Diesel of benzine
- Leen
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Daarom begin ik er ook over, met de diesel kan ik trappen wat ik wil en haal altijd wel dik 600km op een tank. Wanneer ik een vervangende auto mee krijg, al is het maar een 1.6 en ik ga daar ook de hele dag mee doortrekken dan haal ik de 400km niet eens vaak.Rico v Velzen schreef:Kosten verhaal is een goed punt. 120d was altijd 160 à 180 euro per maand aan brandstof. 130i tussen de 400 á 600 euro per maand. Toegegeven rij ik nu geen kilometers meer met de touring maar ik heb het geld er dik voor over. Alleen mijn boekhouder is niet zo blij
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Dagelijks zou ik het liefst een diesel met automaat willen rijden. Daar kan ik me zelfs op de Ring goed mee vermaken en mee driften als het nat is op lage snelheid, maar op droog ook op hoge snelheid.
Auto voor de fun erbij is dan mooi meegenomen, maar hoeft niet per sé. Is alleen niet altijd haalbaar, dus dan maar een alles in 1 auto en iets meer betalen voor brandstof per jaar...
Ik vind huidige generatie diesels fijner dan huidige generatie benzine motoren (vooral de geringe terugval in toeren bij moderne benzines als je gas los laat vind ik niks). Geluid maakt me niets uit. Ik houd van rust in de auto. Op hoge snelheid hoor je meer windgeruis dan motorgeluid.
Auto voor de fun erbij is dan mooi meegenomen, maar hoeft niet per sé. Is alleen niet altijd haalbaar, dus dan maar een alles in 1 auto en iets meer betalen voor brandstof per jaar...
Ik vind huidige generatie diesels fijner dan huidige generatie benzine motoren (vooral de geringe terugval in toeren bij moderne benzines als je gas los laat vind ik niks). Geluid maakt me niets uit. Ik houd van rust in de auto. Op hoge snelheid hoor je meer windgeruis dan motorgeluid.
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
Dagelijkse kilometers: dikke diesel + automaat (.30d van BMW/3.0TDI van Audi), mag dan ook best in een 5/A6 hangen
Pure funauto: E30M3 of een CTR/Clio RS achtig iets. (bij voorkeur omgebouwd tot race/trackdayhok) De witte E36M3 van Joost maakt me ook erg hebberig overigens
(complimenten aan de eigenaar van die auto > gaaf ding)

Pure funauto: E30M3 of een CTR/Clio RS achtig iets. (bij voorkeur omgebouwd tot race/trackdayhok) De witte E36M3 van Joost maakt me ook erg hebberig overigens

- Leen
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
- RudolfNW
- Berichten: 746
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:10
- Locatie: Heerenveen
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Benzine. Vanwege de directe gasrespons en het doortrekken in de toeren - het is al gezegd. En zelfs benzineturbo prefereer ik dan nog boven turbodiesel. Bij de een krijg je een schop en houdt het meteen weer op, bij de ander kun je na die schop nog een flink stukkie door. En schakelen vind ik gewoon leuk!
Ik weet ook iedere keer weer waarom ik benzine wil als ik een diesel als leenauto meekrijg - okee, het is vaak wel zo'n ongeciviliseerde VAG TDI, maar da's wel mijn prijscategorie. Heb nog een tijdje een gechipte Ibiza of Fabia TDI overwogen als alternatief voor de ST, maar ik ben nu zó blij dat ik dat pad weer snel heb verlaten...
Straks een leuke mix tussen benzine-atmo en benzineturbo - ik kijk ernaar uit!

Ik weet ook iedere keer weer waarom ik benzine wil als ik een diesel als leenauto meekrijg - okee, het is vaak wel zo'n ongeciviliseerde VAG TDI, maar da's wel mijn prijscategorie. Heb nog een tijdje een gechipte Ibiza of Fabia TDI overwogen als alternatief voor de ST, maar ik ben nu zó blij dat ik dat pad weer snel heb verlaten...
Straks een leuke mix tussen benzine-atmo en benzineturbo - ik kijk ernaar uit!