Assetto Corsa!!!
-
Robin
- Berichten: 57859
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Ten zuiden van Stavanger
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: Assetto Corsa!!!
Mooi dat je die replay nog had.Hielke schreef:Tom,
ik heb die race (althans het hele korte stukje waar ik in nog meedeed) per ongeluk opgeslagen. Ik wilde de qualy opslaan, maar heb de logica achter dat opslaan nog niet helemaal door.
Je ziet jou heel rustig en beheerst aan de mêlee en aan mij voorbij rijdenIk had in zo'n veld van PS3 en Xbox avonturiers dit ook beter kunnen doen.
De kwalificatie was goed verlopen waardoor ik 3e stond (2e rij, Mclaren, binnenkant). Omdat ik nog nooit op Spa een race gestart was zo ver voorin, oriënteerde ik m'n rempunt op m'n voorganger, die Ferrari. Deze remde iets te laat waardoor ik ook dreigde de bocht te overshooten. Hier kwam het niet eens van omdat de BMW in alle drukte dacht toch buiten, binnen, buiten te kunnen rijden. Dat lukt in La Source bij de start eigenlijk nooit. Maar zoals gezegd, volgens de regels was het mijn fout. Ik heb nadien maar netjes gewacht totdat iedereen voorbij was om daarna (met kromme auto) nog een half rondje te rijden.
Deze races zijn natuurlijk een drama. Je zit met samengeknepen billen aan de start. Als ik die T1 maar zonder crash door kon komen dan was het klaar geweest. Ik was daarom ook minder geneigd om te vroeg te remmen. Je weet dat er achter je gasten overheen komen vliegen.
Dat wat er zich op het midden van het beeld afspeelt is de app "helicorsa" die je in staat moet stellen al rijdend te zien waar andere auto's zich bevinden. Tegen een opstelling met drie schermen kan zo'n appje nooit op. Dat weet ik nu al.
We zouden echt eens een avondje moeten doen met wat DFers, lijkt me best tof.
- vinox
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 27 jan 2015, 12:33
Re: Assetto Corsa!!!
Normaal ben ik zo snel ni met DLC, maar hierover heb ik geen seconde nagedacht want worth.
- WJ
- Berichten: 12207
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Assetto Corsa!!!
Prijs is beetje op Gran Turismo niveau volgensmij, goed te doen.
Ik heb er ook echt zin in om over de NS te boenderen, kijk echt naar die Alfa uit. (heb helemaal niks met Alfa, maar ik heb zo'n goede/leuke ervaring met die bak in GranTurismo dat ik sindsdien fan ben. hehe)
Ik kijk ook erg uit naar de Lamborghini's die komen gaan dit jaar (als Lambo fan), de Countach lijkt me geweldig. En hoop ook op die Sesto Elemento.
Ik heb er ook echt zin in om over de NS te boenderen, kijk echt naar die Alfa uit. (heb helemaal niks met Alfa, maar ik heb zo'n goede/leuke ervaring met die bak in GranTurismo dat ik sindsdien fan ben. hehe)
Ik kijk ook erg uit naar de Lamborghini's die komen gaan dit jaar (als Lambo fan), de Countach lijkt me geweldig. En hoop ook op die Sesto Elemento.
-
Robin
- Berichten: 57859
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Ten zuiden van Stavanger
Re: Assetto Corsa!!!
WJ , je bedoelt die 155 DTM toch?
Ja Lambo. Mooi om te zien dat zeker, en dar houdt 't bij mij dan 'n beetje op. Een originele Countach of 't nou 'n LP400 of 5000S Quattrovalvole is(en ik hoop ook dat ze dan het geblubber/gorgel en inlaatatgeluid/nukkigheid van de 6 dubbele Webers mooi hebben gesimuleerd lol) , daar wil ik wel 'ns een blok mee om in AC, maar die Miura (mod/official content) trekt mij niet aan...
Ja Lambo. Mooi om te zien dat zeker, en dar houdt 't bij mij dan 'n beetje op. Een originele Countach of 't nou 'n LP400 of 5000S Quattrovalvole is(en ik hoop ook dat ze dan het geblubber/gorgel en inlaatatgeluid/nukkigheid van de 6 dubbele Webers mooi hebben gesimuleerd lol) , daar wil ik wel 'ns een blok mee om in AC, maar die Miura (mod/official content) trekt mij niet aan...
-
ErikS
- Berichten: 19051
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Assetto Corsa!!!
Wat dacht je van de DLC bij Forza;
Je koopt een Xbox, 400 euro
Spel, 50 euro
Wil je alle auto's? 40 + 2 andere carpacks van 'n tientje.
Wil je online? 50/60 p jaar ofzo....
Echt, niet normaal eigenlijk....... Om één spelletje te kunnen spelen, 570 euro.....
Je koopt een Xbox, 400 euro
Spel, 50 euro
Wil je alle auto's? 40 + 2 andere carpacks van 'n tientje.
Wil je online? 50/60 p jaar ofzo....
Echt, niet normaal eigenlijk....... Om één spelletje te kunnen spelen, 570 euro.....
- WJ
- Berichten: 12207
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Assetto Corsa!!!
Je wil niet weten wat mijn PC kost, voor een spelletje. 
En ja Robin, die DTM.
En ja Robin, die DTM.
-
Robin
- Berichten: 57859
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Ten zuiden van Stavanger
Re: Assetto Corsa!!!
Volgens mij kan je met 'n Xbox of PS4 ook meerdere spellen spelen?ErikS schreef:Wat dacht je van de DLC bij Forza;
Je koopt een Xbox, 400 euro
Spel, 50 euro
Wil je alle auto's? 40 + 2 andere carpacks van 'n tientje.
Wil je online? 50/60 p jaar ofzo....
Echt, niet normaal eigenlijk....... Om één spelletje te kunnen spelen, 570 euro.....
-
Robin
- Berichten: 57859
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Ten zuiden van Stavanger
Re: Assetto Corsa!!!
En Gran Turismo heeft 1000 te kiezne autootjes net als Forza denk ik? Maar hoeveel autootjes race/gebruik je nou écht? Max 10-15? Van de > 100 die je in de loop van tijd verzamelt.
AC heeft misschien nu dik 50 auto's incl mods en tussenliggende types, dat lijkt weinig. Maar het zijn 9 /10 wel lekkere karren.
Kijk zo'n Fiat 500 of zo'n Alfa Giulietta is aan mij niet besteed, maar de rest rwd spul is gewoon 'leuk' tot 'skitterend'.
AC heeft misschien nu dik 50 auto's incl mods en tussenliggende types, dat lijkt weinig. Maar het zijn 9 /10 wel lekkere karren.
Kijk zo'n Fiat 500 of zo'n Alfa Giulietta is aan mij niet besteed, maar de rest rwd spul is gewoon 'leuk' tot 'skitterend'.
- Hielke
- Berichten: 11752
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Assetto Corsa!!!
En de AC auto's zijn over het algemeen fantastisch goed gemoddeld. Neem de 3 GT3 auto's van Merceds, BMW en McLaren. Hele verschillende karakters, lekker af te stellen zodat je ze met het gaspedaal kunt sturen, en toch alle drie binnen de seconde te rijden. Kom daar bij een Console spelletje maar eens om. Kansloos. Je moet een car en race fanatiekeling zijn om de benodigde tijd en moeite er in te willen steken. En dat zijn die gasten van Kunos. Hun werkplek is niet voor niets op het circuit gelegen.Robin schreef:En Gran Turismo heeft 1000 te kiezne autootjes net als Forza denk ik? Maar hoeveel autootjes race/gebruik je nou écht? Max 10-15? Van de > 100 die je in de loop van tijd verzamelt.
AC heeft misschien nu dik 50 auto's incl mods en tussenliggende types, dat lijkt weinig. Maar het zijn 9 /10 wel lekkere karren.
Kijk zo'n Fiat 500 of zo'n Alfa Giulietta is aan mij niet besteed, maar de rest rwd spul is gewoon 'leuk' tot 'skitterend'.
-
ErikS
- Berichten: 19051
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Assetto Corsa!!!
Dat klopt, maar ik gebruik 'm eigenlijk alleen maar voor forza, en een beetje GTA.Robin schreef:Volgens mij kan je met 'n Xbox of PS4 ook meerdere spellen spelen?ErikS schreef:Wat dacht je van de DLC bij Forza;
Je koopt een Xbox, 400 euro
Spel, 50 euro
Wil je alle auto's? 40 + 2 andere carpacks van 'n tientje.
Wil je online? 50/60 p jaar ofzo....
Echt, niet normaal eigenlijk....... Om één spelletje te kunnen spelen, 570 euro.....![]()
- WJ
- Berichten: 12207
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
-
Robin
- Berichten: 57859
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Ten zuiden van Stavanger
Re: Assetto Corsa!!!
Leuk baantje:)
Maar met die GT3 toestanden op supersofts kun je eigenlijk 'overal' plankgas 200 plus doorheen(even zwartwi overdreven) Zie filmpje. Vind ik geen uitdaging. Ik heb er niks mee. Een auto moet je kunnen willen 'balanceren' vind ik.
Maar met die GT3 toestanden op supersofts kun je eigenlijk 'overal' plankgas 200 plus doorheen(even zwartwi overdreven) Zie filmpje. Vind ik geen uitdaging. Ik heb er niks mee. Een auto moet je kunnen willen 'balanceren' vind ik.
- matthyssie
- Berichten: 6243
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: Assetto Corsa!!!
+1. Je moet 'vechten' tegen de auto. Niet een auto op rails rijden.Robin schreef:Leuk baantje:)
Maar met die GT3 toestanden op supersofts kun je eigenlijk 'overal' plankgas 200 plus doorheen(even zwartwi overdreven) Zie filmpje. Vind ik geen uitdaging. Ik heb er niks mee. Een auto moet je kunnen willen 'balanceren' vind ik.
- Hielke
- Berichten: 11752
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Assetto Corsa!!!
Als ie als op rails rijdt dan rij je niet hard genoeg!
-
Robin
- Berichten: 57859
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Ten zuiden van Stavanger
Re: Assetto Corsa!!!
Dat is een valide punt. Maar die dingen kunnen zonder te remmen zó snoeihard door 'n bocht. Zie filmpje.Hielke schreef:Als ie als op rails rijdt dan rij je niet hard genoeg!
Nu moet ik wél zeggen: De stock Z4 GT3 op mediums en de 458GT2 op mediums(had met die laatste laatst een 6:53 op 'n online NS met mediums default setup! Ben ík zeer tevreden mee) zijn wel wat meer smijtbak en tailhappy nu ik erover nadenk. Maar eenmaal op snelheid is het bochtsnelheidsverschil tov een beslickede F40 S3 gewoon buitenaards:)
- Hielke
- Berichten: 11752
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Assetto Corsa!!!
Ik plaag ook maar een beetje.
Maar er zit absoluut leven in die auto's. Je moet er alleen vrede mee hebben de balans enkel met gaspedaal te kunnen regelen. De eerste glijpartijen (over neus of kont) kondigen zich enkel met schrapende bandengeluiden aan. De echte glijpartijen zijn de voortekenen van de noodzaak van een nieuwe set banden.
Maar er zit absoluut leven in die auto's. Je moet er alleen vrede mee hebben de balans enkel met gaspedaal te kunnen regelen. De eerste glijpartijen (over neus of kont) kondigen zich enkel met schrapende bandengeluiden aan. De echte glijpartijen zijn de voortekenen van de noodzaak van een nieuwe set banden.
- WJ
- Berichten: 12207
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Assetto Corsa!!!
Ging mij meer om de baan, de hoogte verschillen hebben (zo lijkt het) goed weten weer te geven. Ben ook echt benieuwd hoe dit eruit ziet met de Oculus Rift.
Die auto lijkt inderdaad op rails te staan, als je de snelheden in sommige bochten ziet.
Die auto lijkt inderdaad op rails te staan, als je de snelheden in sommige bochten ziet.
-
Robin
- Berichten: 57859
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Ten zuiden van Stavanger
Re: Assetto Corsa!!!
Nu rij ik de laatste tijd óf Sierra RS 500 GrA óf E30 M3 DTM, dus ik dacht: Als ik de Sierra (en de F40 S3) goed kan 'handelen' moet de GrA M3 E30 5 bak tam konijn (...) ook geen probleem zijn...dacht ik.
Dus ik deed sinds tijden weer eens die Special Event gisteravond met 11 andere Gr A M3tjes op Mugello.
In Alien mode.
Had alleen de versnellingsbak korter (nou die AI blijft wel aandringen op 't rechte stuk met hun langere overbrenging) en 1 tand minder achterspoiler. G*dver, zoals ik al wist van maanden terug rossen die AI figuren je eraf EN staat de E30 M3 GrA racer nogal bekend als tailhappy bij gaslos de bocht in en terugschakelen/shiftlock. Dus ik was ook weer 'n kwartiertje zoet met dat rotding om in T1 in ieder geval als derde erin te gaan.
Heerlijk. Gold 1000 stars weetikveel. Alienmode en 3 sec voorsprong op Nr 2. OK het is geen online I know, maar wel heel lekker en relaxend. Wat 'n sim AC. Zelfs met 'n redelijk 'normale' M3 Gr A.
Diepe buiging.
Dus ik deed sinds tijden weer eens die Special Event gisteravond met 11 andere Gr A M3tjes op Mugello.
In Alien mode.
Had alleen de versnellingsbak korter (nou die AI blijft wel aandringen op 't rechte stuk met hun langere overbrenging) en 1 tand minder achterspoiler. G*dver, zoals ik al wist van maanden terug rossen die AI figuren je eraf EN staat de E30 M3 GrA racer nogal bekend als tailhappy bij gaslos de bocht in en terugschakelen/shiftlock. Dus ik was ook weer 'n kwartiertje zoet met dat rotding om in T1 in ieder geval als derde erin te gaan.
Heerlijk. Gold 1000 stars weetikveel. Alienmode en 3 sec voorsprong op Nr 2. OK het is geen online I know, maar wel heel lekker en relaxend. Wat 'n sim AC. Zelfs met 'n redelijk 'normale' M3 Gr A.
Diepe buiging.
- Hielke
- Berichten: 11752
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Assetto Corsa!!!
Voor de kenners:
Hoe heet de app die deze rijder bovenin (boven de essentials) heeft draaien?
Daar staat zoveel relevante info in, die wil ik ook hebben.
Hoe heet de app die deze rijder bovenin (boven de essentials) heeft draaien?
Daar staat zoveel relevante info in, die wil ik ook hebben.
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: Assetto Corsa!!!
Die app heet Stats Bar Plus en is deel van Mini apps (v5.1)Hielke schreef:Voor de kenners:
Hoe heet de app die deze rijder bovenin (boven de essentials) heeft draaien?
Daar staat zoveel relevante info in, die wil ik ook hebben.
http://www.assettocorsa.net/forum/index ... v5-1.1018/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hielke
- Berichten: 11752
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Assetto Corsa!!!
Gebruik jij deze ook Tom?
Welke apps zijn volgens jou onmisbaar?
Welke apps zijn volgens jou onmisbaar?
-
Robin
- Berichten: 57859
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Ten zuiden van Stavanger
Re: Assetto Corsa!!!
Deze is onmisbaar. En ik had 'm nog niet:) Bedankt Tom!
Ik rij met 'warme banden', Delta, position, pedals(heeft weinig zin) en ronde toerenteller/gear.
Maar met deze statsbar kun je warme banden delta en positions wel wegclicken toch?
Ik rij met 'warme banden', Delta, position, pedals(heeft weinig zin) en ronde toerenteller/gear.
Maar met deze statsbar kun je warme banden delta en positions wel wegclicken toch?
- Hielke
- Berichten: 11752
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Assetto Corsa!!!
Ja, denk ik ook. Al is er ook een Rivali OV1 info app die ook veel waardes (aanpasbaar, groter, kleurrijker) kan weergeven.Robin schreef:Deze is onmisbaar. En ik had 'm nog niet:) Bedankt Tom!
Ik rij met 'warme banden', Delta, position, pedals(heeft weinig zin) en ronde toerenteller/gear.
Maar met deze statsbar kun je warme banden delta en positions wel wegclicken toch?
Wat bedoel je met 'wame banden' Robin?
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: Assetto Corsa!!!
Ik ben zelf ook nog een beetje zoekende en vind het nog niet altijd even makkelijk om de juiste combinatie te vinden.
Ik heb deze nu wel inderdaad maar heb 'm nu uit staan en gebruik Rivali OV1 (http://www.racedepartment.com/downloads ... -app.3128/" onclick="window.open(this.href);return false;). Met name de toerenteller vind ik hiervan erg prettig.
Sinds kort gebruik ik ook http://www.racedepartment.com/downloads ... ding.4998/" onclick="window.open(this.href);return false; voor een overzicht wie waar rijdt. Ik gebruik dan alleen de view met de naam en de fysieke afstand op het circuit.
Ik heb deze nu wel inderdaad maar heb 'm nu uit staan en gebruik Rivali OV1 (http://www.racedepartment.com/downloads ... -app.3128/" onclick="window.open(this.href);return false;). Met name de toerenteller vind ik hiervan erg prettig.
Sinds kort gebruik ik ook http://www.racedepartment.com/downloads ... ding.4998/" onclick="window.open(this.href);return false; voor een overzicht wie waar rijdt. Ik gebruik dan alleen de view met de naam en de fysieke afstand op het circuit.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten
