Dit voorjaar staat er een nieuwe garage / hobby schuur in de planning.
Daar hoort natuurlijk een passende inrichting / sfeer bij
Het idee is om een of mss meerdere prints op te hangen, formaatje groot / wandvullend.
Voorkeur gaat uit naar DTM / Porsche cup foto's van auto's uit de jaren 90.
Mijn zoek skilss icm de benodigde formaat, levert alleen nog niet zo heel veel op.
Hieronder wat ik al wel zoal gevonden heb, maar mss zitten er hier nog handige mensen die meer kunnen vinden dan wel in hun eigen archief hebben.
Super toffe foto
Heb dit model trouwens nog ergens in een doos als schaalmodel
maar het wringt em in de kwaliteit.
Omdat het een grote poster wordt, moet het een behoorlijk formaat / kwaliteit hebben.
Dat er in die tijd nog geen / matige digi camera's waren maakt het vinden van goede optie's
voor mij ook zo lastig.
Deze onboard Sierra DTM video hoort er ook tussen vind ik.
Alsof alleen Sefan Roser de toon heeft gezet tot driftwerk ohne Ende eind jaren 80, deed Herr Niedswiedz dit ook al niet te zuinig en zeker niet om te showboaten:)
En al ben ik een 190E en M3 E30 'fan' , ik vind de Sierra ook wel zo fabelachtig, hier in de BTCC.
235 banden rondom was het de sterkste toerwagen ooit met de smalste bandencombo. Andy Rouse(de Kaliber Cosworth) prepareerde zelf z'n auto's en seizoen 1991 dacht ik, had z'n quali auto 640pk op dik 1100 kg in de BTCC. Ze haalden op testdagen op 't rechte stuk op Silverstone F3 auto's in met die dingen en bepaalde kronkels in de rechte stukken werden echte bochten daaro. Bij 200kmh nog (onbedoeld) sideways...
Sierra=Hakbijl
M3= chirurgisch incisie mes
190=mooie snelle minitaxi:)
Audi V8: Te zwaar maar wel awd dus
Alfa 155: toppie ook en awd
Ik heb nog een Ford Sierra in de schuur staan. Met de gedachte er ook zo'n RS500 monster van te maken.
Voor de geïnteresseerde, in Australië stonden er in de jaren 90 tig Sierra's aan de start van het ATCC. Dick Johnson was zo overtuigd van de snelheid van zijn opgebouwde Sierra's dat ze er mee naar Engeland gingen.
Reind, inderdaad, Dick Johnson wilde ik nog in m'n post noemen, die Aussie reed zo hard in Engeland met z'n Shell Sierra, maar ook op Bathurst, magnifiek. Hij had echt de snelste kar van dat moment in de BTCC. Down Under zou Blimey wel even 'n lesje leren:)
Is zelfde filmpje wat ik wilde posten:) Maar ik denk, dit is Bratwursten en BMW Porker, Audi en Benz wat hier de Glock schlägt dus geen bloody pissing Sierras hiero:)
Lekkere sierra filmpjes
Bij die onboard op 2.08 wat maakt de voorganger daar een sprong.
Tif heeft ook nog een filmpje geschoten. Krijg je ook een goede indruk wat a hand full die auto was.
Bij Dick aan het begin, heb je gezien wat een onboard camera die mee zeult
Is zelfde filmpje wat ik wilde posten:) Maar ik denk, dit is Bratwursten en BMW Porker, Audi en Benz wat hier de Glock schlägt dus geen bloody pissing Sierras hiero:)
Hoewel ik inderdaad mijn achtergrond niet mee heb: opgegroeid 2km van de duitse grens, pa die bijna zijn hele leven voor een duitse firma heeft gewerkt, alle vakanties in duitsland werden doorgebracht en na 2 ford scoprio's, was het mercedes en bmw wat de klok sloeg. Is het meer een leeftijds ding denk ik.
Hoewel ik me mijn eerste spot van een Sierra Cosworth kan herinneren, een witte op de duitse autobahn, immense spoiler, mesh grilletje en een duitse nozem die nochelant al rijdend een broodje aan het veroberen was. Kan ik me de inzet van Sierra's in de DTM dan wel BTCC niet herinneren.
Toen ik achter de tv kroop was het idd de 190E, E30, C klasse, Alfa 155 waarbij de MB graag een tikje op de kont gave om de uitlaten wat te knijpen en later de calibra. met Keke.
BTCC kwam nog wat later, met de volvo's, modeo's, laguna's cavaliers etc. Ik vond daar de gevarieerdheid in merken altijd geweldig
en net idd een aha erlebnis er reed toen ook een 1e gen A4 in mee.
Maar goed het lastige is dus om uit die periode groot formaat foto's te vinden welke geschikt zijn voor een grote banner. en no offence Eric. Ik zoek dan geen foto's vanaf een beursvloer.
Owww wat was ik toch als jonge vent fan fan fan van Nannini en Larinni, Tamiya rc wagens met de beide kappen. Heerlijke zondagen waren dat, eerst DTM kijken en daarna met de Alfa 155 V6Ti (rc) en mijn maat met zijn 190 EVO2 in de buurt scheuren haha
Mooie herkenbare verhalen jongens, ik was ook 'fan' van de 155 met Larini en vooral Nanini. De Audi V8 ook wel maar dat lag aan Stuck, wat 'n vent.
Nu had je ook de zus van Nanini, Gianna, die een popcarriere had. Hoe kón ik er destijds voor vallen, maar ja puberteit, doe mij Nena dan maar of Kim Wilde of Samantha Fox
... ze flashed ook nog 'n keer d'r teabags @ 1:30. Nou beter dan niks. Grazie mille Gianna ofzo:)
Ik zal even op zoek naar wat 635 CSi spectakel aangezien er ook al de Volvo 240 Turbo en Rover Vitesse(1985 DTM champ meen ik me te herinneren) voorbij kwamen.
Back to 1983, Tom Walkinshaw XJS met 400pk tegen de 280PS 635, Brun(ook later 956 dacht ik) HJ Stuck, Ralf Kelleners, Steve Soper met de Vitesse, dat zijn toch nog steeds klinkende wereldberoemde namen voor 'n liefhebber. Dieter Quester. En natuurlijk de te vroeg gestorven Manfred Winckehlock(rip '85? ) broer van Smoking Jo. De hele teringzooi qua merken wereldwijd deed mee.