Suzuki GSX 650 F
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Suzuki GSX 650 F
De meesten zullen wel weten dat ik naast de auto ook nog een motor heb en graag met vooral mooi weer rij.
De eerste F heeft het een 15km volgehouden toen een oprit besmeurd was met diesel, dus dit is eigenlijk mijn 2e. Maar goed, ik noem het mijn eerste echte eigen motor. Toen ik moest gaan kiezen had ik al de nodige jaren gecrost en gedaan, uiteindelijk maar eens een rijbewijs gehaald toen ik 21 was en op mocht voor het zware rijbewijs. En toen de keuze wat wil je? Sportief sowieso maar een GSX R waar ik ook op heb gereden gaat gewoon niet met 1.97m. Plus dat deze onderin veel soepeler loopt. Alleen bovenin wat minder vermogen. Nu is dit prima zat dus niet zo een probleem.
Het is een GSX 650 F uit 2008 met toen ik hem kocht een 14dkm gereden. Helaas was dit een 'tour' uitvoering (gelukkig zonder middenbok) toen ik hem kocht:
Na aankoop een hoop gebeurd hier waardoor die een goed jaar bij de dealer heeft gestaan, en vorig jaar echt weer begonnen met rijden.
Een van de eerste zaken om te zien en gezien te worden was xenon, 6000k setje met led stadslichtjes ingebouwd:
Foto tijdens een van de vele ritten naar Duitsland afgelopen zomer:
Motor eens gepoetst en dat ellendige rek eraf gesloopt en de spoiler van de vorige F erop gezet:
Hier zie je gelijk het volgende 'puntje' wat enorm afbreuk doet aan de motor, de standaard pijp.
Een in hoogte verstelbaar zadel van de 1250 geplaatst, je moet wat als je lang bent...
En dan fast forward naar vandaag. Afgelopen weekend een nieuw pak gekocht, ditmaal stof met thermo voering om wat meer te kunnen rijden. Leer is niet altijd even makkelijk en snel aan te doen en is snel koud.
Plus een uitlaat besteld die vandaag binnen was, met dank aan het toch wel overtuigende filmpje van frank de jonge.
Die komt er over een paar weken onder als ik tijd heb en de motor terug is van de dealer voor de grote beurt. En dan lekker rijden.
Opties en extra's even op een rijtje:
- GSX 1250 F zadel
- 6000k xenon en stadslicht,
- Suzuki tankpad
- Rode rimstriping
- Bagagerek verwijderd en spoiler gemonteerd
- Bridgestone BT023 banden
- Mivv Oval slip on demper
De eerste F heeft het een 15km volgehouden toen een oprit besmeurd was met diesel, dus dit is eigenlijk mijn 2e. Maar goed, ik noem het mijn eerste echte eigen motor. Toen ik moest gaan kiezen had ik al de nodige jaren gecrost en gedaan, uiteindelijk maar eens een rijbewijs gehaald toen ik 21 was en op mocht voor het zware rijbewijs. En toen de keuze wat wil je? Sportief sowieso maar een GSX R waar ik ook op heb gereden gaat gewoon niet met 1.97m. Plus dat deze onderin veel soepeler loopt. Alleen bovenin wat minder vermogen. Nu is dit prima zat dus niet zo een probleem.
Het is een GSX 650 F uit 2008 met toen ik hem kocht een 14dkm gereden. Helaas was dit een 'tour' uitvoering (gelukkig zonder middenbok) toen ik hem kocht:
Na aankoop een hoop gebeurd hier waardoor die een goed jaar bij de dealer heeft gestaan, en vorig jaar echt weer begonnen met rijden.
Een van de eerste zaken om te zien en gezien te worden was xenon, 6000k setje met led stadslichtjes ingebouwd:
Foto tijdens een van de vele ritten naar Duitsland afgelopen zomer:
Motor eens gepoetst en dat ellendige rek eraf gesloopt en de spoiler van de vorige F erop gezet:
Hier zie je gelijk het volgende 'puntje' wat enorm afbreuk doet aan de motor, de standaard pijp.
Een in hoogte verstelbaar zadel van de 1250 geplaatst, je moet wat als je lang bent...
En dan fast forward naar vandaag. Afgelopen weekend een nieuw pak gekocht, ditmaal stof met thermo voering om wat meer te kunnen rijden. Leer is niet altijd even makkelijk en snel aan te doen en is snel koud.
Plus een uitlaat besteld die vandaag binnen was, met dank aan het toch wel overtuigende filmpje van frank de jonge.
Die komt er over een paar weken onder als ik tijd heb en de motor terug is van de dealer voor de grote beurt. En dan lekker rijden.
Opties en extra's even op een rijtje:
- GSX 1250 F zadel
- 6000k xenon en stadslicht,
- Suzuki tankpad
- Rode rimstriping
- Bagagerek verwijderd en spoiler gemonteerd
- Bridgestone BT023 banden
- Mivv Oval slip on demper
- frank de jonge
- Berichten: 9742
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Suzuki GSX 650 F
Heerlijk
Die Mivv krijg je geen spijt van, gieren als een malle.
Mooie motor! Ga je veel plezier aan beleven
Die Mivv krijg je geen spijt van, gieren als een malle.
Mooie motor! Ga je veel plezier aan beleven
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Suzuki GSX 650 F
Dankjewel, en ik hoop het ook. Die van jouw die roffelde er iig goed op los ja!
Is die bij jouw al ingebrand inmiddels en merk je verschil?
Is die bij jouw al ingebrand inmiddels en merk je verschil?
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Suzuki GSX 650 F
Hij zit eronder hoor. Was zo een mooi weer vanochtend, op het werk op tijd gestopt en de boel in de bus geflikkerd voor zaterdag/zondag en naar huis gecrost, getankt en snel de motor buiten gezet.
Nog even ter herinnering de standaard sigaar.
En toen de Mivv Oval eronder:
Eerste indruk is super, uitlaat is sowieso een bak lichter dan origineel, je ziet het achterwiel nu fatsoenlijk en steekt minder ver uit (zijkant en met name naar achteren). Geluid is nu al heerlijk, lekker zwaar, mooi gebrom en geroffel en hij poft al.
Filmpje van de eerste start:
Ik ben net een klein kind nu zo blij.
Nog even ter herinnering de standaard sigaar.
En toen de Mivv Oval eronder:
Eerste indruk is super, uitlaat is sowieso een bak lichter dan origineel, je ziet het achterwiel nu fatsoenlijk en steekt minder ver uit (zijkant en met name naar achteren). Geluid is nu al heerlijk, lekker zwaar, mooi gebrom en geroffel en hij poft al.
Filmpje van de eerste start:
Ik ben net een klein kind nu zo blij.
- frank de jonge
- Berichten: 9742
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Suzuki GSX 650 F
Ziet er stukken beter uit nu! DB killer er nog ff uit en dan nog eens een filmpie .
Na 500 km is die wel ingebrand.
Na 500 km is die wel ingebrand.
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Suzuki GSX 650 F
Ok top, rook nu al lekker iig haha. Maar DB Killer eruit, scheelt dat nog veel qua geluid?
- frank de jonge
- Berichten: 9742
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Suzuki GSX 650 F
Het dubbele onder belasting ; -)
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
- Niels
- Berichten: 22282
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Suzuki GSX 650 F
Die standaard sigaar is ook wel dramatisch groot Veel beter zo, have fun
- frank de jonge
- Berichten: 9742
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Suzuki GSX 650 F
Al even geprobeerd zonder DB-Killer Joop?
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Suzuki GSX 650 F
Nog niet, motor is dit weekend opgehaald voor de beurt! Komende week beter weer dus mooi op tijd. Probeer eerst wel even met DB Killer, geen zin dat het dadelijk echt te luid gaat worden want het roffeltje heeft hij al!
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Suzuki GSX 650 F
Inmiddels een 1500km verder, ding loopt super na de beurt alleen ben ik niet helemaal blij met de vering of de banden of een combinatie hiervan. Niet dat ik Rossi ben, maar ik heb het gevoel dat ie achter wat stugger is als voor en wat onrustig instuurt soms. Zeker met de banden koud moet ik met de voorband erg opletten aangezien die dan nog wel eens een stapje opzij wilt zetten. Vandaag bij Motoport langgeweest en boel staat standaard afgesteld, dus niet te hard achter of iets.
Bandenspanning is 2.8 achter en 2.4 voor, dikke prima dus.
Band begint ook iets te cuppen (viel een kennis op, ik had het zelf niet eens gezien).
Bandenspanning is 2.8 achter en 2.4 voor, dikke prima dus.
Band begint ook iets te cuppen (viel een kennis op, ik had het zelf niet eens gezien).
- frank de jonge
- Berichten: 9742
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Suzuki GSX 650 F
Ik weet niet hoe je precies rijdt maar vin dit vrij normale slijtage eigenlijk. Cuppen lijkt me mee te vallen. Is normaal da6 die badd bij profiel aan de zijkant zo slijt
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Suzuki GSX 650 F
Combinatie van langere ritten en het snellere bochtenwerk. Maar ik lees idd meer dat Bridgestones hier meer last van hebben.
- frank de jonge
- Berichten: 9742
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Suzuki GSX 650 F
Klopt inderdaad wel. Had ik ook altijd met de Bridgestone BT016
-
- Berichten: 3987
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Suzuki GSX 650 F
Banden vallen wel mee, ik heb het ook met michelin pilot roads. Maar ik denk dat jij er meer vermogen op los laat en zachtere compound hebt, dus speelt het misschien eerder op. Zelf rij ik voornamelijk dijkjes in de buurt, maar wel met aardig tempo erin.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03
Re: Suzuki GSX 650 F
2.8 achter vind ik vrij hard voor zo'n lichte motor, 2.6 heeft wat meer grip.Joopieboy schreef: Bandenspanning is 2.8 achter en 2.4 voor, dikke prima dus.
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Suzuki GSX 650 F
Mja licht? Hij is alsnog een dikke 200 kilo, 2.8 is ook waar meerderen mee rijden. Maar jij zou zeggen 2.6? Kan altijd eens proberen hoe dat voelt.
- Tim Schuurman
- Berichten: 340
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:11
Re: Suzuki GSX 650 F
Mijn GSR750 is ongeveer net zo zwaar en hoort volgens de boekjes ook 2,8 bar te hebben. Naar mijn mening ook wat hard maar aan de andere kant zullen de heren bij Suzuki er wel over nagedacht hebben
- frank de jonge
- Berichten: 9742
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Suzuki GSX 650 F
Bandenspanning achter heb ik op 2.5 a 2.6bar.
Voor ook zoiets
Voor ook zoiets
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Suzuki GSX 650 F
Voor kun je het beste iets lager zeggen, komt de stabiliteit en rust in het stuur wel ten goede. Achter moet ik nog eens iemand vragen of 0,2 bar lager zin heeft.
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Suzuki GSX 650 F
Vanochtend weer even lekker een paar uurtjes gestuurd. Zonder zon best fris maar goed te doen. En de uitlaat is na een ruime 1500km wel aardig ingebrand dus onderweg tijdens een stop maar even een filmpje gemaakt. Jammer alleen dat met stationair draaien ie bijna niet wilt poffen. Normaal met gas dicht op commando dikke prima.
http://youtu.be/VqSExZtlhb8" onclick="window.open(this.href);return false;
Nieuwe foto van gisteren:
http://youtu.be/VqSExZtlhb8" onclick="window.open(this.href);return false;
Nieuwe foto van gisteren:
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Suzuki GSX 650 F
Nou bijna de motor op de 19dkm staan, gaat hard en bevalt goed. Paar weken terug met een Hyperpro Streetbox uitgeruste GSX650F gereden en dat zet me toch wel aan het twijfelen om dat te gaan doen...
Vandaag wel een andere upgrade uitgevoerd, het standaard achterlicht was net een kaarsje en een grote bult voor de kentekenplaatverlichting (die het toch al niet meer deed ) stoorden mij behoorlijk.
Eerst slopen, daar ben ik goed in.
Die mag wieberen. Gat opgevuld met een mooi passende reflector.
Achterlicht wisselen:
En gemonteerd!
Foto als ie uitstaat:
En aan.
Erg blij mee!
Vandaag wel een andere upgrade uitgevoerd, het standaard achterlicht was net een kaarsje en een grote bult voor de kentekenplaatverlichting (die het toch al niet meer deed ) stoorden mij behoorlijk.
Eerst slopen, daar ben ik goed in.
Die mag wieberen. Gat opgevuld met een mooi passende reflector.
Achterlicht wisselen:
En gemonteerd!
Foto als ie uitstaat:
En aan.
Erg blij mee!
- frank de jonge
- Berichten: 9742
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Suzuki GSX 650 F
Staat goed heur
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Suzuki GSX 650 F
Merk wel dat het een stuk feller is, ook als je 's avonds op een donkere weg rijd zie je achter een duidelijke rode waas, al helemaal als je je remt aantikt. Merk ook dat mensen achter mij sneller afstand houden als ik ga remmen of wat dan ook. Goeie upgrade.
In de tussentijd het schakelpookje nog wat hoger gezet, dit omdat ik met maat 46 net te strak eronder zat en nu veel beter kan schakelen en de voet kan verzetten:
Nog een foto van 'het uitzicht':
Volgende wordt dadelijk een beurt, zeker nu die over de 20dkm heen is, remblokjes zullen er ook aan moeten geloven en dan de banden. Want tsja, de achterband is ook niet veel meer:
In de tussentijd het schakelpookje nog wat hoger gezet, dit omdat ik met maat 46 net te strak eronder zat en nu veel beter kan schakelen en de voet kan verzetten:
Nog een foto van 'het uitzicht':
Volgende wordt dadelijk een beurt, zeker nu die over de 20dkm heen is, remblokjes zullen er ook aan moeten geloven en dan de banden. Want tsja, de achterband is ook niet veel meer:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten