Na een tijdje meelezen zal ik mezelf ook voorstellen. De naam is Stijn, 23 jaar, kom uit Helmond. Actief op meerdere fora, vooral Peugeot-gerelateerd. Ik ben al 5 jaar besmet met het Peugeot virus, diverse 106jes gehad en momenteel nog steeds in het bezig van een 106. Pas ongeveer 2 jaar besmet met het circuit-virus.
Augustus 2013
Dit is mijn auto, althans zo kocht ik hem in 2013. Compleet standaard met een hele lijst aan gebreken. Inmiddels heb ik er flink wat bloed, zweet, tranen, geld en vooral heel veel tijd in gestoken. Ik knutsel namelijk alles zelf, voor de hobby.
Inmiddels ben ik van de originele 75pk motor naar een kleine 130 pk op +/- 800 kg. En dat is best wel leuk rijden. Ik heb hem het afgelopen jaar compleet aangepast naar eigen smaak, er is eigenlijk vrijwel niets meer origineel aan. Alles qua ophanging en onderstel is vervangen, vernieuwd door OEM parts waar mogelijk. Upgrade parts op diverse plekken natuurlijk.
Motorisch:
1.6 8v motor uit de fase 2 rallye
Gereviseerde en geflowde cilinderkop
280° Catcams nokkenas
190cc injectoren (205 gti)
Verstelbaar nokkenastandwiel
Gebalanceerde en uitgewogen tuimelaars
4-2-1 Rvs uitlaatspruitstuk
Geflowde aluminium rallye inlaat
Spal ventilator
Vergrootte radiateur
Remap door Paul Welther, Easy-Tech
129,6 pk @ 7200 rpm
Overbrenging:
20cb90 versnellingsbak (fase 1 rallye)
Constella group n schakelstangen
Powerflex motorsteun
Onderstel:
Reminrichting van een Peugeot 207 Feline Turbo (283mm schijven)
Vergrootte hoofdremcilinder van een Peugeot 406
Koni in hardheid verstelbare schokdempers
Eibach veren
Team Dynamic Pro race 1.2 velgen uit de BRL (Focus) ET 2
Wheelstuds voor het gemak
Exterieur:
Compleet als een fase 2 rallye
Interieur:
Tellerbak uit fase 2 rallye (i.v.m. olietemperatuurindicatie)
QSP stuurwiel
Sparco Stoelen op verlaagde stoelframes
Sparco gordels
Overige interieur verwijderd
Wiechers 6-punts rolkooi
Dit alles ziet er in een plaatje zo uit
Verder studeer ik nog, moet als het goed is nog ongeveer 1 jaartje, als ik tenminste wat meer in de boeken zit met mijn neus dan dat ik onder de auto lig. Ik heb redelijk wat circuit-ervaring als bijrijder. Zelf heb ik denk ik een rondje of 15-20 op de Nordschleife gereden en ik ben een aantal keer op Circuit Zolder geweest. Kortom nog niet gruwelijk veel circuit-ervaring. Ik heb daarnaast 3 jaar gewerkt als privé-chauffeur, dus ik heb flink wat kilometers en rij-ervaring op gedaan in best leuke auto's. Ik heb in september afgelopen jaar een schuivertje gemaakt op de Nordschleife (natte baan, bocht Eschbach). Daarna besloten wat meer te investeren in veiligheid (rolkooi). Verder is de auto compleet uit elkaar geweest, alles vervangen dat vervangen moest worden, alle roest aangepakt en weer dicht gelast, complete bodem behandeld.
Ik heb hier nog wat actiefoto's van afgelopen jaren:
Vorige auto (ax gti)
Zolder
Nordschleife
En eentje van midden in de motorconversie
Verder hoop ik nog flink wat kilometers op het circuit te kunnen verslinden. Ik meld me hier aan om vooral te leren van anderen, verhalen en topics.