Twist schreef:ErikS schreef:ik wil alleen een v8! dat is de hele reden dat ik naar de e38 kijk. kan me ook geen betrouwbaarder alternatief vinden in die prijsklasse met v8
Heb je die 725 hier op het forum gezien?
Ik zou hem blindelings kopen van Frank.
Dat is tenminste een auto met een fatsoenlijke historie en met fatsoenlijk onderhoud.
Edit; f*ck, is een 730.
Helaas is het geen 740i
@ Twist: uit het draadje maak ik op dat je een 4.4 E38 zoekt.
Ik heb er nog een staan waarvan nog de laatste puntjes op i moeten worden gezet.
Betreft een:
- 2000" (FL )
- Orientblauw
- 4.4 S2
- Steptronic met 80dkm erop (dealer factuur aantoonbaar)
- Schuifkanteldak
- LPG G3 uit 2012 (mooi weggewerkt achter benzine deksel, verbruik met ferme voet 1 op 7, anders 1 op 8,5)
- Contourseats
- Nokia BT
- Eventueel met dubbelglas (heb nog een set liggen incl, achterruit)
Echter, heb ik pas eind februari de tijd om er weer een glimmend plaatje van te maken. De beruchte distributiegeleider (deflection rail) is geknapt en voor € 2.000,00 aan distributie (ketting, spanners, rollen, pakkkingen), inlaattraject (pakkingen olieseperator etc) zitten er nieuw op. Echter wil ik de koppen lichten om een kromme klep te vervangen. Dit kost me nog eens een klap geld. De deflection rail van een 4.4 M62 moet m.i. om de 200dkm vervangen.
Mocht je de tijd hebben en duurzaam willen investeren, dan is dit misschien iets voor je.
Weet goed dat bijna alle M62ers dit probleem hebben en niet bij verkoop wordt gezegd. De motor heeft zoveel reserves dat je bij proefrit dit vaak niet merkt. Totdat je eigenaar bent.
Foto's open hart operatie:
Exploded view ETK
Zo hoort de "deflectionrail eruit te zien ( dus het bruine, hard kunstof deel )
En zo zag het er uit toen de distributie in elkaar zakte ( 2 tanden verschil door ontbreken deflection rail)
Stukjes deflection rail in het carter