Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door GTRene » 02 mar 2015, 23:26

wat een brede lappen liggen er achterop.

Afbeelding

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34593
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door JP » 03 mar 2015, 12:07

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ErikS
Berichten: 18971
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door ErikS » 03 mar 2015, 12:33

Het is wachten op Andre, die ons gaat vertellen dat ie in Nederland wel 60K duurder is dan in Duitsland..... :tooth: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Robin Hartog » 03 mar 2015, 12:37

GT3 RS is in Duitsland 44387 euro duurder dan de normale GT3. Stel je zou die prijsverhoging 1 op 1 kunnen overnemen naar Nederland zou je in Nederland op zeg maar EUR. 245k uit komen.

Dit is wel gaaf:

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door GTRene » 03 mar 2015, 12:41

gave video van het ding rijdende incl kotsende filmer/bijrijder (wel buiten de auto) :D hier>

http://www.porsche.com/microsite/911-gt ... #chapter-4" onclick="window.open(this.href);return false;

en meer video's me die persoon en de gt3 rs als je op di pagina ff scrolt

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door GTRene » 03 mar 2015, 12:46

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55657
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Robin » 03 mar 2015, 16:23

Heel erg stoer ding understatement, maar van de motor had ik meer output verwacht.

Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 1997
Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Joost » 03 mar 2015, 16:57

Erg dik weer. Doe maar een witte :df: !

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34593
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door JP » 04 mar 2015, 18:13

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Robin Hartog » 04 mar 2015, 18:30

Ik hoop dat er snel live pics zullen verschijnen van een Ultra Violet RS. Dat Lava Orange is meest veilige kleur, Ultra Violet de enige andere kleur..

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27085
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door romo » 04 mar 2015, 19:04

Ik heb begrepen dat de GT3RS op top een down force van 350 kg creëert bij een Cw van 0.34, wat als buitengewoon goed wordt genoemd door de ingenieurs.

Een GT4 doet 200 kg down force op top, bij Cw 0.32

Dat zijn getallen die ik nooit eerder heb gehoord bij een standaard straat kar, FWIW

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12611
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Downforce Hans » 04 mar 2015, 21:27

romo schreef:Ik heb begrepen dat de GT3RS op top een down force van 350 kg creëert bij een Cw van 0.34, wat als buitengewoon goed wordt genoemd door de ingenieurs.

Een GT4 doet 200 kg down force op top, bij Cw 0.32

Dat zijn getallen die ik nooit eerder heb gehoord bij een standaard straat kar, FWIW
Race wagen voor op de straat bedoel je..........
Maar ik dacht gelezen te hebben dat de nieuwe c7z06 meer downforce had........

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27085
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door romo » 04 mar 2015, 22:02

Downforce Hans schreef:
romo schreef:Ik heb begrepen dat de GT3RS op top een down force van 350 kg creëert bij een Cw van 0.34, wat als buitengewoon goed wordt genoemd door de ingenieurs.

Een GT4 doet 200 kg down force op top, bij Cw 0.32

Dat zijn getallen die ik nooit eerder heb gehoord bij een standaard straat kar, FWIW
Race wagen voor op de straat bedoel je..........
Maar ik dacht gelezen te hebben dat de nieuwe c7z06 meer downforce had........
The Z06 will offer three, increasing levels of aerodynamic downforce:

The standard Z06 features a front splitter, spats around the front wheel openings, a unique carbon-fiber hood with a larger vent, and the rear spoiler from the Corvette Stingray’s Z51 Performance Package
An available carbon-fiber aero package – in either black or a visible carbon-fiber finish – adds a carbon fiber front splitter with aviation-style winglets, carbon fiber rocker panels, and a larger rear spoiler with a fixed wickerbill – a small, vertical tab at the edge of the spoiler that significantly increases downforce
The available Z07 package add larger winglets to the front splitter, along with an adjustable, see-through center section on the rear spoiler for track use. With this package, the Corvette Z06 delivers the most aerodynamic downforce of any production car that GM has tested.

Mooie uitspraak, maar geen harde cijfers.

Overigens wel een top kar de Corvette, machtig apparaat.........

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10880
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Joy » 04 mar 2015, 22:09

227 kg voor de Z06. Overigens wel netjes voor een auto zonder grote achterspoiler.
Ferrari heeft in het verleden met de F430 en nu met de nieuwere modellen > 300 kg downforce.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16653
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Bram » 04 mar 2015, 22:17

Toen Hans nog Subaru reed had hij voor dat hele downforce een hele andere oplossing.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Sperdy » 04 mar 2015, 22:54

Downforce Hans schreef:..Maar ik dacht gelezen te hebben dat de nieuwe c7z06 meer downforce had........
Klopt, ook bij een sukkelgangetje, gewoon omdat het zware hokken zijn ... :tooth:

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Robin Hartog » 04 mar 2015, 23:02

romo schreef:Ik heb begrepen dat de GT3RS op top een down force van 350 kg creëert bij een Cw van 0.34, wat als buitengewoon goed wordt genoemd door de ingenieurs.

Een GT4 doet 200 kg down force op top, bij Cw 0.32

Dat zijn getallen die ik nooit eerder heb gehoord bij een standaard straat kar, FWIW
350 is iets overdreven. Slechts 319. ;) Bij 300 km/h.

Afbeelding

Mooie ontwikkelingen bij deze GT3 RS wel. Samen met PCCB en lichtgewicht accu bespaar je zo'n 30kg t.o.v. de normale GT3.

jacobt
Berichten: 1166
Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
Locatie: 997.2 Gt3

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door jacobt » 04 mar 2015, 23:09

Tov een standaard gt3 met stalen remmen en loodzware accu :D

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Robin Hartog » 04 mar 2015, 23:53

jacobt schreef:Tov een standaard gt3 met stalen remmen en loodzware accu :D
Fair enough, PCCB mag je niet meetellen. Maar goed, de lichtgewicht accu valt nog niet te bestellen op een standaard GT3 volgens de configurator, dus daar bespaar je dan in ieder geval mee.

Daar komt bij dat het dak en de motorklep + hood van magnesium zijn waardoor het gewicht van de auto weer dichterbij de weg komt te liggen. Zoals ik al zei; mooie ontwikkelingen. :tooth:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Bert ///M3 » 05 mar 2015, 04:02

Downforce bij 300 km/u is niet zo interessant, aangezien een GT3 niet echt bochten neemt met 300 km/u :lol:

Het knappe is juist dat ze de CW waarde weten te beperken tot 0.34.

Verder moet je weten dat downforce kwadratisch werkt, die GT3 welke dus 319 KG downforce heeft bij 300 km/u, heeft maar iets van 80 KG downforce bij 150 km/u.

Je kan bijvoorbeeld op een E46 of E36 M3 gemakkelijk 125 KG downforce creëren bij 150 km/u dmv achterspoilers en front airdams en splitters maar dan kijk je tegen een Cw waarde van 0,48 aan. Dat scheelt echt een sloot snelheid op het rechte stuk

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12611
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Downforce Hans » 05 mar 2015, 07:14

Bram schreef:Toen Hans nog Subaru reed had hij voor dat hele downforce een hele andere oplossing.

Afbeelding
Tja Bram maar ik mocht je vriendin alleen maar voor de foto even lenen dus ik had er niet zoveel aan......... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12611
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Downforce Hans » 05 mar 2015, 07:16

Sperdy schreef:
Downforce Hans schreef:..Maar ik dacht gelezen te hebben dat de nieuwe c7z06 meer downforce had........
Klopt, ook bij een sukkelgangetje, gewoon omdat het zware hokken zijn ... :tooth:
Ik zou het niet weten.... sukkelgangetjes zijn meer jou ding.......... :df: :lol:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Macboy » 05 mar 2015, 09:02

flieger schreef:
Macboy schreef:De RS hoeft er ook niet uit te zien maar moet functioneel zijn. Voor de rest GT3 zou ik zeggen.
Dat is altijd het argument, maar wordt de GT3 RS daadwerkelijk anders gebruikt dan een GT3? Diverse details van de RS lijken mij de auto gewoon minder mooi te maken. De 997.1 GT3 RS vond ik net zo mooi als de GT3, maar vanaf de 997.2 vond ik de RS te extreem worden. Ook al spreken de prestaties altijd tot de verbeelding.
Het is toch volstrekt niet relevant hoe die gebruikt wordt maar alleen hoe die bedoeld is ? Of denk je dat ze bij de PC Hoofstraat na het shoppen met hun 911 allemaal doorrijden naar circuit Zandvoort ?

Je ontkracht je eigen stelling vind ik: de oude GT3 RS leek veel te veel op de gewone GT3. Had eigenlijk geen echt bestaansrecht maar kostte veel meer. Kortom meer een patserding zonder dat er veel zichtbare verschillen zijn. Is dus totaal niet logisch.

Nu hebben ze het weer prima door bij Porsche. Voor de mooiheid en strakheid blijf je bij de GT3. Voor de echte bruutheid koop je de GT3 RS.

Persoonlijk zou ik geen seconde twijfelen: altijd de GT3 voor mix dagelijks/trackdays. Een GT3 RS zou er alleen maar komen als ik er geen kenteken op zou zetten.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55657
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Robin » 05 mar 2015, 11:26

Was ik zojuist bij Albert Heijn, haal ik Hüttenkäse, half volkoren, corned beef, Beemster belegen kaas en rauwkostsalade, wasbenzine en een halve zak Completa....(MacGyver en de gemiddelde IS terrorist kunnen hier 'n kernbom van produceren, ik niet).....kom ik er door dit draadje achter DAT IK VERDOMME DE WC EEND BEN VERGETEN!


:coffee:

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55657
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Porsche 991 GT3 lichter, sneller & zuiniger

Bericht door Robin » 05 mar 2015, 11:48

Marco Borsato zong al iets van: "De meeste dromen zijn bedrog, maar irl en zelfs met 319kg downforce ga ik met 'n sukkelgangetje door de boch(t)"

Of
"De meeste dromen zijn bedrog, maar als ik wakker word staat die VW Up er nog"

:tooth:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arstey, Gijzert, k33z, Kasteel en 6 gasten