Rebel schreef:Ik zou het niet weten Romo.
Ik ben zelf alsbehalve technisch op dit gebied, en kan alleen mijn eigen ervaring geven.
Het is adaptief-veersysteem. Dus het is niet sport of comfort in de zin van zacht of hard.
De wagenhoogte blijft in beide standen gelijk.
Magnetic Ride is gekoppeld aan electronisch systeem dat door middel van sensoren de diverse bewegingen, wegdek, stuuruitslag, snelheid, etc, doorgeeft aan een unit. (soortgelijk als ESP)
Deze combineert de ideale demping op dat moment.
Meest simple voorbeeld:
Een voorwielaangedreven auto heeft vaak meer last van het stijgen van de neus, als men met iets meer gas geven dan normaal wegrijdt.
In de comfort-stand is dit nog enigzins voelbaar.
Maar zet de magnetic ride in "sport" en geef vanuit stilstand vol gas.
De neus blijft nagenoeg vlak. Klinkt ongeloofwaardig, maar tot op heden was iedereen onder de indruk hiervan.
Op buitenwegen, of op de Ring waar je iets meer kunt in de bochten, voel je dat niet alleen dit euvel verdwijnt met de sportstand, maar de auto voelt veel vlakker aan. De carrosserie rolt veel minder over zijn as.
Iets dat je niet meteen waarneemt tijdens een testrit van een uur. Maar iets dat je door middel van beide standen te vergelijken op een zelfde stuk weg, die je meerdere malen achter elkaar rijdt wel goed merkt.
Met magnetic ride lijken sommige bochten wel of je op rails rijdt.
Onderstuur is zowiezo al ver terug gedrongen in de nieuwe TT en in combinatie met die syteem is het verwaarloosbaar en voelt hij neutraal aan. Zelfs bij lastwisselingen.
Totale auto voelt veel scherper aan.
Op het engels TT forum zijn al meer dan 300 nieuwe TT rijders, die met Magnetic Ride rijden. En merendeel had net als mij het oude model TT van te voren.
Alles zijn zeer te spreken over magnetic ride, en diverse mensen nemen hun tt mee naar de "track".
De Corvette, Ferrari 599 en de R8 hebben een soortgelijk magnetic-schokbreker van Delhpi in de auto.
@ Joop, sorry van mijn reactie van gisteren, maar ik dacht dat het weer de zoveelste opmerking was om nieuwe technologieen de grond in te boren.
Aangepast door mod!
WOW.........................dat is toch wel een goede ontwikkeling