Stoppen op de vluchtstrook...

Dit is ons algemene autoforum.
G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Re: Stoppen op de vluchtstrook...

Bericht door G Kolkman » 11 nov 2014, 01:38

Knot schreef:... kostte mij gisteravond 230 euro!

Kom ik gisteravond vanuit Papenburg teruggereden, rustig aan met een gangetje van 100 (circuit/herriebak), komt er op de A37 vlak voor knooppunt Hoogeveen een politiegolf voor me rijden (hadden al een achterlicht links wat het soms wel/soms niet deed dus denk zal ie wel over gaan zeuren), grappige is, ik rij 100 en hun komen met ruim 100 ervoor rijden, politie volgen aan en rijden gewoon 500m bij me weg met 110/120. Komt een auto tussen die netjes voor mij naar rechts gaat om rechts te rijden.

Bordje volgen zie ik uitgaan in de verte (anders zou ie die andere auto meenemen natuurlijk, of diegene dat idee hebben), daarna stuurt de politieauto de vluchtstrook op en gaat weer bordje aan (was wat ver weg 500m dus zag niet of het politie volgen of politie stop was. Ik ook de vluchtstrook op, blijven ze gewoon met een beste vaart doorrijden met geen enkele afrit in het vooruitzicht, alleen het klaverblad om de A28 op te gaan. Heb de auto zo rechts mogelijk stilgezet op de vluchtstrook, ben uitgestapt, meteen achterlicht gecontroleerd, was in orde en toen in het gras naast de auto gewacht tot de heren hun honderden meters achteruit gereden waren.

Krijg ik vervolgens een hele preek of ik niet weet wat volgen is! Ik zeg, man je doet volgen aan, trekt weg zodat een goede burger tussenvoegt die gewoon rechts wil rijden, gaat de vluchtstrook op, gooit weer een bord aan en blijft maar doorrijden met geen enkele afrit in het vooruitzicht. Maargoed, hij is goed, ik ben fout, preek 20x herhaald (hoe vaak ik wel niet gezegd heb, sorry, het spijt me, ik heb het in jullie ogen fout gedaan, ik zal voortaan volgen tot in het oneindige ongeacht of het veilig of om met lagere snelheid op de vluchtstrook te blijven rijden, boodschap kwam niet aan ofzo).

Krijg je dus een boete van 230 euro voor het onnodig stoppen op de vluchtstrook en verder was alles in orde.... WTF is dat dan??
Ik mis even (dat zal in je manier van uitleg zitten) waarom je niet over een van de normale rijstroken naar de politieauto toe gereden bent. Je geeft aan dat je de tweede keer het bord niet eens kon lezen dus dan kun je in mijn optiek toch ook 'doorsukkelen' tot je het wel weer kunt lezen?

That said, 't is wel een beetje raar. Hier wordt alles op de vluchtstrook stilgezet nadat ze achter je zijn gaan rijden en dan staat de hele kermisverlichting er een meter of 15 achter geparkeerd. Doorrijden naar een veilige plek 'is being frowned upon' :police: .

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 14 nov 2014, 12:12

Zou er in dit geval ook tegenin gaan.
Zat je alleen in de auto? Agenten hebben diverse rare handelingen uitgevoerd, dus geen wonder dat jij het dan "verkeerd" doet aangezien ze niet duidelijk zijn.
Joy schreef:Dat is lekker Rody/ Erik. Je gaat dan gewoon voor de bijl. Bezwaar maken heeft ook zo goed als geen zin.

Ik heb het hier begin dit jaar gehad met een vaste flitspaal. Weg naar kruising is 80 km/u. Bij het kruispunt staat geen andere snelheid aangegeven, na het kruispunt volgt de snelweg (120). Van de snelweg af in de andere rijrichting staat wel een bord 70. Voor beide kanten is dit al jaren hetzelfde.
Maar ik kreeg dus een bekeuring voor precies 80 km/u min 3 correctie is 7 te hard. Ik denk huh? Bezwaarschriftje ingediend met foto's van locatie, Google maps, Wikipedia van die weg etc. met de mededeling dat er geen borden voor 70 km/u zijn geplaatst en dat de flitser op 80 ingesteld zou moeten staan.
Standaard reactie van Officier van Justitie ontvangen met daarin de mededeling dat de politie altijd voor juiste bebording zorgt en dat mijn verweer ongegrond werd verklaard... godsamme lezen ze die bezwaren überhaupt wel?!
Weer een brief gestuurd en dat is inmiddels weer 6 maanden geleden. Nog wel een ontvangstbevestiging gekregen maar verder niks meer. Wel moeten betalen uiteraard (borgstelling). Nu zou ik opgeroepen worden door een kantonrechter. Voor 4 tientjes ga ik dat lekker laten schieten, het kost me meer dan het zou opleveren.
Maar je zou er moedeloos van worden, de manier hoe ze met je omgaan bij CJIB. Niet protesteren, gewoon betalen maakt niet uit hoe of wat. :hammer:

Zo heb ik er ook ooit een gehad, dag de auto van m'n ouders mee en vanaf Schiphol binnendoor terug naar huis toe want er stond file.
Nu zou (jaja zou) ik op een weg met doorgetrokken streep, vol bochten en bomen die het zicht versperren meerdere malen auto's ingehaald hebben en had een agent in onopvallende auto achter mij geen kans gehad om mij te laten stoppen.
Gelukkig staan er meerdere verkeerslichten en rotondes op die weg, dus kans genoeg gehad....maar nee, het kon echt niet.
Afijn, weken later een boete thuis. Tegenin gegaan en bovenstaand verhaal terug gekregen, terwijl ik het werkelijk niet ben geweest.
Ook klopten de gegevens van de auto niet (verkeerde kleur, type) en kwam alleen het kenteken maar overeen.
Viel ook niets tegen te beginnen, dus met forse tegenzin ook maar betaald maar ben er tot op de dag van vandaag nog altijd verbaasd over :duh:

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 14 nov 2014, 15:06

Ferdi Gielen schreef: Ook klopten de gegevens van de auto niet (verkeerde kleur, type) en kwam alleen het kenteken maar overeen.
Dat is raar, daar had je volgens mij wel op moeten winnen. Tip voor de volgende keer: kijk op RDW of er een auto bestaat met een kenteken wat nét iets anders is, maar wel overeenkomt met de type en kleur. Over het algemeen gaat de rechter dan wel mee met jouw verhaal.

Ferdi

Bericht door Ferdi » 14 nov 2014, 22:38

Dat is wel een goeie ja, had daar destijds niet naar gekeken.
Was zelf ook wel erg verbaasd dat ik het er op had verloren, had ze van harte uitgenodigd om thuis te komen kijken naar de auto's die voor de deur staan en de gegevens van de betreffende agent erbij te houden

Luco

Bericht door Luco » 15 nov 2014, 08:28

Niet slim Ferdi, bij bezwaar kopietje van je agenda meesturen dat je die dag ergens anders was, want als ze geen foto hebben kunnen ze niks bewijzen, succes gegarandeerd :lol:

Mijn bezwaar was toen dat er drie mogelijkheden waren

1 er rijdt een auto rond met hetzelfde kenteken
2 de agent heeft in de haast het verkeerde kenteken opgeschreven
3 tijdens overdracht naar cjib is het kenteken verkeerd overgenomen

kopie van mijn agenda erbij dat ik ergens anders was

Ferdi

Bericht door Ferdi » 15 nov 2014, 11:35

Had een kopie van m'n werkrooster meegestuurd dat ik het op dat moment ook niet kon zijn.
Buiten de gegevens van de auto om klopte het tijdstip ook niet (scheelde een halfuur en dan ben ik al thuis), alles is toen erg raar gelopen en besloten het maar te laten zitten in plaats van met nog meer kosten te zitten als het voor zou komen en ik nog zo'n kwast zou treffen

Joël D.

Bericht door Joël D. » 15 nov 2014, 16:19

Je moet bewijzen dat je auto er niet was, bewijzen dat jij er niet was is niet voldoende.

Luco

Bericht door Luco » 15 nov 2014, 16:37

Joël D. schreef:Je moet bewijzen dat je auto er niet was, bewijzen dat jij er niet was is niet voldoende.
Bij mij trapten ze erin :lollerdelol:

Joël D.

Bericht door Joël D. » 15 nov 2014, 18:24

Dan heb je mazzel gehad. :thumbup:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 16 jan 2015, 23:30

weet Ilja hier ook niks zinnigs over te zeggen???

Zou hem gewoon ff vragen.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 17 jan 2015, 00:40

Hoe vind je nu, twee maanden na de laatste reactie, zo'n topic ineens?
:)

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 17 jan 2015, 00:50

Geen idee.... Stond bovenin bij nieuwe berichten :S

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 17 jan 2015, 13:13

frank de jonge schreef:Geen idee.... Stond bovenin bij nieuwe berichten :S
Hey Frank, nog plannen voor de Kerstdagen? Jij ook 'n gelukkig 1983 gewenst:)

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 17 jan 2015, 17:32

Thnx :P

Metchu

Bericht door Metchu » 17 jan 2015, 20:39

Robin schreef:
frank de jonge schreef:Geen idee.... Stond bovenin bij nieuwe berichten :S
Hey Frank, nog plannen voor de Kerstdagen? Jij ook 'n gelukkig 1983 gewenst:)

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lollerdelol:

Knot

Bericht door Knot » 18 jan 2015, 00:55

Bezwaar is verstuurd inmiddels. Ben zeer benieuwd naar de reactie.

Joël D.

Bericht door Joël D. » 19 jan 2015, 17:19

Ik niet, want ik weet het antwoord al.

Macboy

Bericht door Macboy » 19 jan 2015, 21:17

Mensen kunnen me gewoon hierover mailen. Mijn standaard reactie is: als je niet eens de moeite neemt van het tegenin gaan moet je ook niet zeuren. Dat er extra kosten zijn verbonden aan het instellen van beroep en het naar de Kantonrechter gaan is ook niet waar. Altijd doen als je een sterke zaak hebt !

Hoe lullig ook, de meeste zaken hierboven zijn kansloos, behalve die met het zelfde kenteken maar andere kleur en die met die 70-borden (mits bewijs !).

Zaak van vluchtstrook van Knot lijkt me kansloos want je mag de vluchtstrook niet op welk excuus ook en lijkt mij hier niet echt schuld van de politie want die stond toch niet stil daar ? Zaak van andere vluchtstrook ook kansloos: je geeft immers zelf al toe te vroeg te zijn geweest. Dat dit maar paar meter is en niet 400m is vrij hufterig van die agent maar alsnog net zo strafbaar helaas.

Blijft leuk dit soort zaken en ik geef graag (kosteloos) advies !

Knot

Bericht door Knot » 13 okt 2015, 19:15

Bedankt voor het aanbod, maar het is inmiddels (gelukkig/eindelijk) opgelost.

Bezwaar was eerst afgewezen, het verhaal van de 2 dienstdoende agenten was aannemelijk en mijn verhaal blijkbaar niet.

Heb de boete toen betaald en nogmaals bezwaar ingediend. Het heeft maanden geduurd, heb er zelfs nog achteraan gebeld en ineens 2 weken na mijn telefoontje een brief van het CJIB... ik ging eigenlijk uit van een nieuwe boete voor het een of ander maar het ging over deze zaak. De officier heeft het verhaal nog eens bekeken en mij in het gelijk gesteld (waarom dan de eerste keer niet vraag je je dan af), of ik een forumulier in wilde vullen dat ik de zaak verder niet voor wilde laten komen.

Uiteraard gedaan (wat valt er verder te halen zonder advocaat?) en vandaag was de dag dat er van het CJIB eens geld naar mijn betaalrekening overgemaakt werd, eindelijk mijn 237 euro terug!

GTRene

Bericht door GTRene » 13 okt 2015, 19:22

netjes, al moet je er wel voor achteraan.

Knot

Bericht door Knot » 13 okt 2015, 19:24

De meest mensen geven op nadat hun bezwaar is afgewezen maar waarom zou je?

Had liefst nog voor het kanton gegaan, kijken wat ze te vertellen hadden op zo'n actie.

Tim N

Bericht door Tim N » 13 okt 2015, 19:46

Wel een brief retour met factuur voor administratiekosten gestuurd neem ik aan :bignews:

Knot

Bericht door Knot » 13 okt 2015, 20:19

Dat is wellicht nog een leuk vraagstuk.. waarom moet ik tekenen dat ik van het kanton af wil zien.

Kan je men nog aansprakelijk stellen voor diverse zaken nadat ze mij in het gelijk hebben gesteld na 2x bezwaar aangeschreven te hebben?

Hugo Bos

Bericht door Hugo Bos » 23 okt 2015, 11:42

Nee, alleen als je naar de kanton/rechtbank bent geweest.

Knot

Bericht door Knot » 23 okt 2015, 13:14

Dus wellicht was het verstandig geen afstandverklaring te tekenen en het wel voor te laten komen om er eventueel nog wat onkosten uit te slepen? Of kunnen ze dan ook hun standpunt weer bijstellen en mij toch (weer) in ongelijk zetten?

Plaats reactie