Precies zoals het bedoeld is toch? De hooligan wanneer je het wilt en de normale 5-serie wanneer je gewoon die ruime, stille en luxe sedan wilt.RVV schreef:Ik vond de M5 de meest sensationele auto die ik heb gehad als je er voor ging "zitten", maar gek genoeg ook een van de saaiste auto's als je het potentieel niet gebruikt. Eigenlijk had je er alleen plezier mee als als je er als een debiel mee ging rijden..
Discussie RS4 VS E60 M5 kwa kosten
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Re: Discussie RS4 VS E60 M5 kwa kosten
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Kan ik mij voorstellen. Dat heb ik ook met de AMG van mijn vader. Is echt een heerlijke auto, maar als je er netjes mee gaat rijden is er eigenlijk niets aan. Dan kan je net zo goed een E220 CDI gaan rijden. Het wordt pas echt leuk als je er al een idioot mee gaat rijden. Mja, als je dan gepakt wordt ben je behoorlijk zuur.RVV schreef:Ik vond de M5 de meest sensationele auto die ik heb gehad als je er voor ging "zitten", maar gek genoeg ook een van de saaiste auto's als je het potentieel niet gebruikt. Eigenlijk had je er alleen plezier mee als als je er als een debiel mee ging rijden..
EDIT:
Klopt. Maar zo'n M5 gebruik je voor 90% van de tijd (als het niet meer is) als normale 5-serie, maar je hebt daarbij wel het verbruik en onderhoud van een M5.Richardt. schreef:Precies zoals het bedoeld is toch? De hooligan wanneer je het wilt en de normale 5-serie wanneer je gewoon die ruime, stille en luxe sedan wilt.RVV schreef:Ik vond de M5 de meest sensationele auto die ik heb gehad als je er voor ging "zitten", maar gek genoeg ook een van de saaiste auto's als je het potentieel niet gebruikt. Eigenlijk had je er alleen plezier mee als als je er als een debiel mee ging rijden..
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Tja. Een beetje zoals m'n ex E90 M3 handbak. Mooie knappe kar met wat 'motorsporttechniek' erin.
De uitdaging begon boven de 5000rpm. En dan zit je te kwakkelen op de A6 bij Almere:)
Driftwerk met de Michelin PS2s was ook alles of niets.Aan uit knop. Onderin 'niet thuis' met die 275(?)ers achter.
Auto's met hoegenaamde potentie...ik wil 't instantemente op afroep aub. Ook bij lagere 'normalere' snelheden. Want je weet 't wel met 't verkeer vandaagdedag en ik woon niet naast Papenburg/Niederrhein/Assen of de Ring jammergenoeg:)
De uitdaging begon boven de 5000rpm. En dan zit je te kwakkelen op de A6 bij Almere:)
Driftwerk met de Michelin PS2s was ook alles of niets.Aan uit knop. Onderin 'niet thuis' met die 275(?)ers achter.
Auto's met hoegenaamde potentie...ik wil 't instantemente op afroep aub. Ook bij lagere 'normalere' snelheden. Want je weet 't wel met 't verkeer vandaagdedag en ik woon niet naast Papenburg/Niederrhein/Assen of de Ring jammergenoeg:)
- Roderik_
Robin schreef:Je moet toch met wat fratsen via JD wel 'n slordige 450pk uit dat blok krijgen Roderik?
Nou, dat kan nog wel eens vies tegenvallen.
Met aangepaste inlaat en uitlaat kom je op een 430/440pk uit. Althans, dat waren de cijfers van JD's eigen RS4 B7. En daar was echt wel alles aan gedaan wat mogelijk was.
- GTRene
Daar heb je dan weinig aan als je driver thrills wilt voelen zeg maar bij 'normale' snelheden. (als je dat zoekt)RVV schreef:Ik vond de M5 de meest sensationele auto die ik heb gehad als je er voor ging "zitten", maar gek genoeg ook een van de saaiste auto's als je het potentieel niet gebruikt. Eigenlijk had je er alleen plezier mee als als je er als een debiel mee ging rijden..
wat dat betreft vond ik dat zo superb van de TVR Griffith 4.3 BV die ik destijds had, ook al sukkelde je met 20km/pu achter andere auto's aan of gewoon omdat de weg er om vroeg oid, zelfs dan waren de driver thrills goed aanwezig, het geluid, de vibraties, de auto ansicht en rijgedrag e.d. maakte je heel betrokken bij de kar.
daar verwonderde ik me vaak van bij die auto, natuurlijk waren er ook wel wat zaken die beter konden onder andere omstandigheden, maar al in all als fun auto met karakter, zeer geslaagd, een dikke Chimaera zal niet veel anders geven.
- RVV
Kan me nog wel wat ongein herrineren, kwam een Porsche Panemera (toch?!) tegen dikke turbo's op de A7, ik in de M5 op vrijdagmiddag.... Drukdruk. Ja je moet je niet laten opnaaien maar het gebeurd toch ?! Snelheden met beide auto's tussen de 250 en 280 km/h waar het overige verkeer 120 reed.. Van god los op dat moment.. Kicken natuurlijk maar achteraf was ik er niet bepaald trots op..
Want dat is namelijk het territorium waar de M5 opperbaas is. De CBR10 was een speeltuin opzich 330 op de klok, gasgeven tegen een Corvette, al was die sneller de lol was episch.
Bezit van een M5 is natuurlijk heel gaaf, het dubbele karakter is eigenlijk het ultieme excuus om hem te kopen, gezinsauto heeft prior,,sportauto je liefde.... Voila daar is de M5. Maar die faalt in de praktijk als gezinsauto en een sportauto gevoel heb je alleen als je het gas vloert naar die 8000 plus toeren... Het flipperen vond ik trouwens wel weer erg gaaf, geluid en beleving ook. En natuurlijk de complete en uitgebreide luxe die de auto bied. Ik raad iemand die in de markt is geen M5 af. Ik heb er geen kosten mee gehad, was ook een huisselectie auto met 2 jaar garantie... Maar realiseer je goed dat de aanschaf het minste probleem is.
Want dat is namelijk het territorium waar de M5 opperbaas is. De CBR10 was een speeltuin opzich 330 op de klok, gasgeven tegen een Corvette, al was die sneller de lol was episch.
Bezit van een M5 is natuurlijk heel gaaf, het dubbele karakter is eigenlijk het ultieme excuus om hem te kopen, gezinsauto heeft prior,,sportauto je liefde.... Voila daar is de M5. Maar die faalt in de praktijk als gezinsauto en een sportauto gevoel heb je alleen als je het gas vloert naar die 8000 plus toeren... Het flipperen vond ik trouwens wel weer erg gaaf, geluid en beleving ook. En natuurlijk de complete en uitgebreide luxe die de auto bied. Ik raad iemand die in de markt is geen M5 af. Ik heb er geen kosten mee gehad, was ook een huisselectie auto met 2 jaar garantie... Maar realiseer je goed dat de aanschaf het minste probleem is.
- Knot
Geen kosten gehad maar daarentegen door een huisselectie auto te kopen wel de afschrijving (=kosten)....
-
Is dit geen goed alternatief dan? Ik heb altijd het idee dat alpina's gemaakt zijn voor kilometer vreten. Het zal wat minder thrills zijn dan de M5, maar wel de power. Meeste lui die voor een M5 gaan gebruiken het toch niet voor scherpe tijden op zandvoort.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/al ... ORT&noec=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/al ... ORT&noec=1" onclick="window.open(this.href);return false;
- RVV
Helemaal mee eens hoor, afschrijftechnisch was het een drama, maar gelijktijdig ook een hele goede les. Sindsdien besloten om (hoge) afschrijving niet meer als zoete koek te slikken. En dus ook het impulsieve kopen van auto's die afschrijven zonder dat je weet waar het schip strand. Want 8000 tot 10000 euro per jaar afschrijven op een auto is niet normaal (als je hem privé rijd zoals ik dus, zakelijk is weer een andere discussie natuurlijk maar dan speelt het bijtellingsgebeuren weer mee). Ik wil zelf maximaal 2000 tot 2500 euro per jaar afschrijven. Dat betekend A) geen te dure auto's meer kopen (is ook niet nodig voor rijplezier) en B) gewoon langer doorrijden. Dus minimaal 4 tot 5 jaar om dat bedrag van maximaal 2500 euro per jaar uit te smeren.Knot schreef:Geen kosten gehad maar daarentegen door een huisselectie auto te kopen wel de afschrijving (=kosten)....
- GTRene
of beter? de B5S met 530pk, bv zoiets ook scherp geprijst>Jurrian schreef:Is dit geen goed alternatief dan? Ik heb altijd het idee dat alpina's gemaakt zijn voor kilometer vreten. Het zal wat minder thrills zijn dan de M5, maar wel de power. Meeste lui die voor een M5 gaan gebruiken het toch niet voor scherpe tijden op zandvoort.
of de B5S touring ook 530pk
- Knot
26.490 voor 530pk...
Wat komt daar aan invoerkosten bij? Ga voor het gemak even uit van 25k meenemen.
Wat komt daar aan invoerkosten bij? Ga voor het gemak even uit van 25k meenemen.
- GTRene
'nadeel' is dat ie op 01-2008 geregistreerd is.Knot schreef:26.490 voor 530pk...
Alpina zie ik zo niet staan bij de autoweek bpm chekker, maar bij RDW gaan ze dan bv uit van een gelijkwaardige auto.
je kan dan (immers V8) kiezen voor bv de 550i uitvoering van 2008, dan kom je uit op 3.800,-eu bpm
als je uitgaat van de M5 (V10) van 2008 dan wordt het ineens 6k
als je uitgaat van de 540i (ook 4.4 motor dacht ik) dan voor een 2008 wordt het 3k (mooi bedrag)
die Alpina B5S zou ik liever hebben dan een M5 V10
- GTRene
hier een leuk stukje over iemand die eerst een 550i had die via TVS getuned was? (SC neem ik aan)
http://www.autoweek.nl/autoreview/39557/bmw-alpina-b5s" onclick="window.open(this.href);return false;
een stukje daaruit>
http://www.autoweek.nl/autoreview/39557/bmw-alpina-b5s" onclick="window.open(this.href);return false;
een stukje daaruit>
In mijn vorige review heb ik het verhaal van mijn 550i verteld, van import tot de tuning door TVS Engineering. Inmiddels is het weer een jaar geleden dat door onoplettenheid van een mede weggebruiker de 550i aan zijn eind kwam...
Lang zitten dubben of het een M5 of een B5S zou gaan worden, beiden hebben plussen en minnen. In het geval van de M5 is toch de wat mindere dagelijkse bruikbaarheid en het ruigere karakter voor alledag wat minder als de B5S. Verbruik vind ik niet zo spannend, maar elke 300km aan de pomp staan is simpelweg irritant. De B5S komt toch verder en is veel geschikter voor dagelijks gebruik. Het is een auto met 2 gezichten. De V8 heeft power en koppel zat en rijdend met de pook in D hoor je 'm niet en schakelt de auotmaat zijdezacht op om al bij 60 km/h in 6 te zitten. Je kunt deze auto zo aan je schoonmoeder meegeven. Wel even zeggen dat ze 'm niet door de kickdown trapt, want als je niet weet wat er onder de kap zit schrik je je echt de pleuris!! Met nauwelijks reactietijd schakelt de bak een aantal verzetten terug, bij 60 km/h naar 2 en hebben de 285/30R20 banden de grootste moeite alle power kwijt te kunnen. En dan hoor je 'm wel, er gaat toch weinig boven een lekker dikke benzine motor, zowel qua geluid als beleving. Rijden in deze auto maakt een betere chauffeur van je, onvoorstelbaar wat Alpina nog weet te verbeteren aan een toch al niet verkeerde 550i..., het is echt niet alleen het blok, het is eigenlijk alles wat zij vinden dat beter moet wat ze aanpassen. En dan houden ze het ook chiq en subtiel.
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Ik zit ook even te kijken, maar ik heb eigenlijk geen idee.
Gezien de uitstoot (294 gr/km) is de BPM berekening uit 2008 waarschijnlijk het voordeligst, alleen heb je daarvoor ook een catalogus prijs nodig.
Gezien de uitstoot (294 gr/km) is de BPM berekening uit 2008 waarschijnlijk het voordeligst, alleen heb je daarvoor ook een catalogus prijs nodig.
- GTRene
vond net een B5S gespot met NL kenteken...04-HXJ-2 en dacht, ff bruto bpm kijken...auto niet te vinden, zal wellicht uitgevoerd of weg zijn?
anyways, vond ook een B5 touring NL met kent-97-KZT-6 daarvan is de bruto bpm 27.632,-eu
schijnbaar kan je dan uitgaan van een HE BMW 550i-a die komt ongeveer gelijk over, dan zit er nog 4.200,- eu rest BPM op.
http://www.autoweek.nl/bpmcalculator?id ... 8&cache=no" onclick="window.open(this.href);return false;
alhoewel dat een 4.8i is...dus wellicht mag je uitgaan van een 540i-a HE uitvoering (ook een 4.4 motor)
dan is het zo'n 3.800,-eu
http://www.autoweek.nl/bpmcalculator?id ... 8&cache=no" onclick="window.open(this.href);return false;
dus zeg al met al incl invoer kosten en bpm en rompslomp? kan je die mooie blauwe B5S sedan voor een kleine 30k (of minder met wat geluk/handelen) op NL kenteken hebben, niet echt verkeerd, mede dat de B5S best bijzonder/zeldzaam is lijkt me.
anyways, vond ook een B5 touring NL met kent-97-KZT-6 daarvan is de bruto bpm 27.632,-eu
schijnbaar kan je dan uitgaan van een HE BMW 550i-a die komt ongeveer gelijk over, dan zit er nog 4.200,- eu rest BPM op.
alhoewel dat een 4.8i is...dus wellicht mag je uitgaan van een 540i-a HE uitvoering (ook een 4.4 motor)
dan is het zo'n 3.800,-eu
dus zeg al met al incl invoer kosten en bpm en rompslomp? kan je die mooie blauwe B5S sedan voor een kleine 30k (of minder met wat geluk/handelen) op NL kenteken hebben, niet echt verkeerd, mede dat de B5S best bijzonder/zeldzaam is lijkt me.
- GTRene
oke, niet helemaal een eerlijk vergelijk, maar B5S vs RS4
- GTRene
gaat ook best vlot, ow deze is nog wat gekieteld
stage1 570hp 800Nm
0-100 4,4
0-200 12,8
- Tim N
Potverdikke die B5S tegen RS4 laat die Audi met rappe passen achter zich 

-
Heb zelf ook anderhalf jaar met een E60 M5 gereden, verbruik werd ik al snel ziek van, reed er 25.000 per jaar mee.
Onderhoud zelf gedaan iedere 7500 km 10 liter verse 10w60
remblokken en schijven zijn best prijzig, via dealer vond ik ze te duur. Vanuit duitsland had ik ze voor de helft
Net een keer een kapotte gasregelklep gehad, ik heb zelf diagnose apparatuur dus kon zo achterhalen welke en was met 400 eurie weer op pad.
De volgende eigenaar heeft enkele maanden na aankoop wel pannen gehad met de SMG maar dit bleek een lek ringetje op de pomp te zijn waardoor deze druk verloor, ring vervangen en weer op pad.
Had de auto van de eerste eigenaar gehad en deze had op banden/remmen/olie/enz verder ook geen kosten gehad. Heb de auto opgeruimt met 150dkm (!!)
Heeft op mij een hele betrouwbare indruk achtergelaten
Onderhoud zelf gedaan iedere 7500 km 10 liter verse 10w60
remblokken en schijven zijn best prijzig, via dealer vond ik ze te duur. Vanuit duitsland had ik ze voor de helft
Net een keer een kapotte gasregelklep gehad, ik heb zelf diagnose apparatuur dus kon zo achterhalen welke en was met 400 eurie weer op pad.
De volgende eigenaar heeft enkele maanden na aankoop wel pannen gehad met de SMG maar dit bleek een lek ringetje op de pomp te zijn waardoor deze druk verloor, ring vervangen en weer op pad.
Had de auto van de eerste eigenaar gehad en deze had op banden/remmen/olie/enz verder ook geen kosten gehad. Heb de auto opgeruimt met 150dkm (!!)
Heeft op mij een hele betrouwbare indruk achtergelaten
-
Mijn vader heeft de afgelopen 4 jaar 140.000km met de S8 gereden (wel oudere heer kilometers,met een enkele wintersport van mij daargelaten) maar geen ENKELE noemenswaardige problemen met die motor\auto gehad buiten het normale onderhoud.bm-dub schreef:maar de S8 V10 staat ook niet bekend als echt betrouwbaar btw.
Dit in tegenstelling tot de vorige A8 4.2 uit 2004....wat was dat een rampenbak.
-
Tim N schreef:Potverdikke die B5S tegen RS4 laat die Audi met rappe passen achter zich
De RS4 b7 & b8 zijn gewoon NIET snel.
- Roderik_
Klopt, trage hokken...Marc R schreef:Tim N schreef:Potverdikke die B5S tegen RS4 laat die Audi met rappe passen achter zich

-
Weet ik uit ervaring Roderik.
B7 heb ik gehad... B8 zal niet veel verschillen... de S tronic zal WEL een hele verbetering zijn.
B7 heb ik gehad... B8 zal niet veel verschillen... de S tronic zal WEL een hele verbetering zijn.
- Robin Hartog
Vond dat jouwe best rap naar de 2x140 ging anders.Marc R schreef:Tim N schreef:Potverdikke die B5S tegen RS4 laat die Audi met rappe passen achter zich

-
Binnenkopper.Roderik_ schreef:Maar over het algemeen genomen zijn de exemplaren met een lage kilometerstand, fatsoenlijk onderhoud en goed bereden de besten en geven het minste 'problemen'