TT-S)

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 29 mei 2007, 00:19

Ja, deze uitvoering is alleen in Quattro.....nouja... Quattro....euhm...Haldex :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 29 mei 2007, 00:21

oke ben benieuwd wat het verschil in gewicht is tussen de jouwe en de nieuwe TT-S.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 29 mei 2007, 00:56

Met jouw in die TT-S ?
Euhm, dan moet je me jouw gewicht even zeggen dan reken ik het wel ff uit ...



:wink:



Nee nog niks over gehoord, maar heb de vraag gemaild aan betreffende persoon. Misschien horen we meer.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 29 mei 2007, 01:12

het zou wel schrikken zijn als dit verschil meer dan 100 kilo is :roll:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43104
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 29 mei 2007, 10:17

Daar zou ik juist niet van schrikken :wink:

Wanneer ga jij hem bestellen, Rob?

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 29 mei 2007, 20:42

Ik denk dat het totaal gewicht wel weer positief zal meevallen doordat de TT grotendeels een aluminium chassis en plaatwerk heeft.

Denk alleen dat het Quattro systeem inderdaad voor meer gewicht zal zorgen. Hoeveel durf ik ook niet te zeggen. Maar hij zal lichter blijven als de V6 lijkt me. Dus meer vermogen en lichter dan de V6.

Arthur, ik heb gezworen nooit meer een auto voor langere tijd te houden.
De vorige TT wilde ik "bewaren" en was puur voor de fun. Heb er 40.000 km mee gereden in 5 jaar.
Maar voordat je aan inruilen denkt, zul je eerst je zinnen op iets anders moeten zetten. En als dat niet voorhande is binnen een bepaalde marge blijf je natuurlijk ermee rijden. (Dit in tegenstelling tot Rico, die eerst denkt aan verkopen en dan pas gaat kijken wat hij wilt kopen) :wink: :lol:

Ik heb voldoende aan 240hp Arthur, ik geloof het allemaal best wel die 265hp in de nieuwe TT-S.
In Nederland kun je er niet veel mee, of je moet 3 rijbewijzen hebben....
Tegen de tijd dat hij leverbaar is rij ik de mijne al 1 jaar, dus daar had ik nooit op gewacht.

Maar ik denk dat het een leuke tegenhanger zal worden voor de Cayman (zonder S) en de Z4 Coupe. In diverse testen tussen deze drie kwam de V6 en de 2.0 TFSI al goed voor de dag, maar ik denk dat deze nieuwe versie nog beter het gevecht aan kan met beide auto's.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43104
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 30 mei 2007, 10:53

Je had er ook niet op hoeven wachten...
Uit je eerdere opmerkingen in andere draadjes en misschien ook in deze had je al aangegeven dat je niet meer dan 2 jaar (ongeveer) deze wilde rijden.
Vandaar de opmerking "al besteld?".
Misschien wil je een stapje hoger, maar uit je antwoord blijkt eigenlijk al van niet.
Voordat je hem hebt is je huidige dan bijna 2 jaar oud.
En kun je mij PB-jen :wink:

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 30 mei 2007, 20:40

Arthur bij mij zul je geen koopje slaan.
Hij mag dan wel altijd binnen staan, en niet veel hebben gereden maar een koopje zal het nooit worden.
Ik kan je het nummer van mijn dealer geven, die zal je vast uit de droom helpen. Ik had hem verleden jaar bijna mijn schoonmoeder verkocht....
Als het over geld gaat, schuif ik gevoel, principes en geloof aan de kant. :wink:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43104
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 30 mei 2007, 20:53

Wie zegt dat ik een koopje zoek :wink:
Je hebt een mooie uitvoering.
En ik moet toch iets inruilen, dus da's niet eens zo'n slecht idee dat nr van die dealer :)

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 30 mei 2007, 21:08

Stalker !

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43104
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 30 mei 2007, 21:10

Is 'ie er nog?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43104
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 30 mei 2007, 21:10

Heb je hem al ingeruild?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43104
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 30 mei 2007, 21:10

Waar?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43104
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 30 mei 2007, 21:10

Hoeveel kost 'ie.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43104
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 30 mei 2007, 21:11

Wat is de bodemprijs?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43104
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 30 mei 2007, 21:11

Roest?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43104
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 30 mei 2007, 21:11

:lol: :lol:
:wink:

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 30 mei 2007, 21:41

Woehaaaa !

Dwaas !


Iedere keer als in deze thread gepost wordt gaat in de kamer een rode lamp branden, ik ren me kapot!


Hij heeft geen roest, geen lakschade, ruikt nog naar leer, ( en verschillende merken dames-parfum)... is 6 maanden oud en heeft bijna 6K gereden. Staat met zijn voetjes op een hoogpolig tapijt in de garage s'nachts en heeft rondom 4 meter vrijheid tijdens het slapen. Boekje met wasbeurten bijgeleverd en nog 18 maanden garantie.
Altijd bereden binnen de wettelijke verkeersregels....

Kortom een uniek koopje....
Ik vraag 5K minder dan de CS van Rico. Maarja die is inmiddels al een overjarig beestje, nu de nieuwe M3 op de stoep staat te trappelen bij de Beier.
Serieuze kopers kunnen reageren, maar wel snel, want de prijs kan komende maanden stijgen.
Levertijden op een nieuwe via de dealer, 9-10 maanden.



Welterusten !

Moet morgen vroeg op, richting onze oosterburen. (uiteraard niet met de TT)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], ron36 en 12 gasten