Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
wat een brede lappen liggen er achterop.

- JP
- Berichten: 34593
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
-
- Berichten: 18971
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Het is wachten op Andre, die ons gaat vertellen dat ie in Nederland wel 60K duurder is dan in Duitsland.....



- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
GT3 RS is in Duitsland 44387 euro duurder dan de normale GT3. Stel je zou die prijsverhoging 1 op 1 kunnen overnemen naar Nederland zou je in Nederland op zeg maar EUR. 245k uit komen.
Dit is wel gaaf:

Dit is wel gaaf:
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
gave video van het ding rijdende incl kotsende filmer/bijrijder (wel buiten de auto)
hier>
http://www.porsche.com/microsite/911-gt ... #chapter-4" onclick="window.open(this.href);return false;
en meer video's me die persoon en de gt3 rs als je op di pagina ff scrolt

http://www.porsche.com/microsite/911-gt ... #chapter-4" onclick="window.open(this.href);return false;
en meer video's me die persoon en de gt3 rs als je op di pagina ff scrolt
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- Robin
- Berichten: 55654
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Heel erg stoer ding understatement, maar van de motor had ik meer output verwacht.
- Joost
- Berichten: 1997
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Erg dik weer. Doe maar een witte
!

- JP
- Berichten: 34593
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Ik hoop dat er snel live pics zullen verschijnen van een Ultra Violet RS. Dat Lava Orange is meest veilige kleur, Ultra Violet de enige andere kleur..
- romo
- Berichten: 27085
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Ik heb begrepen dat de GT3RS op top een down force van 350 kg creëert bij een Cw van 0.34, wat als buitengewoon goed wordt genoemd door de ingenieurs.
Een GT4 doet 200 kg down force op top, bij Cw 0.32
Dat zijn getallen die ik nooit eerder heb gehoord bij een standaard straat kar, FWIW
Een GT4 doet 200 kg down force op top, bij Cw 0.32
Dat zijn getallen die ik nooit eerder heb gehoord bij een standaard straat kar, FWIW
- Downforce Hans
- Berichten: 12611
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Race wagen voor op de straat bedoel je..........romo schreef:Ik heb begrepen dat de GT3RS op top een down force van 350 kg creëert bij een Cw van 0.34, wat als buitengewoon goed wordt genoemd door de ingenieurs.
Een GT4 doet 200 kg down force op top, bij Cw 0.32
Dat zijn getallen die ik nooit eerder heb gehoord bij een standaard straat kar, FWIW
Maar ik dacht gelezen te hebben dat de nieuwe c7z06 meer downforce had........
- romo
- Berichten: 27085
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Downforce Hans schreef:Race wagen voor op de straat bedoel je..........romo schreef:Ik heb begrepen dat de GT3RS op top een down force van 350 kg creëert bij een Cw van 0.34, wat als buitengewoon goed wordt genoemd door de ingenieurs.
Een GT4 doet 200 kg down force op top, bij Cw 0.32
Dat zijn getallen die ik nooit eerder heb gehoord bij een standaard straat kar, FWIW
Maar ik dacht gelezen te hebben dat de nieuwe c7z06 meer downforce had........
The Z06 will offer three, increasing levels of aerodynamic downforce:
The standard Z06 features a front splitter, spats around the front wheel openings, a unique carbon-fiber hood with a larger vent, and the rear spoiler from the Corvette Stingray’s Z51 Performance Package
An available carbon-fiber aero package – in either black or a visible carbon-fiber finish – adds a carbon fiber front splitter with aviation-style winglets, carbon fiber rocker panels, and a larger rear spoiler with a fixed wickerbill – a small, vertical tab at the edge of the spoiler that significantly increases downforce
The available Z07 package add larger winglets to the front splitter, along with an adjustable, see-through center section on the rear spoiler for track use. With this package, the Corvette Z06 delivers the most aerodynamic downforce of any production car that GM has tested.
Mooie uitspraak, maar geen harde cijfers.
Overigens wel een top kar de Corvette, machtig apparaat.........
- Joy
- Berichten: 10880
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
227 kg voor de Z06. Overigens wel netjes voor een auto zonder grote achterspoiler.
Ferrari heeft in het verleden met de F430 en nu met de nieuwere modellen > 300 kg downforce.
Ferrari heeft in het verleden met de F430 en nu met de nieuwere modellen > 300 kg downforce.
-
OnlineBram
- Berichten: 16653
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Toen Hans nog Subaru reed had hij voor dat hele downforce een hele andere oplossing.

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Klopt, ook bij een sukkelgangetje, gewoon omdat het zware hokken zijn ...Downforce Hans schreef:..Maar ik dacht gelezen te hebben dat de nieuwe c7z06 meer downforce had........

- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
350 is iets overdreven. Slechts 319.romo schreef:Ik heb begrepen dat de GT3RS op top een down force van 350 kg creëert bij een Cw van 0.34, wat als buitengewoon goed wordt genoemd door de ingenieurs.
Een GT4 doet 200 kg down force op top, bij Cw 0.32
Dat zijn getallen die ik nooit eerder heb gehoord bij een standaard straat kar, FWIW

Mooie ontwikkelingen bij deze GT3 RS wel. Samen met PCCB en lichtgewicht accu bespaar je zo'n 30kg t.o.v. de normale GT3.
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Tov een standaard gt3 met stalen remmen en loodzware accu 

- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Fair enough, PCCB mag je niet meetellen. Maar goed, de lichtgewicht accu valt nog niet te bestellen op een standaard GT3 volgens de configurator, dus daar bespaar je dan in ieder geval mee.jacobt schreef:Tov een standaard gt3 met stalen remmen en loodzware accu
Daar komt bij dat het dak en de motorklep + hood van magnesium zijn waardoor het gewicht van de auto weer dichterbij de weg komt te liggen. Zoals ik al zei; mooie ontwikkelingen.

- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Downforce bij 300 km/u is niet zo interessant, aangezien een GT3 niet echt bochten neemt met 300 km/u
Het knappe is juist dat ze de CW waarde weten te beperken tot 0.34.
Verder moet je weten dat downforce kwadratisch werkt, die GT3 welke dus 319 KG downforce heeft bij 300 km/u, heeft maar iets van 80 KG downforce bij 150 km/u.
Je kan bijvoorbeeld op een E46 of E36 M3 gemakkelijk 125 KG downforce creëren bij 150 km/u dmv achterspoilers en front airdams en splitters maar dan kijk je tegen een Cw waarde van 0,48 aan. Dat scheelt echt een sloot snelheid op het rechte stuk

Het knappe is juist dat ze de CW waarde weten te beperken tot 0.34.
Verder moet je weten dat downforce kwadratisch werkt, die GT3 welke dus 319 KG downforce heeft bij 300 km/u, heeft maar iets van 80 KG downforce bij 150 km/u.
Je kan bijvoorbeeld op een E46 of E36 M3 gemakkelijk 125 KG downforce creëren bij 150 km/u dmv achterspoilers en front airdams en splitters maar dan kijk je tegen een Cw waarde van 0,48 aan. Dat scheelt echt een sloot snelheid op het rechte stuk
- Downforce Hans
- Berichten: 12611
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Tja Bram maar ik mocht je vriendin alleen maar voor de foto even lenen dus ik had er niet zoveel aan.........Bram schreef:Toen Hans nog Subaru reed had hij voor dat hele downforce een hele andere oplossing.

- Downforce Hans
- Berichten: 12611
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Ik zou het niet weten.... sukkelgangetjes zijn meer jou ding..........Sperdy schreef:Klopt, ook bij een sukkelgangetje, gewoon omdat het zware hokken zijn ...Downforce Hans schreef:..Maar ik dacht gelezen te hebben dat de nieuwe c7z06 meer downforce had........


- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Het is toch volstrekt niet relevant hoe die gebruikt wordt maar alleen hoe die bedoeld is ? Of denk je dat ze bij de PC Hoofstraat na het shoppen met hun 911 allemaal doorrijden naar circuit Zandvoort ?flieger schreef:Dat is altijd het argument, maar wordt de GT3 RS daadwerkelijk anders gebruikt dan een GT3? Diverse details van de RS lijken mij de auto gewoon minder mooi te maken. De 997.1 GT3 RS vond ik net zo mooi als de GT3, maar vanaf de 997.2 vond ik de RS te extreem worden. Ook al spreken de prestaties altijd tot de verbeelding.Macboy schreef:De RS hoeft er ook niet uit te zien maar moet functioneel zijn. Voor de rest GT3 zou ik zeggen.
Je ontkracht je eigen stelling vind ik: de oude GT3 RS leek veel te veel op de gewone GT3. Had eigenlijk geen echt bestaansrecht maar kostte veel meer. Kortom meer een patserding zonder dat er veel zichtbare verschillen zijn. Is dus totaal niet logisch.
Nu hebben ze het weer prima door bij Porsche. Voor de mooiheid en strakheid blijf je bij de GT3. Voor de echte bruutheid koop je de GT3 RS.
Persoonlijk zou ik geen seconde twijfelen: altijd de GT3 voor mix dagelijks/trackdays. Een GT3 RS zou er alleen maar komen als ik er geen kenteken op zou zetten.
- Robin
- Berichten: 55654
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Was ik zojuist bij Albert Heijn, haal ik Hüttenkäse, half volkoren, corned beef, Beemster belegen kaas en rauwkostsalade, wasbenzine en een halve zak Completa....(MacGyver en de gemiddelde IS terrorist kunnen hier 'n kernbom van produceren, ik niet).....kom ik er door dit draadje achter DAT IK VERDOMME DE WC EEND BEN VERGETEN!


- Robin
- Berichten: 55654
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger
Marco Borsato zong al iets van: "De meeste dromen zijn bedrog, maar irl en zelfs met 319kg downforce ga ik met 'n sukkelgangetje door de boch(t)"
Of
"De meeste dromen zijn bedrog, maar als ik wakker word staat die VW Up er nog"

Of
"De meeste dromen zijn bedrog, maar als ik wakker word staat die VW Up er nog"

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Sander-E46 en 5 gasten