BMW E30 M3 Lachssilber

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2876
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Carbon Airbox + Alpha-N

Bericht door e30touring1990 » 01 jul 2014, 00:57

Wat iedereen al zegt! Super gaaf :D

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13427
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Carbon Airbox + Alpha-N

Bericht door Tristan » 03 jul 2014, 11:01

Kort filmpje met Iphone gemaakt van geluid in de auto. Moet zeggen dat IRL het veel beter klinkt. Zeker met de ramen open. :D


Gebruikersavatar
Adje ///M3
Berichten: 3340
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
Locatie: Golfke

Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Carbon Airbox + Alpha-N

Bericht door Adje ///M3 » 03 jul 2014, 11:33

Tristan schreef:Kort filmpje met Iphone gemaakt van geluid in de auto. Moet zeggen dat IRL het veel beter klinkt. Zeker met de ramen open. :D


Gaaf!
Nu nog een paar van buitenaf maken ! :thumbup:

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Carbon Airbox + Alpha-N

Bericht door FreudeamFahren » 03 jul 2014, 11:40

Gaaf hoor! Wat de sensatie afmaakt IMHO is een 3,46 diffje eronder. Een S14 is bepaald geen koppel monster: met een lichter eindverzet verberg je dat iets beter, en is de toeren terugval nog iets verder beperkt. En het is zo weer om te zetten naar origineel. BMW kent het truukje zelf ook: onder een 320iS zit ook een 3,46. Dat maakte dat ze in de sprint net zo snel waren als M3s, ondanks dat ze het moesten doen met de 2 liter variant van de S14.

Ik zou trouwens zelf nog korter gaan met een 3,64, maar goed, ik vind het gevoel dat het hard gaat het enige dat telt en daarmee belangrijker dan de stopwatch of het benzine verbruik :-)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13427
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Carbon Airbox + Alpha-N

Bericht door Tristan » 03 jul 2014, 11:49

@Faf, dat klopt. Reed ooit met een E36 325i en 3.73 diff en was op acceleratie super, misschien wat te kort. Op mijn lijstje staat ook een Evo II vliegwiel om de respons te verbeteren. Maar alles op z'n tijd. Vind het leuker om de mod's stapje bij stapje te doen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Carbon Airbox + Alpha-N

Bericht door GTRene » 03 jul 2014, 12:20

kan idd best, mag die wel hebben :D
het is toch een soort scheurmonster :ongeveer als: als het ware, zo'n lichter vliegwiel en korter diff zou het nog meer af maken.

Gebruikersavatar
squadrabavaria
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 jul 2014, 10:02
Locatie: Zoetermeer

Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Carbon Airbox + Alpha-N

Bericht door squadrabavaria » 03 jul 2014, 13:07

Mooie auto Tristan, hoop er ooit nog een zelf te kunnen bezitten, iets zegt me dat ik er dan al eentje had meoten kopen een paar jaar geleden. Airbox is helemaal goed! :df:

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Carbon Airbox + Alpha-N

Bericht door frank de jonge » 14 jul 2014, 22:21

Lekker hoor Tristan :)

Rafi toch wel goed vast gesnoerd in de gordels he ;)

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Carbon Airbox + Alpha-N

Bericht door Petrolhead Tom » 14 jul 2014, 22:41

Wanneer kickt Vtec in dan? :tooth:

Klinkt te gek! :D

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13427
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Carbon Airbox + Alpha-N

Bericht door Tristan » 15 jul 2014, 09:12

Petrolhead Tom schreef:Wanneer kickt Vtec in dan? :tooth:

Klinkt te gek! :D
S14 loopt het lekkerst vanaf 4000 rpm met een toegift vanaf 6000 rpm.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13427
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Carbon Airbox + Alpha-N

Bericht door Tristan » 15 jul 2014, 09:16

Oh en wie zegt dat een E30 M3 niet snel genoeg is. Vriend van me heeft een redelijk aangepakte Cooper S JCW met ca. 230pk en sloot meer Nm maar die loopt einde 3e versnelling pas met muizenstapjes weg.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Carbon Airbox + Alpha-N

Bericht door DF-user-278 » 15 jul 2014, 20:23

Echt een goede aanpassing en die extra pk's en nM's zijn mooi meegenomen. :clap:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13427
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Carbon Airbox + Alpha-N

Bericht door Tristan » 10 dec 2014, 12:48

Foto van Luuk (samen met Perry) voor de Playboy. Heren vroegen mij even een burnout te maken met de M4, na even rommelen met de instellingen lukte het uiteindelijk. Dit is het resultaat:
Bijlagen
10737919_907671302576255_1382945260_o.jpg
10737919_907671302576255_1382945260_o.jpg (288.21 KiB) 2231 keer bekeken

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2876
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Carbon Airbox + Alpha-N

Bericht door e30touring1990 » 10 dec 2014, 13:03

Gave foto! Mooi ook de E30 op de achtergrond, maakt de foto helemaal af :D

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8793
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Carbon Airbox + Alpha-N

Bericht door MParallel » 10 dec 2014, 14:34

e30touring1990 schreef:Gave foto! Mooi ook de E30 op de achtergrond, maakt de foto
^^
Gecorrigeerd. :df:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Carbon Airbox + Alpha-N

Bericht door GTRene » 10 dec 2014, 16:10

klopt, foto is mooi geworden :D

hoe vond je de M4 verder rijden qua gevoel e.d. Tristan?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13427
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Carbon Airbox + Alpha-N

Bericht door Tristan » 18 feb 2015, 11:07

Ik ga een nieuwe kortere diff laten bouwen. Of een 3.46 (320is ratio) of een 3.64.

Ben bang dat 3.64 misschien iets te kort is voor ritjes over de snelweg.

Iemand ervaringen met een 3.64 diff?

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22512
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Nieuw diff 3.46 of 3.64?

Bericht door Niels » 18 feb 2015, 11:37

Hoeveel draait ie nu aan toeren bij 120km/h en hoeveel met een korter diff?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13427
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Nieuw diff 3.46 of 3.64?

Bericht door Tristan » 18 feb 2015, 11:46

Nu iets van 3500 rpm bij 120 km/u. Geen idee hoeveel toeren met een 3.46 of 3.64.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22512
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Nieuw diff 3.46 of 3.64?

Bericht door Niels » 18 feb 2015, 11:51

Welke ratio zit er standaard onder dan? Zal origineel uiteindelijk een 1:1 zijn dus dan kun je het verhoudingsgewijs wel berekenen.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Nieuw diff 3.46 of 3.64?

Bericht door Bert ///M3 » 18 feb 2015, 12:00

Standaard is 3.25.

3.46 = (3.46/3.25) x 3500 = 3725 RPM
3.64 = (3.64/3.25) x 3500 = 3925 RPM

3.46 is zo'n 6% korter en 3.64 is zo'n 12% korter.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13427
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Nieuw diff 3.46 of 3.64?

Bericht door Tristan » 18 feb 2015, 12:09

Dan is 3.64 misschien toch iets te kort voor wat langere afstanden. :hmmm:

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8793
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Nieuw diff 3.46 of 3.64?

Bericht door MParallel » 18 feb 2015, 13:06

Dan zou je ombouw naar 6 versnellingsbak moeten overwegen. Dan kun je ondanks korter diff toch minder toeren draaien in de hoogste versnelling (zoals bijv. de E36 M3 3.2).

Andre
Berichten: 11411
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Nieuw diff 3.46 of 3.64?

Bericht door Andre » 18 feb 2015, 13:56

Ik heb onder de M3 een 4.75. Ik haal iets van 220 km.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13427
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Nieuw diff 3.46 of 3.64?

Bericht door Tristan » 18 feb 2015, 13:59

Ik had destijds onder mijn E36 tracktool een 3.91 maar die vond ik voor straatgebruik te kort.

Bijna 4000 rpm bij 120 km/u vind ik wat hoog dus 3.46 lijkt me een mooie compromis tussen iets betere acceleratie en comfort op langere afstanden. Volgende stap is een lichter vliegwiel dus dan wordt het geheel met de Airbox en diff een stukje feller.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2226cc, Cuprafan_123, MarcelV, Mark, ron36, sitechris en 6 gasten