Downsizen met Emiel; C30 2.0

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
ErikS
Berichten: 18929
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door ErikS » 07 dec 2014, 19:46

Heb je laatst twee keer gespot in Putten.

Blijft een opvallend mooie verschijning.

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door Tim N » 07 dec 2014, 20:03

Emiel of zijn auto :lollerdelol:

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1483
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door EmielS60 » 07 dec 2014, 21:31

Busted, dat was ik, in m'n auto. :tooth:

Jullie hebben geweldige rotondes :hungry:

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door Tim N » 07 dec 2014, 22:34

Nice R :tooth:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door MartijnGizmo » 07 dec 2014, 23:40

Stuk nicer zelfs! :tooth:

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6747
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door EvdP » 08 dec 2014, 10:39

Ziet er goed uit!

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1483
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door EmielS60 » 20 dec 2014, 11:52

Zooo, een update...

Inmiddels zit de kat er weer onder..

Afbeelding

Zeker 15pk weg. Tot 3500 trekt ie gewoon lekker, daarboven valt het toch wel tegen. Maargoed...APK zit erop en het dakje kan open zonder koppijn te krijgen van de uitlaatgassen.

Afbeelding

Nieuwe moeren op de downpipe, die kan ik nu niet meer verliezen.

Na 60K km het K&N filter vervangen, best smerig die oude.

Afbeelding

Tevens de 240K onderhoudsbeurt uitgevoerd, olie + filter, bougies, interieurfilter en ruitenvegers.

Afbeelding

Wintersetje zit er weer op en het zomersetje ligt weer lekker warm en schoon op zolder...

Afbeelding

Het is overigens het eerste jaar dat een setje voorbanden niet op was bij de wissel. :hungry:
Ouderdom waarschijnlijk. :wheelchair:

Wel een "leuk" nieuw klusje gevonden tijdens het downpipe wisselen...zoekplaatje...

Afbeelding

Beetje pielen met een magneet en daar is ie:

Afbeelding

Tapeind uit de kop gebroken. Precies boven de turbo. Ooit, toen de rooie nog een brave leaseauto was is de hele achterkant van het blok af geweest, en waarschijnlijk niet heel erg op moment vast gezet. Door de spanningen op het materiaal heeft nu dus het meest verrotte tapeind de geest gegeven. Er zitten nog veel meer bouten en moeren veel en veel te vast aan die kant dus ik moet me daar wel ff voor opladen. Het uitboren van het tapeind is niet het meest relaxte werk, zeker niet op die plek. :lol:
Ik heb in 2011 alle turboslangen vervangen en toen had ik ook al een paar hitteschildbouten in m'n handen terwijl de rest in het spruitstuk vast zaten. Waar ik nu een beetje mee speel is een R spruitstuk (past goed bij de bumpers) en een fatsoenlijke downpipe met racekat. Hoef ik niet meer te wisselen voor de APK. :peace:

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door frank de jonge » 20 dec 2014, 13:23

Hoe wordt die volvo getest dan met uitstoot? Gewoon via OBD?

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1483
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door EmielS60 » 20 dec 2014, 17:10

Gewoon met de 4 gastester. Bouwjaar 2002.
Haalt ie stationair op het randje maar verhoogd toerental is dikke afkeur.

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1483
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door EmielS60 » 07 apr 2015, 21:05

Zo, even afstoffen.

Wat is er allemaal gebeurd in die vier maanden..

- Autobudget uitgegeven aan 2 weken vakantie.
- Autobudget uitgegeven aan een nieuwe MTB
- Autobudget uitgegeven aan nuttige zaken...

Afbeelding

BBS CH in 8*18".
Bijna diefstal, zo goedkoop waren ze. Nu nog een beetje spelen met de spacers. Ik heb 10mm rondom met de OEM Volvo Capella's, gaat met deze velgen, bredere (235/40) banden en spacers net niet goed.

Verder gaat het wel goed met de S60. Wat kleine zaken die een beetje blijven hangen, maar op dit moment gewoon te druk met andere (leukere) dingen.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8202
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door Riceaux » 07 apr 2015, 21:21

Velgen staan goed! Ik denk wel dat een tandje donkerder of juist lichter wel mooier staat! Zijn deze velgen nou ook nog een stuk lichter dan de originele Volvo velgen of wordt dat opgeheven doordat ze breder zijn?

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door Tim N » 07 apr 2015, 23:07

Dikke touring staat er achter zeg :lol:

BBS-en zijn nice, foto ziet er minder "race" uit dan irl.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door MartijnGizmo » 08 apr 2015, 09:04

Afbeelding

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1483
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door EmielS60 » 08 apr 2015, 10:14

That shit crazy... :wink:

Qua gewicht...laat er een kilo per wiel verschil in zitten?
Het is niet een OZ of TDR iig, redelijk zwaar wiel. Capella weegt 10,8 kilo.

Het is moeilijk op de foto te zetten, zal wat betere maken als de zon eens schijnt.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door MartijnGizmo » 08 apr 2015, 10:41

Ik weet nog wel iemand soort van bij je in de buurt die iets met camera's kan... :angel:

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1483
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door EmielS60 » 08 apr 2015, 22:26

Mmmhja. staat mij ook iets van bij! Binnenkort maar eens regelen.

H&R heeft geen 3mm spacers voor de Volvo's, dus dan maar 4 maal 5mm spacers besteld, gaat een week of twee duren.

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door Tim N » 09 apr 2015, 10:54

5mm gaat krap worden achter of niet?

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1483
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door EmielS60 » 09 apr 2015, 12:37

Krap of te krap idd.

Met 10mm raakt ie net de zijkant van de band, dusja...we zien het wel. 225 kan er altijd nog op.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door MartijnGizmo » 09 apr 2015, 13:12

Wielkast een beetje hulp (laten) geven is geen makkelijkere optie?

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door Tim N » 09 apr 2015, 19:05

Dat dacht ik ook tot ik zag hoe het binnenscherm bij Vulva gevormd is.... hopeloos, rand horizintaal naar binnen is misschien wel 1 a 1,5cm breed :bag:

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1483
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door EmielS60 » 09 apr 2015, 20:05

Dit is mijn grootste angst Martijn...

Afbeelding

Wielkasten rollen heb ik geen probleem mee, graag zelfs! Maar weet niet wat er onder de lak gaat gebeuren.
Timmay is juist, dikke rand, zeker anderhalve centimeter.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door MartijnGizmo » 09 apr 2015, 21:49

Ah, dat wist ik niet, bij mijn V50 is dat dwarse stuk van kunststof. Goed kans dat het spuitwerk wordt bij een oudere auto...

Geertmans
Berichten: 734
Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door Geertmans » 12 apr 2015, 23:01

Zit die paar mm dan niet vooral tussen de oren? Lijkt me stug dat de uitstraling van de auto zonder spacers veel anders is dan met 3 of 5mm extra?

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1483
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door EmielS60 » 13 apr 2015, 21:11

Ja...ik weet het, dus ik zie het. :lol:
Vorige wielen waren incl 10 mm spacers ET39. Nu is dat ET45. Als je het niet weet vind je het er prima uitzien, ik zie dat anders. :duh:
Ik wil dus met spacers weer zo dicht mogelijk bij die ET39 eindigen. Kom ik straks dus op ET40 uit met deze wielen. Ik heb sowieso spacers nodig met de Brembo's op de vooras. Zonder spacer had ik een fractie van een millimeter ruimte tussen remklauw en velg.

Ik heb afgelopen zaterdag wel wat ruimte gemaakt bij de achterschermen.

Voor;
Afbeelding

Na;
Afbeelding

Binnenkort eens een nieuwe wielkuip scoren. Het terug drukken van de rand ging eigenlijk heel erg goed.

Gebruikersavatar
Volvoturbo
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 jul 2011, 18:54
Locatie: Gouda

Re: Het verhaal van de rode S60...

Bericht door Volvoturbo » 01 mei 2015, 15:22

Mooi, leuke video trouwens op youtube.
Ging aardig vlot

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten