Geen duur of exclusief merk, maar ik ben fan van Citizen eco-drive series en dan liefst de Titanium versies.
Deze zijn afgewerkt met de vrijwel onverwoestbare krasbestendige TICC (titanium carbide coating), behoeven nooit onderhoud en geen batterijenwissel.
Heb er ééntje die ik al ruim 13 jaar als dagelijks klokje gebruik, draag gewoon 24/24u en die heeft zo'n beetje alles meegemaakt wat je maar een horloge kan aandoen: langdurige sloop en verbouwingen in 2 eigen huizen heb ermee met drilboren/sloophamers gewerkt, veelvuldig sleutelwerk waarbij ik er zelfs een keertje mee tussen de accu+ pool en de massa zat (wordt die HEEL heet, brandwond afdruk van de band op mijn pols

) heb er mee gedoken tot ca 40M diep, veelvuldig mee in de sauna gezeten en dit alles zonder dat er ooit iets mee mis is geweest en heeft minimale krassen.
Heb ook o.a. ook een IWC Compas horloge en een Omega titanium seamaster, maar die draag ik eigenljk nooit, want ben bang deze toch redelijk prijzige klokjes te beschadigen..het titanium van de Omega krast in tegenstelling tot de Citizen ontzettend snel, had de Omega 1x aan in de sauna en zat gelijk condens in
Toen ik bij meester horloger waar ik voor ander horloge onderhoud langs kwam aangaf dat ik het verschil tussen de Omega (het gemakkelijk krassen en de condens bij sauna) en de Citizen die nooit iets heeft nogal teleurstellend vond, was zijn commentaar: tsja, die Japanse dingen zijn gewoon onverwoestbaar en eigenlijk het beste als allround klokje, bij je Omega betaal je toch ook voor naam en design....
Voor mij reden om er in de loop van de tijd nog 2 Citizens bij te hebben gekocht en zie nu weer ééntje die mijn interesse heeft (overjarig model, dus leuk geprijsd), zit serieus over aanschaf te denken (eigenlijk onzin, want zoals beschreven, gaan gewoon niet kapot, dus wat moet je dan eigenlijk met meerdere, maar ja..)
Met Citizen Calibre 2100 Eco-drive uurwerk

- CitizenAV0021-52Hcalibre2100_.jpg (63.73 KiB) 1408 keer bekeken