Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
-
Re: Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4
BMW's zijn wel sportwagens. Gek genoeg?
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Stel ik zit met 2 plaatsgenoten aan de koffie en ik wil wat weten over turnen en rekstokken. En dat mr Kramer dan 'n betoog gaat houden. En als ik wil weten of deze week of volgende week de worldcup weetikveel in Thialf is, dat Epke me dan gaat vertellen hoe slecht 't ijs is.
Wat gebeurt hier allemaal?

Wat gebeurt hier allemaal?

- Robin
Nandor, daar gaat 't niet om. Een 911 ook 991 is een sportwagen. Ook de tamme broerder. 100%.
-
Goede vergelijking
911 is een GT anno 2015, de Cayman is de sporter nu.

911 is een GT anno 2015, de Cayman is de sporter nu.
- Robin
Haal je dat uit de blaadjes dat de 991 een GT is? De Cayman was altijd al behendiger/agiler dan de 911. Totdat Chris Harris geloof ik eens een dikke Cayman tegenover de instap Elfer zette op 'n circuitje. Dat won de Elfer.
Ik snap hierarchisch helemaal waar de Cayman-GT4 staat. Wat het is tov een 911. Het waarom marketingtechnisch. Was me al jaren duidelijk:)
Maar theorietsch zit ik met 'n dilemma wat ik vanmiddag schreef: Ik rij proef in 'n GT4 en rij de showroom uit in 'n 991 (GT)S ? Niks is onmogelijk.
Ik snap hierarchisch helemaal waar de Cayman-GT4 staat. Wat het is tov een 911. Het waarom marketingtechnisch. Was me al jaren duidelijk:)
Maar theorietsch zit ik met 'n dilemma wat ik vanmiddag schreef: Ik rij proef in 'n GT4 en rij de showroom uit in 'n 991 (GT)S ? Niks is onmogelijk.
- dvh
Cayman is lichter en kleiner, daardoor minder praktisch en comfortabel en daarom wordt ie wellicht sportiever genoemd.
En als je een 911 zo voorbij ziet komen:

Kan ik me goed voorstellen dat je hem als een GT bestempeld.
Staat ie zo naast je is het een heel ander verhaal:

Maar.. zelfs de suffe GT uitvoering verkies ik boven een Cayman.
Vind hem simpelweg (veel) mooier.
En als je een 911 zo voorbij ziet komen:
Kan ik me goed voorstellen dat je hem als een GT bestempeld.
Staat ie zo naast je is het een heel ander verhaal:
Maar.. zelfs de suffe GT uitvoering verkies ik boven een Cayman.
Vind hem simpelweg (veel) mooier.
- Sperdy
Daar is ie:
Prijs valt mee en alleen met handbak!
http://www.topgear.com/uk/car-news/pors ... 2015-02-03

- Robin
7:40 Ringtijd. We zullen zien wat sportauto in de test ervan brouwt, maar ijs en weder dienende zie ik die tijd wel zitten, Als 10 jaar terug 'n M3 CSL '12s' meer nodig had, en dit ding lijkt mij nog meer tracky in alles, betere layout en 10 jaar verder. Maar met kutweer en koud asfalt etc hoeft 't ook weer niet.
Een witte met Schalensitzen en nog wat goodies voor mij dan maar. Groupbuy?

- Robin
Maar Andre etc. Hoe zit dat als je zo'n kar in D haalt zonder NL kenteken? Dan wordt 't trackdays en that's it. Dat is dan 86k met wat goodies is 90k daar. En dan? Krijg je ook nog wat terug in NL ofzo? Of dat is 't? En dan 'n GmbH in D en dat ding daarop zetten deed men toch wel eens?
Theorie en 'n hoop gedoe, maar toch. Dit is wel wat
Theorie en 'n hoop gedoe, maar toch. Dit is wel wat

- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Kale prijs in NL (dus zonder BPM) is volgens mij dan ongeveer hetzelfde, dus hier halen en geen kenteken er op, misschien een paar jaar later wel op kenteken zetten dan bespaar je volgens mij een klap belasting, of het mag weet ik niet, ik ben er niet in thuis, Andre heeft daar volgens mij meer ervaring mee, dus kom d'r maar in
...

- Macboy
Met zon auto alleen driftdays doen is wel zonde. Ritjes van en naar circuit of de Ring is geniaal. Prijsverschil is nou ook niet zodanig groot dat dit echt nodig is voor potentiële kopers. 911 vs GT3 is ander verhaal. Dat is gewoon €70.000 duurder. In dit geval "maar" €25.000.
Verder is een 911 de ultieme sportwagen. Natuurlijk zit de motor aan de verkeerde kant voor de echte purist die lekker wil spelen op grensgebied van overstuur. Maar voor de gewone sterveling is een gewone 911 gewoon een sportwagen. Ik zou ook nooit twijfelen als ik een 911 kan rijden. Een icoon. Beter wordt het niet.
Maar deze GT4 is toch wel het ultieme speeltje in autoland voor een weggeefprijs.
Lang geleden dat ik zo gek was van een auto dat ik weer hier ga posten en alles wil lezen
Verder is een 911 de ultieme sportwagen. Natuurlijk zit de motor aan de verkeerde kant voor de echte purist die lekker wil spelen op grensgebied van overstuur. Maar voor de gewone sterveling is een gewone 911 gewoon een sportwagen. Ik zou ook nooit twijfelen als ik een 911 kan rijden. Een icoon. Beter wordt het niet.
Maar deze GT4 is toch wel het ultieme speeltje in autoland voor een weggeefprijs.
Lang geleden dat ik zo gek was van een auto dat ik weer hier ga posten en alles wil lezen

- RVV
Robin schreef:Haal je dat uit de blaadjes dat de 991 een GT is? De Cayman was altijd al behendiger/agiler dan de 911. Totdat Chris Harris geloof ik eens een dikke Cayman tegenover de instap Elfer zette op 'n circuitje. Dat won de Elfer.
Duidelijk verhaal Robin, maar onder de streep maakt het de verkoper/Porsche ook niks uit met welke je de showroom uitrijd. Handel is handel.
- GTRene
gewoon wit of carrera witRobin schreef:7:40 Ringtijd. We zullen zien wat sportauto in de test ervan brouwt, maar ijs en weder dienende zie ik die tijd wel zitten, Als 10 jaar terug 'n M3 CSL '12s' meer nodig had, en dit ding lijkt mij nog meer tracky in alles, betere layout en 10 jaar verder. Maar met kutweer en koud asfalt etc hoeft 't ook weer niet.

- Sjoerd
Ik heb de offerte al liggen...
Kale prijs ex BPM/BTW: 73k
38k BPM
Met een paar ditjes en datjes zit je al snel aan €160k (incl)...
Kale prijs ex BPM/BTW: 73k
38k BPM
Met een paar ditjes en datjes zit je al snel aan €160k (incl)...
- Hielke
Schitterend stukje reclameSperdy schreef:Daar is ie:![]()

Sinds de GT3 van Andre ben ik anders tegen de extreme versies van de Porsches aan gaan kijken. Het kan voor de openbare weg simpelweg TE zijn. Te snel, te ver een motor doorgetuned. Vooral dat laatste. Met 120 pk per atmosferische liter krijg je het niet meer voor elkaar een motor bij lage en midden toeren ook nog mooi te laten lopen. Dat zou ik niet kunnen verkroppen. Ja, tenzij je nagenoeg naast De Ring woont. Maar dat doen we hier niet. Hier hebben we verkeersdrempels, ook zoiets waar hele lage Porsches niet van houden.
Blok van deze GT4 lijkt gelukkig niet te ver getuned te zijn.
En vergeet het volgende niet. Op een circuit benadert zelfs een GT3 een dedicated track car nog niet bij benadering. Veel te zwaar, veel te slap en veel te weinig grip. Een sportauto is altijd een compromis. En terwille van de de vele openbare weg km's zou ik zo'n compromis meer richtig die weg laten willen uitvallen. Een Cayman GTS of standaard 991 is dan perfect.
Anderzijds, als je ziet hoe goed een GT3 z'n waarde houdt ....
- Artosevo
Porsche Rotterdam heeft al een zwarte te koop staan, 152K, leverbaar in april.
- MParallel
- Auto: BMW
Ah juist ja, de gewone 911 is dus een GT, maar de 911 GTx , die dus GTx heet, dan weer niet. Dat is een sportwagen.
- Sperdy
die is voor mij ... ! (misschien toch een leuke inruil op de Spyder mogelijk...)Artosevo schreef:Porsche Rotterdam heeft al een zwarte te koop staan, 152K, leverbaar in april.
- GTRene
152k
ja dan kan je wel een leuk inruil bedrag krijgen...maar het verschil (bedrag te betalen) is dan te groot en houd zo'n iemand zichzelf voor de gek

ja dan kan je wel een leuk inruil bedrag krijgen...maar het verschil (bedrag te betalen) is dan te groot en houd zo'n iemand zichzelf voor de gek

-
Ja de prijs van dat ding is wel te hoog..... 

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik heb, eerlijk toegegeven, een dag en een nacht gespeeld met de gedachte voor een GT4 te gaan...................maar zo als vaak, komt het verstand terug en kan je zaak wat meer nuchter beoordelen.
De GTS is de best package deal voor mij, de GT4 , toch meer een track tool en hoe mooi, snel en dik ook, schiet mijn doel verre voorbij.
Komt bij de meer dan stevige prijs. Met een zelfde optielijst als op een GTS gaat het eerder richting €160K, daar zou je ook een 991 911 GTS voor kunnen doen ( niet dat ik die zou willen ) om even het financiële kader te schetsen.
Een centenkwestie het zeker is...............
De GTS is de best package deal voor mij, de GT4 , toch meer een track tool en hoe mooi, snel en dik ook, schiet mijn doel verre voorbij.
Komt bij de meer dan stevige prijs. Met een zelfde optielijst als op een GTS gaat het eerder richting €160K, daar zou je ook een 991 911 GTS voor kunnen doen ( niet dat ik die zou willen ) om even het financiële kader te schetsen.
Een centenkwestie het zeker is...............
- JP
Als je al zo kort bij de grens woont, waarom niet een huisje kopen in Duitsland ....(niet alleen vanwege nieuwwaarde auto's)
- RVV
Macboy schreef:Met zon auto alleen driftdays doen is wel zonde. Ritjes van en naar circuit of de Ring is geniaal. Prijsverschil is nou ook niet zodanig groot dat dit echt nodig is voor potentiële kopers. 911 vs GT3 is ander verhaal. Dat is gewoon €70.000 duurder. In dit geval "maar" €25.000.
Volgens mij ben je de weg kwijt Macboy

Of de prijs in verhouding is dat weet ik niet, maar dat is een ander verhaal. Maar een weggeefprijs is het zeker niet. Zelfs als ik 2 ton overhad, zou ik me wel 86544x achter de oren krabben om deze auto te kopen.
Overigens vind ik het wel een schitterend ding. Waar de gewone GTS te lief overkomt is dit wel een bad ass uiterlijk. Jammer genoeg is Nederland te klein voor dit soort auto's.
- GTRene
daarom, 152.000,-eu of meer is over vragen lijkt me, magoed wie er snel 1 wil zou het wellicht betalen.
http://www.autokopen.nl/autonieuws/2015 ... de-911-gt3" onclick="window.open(this.href);return false;
zal dan de vanaf prijs zijn, ga er vanuit dat een basis GT4 niet veel mist, natuurlijk kan je het duurder maken, als het maar niet meer gewicht oplevert, anders schiet je je doel al snel voorbij vind ik persoonlijk.De Cayman GT4 staat in april in de showroom, de prijs bedraagt 126.400 euro.
http://www.autokopen.nl/autonieuws/2015 ... de-911-gt3" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Wat Rico zegt het is inderdaad geen koopje!
Zit teveel bpm op. Nieuwe auto's met atmo motoren is absurd duur door Den Haag.
85k in duitsland dan is het nog enigzins intressant.
Zit teveel bpm op. Nieuwe auto's met atmo motoren is absurd duur door Den Haag.
85k in duitsland dan is het nog enigzins intressant.