Stoppen op de vluchtstrook...

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Knot

Stoppen op de vluchtstrook...

Bericht door Knot » 10 nov 2014, 12:42

... kostte mij gisteravond 230 euro!

Kom ik gisteravond vanuit Papenburg teruggereden, rustig aan met een gangetje van 100 (circuit/herriebak), komt er op de A37 vlak voor knooppunt Hoogeveen een politiegolf voor me rijden (hadden al een achterlicht links wat het soms wel/soms niet deed dus denk zal ie wel over gaan zeuren), grappige is, ik rij 100 en hun komen met ruim 100 ervoor rijden, politie volgen aan en rijden gewoon 500m bij me weg met 110/120. Komt een auto tussen die netjes voor mij naar rechts gaat om rechts te rijden.

Bordje volgen zie ik uitgaan in de verte (anders zou ie die andere auto meenemen natuurlijk, of diegene dat idee hebben), daarna stuurt de politieauto de vluchtstrook op en gaat weer bordje aan (was wat ver weg 500m dus zag niet of het politie volgen of politie stop was. Ik ook de vluchtstrook op, blijven ze gewoon met een beste vaart doorrijden met geen enkele afrit in het vooruitzicht, alleen het klaverblad om de A28 op te gaan. Heb de auto zo rechts mogelijk stilgezet op de vluchtstrook, ben uitgestapt, meteen achterlicht gecontroleerd, was in orde en toen in het gras naast de auto gewacht tot de heren hun honderden meters achteruit gereden waren.

Krijg ik vervolgens een hele preek of ik niet weet wat volgen is! Ik zeg, man je doet volgen aan, trekt weg zodat een goede burger tussenvoegt die gewoon rechts wil rijden, gaat de vluchtstrook op, gooit weer een bord aan en blijft maar doorrijden met geen enkele afrit in het vooruitzicht. Maargoed, hij is goed, ik ben fout, preek 20x herhaald (hoe vaak ik wel niet gezegd heb, sorry, het spijt me, ik heb het in jullie ogen fout gedaan, ik zal voortaan volgen tot in het oneindige ongeacht of het veilig of om met lagere snelheid op de vluchtstrook te blijven rijden, boodschap kwam niet aan ofzo).

Krijg je dus een boete van 230 euro voor het onnodig stoppen op de vluchtstrook en verder was alles in orde.... WTF is dat dan??

Tim N

Re: Stoppen op de vluchtstrook...

Bericht door Tim N » 10 nov 2014, 12:48

Rare situatie, ga je hem betalen? Of dien je een (zou ik doen) bezwaarschrift in?

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 10 nov 2014, 13:21

Die EU naheffing moet toch ergens van betaald worden. :coffee:

allen

Bericht door allen » 10 nov 2014, 13:53

Wat dat is? Een boete omdat je onnodig stopt op een vluchtstrook. Volgende keer gewoon volgen... :tooth:

Walter

Bericht door Walter » 10 nov 2014, 14:06

.
Laatst gewijzigd door Walter op 25 jan 2017, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Knot

Bericht door Knot » 10 nov 2014, 14:18

Gewoon controle, maar doe dan ook een alcoholtest etc, loop de auto even na, heb ik niks van gezien/gehoord.

Walter

Bericht door Walter » 10 nov 2014, 14:35

.
Laatst gewijzigd door Walter op 25 jan 2017, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Jurrian

Bericht door Jurrian » 10 nov 2014, 14:40

Gewoon bezwaar aantekenen, verwacht dat je een goede kans maakt. Wat een onzin.

Knot

Bericht door Knot » 10 nov 2014, 14:53

Tsja, wel circuitbak natuurlijk, dikke uitlaat, kooi, kuipen, xenon, stickers... dus wel logisch dat je eerder aan de kant gezet wordt maar blijf er dan ff achter rijden en ga er bij het 1200m bord voor een afrit omheen... gewoon knullig gehandeld van de agent die de auto bestuurde, dat wist ie zelf ook wel toen ie achteruit gereden kwam.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 10 nov 2014, 15:40

ik zou in ieder geval maar eens in beroep gaan...

Erik K.

Bericht door Erik K. » 10 nov 2014, 15:54

WTF?!

Over vluchtstroken gesproken..

Paar maanden geleden was ik onderweg naar m'n werk toen ik een kilometer of 10 voor mijn werk in de file raakt ivm een nogal zwaar ongeval enkele kilometers verderop.
Al snel reden er een aantal automobilisten mij voorbij op de vluchtstrook om ze een afslag te kunnen pakken om binnendoor verder te kunnen. Deze ridders deden dit niet zo handig want ze hinderden ambulance en brandweer.
Uiteraard deed ik daar niet aan mee en sukkelde rustig verder in de file. De hele file ging steeds langzamer rijden en uiteindelijk reden we amper meer. Maar goed ik was bijna bij de afrit waar ik wel vaker binnendoor verder ga.
Ik reed inmiddels vrij dicht achter een busje en wilde de uitvoegstrook op. Omdat ik daar dagelijks rij had ik het idee imiddels aan het begin van de uitvoegstrook te rijden maar kon het (blijkbaar)niet goed zien ivm het busje wat voor me zat.
Ik keek om me heen of ik in ieder geval zonder hulpdiensten te hinderen naar rechts kon om de uitvoegstrook op te sturen. Niemand in buurt, ook geen vluchtstrookridders dus ik ging...te vroeg dus... Ik zag dat ik letterlijk een paar meter te vroeg was.
Eenmaal op de uitvoegstrook zag ik +/-100m verderop bovenop een viaduct een VW bus van de politie staan. Ik had zoiets van daarvoor zal ik toch geen bekeuring krijgen..??
Nou 6 weken later dus op de mat of ik ff €377,- wilde overmaken!?!

Uiteraard bezwaar gemaakt. Nette brief opgesteld waarin ik eerlijk aangaf enkele meters te vroeg richting uitvoeg strook te zijn gegaan. En dat als het in NL zo zwart/wit is dat ik daarvoor moet boeten het niet anders is en ik zal betalen, ik was immers te vroeg met uitvoegen.

Twee weken later reactie terug. Het rapport van de verbalisant hadden ze opgevraagd en daar stond ik dat ik hulpdiensten gehinderd zou hebben én er werd in de brief aangegeven dat hij had geconstateerd dat ik bij een bepaalde hectometerpaal de vluchtstrook op gegaan zou zijn.
Dit was ruim 400m voor het punt waar ik er daadwerkelijk op ging! Wat ruim 500m verder was dan waar hun stonden. Moet je toch verdomd goeie ogen hebben om dat te kunnen zien (en dus keihard te kunnen maken)vanuit je busje met 2 rijstroken vol met auto's en rijdende auto's op de vluchtstrook verderop er tussen.

Ik weet dus zelf 100% zeker dat ik geen 400m over de vluchtstrook heb gereden en ook zeker geen hulpdiensten heb gehinderd. Zeg dan gewoon in je brief dat elke cm op de vluchtstrook teveel is en rede tot bekeuren en kom niet aan met zo'n lul verhaal dat ik honderden meters daar heb gereden met hulpdiensten in mijn kielzog, want dat is bullshit!
En deze bekeuring is dus wederom volledige kasspekerij...

Martijn M

Bericht door Martijn M » 10 nov 2014, 15:56

Zo dan, dat is gewoon kei hard zonder spuug met aanloop... :bag:

Fernando

Bericht door Fernando » 10 nov 2014, 16:11

Dat noemen ze dus LAF, Leugen + Ambtseed = Feit

dvh

Bericht door dvh » 10 nov 2014, 16:38

Ik zou zo'n gevalletje gewoon aankaarten Knot.
Als je nou echt wat verkeers gedaan had...
Zou het niet zomaar accepteren...

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 10 nov 2014, 18:05

Betalen en weer verder gaan. Kost teveel, negatieve, energie en je weet de uitkomst. Ga ff leuk kleuren met de kids, verhaaltje lezen voor het slapen gaan en vergeten. Hoe zuur ook... :?

Joy

Bericht door Joy » 10 nov 2014, 18:30

Dat is lekker Rody/ Erik. Je gaat dan gewoon voor de bijl. Bezwaar maken heeft ook zo goed als geen zin.

Ik heb het hier begin dit jaar gehad met een vaste flitspaal. Weg naar kruising is 80 km/u. Bij het kruispunt staat geen andere snelheid aangegeven, na het kruispunt volgt de snelweg (120). Van de snelweg af in de andere rijrichting staat wel een bord 70. Voor beide kanten is dit al jaren hetzelfde.
Maar ik kreeg dus een bekeuring voor precies 80 km/u min 3 correctie is 7 te hard. Ik denk huh? Bezwaarschriftje ingediend met foto's van locatie, Google maps, Wikipedia van die weg etc. met de mededeling dat er geen borden voor 70 km/u zijn geplaatst en dat de flitser op 80 ingesteld zou moeten staan.
Standaard reactie van Officier van Justitie ontvangen met daarin de mededeling dat de politie altijd voor juiste bebording zorgt en dat mijn verweer ongegrond werd verklaard... godsamme lezen ze die bezwaren überhaupt wel?!
Weer een brief gestuurd en dat is inmiddels weer 6 maanden geleden. Nog wel een ontvangstbevestiging gekregen maar verder niks meer. Wel moeten betalen uiteraard (borgstelling). Nu zou ik opgeroepen worden door een kantonrechter. Voor 4 tientjes ga ik dat lekker laten schieten, het kost me meer dan het zou opleveren.
Maar je zou er moedeloos van worden, de manier hoe ze met je omgaan bij CJIB. Niet protesteren, gewoon betalen maakt niet uit hoe of wat. :hammer:

Hielke

Bericht door Hielke » 10 nov 2014, 19:36

Volgende keer toch maar gewoon doen wat op het bordje staat: volgen. :D

dvh

Bericht door dvh » 10 nov 2014, 19:37

Heb trouwens ook wéér een mooie Deutsche bon binnen...
Snap er wéér geen drol van.

Das waren ich nicht gewussttttt :mrgreen: :blink:

Luco

Bericht door Luco » 10 nov 2014, 19:45

Afbeelding

Jullie zijn allemaal wegmisbruikers die niet zwaar genoeg gestraft kunnen worden :tooth:

PD power

Bericht door PD power » 10 nov 2014, 19:50

Arthur schreef:Betalen en weer verder gaan. Kost teveel, negatieve, energie en je weet de uitkomst. Ga ff leuk kleuren met de kids, verhaaltje lezen voor het slapen gaan en vergeten. Hoe zuur ook... :?
Precies :thumbup:

Knot

Bericht door Knot » 10 nov 2014, 19:54

Hielke schreef:Volgende keer toch maar gewoon doen wat op het bordje staat: volgen. :D
Toen ie m de 2e keer aan deed, ging ik er eigenlijk vanuit dat het stoppen was, was ook een paar honderd meter voor me dus slecht te zien.

En dan nog, al zou men je 20km laten volgen op de vluchtstrook, blijf jij dan stug doorsukkelen door alle zooi die er ligt?

Knot

Bericht door Knot » 10 nov 2014, 19:55

377 is een bizar hoog bedrag zeg Erik.... en dan denk je netjes gewacht te hebben, krijg je nog hinderen van hulpdiensten enz... erg triest.

Shakes

Bericht door Shakes » 10 nov 2014, 20:30

Het is het eind van het jaar en de doelen moeten gehaald worden.

gr

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 10 nov 2014, 23:44

Weer een reden om een dashboard camera te hebben. Met name voor het gevalletje uitvoegen.

Hielke

Bericht door Hielke » 11 nov 2014, 00:29

Knot schreef:
Hielke schreef:Volgende keer toch maar gewoon doen wat op het bordje staat: volgen. :D
Toen ie m de 2e keer aan deed, ging ik er eigenlijk vanuit dat het stoppen was, was ook een paar honderd meter voor me dus slecht te zien.

En dan nog, al zou men je 20km laten volgen op de vluchtstrook, blijf jij dan stug doorsukkelen door alle zooi die er ligt?
Zwaar hypothetisch. Met de Punto ben ik de koning onder de grijze muizen. Ik kom met alles weg :tooth:

Plaats reactie