nieuwe auto

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 apr 2007, 07:26

Rebel schreef:Ik zou het niet weten Romo.
Ik ben zelf alsbehalve technisch op dit gebied, en kan alleen mijn eigen ervaring geven.
Het is adaptief-veersysteem. Dus het is niet sport of comfort in de zin van zacht of hard.
De wagenhoogte blijft in beide standen gelijk.

Magnetic Ride is gekoppeld aan electronisch systeem dat door middel van sensoren de diverse bewegingen, wegdek, stuuruitslag, snelheid, etc, doorgeeft aan een unit. (soortgelijk als ESP)

Deze combineert de ideale demping op dat moment.

Meest simple voorbeeld:

Een voorwielaangedreven auto heeft vaak meer last van het stijgen van de neus, als men met iets meer gas geven dan normaal wegrijdt.
In de comfort-stand is dit nog enigzins voelbaar.
Maar zet de magnetic ride in "sport" en geef vanuit stilstand vol gas.
De neus blijft nagenoeg vlak. Klinkt ongeloofwaardig, maar tot op heden was iedereen onder de indruk hiervan.

Op buitenwegen, of op de Ring waar je iets meer kunt in de bochten, voel je dat niet alleen dit euvel verdwijnt met de sportstand, maar de auto voelt veel vlakker aan. De carrosserie rolt veel minder over zijn as.
Iets dat je niet meteen waarneemt tijdens een testrit van een uur. Maar iets dat je door middel van beide standen te vergelijken op een zelfde stuk weg, die je meerdere malen achter elkaar rijdt wel goed merkt.

Met magnetic ride lijken sommige bochten wel of je op rails rijdt.
Onderstuur is zowiezo al ver terug gedrongen in de nieuwe TT en in combinatie met die syteem is het verwaarloosbaar en voelt hij neutraal aan. Zelfs bij lastwisselingen.
Totale auto voelt veel scherper aan.
Op het engels TT forum zijn al meer dan 300 nieuwe TT rijders, die met Magnetic Ride rijden. En merendeel had net als mij het oude model TT van te voren.
Alles zijn zeer te spreken over magnetic ride, en diverse mensen nemen hun tt mee naar de "track".

De Corvette, Ferrari 599 en de R8 hebben een soortgelijk magnetic-schokbreker van Delhpi in de auto.

@ Joop, sorry van mijn reactie van gisteren, maar ik dacht dat het weer de zoveelste opmerking was om nieuwe technologieen de grond in te boren.

Aangepast door mod!

WOW.........................dat is toch wel een goede ontwikkeling :shock:

Daniel

Bericht door Daniel » 19 apr 2007, 09:11

Ik overweeg een TT 2.0T DSG als nieuwe lease-bak (heb toch weinig ruimte nodig) en als de levertijd inderdaad 6 maanden is moet ik zo langzamerhand wel eens met wat offertes gaan zwaaien.

Wat zijn een beetje de must-have's die je zeker bij moet bestellen? Magnetic Ride zeker, maar wat nog meer?

Rebel

Bericht door Rebel » 19 apr 2007, 17:45

-Audi Magnetic Ride (electronisch veersysteem voor het individueel aanpassen van de vering)

-S-tronic (combineert de voordelen van een handgeschakelde zesversnellingsbak met die van een moderne automaat)

-18 inch Turbine - velgen met 245/40/18 banden ..... standaard 17 inch is te klein voor deze auto.

-Adaptive light- Meesturende xenon-plus verlichting in de bochten
Op een moderne auto als de TT moet je gewoon xenon nemen.

-Radio Concert - inclusief Bose-Surround Soundsystem © (12 speakers, 8 kanaals versterker, 255 watt incl. woofer en centerspeaker)
Waanzinnig goed geluid, waarbij een ingebouwde microfoon de bijgeluiden kan horen en deze frequenties dan extra doet aansturen in de muziek.

-Alarm - inclusief interieurbeveiliging en hellingshoekdetector.
Bespaart je achteraf inbouw.

-Extra lederpakket (Klokkenarmatuur, Middenconsole, deurpanelen, Handrem, middenarmsteun bekleedt met leder)
Dit is bijzonder fraai, als je een interieur-freak bent zoals ik.

-Aluminium-optiek paket.....idem.....maakt de auto af van binnen. Meeste foto's of demo's hebben dit pakket.

- Multifunctioneel Sportstuur met radio en gsm bediening op het stuur.

That's all....

De rest zit er standaard op van lederen interieur, volautomatische airco, olietemperatuurmeter tot stoelverwarming etc..

Macboy

Bericht door Macboy » 19 apr 2007, 18:05

Zoals gezegd ben ik zwaar onder de indruk van de TT. Ik snap niet dat iemand nog de 3.2 overweegt voor die meerprijs. Wegligging vond ik fenomenaal.

Joop

Bericht door Joop » 19 apr 2007, 18:50

Macboy schreef:Zoals gezegd ben ik zwaar onder de indruk van de TT. Ik snap niet dat iemand nog de 3.2 overweegt voor die meerprijs. Wegligging vond ik fenomenaal.
Wellicht enkel voor het motorgeluid, maar voor de prestaties hoef je het idd niet te doen.

Rebel

Bericht door Rebel » 25 mei 2007, 21:35

Vandaag in een nieuwe X5 gezeten.
Wat me meteen opviel waren 2 vervelende geluiden van rammeltjes.

Ik heb vanaf dag 1 nog geen rammeltje gehoord in de TT.
Na in diverse BMW's te hebben gezeten afgelopen jaren, ben ik ervan overtuigd, dat Audi qua afwerking nog net iets boven BMW staat.
Tevens vond ik de gebruikte materialen in de BMW net dat tikkeltje minder. Misschien dat je dit alleen ziet als je dagelijks in een Audi rijdt.

Nee, ik denk niet dat ik ooit overstap naar de buren, omdat ik een fetish heb voor perfectie :wink:

Sander S.

Bericht door Sander S. » 25 mei 2007, 21:38

Als BMW in de toekomst nog eens een mooie 2-persoons coupé of cabrio op de markt zet met een DSG-achtige transmissie, denk ik dat je nog weleens in de BMW folders gaat spieken hoor :wink:

RVV

Bericht door RVV » 26 mei 2007, 00:47

Rebel schreef:Vandaag in een nieuwe X5 gezeten.
Wat me meteen opviel waren 2 vervelende geluiden van rammeltjes.

Ik heb vanaf dag 1 nog geen rammeltje gehoord in de TT.
Na in diverse BMW's te hebben gezeten afgelopen jaren, ben ik ervan overtuigd, dat Audi qua afwerking nog net iets boven BMW staat.
Tevens vond ik de gebruikte materialen in de BMW net dat tikkeltje minder. Misschien dat je dit alleen ziet als je dagelijks in een Audi rijdt.

Nee, ik denk niet dat ik ooit overstap naar de buren, omdat ik een fetish heb voor perfectie :wink:

Afwerking en materiaalkeuze is subliem bij Audi echte USP. Ik vond in 1998 dus bijna 10 jaar geleden de kwaliteits uitstraling van een A3 echt super. Ik stapte uit een polo, wilde golf gaan rijden maar eerst even in de A3, nou daarna wil je echt geen golf meer.

Ik moet wel zeggen dat ik bij BMW nog steeds de e46 kwaliteitsafwerking het mooist vind, BMW lijkt wel wat steken te hebben laten vallen toen Bangle aan de touwtjes mocht trekken.

Vorige week in een e90 3 serie gereden, alemaal dikke prima, maar de gebruikte materialen vind ik dus minder. En een 1 serie doet cheap aan, niet dat ik dat zo'n probleem vind, maar het is wel opmerkelijk dat BMW niet een mooiere kwaliteitsuitstraling heeft ontwikkeld.

Het feit dat de MK2 1 serie reeks een stap vooruit heeft gemaakt wat betreft de materialen en afwerking zegt wel iets over de kritieken die BMW zich heeft aangetrokken.

Maar eerlijk is eerlijk qua interieur afwerking word het niet beter dan wat Audi op de markt brengt.

Ik vond de vorige TT al een plaatje wat dat betreft.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 26 mei 2007, 10:16

D'r wordt niet eens gehapt... :shock: :roll:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 26 mei 2007, 11:49

Sander Spoolder schreef:Als BMW in de toekomst nog eens een mooie 2-persoons coupé of cabrio op de markt zet met een DSG-achtige transmissie, denk ik dat je nog weleens in de BMW folders gaat spieken hoor :wink:
Z4 hebben ze toch? Ik denk niet dat DSG voor Rob de doorslaggevende factor is geweest om voor een TT te kiezen :wink:
Arthur schreef:D'r wordt niet eens gehapt... :shock: :roll:
Dat komt dat een topic over Audi door velen niet eens wordt geopend Arthur :lol:

Sander S.

Bericht door Sander S. » 26 mei 2007, 12:02

Niels schreef:
Sander Spoolder schreef:Als BMW in de toekomst nog eens een mooie 2-persoons coupé of cabrio op de markt zet met een DSG-achtige transmissie, denk ik dat je nog weleens in de BMW folders gaat spieken hoor :wink:
Z4 hebben ze toch? Ik denk niet dat DSG voor Rob de doorslaggevende factor is geweest om voor een TT te kiezen :wink:
Dat komt dat een topic over Audi door velen niet eens wordt geopend Arthur :lol:
Weet ik Niels,

Maar volgens mij vond Rob de Z4 niet moeders mooiste.

Tuurlijk is het niet alleen de DSG tranmissie geweest waarom Rob voor de TT gekozen heeft. Total package van de TT zoals Rob hem besteld heeft is gewoon erg goed.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 26 mei 2007, 12:02

dubbelpost

Niels

Bericht door Niels » 26 mei 2007, 12:11

Sander Spoolder schreef:
Niels schreef:
Weet ik Niels,

Maar volgens mij vond Rob de Z4 niet moeders mooiste.

Tuurlijk is het niet alleen de DSG tranmissie geweest waarom Rob voor de TT gekozen heeft. Total package van de TT zoals Rob hem besteld heeft is gewoon erg goed.
O dus dan bedoel je dat ook jij de Z4 niet mooi vind :mrgreen: Wat een openbaring voor een BMW rijder, een TT mooier te vinden! :lol:

Sander S.

Bericht door Sander S. » 26 mei 2007, 12:19

hehehe, HO HO HO

Als je me vraagt of ik liever een Z4 cabrio of een TT zou willen hebben, puur op basis van uiterlijk, dan zou ik voor de TT kiezen.

Maar op het moment is er heel weinig wat het voor mij wint van de Z4 Coupé.

[img:1600:1067]http://img170.imageshack.us/img170/5918/mqp4dj1.jpg[/img]

I rest my case 8)

RVV

Bericht door RVV » 26 mei 2007, 13:08

Niels schreef:

mhhhh volgens mij is dit 1 van de meest bekeken draadjes op DF

Niels

Bericht door Niels » 26 mei 2007, 13:46

Rico v Velzen schreef:
Niels schreef:

mhhhh volgens mij is dit 1 van de meest bekeken draadjes op DF
Alleen bij met name de oude garde Rico. De meeste berichten stammen nog uit de DF oerknal :wink:

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 26 mei 2007, 18:04

Vind de vorige TT mooier dan de nieuwe.
Bij BMW is het precies anders om. Z4 is een mooie auto kan ik van de Z3 niet zeggen.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 26 mei 2007, 18:07

hehe

en ik vind de vorige TT zum kotsen, en de Z3 is een hele mooie wagen :lol:

Joop

Bericht door Joop » 26 mei 2007, 18:20

Vind beide TT's erg mooi, maar wel op hun eigen manier: de vorige TT was te overdesigned, ofwel meer kunstwerk dan rijapparaat. Dat hebben ze met de huidige TT weer rechtgezet door de auto meer een gebruiksvoorwerp dan kunstwerk te laten zijn.

Rebel

Bericht door Rebel » 27 mei 2007, 01:00

Mijn antwoord op de vraag : Waarom" is vrij simpel.

Uit het rijtje 2 zitters:

Nissan 350Z, rijdersauto, maar afwerking op een laag niveau.
Mercedes SLK ben geen cabrio-fan, en het merk-imago staat me niet aan.
Porsche Cayman, peperdure optielijst en de uitvoering zonder S was nog niet te verkrijgen.
Lotus Elise, te spartaans en te opvallend.
BMW Z4 Coupe, vanwege de Z3 voorkant , minder vernieuwend. Tevens minder praktisch als de Audi.
Toch zou de Z4 mijn 2e keus zijn geweest.

Rebel

Bericht door Rebel » 27 mei 2007, 01:26

Rebel

Bericht door Rebel » 27 mei 2007, 01:52

En voor een cabrio-liefhebber is dit toch ook niet echt een "straf" :

[img:1024:768]http://i206.photobucket.com/albums/bb54 ... C00014.jpg[/img]

[img:1024:768]http://i206.photobucket.com/albums/bb54 ... C00013.jpg[/img]

[img:1024:768]http://i206.photobucket.com/albums/bb54 ... C00008.jpg[/img]

[img:1024:768]http://i206.photobucket.com/albums/bb54 ... C00007.jpg[/img]

Macboy

Bericht door Macboy » 27 mei 2007, 21:32

interieur en kleuren- en stikselcombo is een dikke 10 :)

Macboy

Bericht door Macboy » 27 mei 2007, 21:33

haha die film "Het stikselparadijs"

;)

Niels

Bericht door Niels » 27 mei 2007, 23:13

Rebel schreef:Maar zeg nou zelf:

[img:1024:768]http://i162.photobucket.com/albums/t257 ... en0026.jpg[/img]

Errug fraai!!

Plaats reactie