Een Smart Roadster

interieur: Het begint al met alles plastic, alles wat je vastpakt lijkt meteen af te breken. Interieurdelen die inelkaar geklikt zijn, maar waarvan de plugjes gewoon uitsteken in het interieur (raamstijlen bijvoorbeeld). Bergruimte? In de kofferbak past 1 jas. Voorin past 1 helm. Meer meenemen is niet mogelijk.
Ergonomie: Zitpositie is gewoon RUK. Ik, en de collega die met me meereed, hadden gewoon na 30 minuten al last van ons rug en benen. Er is gewoon geen beenruimte, benen strekken is onmogelijk. Als rijder kun je je linkervoet niet kwijt, met je rechterknie zit je tegen een scherpe hoek van de middenconsole aan. De stoelen zal ik maar helemaal niet over beginnen

Sja, die versnellingsbak...moeten we het daar nog over hebben?
Motorisch is het al helemaal niets. Ik heb getimed: 100 naar 120 vanuit de 4e versnelling 9 seconde!! Daarna de timer maar weggelegd....met moeite 150 gehaald in zn 5 (toerenbegrenzer). 1x 160 gehaald bergaf, ik schakel op naar 6(dat duurt dus een seconde of 3) en was 10 km/h kwijt, reed dus nog 150. Dat trok hij niet, dus zakte verder terug naar 145. Schakel terug naar 4 (duurt weer 3 seconde) en reed weer 140....om moe van te worden. Zuipen doet ie dan dus ook nog.
Windgeruis: wist niet dat het mogelijk was om met een dicht dak nog doof te worden in een auto. Op de motor rijdt ik zonder oordoppen. Soms boven de 250km/h wordt het wel eens irritant, net een iets te scherp geluid. Met deze Roadster werd ik bij 120km/h al schreeuwend gek.
Stuureigenschappen: zijn die er? Het was onmogelijk om een beetje te testen, aangezien er geen snelheid te behalen was om een bochtje goed te kunnen nemen. Kon je dan eens een bocht nemen, geef je gas, is er geen respons van de motor, gewoonweg omdat er geen vermogen of koppel aanwezig is. Wel SUPER windgevoelig. Bijna net zo erg als een ForTwo.....Op snelheid (140km/h) springt hij van links naar rechts over hobbels op de snelweg. Lijp gewoon.
Pfff, ik vergeet de helft nog waarschijnlijk. Kon er gewoon niet van slapen vannacht

Gelukkig op de terugweg gisteravond laat onze Lotus 111R weer opgepikt bij Hessing die zijn 3e nw koppeling had in 60K km. Dat was tenminste weer leuk 8) (maar ook geen daily-driver hoor, echt alleen leuk voor het circuit)