Zo stond de auto er bij toen ik deze ophaalde. Binnen een week had ik uiteraard alweer wat versleuteld aan de auto. Het deepdish stuur vond ik helemaal niks, dus gelijk mijn eigen Sparco stuur gemonteerd. Deze had ik nog over van de CRX, net als de OMI schroefset. De schroefset heb ik ook gelijk gemonteerd, en daarna de boel netjes uitgelijnd.
Na wat technisch onderhoud zoals verse olie, nieuwe remblokken en nieuwe banden (Kuhmo Ecsta KU36) werd het tijd om de auto eens te testen op de ring.
De trip naar de ring was zeer geslaagd, de auto hield zich fantastisch. Erg onder de indruk van de ITR, een groot verschil tov een aangepaste CRX of Civic. Als beloning van de goede prestaties mocht de auto wel even goed opgefrist worden. Wat poetsspullen besteld en gelijk aan de gang gegaan. Naast het poetsen gelijk de kentekenplaten vervangen voor de luxere exemplaren.
Om vervolgens ook nog eens de Rota's te vervangen voor een andere set replica wielen. Replica's van de OEM JDM ITR 98'' spec wielen. Ik moet zeggen, ze zijn best goed gelukt en zijn op een paar details na niet van echt te onderscheiden.
Na deze vertroetelingen werd het weer tijd om de auto te gebruiken. En uiteraard werd dit weer 400km verderop gedaan. B)
Wederom heeft de auto zich keurig gedragen. Wat is het toch heerlijk om comfortabel 400km naar de ring toe te rijden, om na wat heerlijke rondjes sturen en rondtoeren daar weer comfortabel richting huis te rijden. Precies zoals ik dat wilde. Echter 1 puntje van kritiek. De uitlaat, nouja uitlaat.. Het is meer een kanon zo groot

Gelukkig heb ik ondertussen een vervanger gevonden hiervoor, welke er net onder zit.
Tot slot nog een speclist.
Honda Integra Type R (DC2)
B18C6
Mugen Air intake
Skunk2 Tuner stage 2 nokkenassen
Supertech klepveren
Supertech klepschotels
RMF Replica header
Invidia G200 catback
Racimex oliekoeler met thermostaat
ACT koppelingset
Competition Clutch vliegwiel 3,9Kg
Carbon-Lined Synchro ringen
Stoptech AeroRotor 2 delige schijven 282MM
Stoptech gegroefde schijven 260MM
Ferodo DS2500 V+A
Goodridge RVS remslangen V+A
OMI Performance Spec SR Schroefset
Front camberkit
Energy Suspension PU bushings
Kuhmo Ecsta KU36 215-45-16
JDM ITR 98'' Spec replica wielen 16x7 5x114,3
OEM Honda Modulo skirts
OEM Honda Modulo Valances
Sparco R333 stuurwiel
NRG Quick Release
STRI X-line meterset
Innovate wideband a/f meter
Spoon Sports blue wide achteruitkijkspiegel
Kortom zo goed als af...

Tenminste dat dacht ik....
Zonder dat ik de bedoeling had de huidge stoelen te vervangen, heb ik toch vorige week een Recaro Pole Position geplaatst. Deze stoel kon ik voor een leuke prijs overnemen, dus maar geprobeerd. Waar ik totaal geen spijt van heb, de stoel houd mij goed op mn plek en zit heerlijk. Kortom een goede upgrade voor het fijne sturen!
Tot zover het genieten...