Horloge / Horloges topic
-
Re: Horloge / Horloges topic
Ik klaag niet
de vorige keren kocht ik wel op het juiste moment, bleek toen ook achteraf. Nu een keer niet.

-
- Auto: Etron GT
Ik kijk er ook nog steeds naar. Binnenkort verhuis ik naar Noorwegen, beste lijkt me wachten tot de NOK weer sterker is geworden en dan in Europa kopen, netjes BTW betalen en bij aankomst in Noorwegen factuur kunnen overleggen indien nodig.
Prijs van de SD was achteraf wel goed inderdaad, maar toch wat te gortig voor mij. Heb een Sub om gehad en dat beviel eigenlijk ook wel goed
Prijs van de SD was achteraf wel goed inderdaad, maar toch wat te gortig voor mij. Heb een Sub om gehad en dat beviel eigenlijk ook wel goed

- tomgtr
Gaaf man. Noorwegen erg duur maar zo'n mooi land. Waar ga je wonen?
-
- Auto: Etron GT
In Oslo. Heb een appartement gevonden niet ver van de skipistes en niet al te ver van het werk (Fornebu).
Qua driving fun gaat het vooral tegen vallen, auto's zijn er echt bizar duur. Zelfs de import van m'n oude E46 is net zo duur als een Rolex Sub
Qua driving fun gaat het vooral tegen vallen, auto's zijn er echt bizar duur. Zelfs de import van m'n oude E46 is net zo duur als een Rolex Sub

- tomgtr
Ja en om de kilometer een flitspaal + straffen waar een paard de hik van krijgt. Nee voor driving fun moet je daar niet zijn.
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
... en dan maar de 488 GTB nu , kost waarschijnlijk ook nog minder begreep ikRobin schreef: Inderdaad, blij dat ik die 458 Speciale toen niet heb gedaan. Kunnen we nu dagelijks bij de hema toch lekker aan de koffie en cappucinno....
Gevulde koek 1x per week.

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Volgende week waarschijnlijk naar Amsterdam met een maat, schijnt dat daar een winkel zit die ook Tudor heeft liggen? Watchcity heet het meen ik.
Beter laat ik m'n portemonnee thuis, zo'n Pelagos is echt een verdraaid mooie klok
Beter laat ik m'n portemonnee thuis, zo'n Pelagos is echt een verdraaid mooie klok

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Bram schreef:Volgende week waarschijnlijk naar Amsterdam met een maat, schijnt dat daar een winkel zit die ook Tudor heeft liggen? Watchcity heet het meen ik.
Als je vrouw een gat in d`r hand heeft neem de knip beter mee

- Downforce Hans
Daar heeft Bram geen last van..........romo schreef:Bram schreef:Volgende week waarschijnlijk naar Amsterdam met een maat, schijnt dat daar een winkel zit die ook Tudor heeft liggen? Watchcity heet het meen ik.
Als je vrouw een gat in d`r hand heeft neem de knip beter mee

- Luco
Nou Vooruit dan Hanz, als zijn viendje een gat in zijn hand heeft dan 

- Downforce Hans
Luco schreef:Nou Vooruit dan Hanz, als zijn viendje een gat in zijn hand heeft dan

- Bram
- Bram
Het begint al goed, we worden met een glas champagne ontvangen (Schaap en Citroen, Watch City) in Amsterdam. Gaan volgende week naar de Tudor Pelagos, de Omega Seamaster PO 600m in 42 mm, de Omega Seamaster Diver 300m, de Tudor Pelagos Black Bay op staal en de Rolex Submariner no date kijken.
Nu al zin in
Nu al zin in

-
Patek ook 7% omhoog in prijs.
- tomgtr
7 pct is niet veel gezien de waardestijging van de swissie. Maar bij Patek hakt het er toch aardig in. 

- WJ
Niet het juiste horloge icm de bril imo. 

- Luco
Voor diegene die in de markt zijn voor een leuk "niet te duur" klokje.
http://www.christopherward.eu/watches/v ... F02%2F2015" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.christopherward.eu/watches/v ... F02%2F2015" onclick="window.open(this.href);return false;
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Arthur
- Auto: Nr.51
Als echte DF-ers hadden wij natuurlijk meer betaald omdat dit te goedkoop is 

- Bram
Terug van leuke dag Amsterdam.
Begonnen bij Watch City van Schaap en Citroen.
Daar lagen de Tudor Pelagos, de Omega Seamaster PO 600m in 42 mm, de Omega Seamaster Diver 300m, de Tudor Black Bay op staal en de Rolex Submariner no date op ons te wachten.
Die maat van me dacht dat hij de Pelagos helemaal te gek zou vinden, maar viel vrij snel als een blok voor de Omega Seamster Diver 300m in het blauw. Pelagos vind ik prachtig, die is ook in het echt wat mij betreft een lust voor het oog. Ook nog even naar de nieuwste Fifty Fathoms gekeken, erg mooi, maar buiten het budget. Ik vond de Rolex eerlijk gezegd wat tegenvallen, kreeg er geen kriebels van.
Plezierige verkoper, fijne zaak, viel me meer dan alles mee. Al vond ik de onderhandeling na twee uur echt een behoorlijke domper, policy is in principe geen korting, alles wat je krijgt is mooi meegenomen maar dat wordt dan pas bekend gemaakt als je de pinpas uit de tas trekt, niet eerder. Gezien het feit dat daar veel (Aziatische) toeristen regelmatig de winkel leegtrekken is dat begrijpelijk beleid, maar ik zou daardoor niet zo snel daar een horloge aanschaffen, hoe aardig de verkoper ook is. Ik vond het bijzonder teleurstellend en eigenlijk ook gewoon arrogant, teleurstellend omdat dit de enige zaak in Nederland is met Tudor in de vitrine.
Daarna langs Ace gegaan, die vlakbij een grote Seiko winkel zit. Daar ging er gewoon zonder morren €500,- af van de Omega, snel verdiend. De Oris Col Moschin ligt daar zwaar afgeprijsd (nieuw, van €3.000,- naar €1.800,-, oplage van 2000 stuks) op een nieuwe eigenaar te wachten, ik heb een optie tot zaterdag genomen:

Seiko zaak was leuk, de Grand Seiko's zijn mooi maar echt serieus kostbaar. +6K uitgeven aan een Japanner zou ik niet zo snel doen, hoe knap en zeker exclusief de techniek in het horloge ook is.
Anyway, top dagje gehad, genoten van al het moois wat we hebben bekeken en vastgehouden
Begonnen bij Watch City van Schaap en Citroen.
Daar lagen de Tudor Pelagos, de Omega Seamaster PO 600m in 42 mm, de Omega Seamaster Diver 300m, de Tudor Black Bay op staal en de Rolex Submariner no date op ons te wachten.
Die maat van me dacht dat hij de Pelagos helemaal te gek zou vinden, maar viel vrij snel als een blok voor de Omega Seamster Diver 300m in het blauw. Pelagos vind ik prachtig, die is ook in het echt wat mij betreft een lust voor het oog. Ook nog even naar de nieuwste Fifty Fathoms gekeken, erg mooi, maar buiten het budget. Ik vond de Rolex eerlijk gezegd wat tegenvallen, kreeg er geen kriebels van.
Plezierige verkoper, fijne zaak, viel me meer dan alles mee. Al vond ik de onderhandeling na twee uur echt een behoorlijke domper, policy is in principe geen korting, alles wat je krijgt is mooi meegenomen maar dat wordt dan pas bekend gemaakt als je de pinpas uit de tas trekt, niet eerder. Gezien het feit dat daar veel (Aziatische) toeristen regelmatig de winkel leegtrekken is dat begrijpelijk beleid, maar ik zou daardoor niet zo snel daar een horloge aanschaffen, hoe aardig de verkoper ook is. Ik vond het bijzonder teleurstellend en eigenlijk ook gewoon arrogant, teleurstellend omdat dit de enige zaak in Nederland is met Tudor in de vitrine.
Daarna langs Ace gegaan, die vlakbij een grote Seiko winkel zit. Daar ging er gewoon zonder morren €500,- af van de Omega, snel verdiend. De Oris Col Moschin ligt daar zwaar afgeprijsd (nieuw, van €3.000,- naar €1.800,-, oplage van 2000 stuks) op een nieuwe eigenaar te wachten, ik heb een optie tot zaterdag genomen:
Seiko zaak was leuk, de Grand Seiko's zijn mooi maar echt serieus kostbaar. +6K uitgeven aan een Japanner zou ik niet zo snel doen, hoe knap en zeker exclusief de techniek in het horloge ook is.
Anyway, top dagje gehad, genoten van al het moois wat we hebben bekeken en vastgehouden

Laatst gewijzigd door Bram op 19 feb 2015, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
All-time classic erbij :+
- Bram
Nieuwe variant Oris Aquis Depth Gauge:

The watch’s 46mm steel case has a sporty, deep black DLC finish, and the unidirectional rotating bezel inlay is made of tungsten, a material as hard as emerald. The new Oris Aquis Depth Gauge sports a yellow rubber strap that features two additional Oris innovations: the safety anchor that prevents the strap from breaking loose, even after a heavy impact and the sliding sledge clasp, which enables the wearer to adjust the size of the strap without undoing the clasp.
The Oris Aquis Depth Gauge is again powered by the automatic Calibre 733, based on Sellita SW 200-1, with a date window at 6 o’clock and a power reserve of 38 hours.
The Oris Aquis Depth Gauge will be available from early May 2015 and will be priced at 3,250 Swiss franc.

The watch’s 46mm steel case has a sporty, deep black DLC finish, and the unidirectional rotating bezel inlay is made of tungsten, a material as hard as emerald. The new Oris Aquis Depth Gauge sports a yellow rubber strap that features two additional Oris innovations: the safety anchor that prevents the strap from breaking loose, even after a heavy impact and the sliding sledge clasp, which enables the wearer to adjust the size of the strap without undoing the clasp.
The Oris Aquis Depth Gauge is again powered by the automatic Calibre 733, based on Sellita SW 200-1, with a date window at 6 o’clock and a power reserve of 38 hours.
The Oris Aquis Depth Gauge will be available from early May 2015 and will be priced at 3,250 Swiss franc.

- tomgtr
In het echt een stuk minder mooi dan in het echt IMHO.
- Downforce Hans
Sorry Tom, ik ben je ff kwijt nu............