Diesel of benzine

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

benzine of diesel

benzine
23
77%
diesel
7
23%

Totaal aantal stemmen: 30

Leen

Bericht door Leen » 26 mar 2006, 09:44

Diesel & Benzine graag!

De diesel automaat in het hedendaagse verkeer , heerlijk ontspannend , & zuinig.
(+ ook nog eens heerlijk om met zijn 500 nm koppel om de race wagen te transporteren op de ambulance)
En in het weekend en op het circuit natuurlijk een benzine .

Knot

Bericht door Knot » 26 mar 2006, 11:01

Rico v Velzen schreef:Kosten verhaal is een goed punt. 120d was altijd 160 à 180 euro per maand aan brandstof. 130i tussen de 400 á 600 euro per maand. Toegegeven rij ik nu geen kilometers meer met de touring maar ik heb het geld er dik voor over. Alleen mijn boekhouder is niet zo blij :-)
Daarom begin ik er ook over, met de diesel kan ik trappen wat ik wil en haal altijd wel dik 600km op een tank. Wanneer ik een vervangende auto mee krijg, al is het maar een 1.6 en ik ga daar ook de hele dag mee doortrekken dan haal ik de 400km niet eens vaak.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 26 mar 2006, 12:42

Dagelijks zou ik het liefst een diesel met automaat willen rijden. Daar kan ik me zelfs op de Ring goed mee vermaken en mee driften als het nat is op lage snelheid, maar op droog ook op hoge snelheid.
Auto voor de fun erbij is dan mooi meegenomen, maar hoeft niet per sé. Is alleen niet altijd haalbaar, dus dan maar een alles in 1 auto en iets meer betalen voor brandstof per jaar...

Ik vind huidige generatie diesels fijner dan huidige generatie benzine motoren (vooral de geringe terugval in toeren bij moderne benzines als je gas los laat vind ik niks). Geluid maakt me niets uit. Ik houd van rust in de auto. Op hoge snelheid hoor je meer windgeruis dan motorgeluid.

Martijn

Bericht door Martijn » 26 mar 2006, 21:06

Dagelijkse kilometers: dikke diesel + automaat (.30d van BMW/3.0TDI van Audi), mag dan ook best in een 5/A6 hangen :D

Pure funauto: E30M3 of een CTR/Clio RS achtig iets. (bij voorkeur omgebouwd tot race/trackdayhok) De witte E36M3 van Joost maakt me ook erg hebberig overigens :D (complimenten aan de eigenaar van die auto > gaaf ding)

Leen

Bericht door Leen » 27 mar 2006, 07:56

Martijn schreef:Dagelijkse kilometers: dikke diesel + automaat (.30d van BMW/3.0TDI van Audi), mag dan ook best in een 5/A6 hangen :D

Pure funauto: E30M3 of een CTR/Clio RS achtig iets. (bij voorkeur omgebouwd tot race/trackdayhok)
Martijn, en misschien nog een evo erbij voor de fun ? 8)

Martijn

Bericht door Martijn » 27 mar 2006, 10:48

@Leen:

Pestkop :lol:

Heb het al eens eerder gezegd ja, dat wagenpark van jou lijkt verdacht veel op mijn ideale wagenpark. Al had ik dan nóg liever een 535d dan de 330d (een mens moet wat te wensen hebben hè :wink: )

Tom

Bericht door Tom » 27 mar 2006, 12:07

De laatste diesel auto die ik heb gereden was de lesauto, serieus :D
Sindsdien nooit meer in een diesel gereden.

Zolang ik benzine kan rijden blijf ik dat doen.

RudolfNW

Bericht door RudolfNW » 27 mar 2006, 18:26

Diesel!!!!!

die van mij trekt zo mooi lineair door zijn toeren heen. heerlijk. kan geen benzine motor tegenop.

en nu even serieus...

diesel is alleen verantwoord voor de portomonee van me, en verder helemaal niks! punt.

ja hij rijd lekker stil, maar een mooie 6cil. benzine doet dat ook.

gr.

Dutch

Bericht door Dutch » 28 mar 2006, 12:49

Benzine. Vanwege de directe gasrespons en het doortrekken in de toeren - het is al gezegd. En zelfs benzineturbo prefereer ik dan nog boven turbodiesel. Bij de een krijg je een schop en houdt het meteen weer op, bij de ander kun je na die schop nog een flink stukkie door. En schakelen vind ik gewoon leuk! :lol:

Ik weet ook iedere keer weer waarom ik benzine wil als ik een diesel als leenauto meekrijg - okee, het is vaak wel zo'n ongeciviliseerde VAG TDI, maar da's wel mijn prijscategorie. Heb nog een tijdje een gechipte Ibiza of Fabia TDI overwogen als alternatief voor de ST, maar ik ben nu zó blij dat ik dat pad weer snel heb verlaten...

Straks een leuke mix tussen benzine-atmo en benzineturbo - ik kijk ernaar uit!

Plaats reactie