Kans is aanwezig dat ik dus nog ff door moet op de huidige wielen, alleen zijn de voorbanden bijna af. Tijd voor nieuwe dus.
Op de achteras liggen Toyo CF-1's, en volgens autobandenmarkt vallen die niet in de run flat categorie. Vreemd, want ik weet zeker dat de huidige dat wel zijn, en in de beschrijving van de band wordt ook "RF" vermeld.
Omdat ons balanceer apparaat niet helemaal correct werkt moet ik toch ff langs de bandenboer zodat ik zeker weet dat ze goed uitgebalanceerd zijn voor ik ze monteer. En van Hanske kreeg ik te horen "gun de ondernemer ook eens wat!", dus ik dacht: dat gaan we doen!
Dus ik heb een mailtje gestuurd naar de Profile om te vragen of ze ook Toyo's leveren, krijg keurig reactie:
De Toyo's kosten 82,- per stuk op autobandenmarkt. Voor 95 ex montage had ik het ook wel gedaan, mits garantie dat ze run flatts zijn natuurlijk (op autobandenmarkt is mij dit niet 100% duidelijk). En dan nog 15 euro voor montage per band (ik lever de velgen dan los aan, evt nog zonder band) is geen te gekke prijs.From: Profile Tyrecenter
Sent: Monday 23 Mar 2015 3:44 PM
To: daNpy
Subject: Re: Toyo CF-1 runflatt
Helaas kan ik de Toyo banden niet leveren.
Wel heb ik nog 2 Continental banden liggen die ik voor een stuntprijs mag verkopen.
€340,- All in, komt niks meer overheen.
Mochten er nog vragen zijn hoor ik het graag.
Maar dan ga ik even kijken naar Contintals. En dan ga ik er even vanuit dat het om de sportcontact 5 gaat in run flat uitvoering, niet de goedkoopste Continental die er is iig. En die kost eigenlijk slechts 113,50.
Ik ga ervanuit dat hij banden goedkoper in kan kopen dan ik, anders zit er iets niet goed bij zijn inkoopafdeling. Maar laten we het op 113,50 houden.Geachte,
Bedankt voor het uitzoeken. Jammer dat u ze niet kunt leveren.
Continental Sport Contact 5 run flatts vind ik voor € 113,50 het stuk.
Met montage van € 15 per band kom ik dan op € 257,-
Derhalve ga ik niet in op uw stuntprijs van € 340,-
Met vriendelijke groeten en nogmaals dank,
daNpy
2 bandjes wisselen kost hooguit een half uurtje en dan ben je eigenlijk al te lang bezig.
Dat komt erop neer dat ik voor iemand met afgeronde LTS Figuurzaag opleiding € 93,- voor een half uurtje, ofwel € 186,- per uur mag aftikken.

Ondernemer iets gunnen prima, maar dan moet je geen uurtarieven gaan rekenen waar een jurist jaloers op zou zijn