Nou de lokake fotoboer heb ik geprobeerd... Was geen succes...allen schreef:Foka is niet echt bij jou in de buurt, wel?dvh schreef:Ik probeer mijn aankopen tegenwoordig gewoon zoveel mogelijk lokaal te doen.
Gewoon om de mede middenstander te sponsoren en de boel een beetje mede draaiende te houden.
Ik ga ervan uit dat ik een eerlijke prijs betaal. Ook al is dit soms wat meer dan elders.. Maakt me niet zoveel uit..
Als ze een bril bij me komen kopen verdien ik 't wel weer terug...![]()
Maar goed, zoveel mogelijk. Ik snap je...
Gun de ondernemer ook eens wat
- dvh
Re: Gun de ondernemer ook eens wat
- Tom van H.
RVV schreef:Zoals ik al schreef lokale bandenman 700 euro all in.. Bandenmarkt.nl 832 euro alleen maar voor de banden.
Een bedrijf dat pretendeert goedkoop te zijn hoeft dat niet automatisch te zijn.
Autobandenmarkt is ook veel te duur. De echte schrapert scout even op idealo.de voor de laagste prijs

-
Ondernemers gun ik geen ene moer.. allemaal marketing en zoveel mogelijk vragen voor zo min mogelijk. Onnodig dingen aansmeren, in rekening brengen wat niet gedaan is.. en ondertussen duizenden euro's marge op auto's die alleen even gepoetst en gestofzuigd zijn..
Het werkt allemaal twee kanten op. Vind het sowieso een maatschappelijke tendens, meer willen voor minder. En voorbij gaan aan het feit dat het direct of indirect, gelijk of pas later gevolgen heeft voor een ander of jezelf. Zoals aangegeven, loadrating en dotcode.. dat zijn de nuances die het verschil maken.
De maatschappij, dat ben jij ofzoiets..

Het werkt allemaal twee kanten op. Vind het sowieso een maatschappelijke tendens, meer willen voor minder. En voorbij gaan aan het feit dat het direct of indirect, gelijk of pas later gevolgen heeft voor een ander of jezelf. Zoals aangegeven, loadrating en dotcode.. dat zijn de nuances die het verschil maken.
De maatschappij, dat ben jij ofzoiets..
- vinox
Die belachelijke prijzen en wantrouwen is de reden dat ik alles bij dezelfde kleine zelfstandige laat doen. Die kerel is heel lang werkplaatschef geweest bij BMW en heeft nu een eigen garage. Hij is vanwege zijn ervaring een encyclopedie aan kennis (zeker wat betreft BMW) en hij prepareert ook racewagens dus dat is voor mij de ideale combinatie. Bovendien zijn zijn prijzen doodeerlijk, dus ik laat hem gewoon alles bestellen. Dat komt soms een paar euro duurder uit qua stukken, maar het uurloon maakt dat goed en zo heeft hij er ook wat aan. Ik vertrouw hem echt blindelings, en dat is wat telt voor mij, dan kijk ik op geen euro. Topkerel!
-
Nee hoor, je gunt de grote Duitse ondernemer toch je geld? Goede tip, Idealo!Tom van H. schreef:RVV schreef:Zoals ik al schreef lokale bandenman 700 euro all in.. Bandenmarkt.nl 832 euro alleen maar voor de banden.
Een bedrijf dat pretendeert goedkoop te zijn hoeft dat niet automatisch te zijn.
Autobandenmarkt is ook veel te duur. De echte schrapert scout even op idealo.de voor de laagste prijsMeeste duitse webshops sturen gewoon naar NL.... maargoed, misschien een beetje offtopic in een draadje over ondernemers iets gunnen

- Niels
- Auto: Prius+

Je moet er gezond mee omgaan. Ik gun een ondernemer best zijn bestaan mits ik vind dat de onderneming bestaansrecht heeft. Dat klinkt wat justitieel maar tijden veranderen en winkels veranderen soms wel maar soms ook niet mee. Er zijn imho nog altijd te veel winkels die denken dat de consument gek is en dat er geen internet bestaat.
Laatst een fiets gekocht online. Eerst me wat verdiept in de materie en toen naar een fietsen zaak. Verkoper hangt een mega lul verhaal op en probeert de rek op te zoeken naar mijn besteedbare budget. Naar huis gegaan en online een fiets besteld.....
Indien de service goed is, het product naar wens en de prijs acceptabel dan ben ik spekkoper. Maar behandel me niet als een idioot (dat doen anderen wel genoeg

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Is het zo erg met MdV thuis ja?

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik snap je wel Niels hoor daar niet van. Maar straks dat ding wel bij die gast in onderhoud, of niet?:)
Die fysieke fietsenhandelaar gaat straks failliet, daar moeten 'wij' voor betalen. Gechargeerd. Straten worden leger en 't break evenpoint van die online fietsenhandel komt ook in zicht, wat ik al zei en wat Marc ook al beaamde.
Tijden veranderen natuurlijk, het gaat niet om medelijden/mededogen hebben met fysieke winkeliers ofzo, maar hoe deze maatschappij dit allemaal voor z'n kiezen krijgt betalen gaat op den duur .
En wat ook al gezegd is, 'je' werkt ook bij 'n onderneming/bedrijf, die moet ook profit draaien.Zelfde verhaal.
Ik heb 't idee dat 'de consument' wat te kort nadenkt, want al die kleine radertjes die we(als consument dus ook) zijn hebben veel 'macht' zonder erbij na te denken.
We komen er wel achter en krijgen 't nog op ons bord, let maar op. Ook de 'onlinekoper' en 'slimme consument' want after all is alles gelinked aanmekaar in deze maatschappij,/wereld, dat heet economie:)
Die fysieke fietsenhandelaar gaat straks failliet, daar moeten 'wij' voor betalen. Gechargeerd. Straten worden leger en 't break evenpoint van die online fietsenhandel komt ook in zicht, wat ik al zei en wat Marc ook al beaamde.
Tijden veranderen natuurlijk, het gaat niet om medelijden/mededogen hebben met fysieke winkeliers ofzo, maar hoe deze maatschappij dit allemaal voor z'n kiezen krijgt betalen gaat op den duur .
En wat ook al gezegd is, 'je' werkt ook bij 'n onderneming/bedrijf, die moet ook profit draaien.Zelfde verhaal.
Ik heb 't idee dat 'de consument' wat te kort nadenkt, want al die kleine radertjes die we(als consument dus ook) zijn hebben veel 'macht' zonder erbij na te denken.
We komen er wel achter en krijgen 't nog op ons bord, let maar op. Ook de 'onlinekoper' en 'slimme consument' want after all is alles gelinked aanmekaar in deze maatschappij,/wereld, dat heet economie:)
- dvh
Mijn fiets heb ik dus onlangs ook lokaal gekocht.
Jonge gozer die een paar jaartjes terug voor zichzelf begonnen is. Kindje zit op dezelfde school.. Daar koop ik gewoon wat bij.
Hij had een hoop sportbrillen hangen met van die klikframes. Kan ie mooi al zijn klanten voor glazen op sterkte naar mij sturen.. Uiteraard even aangekaart..
Jonge gozer die een paar jaartjes terug voor zichzelf begonnen is. Kindje zit op dezelfde school.. Daar koop ik gewoon wat bij.
Hij had een hoop sportbrillen hangen met van die klikframes. Kan ie mooi al zijn klanten voor glazen op sterkte naar mij sturen.. Uiteraard even aangekaart..

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ik strooi altijd met flyers van mijn bedrijf, in de hoop dat de hint begrepen wordt 

- MartijnGizmo
Ik koop altijd het goedkoopste op internet en maak het prijsverschil dan aan een lokale winkel over. Ik zal sterven met een rein geweten!
-
vinox schreef: Hij is vanwege zijn ervaring een encyclopedie aan kennis (zeker wat betreft BMW)
Is Bertikipedia een eigen garage gestart!?

@Martijn LOLLL!
- martll
Ik betaal graag meer voor extra vertrouwen, maar als ik mijn auto na een oliebeurtje terugkrijg met 30+km extra op de teller, de boordcomputer staat op 1:3, een beschadigde velg na bandenmontage en hij mij van alles wilt aansmeren wat niet nodig is, of zelfs ongevraagd gaat vervangen kom ik er niet meer. Dan bestel ik gewoon de onderdelen via internet (want de ondernemer heeft geen zin om de onderdelen op te zoeken in de computer en te bestellen) en monteer ik het spul zelf wel. Of ik zoek iemand die ik kan vertrouwen en het wel gun.
Op het gebied van elektronica/witgoed ga ik gewoon naar de Mediamarkt. Niet omdat deze prijstechnisch zoveel beter is in vergelijking met een kleine ondernemer. Maar gewoon omdat ik veel keuze heb en er in elke stad wel een zit zodat ik bij problemen zo terecht kan, waar ik ook ben en ik goed te spreken ben over de service.
Op het gebied van elektronica/witgoed ga ik gewoon naar de Mediamarkt. Niet omdat deze prijstechnisch zoveel beter is in vergelijking met een kleine ondernemer. Maar gewoon omdat ik veel keuze heb en er in elke stad wel een zit zodat ik bij problemen zo terecht kan, waar ik ook ben en ik goed te spreken ben over de service.
-
Ik stuur sinds ik dit weet de (lokaal gekochte) ouwe schoenen van m'n vrouw naar Zalando, als blijk van waardering:)
http://www.demorgen.be/economie/moderne ... -a1587623/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.demorgen.be/economie/moderne ... -a1587623/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Niels
- Auto: Prius+
Robin, zoals gezegd in mijn laatste zin. Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang maar neem me als consument serieus. De ontwikkelingen zijn interessant. De ondernemer lijdt onder internet terwijl diezelfde ondernemer de markt zelf misschien wel om zeep heeft gebracht door grote aantallen om te willen zetten (het was nogal een grote zaak waar ik was). Nu moeten wij als consument medelijden hebben?
Geld moet je gewoon verdienen imho. Dat je als fysieke winkel meer overhead hebt snapt iedereen maar uiteindelijk moet dat de consument wat bieden (en wel met name service imho). Nou om eerlijk te zijn heb ik nog maar weinig te klagen gehad qua service als ik op internet kocht maar des te meer als ik bij een winkel shop voor met name de wat duurdere aankopen (gek genoeg..).
Nogmaals, als het plaatje klopt dan ben ik de beroerdste niet maar vraag niet van me om iets te kopen in een winkel terwijl ik me erger aan de manier waarop ik behandeld word om een systeem (wellicht zonder bestaansrecht?) in stand te houden.... Jaaaaaren terug kwam ik in contact met een van de oprichters van Norrod, een gat in de markt om op grote schaal PC equipment scherp aan te bieden. Uiteindelijk gaat zo'n bedrijf failliet omdat andere ondernemers voortborduren op datzelfde concept maar het nog groter aanpakken. Een beetje de Hyves vs Facebook, tja ben ik daar als consument verantwoordelijk voor?
Markt bewegingen blijven en daar gaan mensen de dupe van worden zowel de consument als ondernemer. Aan de andere kant biedt het weer mogelijkheden en kansen voor een ieder. Men rekent alleen met name naar zichzelf toe
Geld moet je gewoon verdienen imho. Dat je als fysieke winkel meer overhead hebt snapt iedereen maar uiteindelijk moet dat de consument wat bieden (en wel met name service imho). Nou om eerlijk te zijn heb ik nog maar weinig te klagen gehad qua service als ik op internet kocht maar des te meer als ik bij een winkel shop voor met name de wat duurdere aankopen (gek genoeg..).
Nogmaals, als het plaatje klopt dan ben ik de beroerdste niet maar vraag niet van me om iets te kopen in een winkel terwijl ik me erger aan de manier waarop ik behandeld word om een systeem (wellicht zonder bestaansrecht?) in stand te houden.... Jaaaaaren terug kwam ik in contact met een van de oprichters van Norrod, een gat in de markt om op grote schaal PC equipment scherp aan te bieden. Uiteindelijk gaat zo'n bedrijf failliet omdat andere ondernemers voortborduren op datzelfde concept maar het nog groter aanpakken. Een beetje de Hyves vs Facebook, tja ben ik daar als consument verantwoordelijk voor?
Markt bewegingen blijven en daar gaan mensen de dupe van worden zowel de consument als ondernemer. Aan de andere kant biedt het weer mogelijkheden en kansen voor een ieder. Men rekent alleen met name naar zichzelf toe

- Hielke
MartijnGizmo schreef:Ik koop altijd het goedkoopste op internet en maak het prijsverschil dan aan een lokale winkel over. Ik zal sterven met een rein geweten!

-
Dit dus inderdaad.Niels schreef:Markt bewegingen blijven en daar gaan mensen de dupe van worden zowel de consument als ondernemer. Aan de andere kant biedt het weer mogelijkheden en kansen voor een ieder. Men rekent alleen met name naar zichzelf toe
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Die handelaar met zijn pand waar 100 fietsen in passen is inderdaad pase.Robin schreef:Ik snap je wel Niels hoor daar niet van. Maar straks dat ding wel bij die gast in onderhoud, of niet?:)
Die gaat er aan onderdoor, en een jonge startup met een werkplaats (waar het gros van de omzet voortaan te halen is) met ruimte voor een fietsje of 10 ter display erbij wordt het nieuwe adres om naartoe te gaan ja.
En dat gaat met meer artikelen gebeuren die aangeschaft kunnen worden zonder er eerst aan te proeven, ruiken of aanraken.
Al die mastodonten van panden in stadscentra kunnen weer plat om plaats te maken voor woningen.
-
...bij wijze van Smiley ja...
En de 'grap' is dat dat verhaal dus eigenlijk alleen speelt in Nederland(winkels moeilijk, legere straten, online aankopen ipv in fysieke winkels) en minder tot niet in B, D, UK, F, E, I , Oost EU, en zelfs de US en de rest van de wereld. De 'rest van de wereld' koopt online natuurlijk, maar dat is maar een deel van de echte fysieke rest van de wereld.
Nederland loopt daar in voorop(of misschien wel achterop) , maar ik bedenk wel dat een groot deel van de fysieke wereldconsument om z'n eigen redenen niet online wil en KAN ($$$) kopen.
We leven in Nederland niet onder 'n kaasstolp, als voelt 't vaak wel zo, de wereld is even wat groter. Dat doet er niet aan af dat deze 'problematiek'/issue/draad'discussie wel terecht is voor Nederland in't algemeen natuurlijk.

En de 'grap' is dat dat verhaal dus eigenlijk alleen speelt in Nederland(winkels moeilijk, legere straten, online aankopen ipv in fysieke winkels) en minder tot niet in B, D, UK, F, E, I , Oost EU, en zelfs de US en de rest van de wereld. De 'rest van de wereld' koopt online natuurlijk, maar dat is maar een deel van de echte fysieke rest van de wereld.
Nederland loopt daar in voorop(of misschien wel achterop) , maar ik bedenk wel dat een groot deel van de fysieke wereldconsument om z'n eigen redenen niet online wil en KAN ($$$) kopen.
We leven in Nederland niet onder 'n kaasstolp, als voelt 't vaak wel zo, de wereld is even wat groter. Dat doet er niet aan af dat deze 'problematiek'/issue/draad'discussie wel terecht is voor Nederland in't algemeen natuurlijk.

- daNpy
Hoe kom je hier eigenlijk aan?Robin schreef:
Ik kan zowel redenen verzinnen waarom wel als waarom niet namelijk.
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Vinden jullie 500 euro incl. BTW met alles erop en eraan een goede prijs voor deze banden? (2 stuks)
225/45R18 PIRELLI CINTP7* 91Y TL ECO RUN FLAT Brandstof: E Grip: B Geluid: 71/Cat2 Voertuigcat.: C1
De dealer vraagt 682 incl. BTW.
225/45R18 PIRELLI CINTP7* 91Y TL ECO RUN FLAT Brandstof: E Grip: B Geluid: 71/Cat2 Voertuigcat.: C1
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Waarom woningen ??smiley schreef:
Al die mastodonten van panden in stadscentra kunnen weer plat om plaats te maken voor woningen.
Met de enorme vergrijzing die op ons afkomt, en vervolgens natuurlijk verloop, komen we straks om in de woningen

-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Voor de asielzoekers natuurlijk.
Die moeten wel een beetje in de buurt wonen om al die vergrijsde billen te komen wassen.
Die moeten wel een beetje in de buurt wonen om al die vergrijsde billen te komen wassen.
- EricYellow
€500,- is op zich geen verkeerde prijs, ik kan dat doen voor €485,- kwijt met alles erop en eraan.veejay schreef:Vinden jullie 500 euro incl. BTW met alles erop en eraan een goede prijs voor deze banden? (2 stuks)
Hier trouwens ook hetzelfde verhaal; mijn inkoop is vaak duurder of dezelfde prijs dan een online bandentoko...
- GTRene
het lijkt er dus op dat in sommige bedrijven zoals bv die banden handel, gewoon rechtstreeks aan de klant levert ipv eerst een tussenpersoon, omdat het toch veelal online aankopen zijn geworden?
de tussenhandel lijkt voor een deel te gaan verdwijnen, niet de montage/demontage/reparatie delen.
en dus kan het goedkoper.
zie je ook bij vele andere bedrijven/zaken waar ze bv de klant zelf voor een groot deel wat laat organiseren/werken voor en de rest wordt dan professioneel? afgehandeld door de anderen.
bv makelaars, je kan alles uit handen geven of een deel zelf doen en de laatste zaken/regelingen/papierhandel via hen laten doen.
zo ook bij banken, mensen doen eigenlijk al vrij veel zelf en de rest gaat automatisch en dus veel mensen kunnen weg in die wereld.
de tussenhandel lijkt voor een deel te gaan verdwijnen, niet de montage/demontage/reparatie delen.
en dus kan het goedkoper.
zie je ook bij vele andere bedrijven/zaken waar ze bv de klant zelf voor een groot deel wat laat organiseren/werken voor en de rest wordt dan professioneel? afgehandeld door de anderen.
bv makelaars, je kan alles uit handen geven of een deel zelf doen en de laatste zaken/regelingen/papierhandel via hen laten doen.
zo ook bij banken, mensen doen eigenlijk al vrij veel zelf en de rest gaat automatisch en dus veel mensen kunnen weg in die wereld.