Wil je ruimte en ook nog wat gevoel bij het rijden dan kun je eens bij Ford kijken (Mondeo/Focus). Zo zijn er vast nog wel een aantal te bedenken. En ook de ervaringen van deze of gene met een bepaald merk zijn verschillend natuurlijk

Dat is net het punt, ik wil eigen niets bijbetalen, anders heeft het allemaal niet zoveel zin nee.Arthur schreef:Met 15kkm/jaar kun je haast wel de 130i blijven rijden. Dat zal onder aan de streep niet veel mankeren, zeker als je ook nog wat moet bijbetalen.
Ford zal ik ook eens rondzoeken, paar keer als huurauto gehad en stuurt ook erg leuk.Maar goed, kan wel begrijpen dat je eens iets anders wiltDe switch van BMW (130i) naar Audi (A3SB quattro,2.0TFSi S-line) is mij destijds slecht bevallen, qua rijden. Daarna ook nog een A4 avant 2.0TFSi gehad en voorlopig ben ik genezen van "normale" Audi's. Nu is het ook niet zo dat ik BMW nastreef (al heb ik een 320dA momenteel
) maar er zijn andere opties dan deze 2 merken.
Wil je ruimte en ook nog wat gevoel bij het rijden dan kun je eens bij Ford kijken (Mondeo/Focus). Zo zijn er vast nog wel een aantal te bedenken. En ook de ervaringen van deze of gene met een bepaald merk zijn verschillend natuurlijk
Super mooi ding inderdaad! Maar als er geld bij moet kan ik beter 130i blijven rijden.Fabian schreef:https://www.alphabetoccasions.nl/aanbod ... on-37szt8/
Zal wat bij moeten, maar wel ruimte, vermogen en zuinig als het moet![]()
Heeft alleen geen navi, verder echt een gave bak!
JoostSchouten schreef:Ik heb de boel eens naast elkaar gezet in Excel.
JoostSchouten schreef:Super mooi ding inderdaad! Maar als er geld bij moet kan ik beter 130i blijven rijden.
Die zet ik ook in m'n lijstje, ook keertje mee rijden.RutgerK schreef:De A4 1.8t is er ook in 120pk variant en is een gedowntunede 160pk dacht ik. Kan dus ook makkelijk op hetzelfde niveau worden gebracht.
Het is toch elke maand weer bespaard.Tristan schreef:Dus als ik het goed begrijp bespaar je tussen de 40 en 70 euro per maand aan kosten tov de 130i. Nou, alleen al die extra kosten wegen al niet op tegen de extra fun met deze auto. Wij rijden ook 15K per jaar met de 130i, misschien met een 120i bespaar je 50 euro per maand. 50 euro per maand voor bijna 100pk meer is een koopje.
Klopt, afschrijving moet er eigenlijk ook bij. Maar is moeilijk om daar een realistische waarde voor te vinden.Reind schreef:Ik vind dat je afschrijving ook mee moet nemen in je excel bestand. Waarschijnlijk is het verschil 130i t.o.v. de rest dan nog maar minimaal.
Weinig afschrijving staat de 130i toch wel bekend om.
En daarnaast, als je veel waarde hecht aan DF scoort de 130i verreweg het best.
Dat is mooi meegenomenErikS schreef:Absoluut niet.
Een 130i lijkt wel van goud, zo waardevast.
Verbruik bij beide motoren is nagenoeg hetzelfde zie ik.RutgerK schreef:De A4 1.8t is er ook in 120pk variant en is een gedowntunede 160pk dacht ik. Kan dus ook makkelijk op hetzelfde niveau worden gebracht.
Gebruikers op dit forum: Joost H. en 6 gasten