
BMW E30 M3 Lachssilber
- e30touring1990
- Berichten: 2876
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Carbon Airbox + Alpha-N
Wat iedereen al zegt! Super gaaf 

- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Carbon Airbox + Alpha-N
Kort filmpje met Iphone gemaakt van geluid in de auto. Moet zeggen dat IRL het veel beter klinkt. Zeker met de ramen open.

- Adje ///M3
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
- Locatie: Golfke
Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Carbon Airbox + Alpha-N
Tristan schreef:Kort filmpje met Iphone gemaakt van geluid in de auto. Moet zeggen dat IRL het veel beter klinkt. Zeker met de ramen open.![]()
Gaaf!
Nu nog een paar van buitenaf maken !

- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Carbon Airbox + Alpha-N
Gaaf hoor! Wat de sensatie afmaakt IMHO is een 3,46 diffje eronder. Een S14 is bepaald geen koppel monster: met een lichter eindverzet verberg je dat iets beter, en is de toeren terugval nog iets verder beperkt. En het is zo weer om te zetten naar origineel. BMW kent het truukje zelf ook: onder een 320iS zit ook een 3,46. Dat maakte dat ze in de sprint net zo snel waren als M3s, ondanks dat ze het moesten doen met de 2 liter variant van de S14.
Ik zou trouwens zelf nog korter gaan met een 3,64, maar goed, ik vind het gevoel dat het hard gaat het enige dat telt en daarmee belangrijker dan de stopwatch of het benzine verbruik
Ik zou trouwens zelf nog korter gaan met een 3,64, maar goed, ik vind het gevoel dat het hard gaat het enige dat telt en daarmee belangrijker dan de stopwatch of het benzine verbruik

- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Carbon Airbox + Alpha-N
@Faf, dat klopt. Reed ooit met een E36 325i en 3.73 diff en was op acceleratie super, misschien wat te kort. Op mijn lijstje staat ook een Evo II vliegwiel om de respons te verbeteren. Maar alles op z'n tijd. Vind het leuker om de mod's stapje bij stapje te doen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Carbon Airbox + Alpha-N
kan idd best, mag die wel hebben
het is toch een soort scheurmonster
als het ware, zo'n lichter vliegwiel en korter diff zou het nog meer af maken.

het is toch een soort scheurmonster

- squadrabavaria
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 01 jul 2014, 10:02
- Locatie: Zoetermeer
Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Carbon Airbox + Alpha-N
Mooie auto Tristan, hoop er ooit nog een zelf te kunnen bezitten, iets zegt me dat ik er dan al eentje had meoten kopen een paar jaar geleden. Airbox is helemaal goed! 

- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Carbon Airbox + Alpha-N
Lekker hoor Tristan 
Rafi toch wel goed vast gesnoerd in de gordels he

Rafi toch wel goed vast gesnoerd in de gordels he

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Carbon Airbox + Alpha-N
Wanneer kickt Vtec in dan?
Klinkt te gek!

Klinkt te gek!

- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Carbon Airbox + Alpha-N
S14 loopt het lekkerst vanaf 4000 rpm met een toegift vanaf 6000 rpm.Petrolhead Tom schreef:Wanneer kickt Vtec in dan?![]()
Klinkt te gek!
- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Carbon Airbox + Alpha-N
Oh en wie zegt dat een E30 M3 niet snel genoeg is. Vriend van me heeft een redelijk aangepakte Cooper S JCW met ca. 230pk en sloot meer Nm maar die loopt einde 3e versnelling pas met muizenstapjes weg.
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Carbon Airbox + Alpha-N
Echt een goede aanpassing en die extra pk's en nM's zijn mooi meegenomen. 

- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Carbon Airbox + Alpha-N
Foto van Luuk (samen met Perry) voor de Playboy. Heren vroegen mij even een burnout te maken met de M4, na even rommelen met de instellingen lukte het uiteindelijk. Dit is het resultaat:
- Bijlagen
-
- 10737919_907671302576255_1382945260_o.jpg (288.21 KiB) 2226 keer bekeken
- e30touring1990
- Berichten: 2876
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Carbon Airbox + Alpha-N
Gave foto! Mooi ook de E30 op de achtergrond, maakt de foto helemaal af 

- MParallel
- Berichten: 8793
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Carbon Airbox + Alpha-N
^^e30touring1990 schreef:Gave foto! Mooi ook de E30 op de achtergrond, maakt de foto
Gecorrigeerd.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Carbon Airbox + Alpha-N
klopt, foto is mooi geworden
hoe vond je de M4 verder rijden qua gevoel e.d. Tristan?

hoe vond je de M4 verder rijden qua gevoel e.d. Tristan?
- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Carbon Airbox + Alpha-N
Ik ga een nieuwe kortere diff laten bouwen. Of een 3.46 (320is ratio) of een 3.64.
Ben bang dat 3.64 misschien iets te kort is voor ritjes over de snelweg.
Iemand ervaringen met een 3.64 diff?
Ben bang dat 3.64 misschien iets te kort is voor ritjes over de snelweg.
Iemand ervaringen met een 3.64 diff?
- Niels
- Berichten: 22512
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Nieuw diff 3.46 of 3.64?
Hoeveel draait ie nu aan toeren bij 120km/h en hoeveel met een korter diff?
- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Nieuw diff 3.46 of 3.64?
Nu iets van 3500 rpm bij 120 km/u. Geen idee hoeveel toeren met een 3.46 of 3.64.
- Niels
- Berichten: 22512
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Nieuw diff 3.46 of 3.64?
Welke ratio zit er standaard onder dan? Zal origineel uiteindelijk een 1:1 zijn dus dan kun je het verhoudingsgewijs wel berekenen.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Nieuw diff 3.46 of 3.64?
Standaard is 3.25.
3.46 = (3.46/3.25) x 3500 = 3725 RPM
3.64 = (3.64/3.25) x 3500 = 3925 RPM
3.46 is zo'n 6% korter en 3.64 is zo'n 12% korter.
3.46 = (3.46/3.25) x 3500 = 3725 RPM
3.64 = (3.64/3.25) x 3500 = 3925 RPM
3.46 is zo'n 6% korter en 3.64 is zo'n 12% korter.
- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Nieuw diff 3.46 of 3.64?
Dan is 3.64 misschien toch iets te kort voor wat langere afstanden. 

- MParallel
- Berichten: 8793
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Nieuw diff 3.46 of 3.64?
Dan zou je ombouw naar 6 versnellingsbak moeten overwegen. Dan kun je ondanks korter diff toch minder toeren draaien in de hoogste versnelling (zoals bijv. de E36 M3 3.2).
-
- Berichten: 11411
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Nieuw diff 3.46 of 3.64?
Ik heb onder de M3 een 4.75. Ik haal iets van 220 km.
- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW E30 M3 Lachssilber --> Nieuw diff 3.46 of 3.64?
Ik had destijds onder mijn E36 tracktool een 3.91 maar die vond ik voor straatgebruik te kort.
Bijna 4000 rpm bij 120 km/u vind ik wat hoog dus 3.46 lijkt me een mooie compromis tussen iets betere acceleratie en comfort op langere afstanden. Volgende stap is een lichter vliegwiel dus dan wordt het geheel met de Airbox en diff een stukje feller.
Bijna 4000 rpm bij 120 km/u vind ik wat hoog dus 3.46 lijkt me een mooie compromis tussen iets betere acceleratie en comfort op langere afstanden. Volgende stap is een lichter vliegwiel dus dan wordt het geheel met de Airbox en diff een stukje feller.