Maar sinds gisteren werkt ie weer alleen op de 4e stand?! Waar kan dit door komen? Kachelmotor heb ik ook al eens voorbij zien komen op het internet...
Ik heb de handmatige airco, zie onderstaande plaatje:
Ik was ook in de richting aan het denken 'gesloopt door een ander onderdeel' maar ik kon vrij weinig uitsluiten. Het compleet overzetten van een donor is ook in me op gekomen, moet alleen uitzoeken hoeveel werk het is om het over te zetten. De nieuwe weerstand was overigens nieuw en origineel BMW...Knot schreef:Vreemd.. weerstand weer gesloopt door een ander onderdeel?
Toevallig een slechte weerstand geplaatst?
Duur is het niet, zou gewoon de hele zwik vervangen vanaf een donorauto.
De kachelweerstand (ik neem dat je hetzelfde bedoelt) heb ik al vervangen voor een OEM onderdeel.Jeroen E21 schreef:Als stand 4 het nog wel doet heeft het naar alle waarschijnlijkheid wel te maken met de voorschakelweerstand. Er is veel goedkope troep te koop als vervanging, vaak helaas met een korte levensduur, of heb je wel een originele geplaatst?
Bedankt voor de tip Erwin, dat ga ik van het weekend als eerste proberen.erwin20vt schreef:Kachelmotor moet heel soepel draaien als je hem los hebt. als je hem met de hand draait moet deze even door blijven draaien.
Als hij te zwaar draait brand je kachelweerstand door.
Klopt als een zwerende vinger. Heb ik ook ondervonden: Weg 90 euro kachelweerstand. Probeer er ook geen andere variant qua kachelmotor erin te proppen, dat gaat vaak niet goed. Binnenkort bestel ik een complete kachelmotor voor onder de 100 euro, mocht je interesse hebben, kan ik je wel een linkje geven.erwin20vt schreef:Kachelmotor moet heel soepel draaien als je hem los hebt. als je hem met de hand draait moet deze even door blijven draaien.
Als hij te zwaar draait brand je kachelweerstand door.
Aah ok. Naja als ik 'm weer gevonden heb mag je 'm hebben voor de verzendkosten.Menrik schreef:Ik had juist begrepen dat die verbeterde versies (egels, met van die stekels) niet zo goed zijn, omdat ze te sterk zijn voor de normale airco?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast