Hebben jullie ook zo'n hekel aan...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: Hebben jullie ook zo'n hekel aan...

Bericht door GTRene » 10 apr 2015, 23:44

dat auto's/bestuurders uit vele landen ongestoord in NL kunnen hardrijden en of door rood licht e.d. kunnen gaan zonder boete oid (flitsers), omdat NL het niet kan innen>>
Geen boete voor veel buitenlandse hardrijders
Veel geflitste buitenlandse hardrijders gaan gewoon vrijuit. De systemen kunnen nu alleen kentekens uit Nederland, Duitsland, België, Zwitserland en Frankrijk verwerken, schrijft minister Van der Steur van Veiligheid en Justitie in antwoord op schriftelijke vragen van het CDA.

Franse automobilisten die hier worden geflitst, komen er sinds half december vorig jaar niet meer mee weg. In de afgelopen vier maanden zijn er ruim 19.000 verkeersboetes, de meeste voor te snel rijden, naar Frankrijk gestuurd. Daarvan zijn er tot nu toe ruim 2500 betaald.

Na de Franse uitbreiding, komen de Poolse kentekens er ook bij, maar volgens Van der Steur zit dat nog in de voorbereidende fase.

Polen
Het CDA vindt het niet kunnen dat veel geflitste buitenlandse bestuurders vrijuit gaan. "Het is goed dat Fransen Nederland niet meer ongestraft als racebaan kunnen gebruiken, maar onbestaanbaar dat dit door onze eigen schuld niet voor alle nationaliteiten geldt."

CDA-Kamerlid Van Helvert voegt daar aan toe: "Het is niet uit te leggen dat Nederlanders een boete krijgen als ze 5 kilometer per uur te hard rijden, terwijl Polen en Hongaren die 50 km te hard rijden, daar nooit meer iets van horen".
maar niet alleen flitsers schijnbaar, kwam toen ik naar bovenstaande zocht ook een artikel tegen uit 2014 van een Poolse chauffeur die staande werd gehouden en schijnbaar de 'mazen' in de wet kent?
wat voor de NL chauffeur e.d. gewoon dokken zal zijn geld dan niet voor hen oid.
Een Poolse chauffeur die in Nederland een boete kreeg en die direct moest betalen heeft zijn boete met succes aangevochten.

Het op die manier innen van de boete omdat de chauffeur buiten Nederland woont, is in strijd met het discriminatieverbod. De boete is daarom van tafel, weet het ANP. De Raad van State (RvS) bepaalde dat vandaag.

De chauffeur overtrad de Arbeidstijdenwet en moest daarvoor 1.000 euro, direct, betalen. De RvS zegt dat het nodig kan zijn om een directe betaling meteen te eisen, maar dat ging in dit geval niet op. Er bestaat immers een Europese regeling bestaat om de zogeheten 'bestuurlijke boetes' te kunnen innen op het adres van EU-burgers buiten Nederland.
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... discr.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 11 apr 2015, 08:18

Dit is 'n beetje dubbel, want ik heb 'n hekel aan programma's als Boer zoekt Vrouw, Utopia, Help m'n Man is Klusser en alles in die richting en da's dus 99,9 % op de NL tv.

Anyway bleek daar 'n 'ondankbare dame' in te zitten die ontevreden reageerde op d'r nieuwe dure keuken betaald door weetikveel, iig niet door haar. Zij zegt dat de positieve stukjes eruit zijn geknipt. Weetikveel.

Nu had ik dus al 'n hekel aan dit soort programmas(even buiten beschouwing of er gemanipuleerd is met de beelden), nu zie je dus een 'echte eerlijke vrouw' voor wat dat waard is. Ze staat er niet bepaald op d'r voordeligst op (understatement) en dat mocht wel(voor de kijker ) wat sympathieker, maar ik ken d'r niet en weet d'r beweegreden, achtergrond, kijk op dit soort zaken niet, misschien was ze 't wel zat.

Maar nu mijn grootste punt/hekel: De social media (FB) . 100den zwaar negatieve reacties van hoer, lelijk dik ondankwaar wijf, bitch, schandpaal, verwend kreng etc etc. van onbekende mensen die d'r niet kennen.
Waarschijnlijk mensen die in hun dagelijks leven de netheid zelve zijn? Ik weet 't niet, maar ik ben 10x meer geirriteerd door de reacties dan door die verwende meid.

Ongelovelijk waardeloos. Die meid heeft geen leven meer. En begin me niet van, dan moet je niet op TV, dingen gebeuren, dit is 'n piepklein voorval met ENORME gevolgen voor haar en d'r familie. Totaal uit z'n verband. Ik hoop dat ze op tv mag, de boel uitleggen , 'n boek schrijft en binnenloopt:)))

http://www.telegraaf.nl/prive/23909919/ ... ser__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

dvh

Bericht door dvh » 11 apr 2015, 08:27

Ik vond 't ook een ondankbaar kreng.
Eerlijk, maar ondankbaar.

Ook daar een hekel aan ... :angel:

Luco

Bericht door Luco » 11 apr 2015, 08:44

Ik denk dat veel mensen niet nadenken over wat de impact van op tv komen is, zeker in dat soort programma's.
Alles is 100% geregisseerd en gemanipuleerd.
Ze laten zien wat ze willen laten zien en je hebt er geen ruk over te vertellen.

Peric

Bericht door Peric » 11 apr 2015, 10:48

Verbaas me regelmatig over reacties die ik lees op Social Media.. Ogenschijnlijk nette mensen die taal uitkramen waar de honden geen brood van lusten..Gelijk met scheldwoorden of enge ziektes gaan smijten..
:kotsen:

ErikS

Bericht door ErikS » 11 apr 2015, 11:36

Ik gaf d'r groot gelijk met die kutkeuken.

Moet je eerst jaren wachten, en dan krijg je een goedkope pleuris keuken die niet naar jouw smaak is......
Ik zou 't ze ook vertellen.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 11 apr 2015, 11:42

:roflol:

Eens met Robin trouwens. Die vuilspuiterij op social media slaat nergens op.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 11 apr 2015, 11:45

Ja vreselijk.
Ze heeft honderden nare berichten moeten verwijderen van haar Facebook.
Dat is zeker een uur van haar leven wat ze nooit meer terug gaat krijgen.

Ondraaglijk gewoon.

Luco

Bericht door Luco » 11 apr 2015, 11:49

ErikS schreef:Ik gaf d'r groot gelijk met die kutkeuken.

Moet je eerst jaren wachten, en dan krijg je een goedkope pleuris keuken die niet naar jouw smaak is......
Ik zou 't ze ook vertellen.
:lollerdelol:
Ik had ze gelijk de deur uitgetrapt, vette koe :headbang: :headbang: :tooth:
Die vent was ook een watje, gaat die daar zitten janken, heumeu :tong:

Robin

Bericht door Robin » 11 apr 2015, 12:49

Maakt mij niet uit, ik vond 'r ook niet al te netjes,(understatement) maar de reacties op haar nog minder.

Afbeelding

:coffee:

Peric

Bericht door Peric » 11 apr 2015, 12:51

Afgezien van het feit dat de mensen inderdaad altijd wel wat te zeiken hebben. De manier waarop.. In wat voor maatschappij gaat mijn zoon opgroeien??

Robin

Bericht door Robin » 11 apr 2015, 13:01

Peric schreef:Afgezien van het feit dat de mensen inderdaad altijd wel wat te zeiken hebben. De manier waarop.. In wat voor maatschappij gaat mijn zoon opgroeien??
Afbeelding

JP

Bericht door JP » 11 apr 2015, 13:16

Luco schreef:Ik denk dat veel mensen niet nadenken over wat de impact van op tv komen is, zeker in dat soort programma's.
Alles is 100% geregisseerd en gemanipuleerd.
Ze laten zien wat ze willen laten zien en je hebt er geen ruk over te vertellen.
Waarschijnlijk moeten ze ook gewoon een gedeelte van de kosten betalen. Op TV lijkt wel alsof ze het cadeau krijgen, maar dat is schijn.

Voorbeeld; Geef je maar eens op voor Rob's grote tuinverbouwing. Buiten dat dit programma zwaar gesponsord wordt, moet je voor je nieuwe tuin gewoon > 30% zelf betalen......en dan te bedenken dat die tuinen allemaal al snel €20k kosten, dan weet je wat je kwijt bent.

smiley

Bericht door smiley » 11 apr 2015, 13:24

Als je 30% in mag brengen in die tuin, dan mag ik er vanuit gaan dat je ook wat inspraak hebt.
Dat kan ik gezien de reactie bij die keuken niet zeggen.

Das gewoon een overjaars slecht verkoopbaar modelletje wat erin geramd is.

Robin

Bericht door Robin » 11 apr 2015, 13:31

smiley schreef:Als je 30% in mag brengen in die tuin, dan mag ik er vanuit gaan dat je ook wat inspraak hebt.

OK, nu genoeg over die vrouw, wat vonden we van de keuken an sich:)

dvh

Bericht door dvh » 11 apr 2015, 13:42

Geen flauw idee.. Keek maar half :-)
Maar dat huisje zag er toch gewoon netjes uit achteraf ? En zo'n stopcontactje.. Dat ram je er gewoon later toch bij ? Zoveel als je wil. Snap het probleem niet zo..

Kreeg spontaan medelijden met die vent..
Zag op FB een berichtje voorbij komen.. En idd die reacties gaan nergens over.

Maar 'nette mensen'.. Die zijn er niet veel.
95% van wat rondloopt heeft een (te) grote mond.. Ze weten het allemaal beter enzovoort.

Maar goed.. Je doet idd zelf mee met zo'n programma.. ook al heb je er geen invloed op dan weet je dat lijkt mij ook van te voren. Het huis was een puinhoop en zag er na afloop keurig uit. Je weet dat je met je hoofd op tv komt dus ook al vind je het niet helemaal 100% naar je zin kun je ook daar zelf even rekening mee houden.

Maar als je schaamteloos met een zuur gezicht je ontevredenheid gaat uiten... Kun je de bal terugverwachten.
Feit blijft dat het een gigantische bende was, en nu is het in showroomstaat.
Mag je best een beetje ( of beetje veel ) dankbaarheid voor tonen.

JP

Bericht door JP » 11 apr 2015, 13:46

Robin schreef: OK, nu genoeg over die vrouw, wat vonden we van de keuken an sich:)
Gasfornuis anno 1982, bovenkastjes wit, onderkastjes rest donkerbruin, kleine ijskast, ouderwetse weegschaal....etc....etc....

...maar als zij er niet gelukkig mee is........zij moet dr'in werken...... :coffee: ik deel de garage ook in naar mijn smaak, en niet van de misses....... :attentie:

Luco

Bericht door Luco » 11 apr 2015, 13:48

smiley schreef:Als je 30% in mag brengen in die tuin, dan mag ik er vanuit gaan dat je ook wat inspraak hebt.

Als je een tuin van 20k voor 7k krijgt moet je niet zeiken.

smiley

Bericht door smiley » 11 apr 2015, 14:10

Als je afspreekt dat de badkamer gedaan wordt, en ze rossen er ook een keuken is waar niks over is gezegt, kunt je inderdaad wel een reactie verwachten ja.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/22768 ... usser.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

smiley

Bericht door smiley » 11 apr 2015, 14:12

Luco schreef:Als je een tuin van 20k voor 7k krijgt moet je niet zeiken.
Als ik voor 20k tuinkabouters in je tuin ros, en je daarna de rekening geef voor 7k met de camera erop, kan ik ook wat beleven of niet?

Luco

Bericht door Luco » 11 apr 2015, 14:28

smiley schreef:
Luco schreef:Als je een tuin van 20k voor 7k krijgt moet je niet zeiken.
Als ik voor 20k tuinkabouters in je tuin ros, en je daarna de rekening geef voor 7k met de camera erop, kan ik ook wat beleven of niet?
:lollerdelol:
zo zal het niet helemaal zijn, je ziet vooraf een tekening, tenminste met robs tuinpuinhoop :tooth:
We weten niet of er wel of geen keuken afgesproken was, dat zegt ze, maar klopt dat ook?

RVV

Bericht door RVV » 11 apr 2015, 15:09

Eens met Robin, heb die hele scène niet eens gezien, butprogramma en 2 keer proberen de scène te laden via Facebook wat niet lukte. Geen zin om een derde keer te proberen. Maar de botheid via sociaal media is stuitend. Niet alleen Facebook, maar lees eens reacties op nu.nl of GeenStijl.. In het algemeen bedoel ik.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 11 apr 2015, 15:27

Peric schreef:Afgezien van het feit dat de mensen inderdaad altijd wel wat te zeiken hebben. De manier waarop.. In wat voor maatschappij gaat mijn zoon opgroeien??
Jouw zoon moet samen met mijn kids en de kids van anderen de maatschappij worden. Doe je best zou ik zeggen, dat doe ik ook :wink:

En wat Smiley zegt, 20k kost het zo op papier maar vaak zou ik er nog geen 30% voor over hebben :bag:

Peric

Bericht door Peric » 11 apr 2015, 21:35

Wij doen ons best wel Niels. Maar de idiote reacties komen van mensen die ook ouder zijn.. Lijkt mij dat ze dan ook hun kinderen dat meegeven..
Ik leer mijn zoon wel fatsoen hoor, maar als het gros dat niet doet wordt het alsnog een zooitje.

Plaats reactie