Welke V8 voor 10-15k?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door GTRene » 23 jan 2015, 20:12

FreudeamFahren schreef:
FreudeamFahren schreef:(...) hij stond sinds eind november te koop, en dat was de 2e keer dat de ombouwer hem te koop aanbood. Zou mij niks verbazen dat hij nu weer niet verkocht is. Ik heb hem laten lopen omdat er in de papieren een M60B30, dus een 3 liter V8 met 218 pk, stond en de M62B44 die erin zat "particulier zonder rekening" gekocht was. Het hele spul netjes bij de RDW op kenteken krijgen is daarmee schier onmogelijk... Om diezelfde reden zal een Duitser hem ook niet snel kopen: de 4,4 is niet eingetragen en zonder verdere aanpassingen (remmen zijn te klein bijv), en zonder de juiste contacten (motor swaps eintragen wordt steeds lastiger), ga je dat ook niet 1-2-3 gedaan krijgen.
*klik* Istie weer...
leuk :D

maar onderstaande vind ik wat vaag?
Kompletter 4,4l Umbau
M60 Block mit m62 Zylinderköpfen
Antriebswelle 328i e46
Edelstahl-Auspuffanlage mit e60 Metallcats und X5 Krümmer
Motor wurde komplett überholt und die Karosserie neu lackiert
Eintragungen sind Vorhanden

Bei fragen stehe ich jederzeit gerne zur verfügung
is het nu een M60 block met M62 koppen? dat maakt toch geen 4.4 of zou de hele bovenkant en krukas e.d, van de 4.4 zijn? hoe dan ook wel leuk.
en dat 'eintragungen' vorhanden...is dat van die 4.4 of de eintragung van de andere 3.0 v8? of haal ik alles door elkaar :tooth:

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door FreudeamFahren » 23 jan 2015, 20:30

Eingetragen is een 3 liter V8 (aldus de verkoper). Die krijg je met een 325i reminstallatie nog in de papieren. Een 4,4 absoluut niet.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door GTRene » 23 jan 2015, 20:37

FreudeamFahren schreef:Eingetragen is een 3 liter V8 (aldus de verkoper). Die krijg je met een 325i reminstallatie nog in de papieren. Een 4,4 absoluut niet.
hm, door die velgen kan je ook niet zien of het 4-gaats of 5-gaats is :D
er past dacht ik? toch eventueel ook de voortrein van een e36 m3 onder?
maar idd er komen dan wel weer wat kosten bij overeen.

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door FreudeamFahren » 23 jan 2015, 21:05

E36 veerpoten onder een e30 = klote geometrie. Er zijn betere oplossingen in overvloed (zie oa http://www.300mm.de" onclick="window.open(this.href);return false;) maar deze heeft gewoon 325i remmen op gewone 4x100 naven en daar red je een Eintragung van een grote V8 met 286 pk dus niet mee.

Online
SlowCo
Berichten: 4357
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door SlowCo » 23 jan 2015, 22:29


Online
Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3642
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door RJK » 24 jan 2015, 06:35

SlowCo schreef:Amerikaans waterbed V8:
http://www.ebay.co.uk/itm/2000-Mercury- ... rmvSB=true
Haha, ik heb een keer met zo'n ding (huurauto) van Denver naar San Diego gereden, wat een sloep. Ging op sneeuw mooi dwars maar op droog niemand thuis :lol:

Walter
Berichten: 2316
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door Walter » 25 jan 2015, 00:31

.
Laatst gewijzigd door Walter op 25 jan 2017, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door Mike R32 » 25 jan 2015, 13:05

Setje Brembo klauwen met 305mm schijven is zo gemonteerd.

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6713
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door EvdP » 28 jan 2015, 21:04

Beetje afdingen?

http://link.marktplaats.nl/m865529364" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door Tim N » 28 jan 2015, 22:07

Wel ff die transport blokken verwijderen....

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17194
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door dvh » 31 jan 2015, 19:07

:love: :angel:

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/merc ... km-ge.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43041
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door Arthur » 31 jan 2015, 20:49

Yup, ook 1 van mijn "favo's" :D

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door Petrolhead Tom » 31 jan 2015, 20:58

dvh schreef::love: :angel:

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/merc ... km-ge.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Net te klein als gezinsbak voor jou zeker? Blijft een schitterend model.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door GTRene » 31 jan 2015, 22:31

500 amg met maar 306 pk? bedoelen ze niet amg opties her en der?

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1680
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door Jan-Willem » 01 feb 2015, 10:10

FreudeamFahren schreef:E36 veerpoten onder een e30 = klote geometrie. Er zijn betere oplossingen in overvloed (zie oa http://www.300mm.de" onclick="window.open(this.href);return false;) maar deze heeft gewoon 325i remmen op gewone 4x100 naven en daar red je een Eintragung van een grote V8 met 286 pk dus niet mee.
In NL is sowieso wat ik weet 1 e30 met een e36 3.0 M3 motor bij de rdw gekeurd met originele 325i remmen.
Als de remvertraging voldoet kijken ze daar verder niet nee.

Voor mezelf zou ik het niet willen dat vermogen met oem 325i remmen.

Zijn gelukkig wel opties voor dikke remmen op 4 gaats, of met een bus een e36 wiellager monteren zodat de keus iets groter word in remmen en velgen.
Wel zou je altijd een adapter moeten gebruiken voor de remklauwen en soms zelfs voor de schijf.

Achteras met 5 gaats is te gebruiken van een e36 compact of Z3.

e36 poten onder een e30 heb ik nooit begrepen, maatje van mij had het ook en het zag er niet uit.
ook kwam de neus omhoog als de auto stilstond en je stuurde.
Wiel staat ook niet netjes in het midden van de wielkast, de meeste lossen dit op door de draag arm te buigen.
Waar ik dus nooit mee zou willen rijden, het uitlijnen komt pas nauwkeurig en dan is het idioot om de draagarmen te buigen die je dus nooit 100% hetzelfde krijgt.

Mijn maatje heeft toen deze dure delen gebruikt en toen werkte het dus niet.
e36 M3 3.2 draagorm oortjes
e36 M3 3.2 draagarmen
e36 veerpoten
E30 M3 excentrische toplagers

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door GTRene » 01 feb 2015, 11:14

wellicht kan je dan Z3 draagarmen e.d. gebruiken, die zijn zo'n 10mm korter dan bv de Z3M of e36 M3 :D
schijnbaar zelfde? als de gewone e36?

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door FreudeamFahren » 01 feb 2015, 12:04

Jan-Willem schreef:
FreudeamFahren schreef:E36 veerpoten onder een e30 = klote geometrie. Er zijn betere oplossingen in overvloed (zie oa http://www.300mm.de" onclick="window.open(this.href);return false;) maar deze heeft gewoon 325i remmen op gewone 4x100 naven en daar red je een Eintragung van een grote V8 met 286 pk dus niet mee.
In NL is sowieso wat ik weet 1 e30 met een e36 3.0 M3 motor bij de rdw gekeurd met originele 325i remmen.
Als de remvertraging voldoet kijken ze daar verder niet nee.
Eintragen in Duitsland is wat anders dan op kenteken zetten in NL. De e30 V8 op mobile staat op Duits kenteken. Er is een 3 liter V8 eingetragen. Een 4,4 liter krijg je daar niet eingetragen met 325i remmen.

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1680
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door Jan-Willem » 01 feb 2015, 18:36

GTRene schreef:wellicht kan je dan Z3 draagarmen e.d. gebruiken, die zijn zo'n 10mm korter dan bv de Z3M of e36 M3 :D
schijnbaar zelfde? als de gewone e36?
Non M Z3's schijnen vaak e30 armen te gebruiken zelfde afmetingen maar dan vaste kogels.

Juist omdat die M3 3.2 draagarm verder naar voren staat komt het wiel iets rechter maar het is nog geen porum.
FreudeamFahren schreef:
Jan-Willem schreef:
FreudeamFahren schreef:E36 veerpoten onder een e30 = klote geometrie. Er zijn betere oplossingen in overvloed (zie oa http://www.300mm.de" onclick="window.open(this.href);return false;) maar deze heeft gewoon 325i remmen op gewone 4x100 naven en daar red je een Eintragung van een grote V8 met 286 pk dus niet mee.
In NL is sowieso wat ik weet 1 e30 met een e36 3.0 M3 motor bij de rdw gekeurd met originele 325i remmen.
Als de remvertraging voldoet kijken ze daar verder niet nee.
Eintragen in Duitsland is wat anders dan op kenteken zetten in NL. De e30 V8 op mobile staat op Duits kenteken. Er is een 3 liter V8 eingetragen. Een 4,4 liter krijg je daar niet eingetragen met 325i remmen.
Wat dat betreft is dat in Duitsland wel beter geregeld, het is ook wel waanzin om met die remmen te rijden met een dikke V8.
Denk dat het met importeren en om keuren in NL verder geen problemen geeft.

groot nadeel is wel dat alle delen dus ook adapters, motorsteunen een tuv certificaat moeten hebben.
In NL zijn ze bij de rdw daar makkelijker in als het er natuurlijk allemaal degelijk uit ziet.

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door FreudeamFahren » 01 feb 2015, 19:15

Importeren en omkeuren gaat alleen als je aan kunt tonen dat het blok niet gestolen is. Zonder koopcontract / chassisnummer van de donor auto wordt dat lastig.

Online
SlowCo
Berichten: 4357
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door SlowCo » 01 feb 2015, 19:44

Jan-Willem schreef:
FreudeamFahren schreef: deze heeft gewoon 325i remmen op gewone 4x100 naven en daar red je een Eintragung van een grote V8 met 286 pk dus niet mee.
In NL is sowieso wat ik weet 1 e30 met een e36 3.0 M3 motor bij de rdw gekeurd met originele 325i remmen.
Als de remvertraging voldoet kijken ze daar verder niet nee.

Voor mezelf zou ik het niet willen dat vermogen met oem 325i remmen.
Wat heeft het vermogen met de remmen te maken? Ik heb altijd gedacht dat het gaat om de massa van het voertuig, de grip van de banden en de frictie van de remmen om de wettelijk vereiste remvertraging te halen. Als het voertuig serieus zwaarder wordt door de motorwissel zou het kunnen zijn dat je inderdaad de remvertraging (net) niet meer haalt. Dat je graag serieuzere remmen wil hebben omdat je er ook graag mee op het circuit of als een malloot op straat wil rijden maakt voor een (invoer)keuring geen verschil volgens mij.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door Petrolhead Tom » 01 feb 2015, 20:56

SlowCo schreef:
Jan-Willem schreef:
FreudeamFahren schreef: deze heeft gewoon 325i remmen op gewone 4x100 naven en daar red je een Eintragung van een grote V8 met 286 pk dus niet mee.
In NL is sowieso wat ik weet 1 e30 met een e36 3.0 M3 motor bij de rdw gekeurd met originele 325i remmen.
Als de remvertraging voldoet kijken ze daar verder niet nee.

Voor mezelf zou ik het niet willen dat vermogen met oem 325i remmen.
Wat heeft het vermogen met de remmen te maken? Ik heb altijd gedacht dat het gaat om de massa van het voertuig, de grip van de banden en de frictie van de remmen om de wettelijk vereiste remvertraging te halen. Als het voertuig serieus zwaarder wordt door de motorwissel zou het kunnen zijn dat je inderdaad de remvertraging (net) niet meer haalt. Dat je graag serieuzere remmen wil hebben omdat je er ook graag mee op het circuit of als een malloot op straat wil rijden maakt voor een (invoer)keuring geen verschil volgens mij.
Want als je een V8 in je E30 lepelt doe je dat om alleen maar 80 te rijden op B-wegen? Er zit serieus meer snelheid in dan eerst dus lijkt het me niet meer dan logisch dat je ook serieus meer remkracht nodig hebt om die hoge snelheid af te schudden.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door GTRene » 01 feb 2015, 21:31

altijd een voordeel natuurlijk, maar denk eens aan het volgende, die zware ijzeren? (grotendeels) 325i motor is wellicht net zo zwaar als de alu M60/62 ?
bovendien is die V8 korter en het gewicht dus beter verdeelt, dus wellicht ook beter voor de remmen?

edit...die e30 325i is kaal 115kg ?? maar die van de e36 vanaf 136kg en de M60B30 142kg

In theorie zouden de 325i remmen voldoende 'kunnen' zijn voor het tijdbeeld waar die uitkwam in theorie, zoveel
zwaarder wordt ie niet.

in de moderne tijd en wat we gewend zijn is wat groter qua remmen wel een plus natuurlijk.

trouwens als ie als M60B30 V8 op kenteken staat en als je dan verder niks verteld, lijkt het dezelfde motor aan de buitenkant :D , je krijgt het dan alleen als 3.0 op kenteken ipv 4.4 oid.
Laatst gewijzigd door GTRene op 01 feb 2015, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
SlowCo
Berichten: 4357
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door SlowCo » 01 feb 2015, 21:33

Petrolhead Tom schreef:
SlowCo schreef: Wat heeft het vermogen met de remmen te maken? Ik heb altijd gedacht dat het gaat om de massa van het voertuig, de grip van de banden en de frictie van de remmen om de wettelijk vereiste remvertraging te halen. Als het voertuig serieus zwaarder wordt door de motorwissel zou het kunnen zijn dat je inderdaad de remvertraging (net) niet meer haalt. Dat je graag serieuzere remmen wil hebben omdat je er ook graag mee op het circuit of als een malloot op straat wil rijden maakt voor een (invoer)keuring geen verschil volgens mij.
Want als je een V8 in je E30 lepelt doe je dat om alleen maar 80 te rijden op B-wegen? Er zit serieus meer snelheid in dan eerst dus lijkt het me niet meer dan logisch dat je ook serieus meer remkracht nodig hebt om die hoge snelheid af te schudden.
Inderdaad neemt de remweg die je nodig hebt toe met de snelheid (vuistregel: snelheid x 2 = remweg x 4!). Maar de remvertraging zelf is een constante in m/s2. Wettelijk is inmiddels (vanaf bouwjaar 2011) een minimale remvertraging van 5,8 m/s2 vereist. Gemiddeld halen de meeste auto's rond de 8 m/s2. Dus zelfs bij het toenemen van het gewicht door een zwaarder motorblok en eventuele zwaardere versnellingsbak zal de remvertraging waarschijnlijk nog ruim binnen de norm blijven.

Dat je graag meer remvertraging wil om later en harder te kunnen remmen is weer wat anders.... :df:

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1680
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door Jan-Willem » 02 feb 2015, 11:25

FreudeamFahren schreef:Importeren en omkeuren gaat alleen als je aan kunt tonen dat het blok niet gestolen is. Zonder koopcontract / chassisnummer van de donor auto wordt dat lastig.
Bij mijn M30 was de herkomst ook niet bekend, voor de gene heb ik een netjes een koop contract opgesteld.
Was geen probleem toen hij de auto liet herkeuren bij de rdw, natuurlijk is het een oudere motor ( 1988 )
SlowCo schreef:
Petrolhead Tom schreef:
SlowCo schreef: Wat heeft het vermogen met de remmen te maken? Ik heb altijd gedacht dat het gaat om de massa van het voertuig, de grip van de banden en de frictie van de remmen om de wettelijk vereiste remvertraging te halen. Als het voertuig serieus zwaarder wordt door de motorwissel zou het kunnen zijn dat je inderdaad de remvertraging (net) niet meer haalt. Dat je graag serieuzere remmen wil hebben omdat je er ook graag mee op het circuit of als een malloot op straat wil rijden maakt voor een (invoer)keuring geen verschil volgens mij.
Want als je een V8 in je E30 lepelt doe je dat om alleen maar 80 te rijden op B-wegen? Er zit serieus meer snelheid in dan eerst dus lijkt het me niet meer dan logisch dat je ook serieus meer remkracht nodig hebt om die hoge snelheid af te schudden.
Inderdaad neemt de remweg die je nodig hebt toe met de snelheid (vuistregel: snelheid x 2 = remweg x 4!). Maar de remvertraging zelf is een constante in m/s2. Wettelijk is inmiddels (vanaf bouwjaar 2011) een minimale remvertraging van 5,8 m/s2 vereist. Gemiddeld halen de meeste auto's rond de 8 m/s2. Dus zelfs bij het toenemen van het gewicht door een zwaarder motorblok en eventuele zwaardere versnellingsbak zal de remvertraging waarschijnlijk nog ruim binnen de norm blijven.

Dat je graag meer remvertraging wil om later en harder te kunnen remmen is weer wat anders.... :df:
Wil net zeggen een e30 325i remt naar huidige maatstaven niet al te best.
Daarom ben ik ook geen puzzelen met een 284mm remset zodat ik 4 gaats kon behouden en minimaal 15inch maar toch betere remmen heb.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Welke V8 voor 10-15k?

Bericht door Bert ///M3 » 02 feb 2015, 16:50

http://Www.massivebrakes.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Heeft mooie setjes die ook met 15 inch werken :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EricT, EvdP, Kasteel, Semrush [Bot] en 8 gasten