Ik mis even (dat zal in je manier van uitleg zitten) waarom je niet over een van de normale rijstroken naar de politieauto toe gereden bent. Je geeft aan dat je de tweede keer het bord niet eens kon lezen dus dan kun je in mijn optiek toch ook 'doorsukkelen' tot je het wel weer kunt lezen?Knot schreef:... kostte mij gisteravond 230 euro!
Kom ik gisteravond vanuit Papenburg teruggereden, rustig aan met een gangetje van 100 (circuit/herriebak), komt er op de A37 vlak voor knooppunt Hoogeveen een politiegolf voor me rijden (hadden al een achterlicht links wat het soms wel/soms niet deed dus denk zal ie wel over gaan zeuren), grappige is, ik rij 100 en hun komen met ruim 100 ervoor rijden, politie volgen aan en rijden gewoon 500m bij me weg met 110/120. Komt een auto tussen die netjes voor mij naar rechts gaat om rechts te rijden.
Bordje volgen zie ik uitgaan in de verte (anders zou ie die andere auto meenemen natuurlijk, of diegene dat idee hebben), daarna stuurt de politieauto de vluchtstrook op en gaat weer bordje aan (was wat ver weg 500m dus zag niet of het politie volgen of politie stop was. Ik ook de vluchtstrook op, blijven ze gewoon met een beste vaart doorrijden met geen enkele afrit in het vooruitzicht, alleen het klaverblad om de A28 op te gaan. Heb de auto zo rechts mogelijk stilgezet op de vluchtstrook, ben uitgestapt, meteen achterlicht gecontroleerd, was in orde en toen in het gras naast de auto gewacht tot de heren hun honderden meters achteruit gereden waren.
Krijg ik vervolgens een hele preek of ik niet weet wat volgen is! Ik zeg, man je doet volgen aan, trekt weg zodat een goede burger tussenvoegt die gewoon rechts wil rijden, gaat de vluchtstrook op, gooit weer een bord aan en blijft maar doorrijden met geen enkele afrit in het vooruitzicht. Maargoed, hij is goed, ik ben fout, preek 20x herhaald (hoe vaak ik wel niet gezegd heb, sorry, het spijt me, ik heb het in jullie ogen fout gedaan, ik zal voortaan volgen tot in het oneindige ongeacht of het veilig of om met lagere snelheid op de vluchtstrook te blijven rijden, boodschap kwam niet aan ofzo).
Krijg je dus een boete van 230 euro voor het onnodig stoppen op de vluchtstrook en verder was alles in orde.... WTF is dat dan??
That said, 't is wel een beetje raar. Hier wordt alles op de vluchtstrook stilgezet nadat ze achter je zijn gaan rijden en dan staat de hele kermisverlichting er een meter of 15 achter geparkeerd. Doorrijden naar een veilige plek 'is being frowned upon'