Mooi dat je die replay nog had.Hielke schreef:Tom,
ik heb die race (althans het hele korte stukje waar ik in nog meedeed) per ongeluk opgeslagen. Ik wilde de qualy opslaan, maar heb de logica achter dat opslaan nog niet helemaal door.
Je ziet jou heel rustig en beheerst aan de mêlee en aan mij voorbij rijdenIk had in zo'n veld van PS3 en Xbox avonturiers dit ook beter kunnen doen.
De kwalificatie was goed verlopen waardoor ik 3e stond (2e rij, Mclaren, binnenkant). Omdat ik nog nooit op Spa een race gestart was zo ver voorin, oriënteerde ik m'n rempunt op m'n voorganger, die Ferrari. Deze remde iets te laat waardoor ik ook dreigde de bocht te overshooten. Hier kwam het niet eens van omdat de BMW in alle drukte dacht toch buiten, binnen, buiten te kunnen rijden. Dat lukt in La Source bij de start eigenlijk nooit. Maar zoals gezegd, volgens de regels was het mijn fout. Ik heb nadien maar netjes gewacht totdat iedereen voorbij was om daarna (met kromme auto) nog een half rondje te rijden.
Deze races zijn natuurlijk een drama. Je zit met samengeknepen billen aan de start. Als ik die T1 maar zonder crash door kon komen dan was het klaar geweest. Ik was daarom ook minder geneigd om te vroeg te remmen. Je weet dat er achter je gasten overheen komen vliegen.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5oy2sFZm ... e=youtu.be[/youtube]
Dat wat er zich op het midden van het beeld afspeelt is de app "helicorsa" die je in staat moet stellen al rijdend te zien waar andere auto's zich bevinden. Tegen een opstelling met drie schermen kan zo'n appje nooit op. Dat weet ik nu al.

We zouden echt eens een avondje moeten doen met wat DFers, lijkt me best tof.