De eerste F heeft het een 15km volgehouden toen een oprit besmeurd was met diesel, dus dit is eigenlijk mijn 2e. Maar goed, ik noem het mijn eerste echte eigen motor. Toen ik moest gaan kiezen had ik al de nodige jaren gecrost en gedaan, uiteindelijk maar eens een rijbewijs gehaald toen ik 21 was en op mocht voor het zware rijbewijs. En toen de keuze wat wil je? Sportief sowieso maar een GSX R waar ik ook op heb gereden gaat gewoon niet met 1.97m. Plus dat deze onderin veel soepeler loopt. Alleen bovenin wat minder vermogen. Nu is dit prima zat dus niet zo een probleem.
Het is een GSX 650 F uit 2008 met toen ik hem kocht een 14dkm gereden. Helaas was dit een 'tour' uitvoering (gelukkig zonder middenbok) toen ik hem kocht:
Na aankoop een hoop gebeurd hier waardoor die een goed jaar bij de dealer heeft gestaan, en vorig jaar echt weer begonnen met rijden.
Een van de eerste zaken om te zien en gezien te worden was xenon, 6000k setje met led stadslichtjes ingebouwd:
Foto tijdens een van de vele ritten naar Duitsland afgelopen zomer:
Motor eens gepoetst en dat ellendige rek eraf gesloopt en de spoiler van de vorige F erop gezet:
Hier zie je gelijk het volgende 'puntje' wat enorm afbreuk doet aan de motor, de standaard pijp.

Een in hoogte verstelbaar zadel van de 1250 geplaatst, je moet wat als je lang bent...
En dan fast forward naar vandaag. Afgelopen weekend een nieuw pak gekocht, ditmaal stof met thermo voering om wat meer te kunnen rijden. Leer is niet altijd even makkelijk en snel aan te doen en is snel koud.
Plus een uitlaat besteld die vandaag binnen was, met dank aan het toch wel overtuigende filmpje van frank de jonge.

Die komt er over een paar weken onder als ik tijd heb en de motor terug is van de dealer voor de grote beurt. En dan lekker rijden.

Opties en extra's even op een rijtje:
- GSX 1250 F zadel
- 6000k xenon en stadslicht,
- Suzuki tankpad
- Rode rimstriping
- Bagagerek verwijderd en spoiler gemonteerd
- Bridgestone BT023 banden
- Mivv Oval slip on demper