Is dit een BMW kwaaltje? Of heeft iedere auto dit met korte ritjes? Anders moet er maar een ander merk komen namelijk.
En fietsen doen we niet aan....

Daar kan geeneen auto tegen. Een motor moet op bedrijfstemperatuur kunnen komen en als dat niet lukt, dan krijg je zoals dvh zegt condens in de olie etc. 1x per week ff lekker warm rijden en bij verversen motor ff flushen. Dan zal het heus wel goed gaan.Vliet schreef:Maar baal er wel van dat zo'n auto niet zo goed tegen korte ritjes kan.
Mijn vaders auto staat na 15 jaar 37.000 km op de teller.Arthur schreef:Zelfs iemand met een BoxsterS van 10 jaar met maar 40kkm. Die wordt wel zo nu en dan ff warm gereden, dat dan weer wel
yes, die bedoelde ikVliet schreef:@ GTRene: je bedoelt de carterventilatie denk ikMaar goed dan nemen we het torretje ook eens voor de langere ritten mee. Gisteren even goed warm laten branden. Kwam pas om 0:00 thuis dus op dat tijdstip kun je lekker boenderen op de snelweg.
Er zit geloof ik 9 liter koelvloeistof in dat wordt niet zomaar 90 graden. Zeker in de winter is het na 8 km nog geen 90 graden, wel iets van 70. In de zomer gaat het idd een stuk sneller. Thermostaat is prima, want eenmaal op 90 dan blijft het 90. Misschien duurt het wat langer omdat er een trekhaak op zit, dan heb je bij audi automatisch een versterkt koelsysteem. Na 3km al 90 graden lijkt me ook erg snel, tenzij je de boel gelijk zwaar belast. Ik rijd altijd erg rustig totdat de auto warm is. Bijkomend probleem is dat zo'n v8 niet echt toeren maakt, bij 120 zit je nog onder de 2000. met rustig rijden kom je er ook niet snel boven.Joy schreef:Koelvloeistof zou toch wel op temperatuur moeten zijn na 8 km? Ik neem aan dat het een 4.2 V8 benzinemotor is? De M3 is na 3 kilometer al op 90 graden. Zelfs de dieselmotoren thuis halen 90 graden binnen 5 kilometer.
Gebruikers op dit forum: Bjeffindividual en 4 gasten