Kut seg... overbruggingsperiode

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Downforce Dennis

Kut seg... overbruggingsperiode

Bericht door Downforce Dennis » 24 mei 2007, 18:57

De sedan is ingeruild. Voor een heel mooie prijs van de hand kunnen doen, dus ik heb een goede zaak gedaan. Maar het doet me toch serieus pijn omdat het een verdomd goeie auto is en me vreselijk veel D-F per euro heeft gebracht. Die factor gaat de vervanger nooit kunnen halen, zoveel is zeker...
Zaterdag ga ik de sedan binnendoen. 't gaat toch even slikken worden vrees ik. Als ik er naar kijk en ermee rijdt wil ik ze niet meer weg doen, maar dan als je die andere ziet of hoort wordt die andere slapende droom terug wakker, vandaar dat ie weg gaat.
Maar het meest klote van alles is dat de nieuwe pas beschikbaar is vanaf 30 juni... KUT seg... Nu moet ik een maand met die rotcarolla privé km's gaan maken. Iets wat ik in het verleden nooit gedaan heb omdat het simpelweg rationeel niet juist is voor petrolheads zoals wij allen...
Op de koop toe heeft Bjorn zijn M5 vorige week ook verpatst vanwege dezelfde reden als die van mij, dus deze maand gaat gewoon fameus tanden bijten worden :cry:
Dit wordt echt een rotmaand, enigste wat ik af en toe kan doen is de e90 320i van mijn ouders nemen en mijn geheugen aan de benzinepomp aan te scherpen door de juiste vulslang te kiezen :wink:

anyway, dit moest dus ff van mijn hart af want ik wordt nu al krankzinnig van die Toyo. Het regent binnen dus wil je snel thuis zijn, maar dat gaat niet want bij volgas in 3de schiet ie uit versnelling. Dus dan rijdt ik binnendoor, maar warempel: Blijkt dat de silent blocs omgekeerd zijn gemonteerd af fabriek dus telkens als ik een verkeersremmer pak vliegen mijn ophangingdriehoeken tegen het voorste subframe met de nodige symphonie als gevolg. Dan zet je de radio maar wat harder zeg je? ja hoor, been there done that. Kartonnen 2.5 w boxjes met een fisher price concurrerend cd-speler achtig ding zorgen ervoor dat je al snel hoofdpijn krijgt. Ok, GPS aanzetten en kortste route naar huis zoeken! Nope, sigarettenaansteker doet het niet... Kaart in de deur nemen? Vergeet het maar, die staat gedeeltelijk onder water door het waterlek langs de voorruit... etc...
10k km heeft ie, kzou er 2 jaar mee moeten rijden...
Heb mijn vriendin beloofd om te stoppen met roken, toch maar even mee wachten...

Sander S.

Bericht door Sander S. » 24 mei 2007, 19:02

oke oke oke

Allemaal kut natuurlijk, snap ik.

MAAR, wat heb je gekocht 8) ??

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 24 mei 2007, 19:06

Wat een kut periode man zonder kut ehh ik bedoel bmw.

HansD

Bericht door HansD » 24 mei 2007, 19:09

Dis is toch juist prima. Nu ervaar je puur autorijden en heb je des te meer fun van je nieuwe bolide (iets met uitgestelde behoeftenbevrediging :D )

Tom

Bericht door Tom » 24 mei 2007, 19:17

alsof je vriendin een maandlang ongesteld is :lol:

RVV

Bericht door RVV » 24 mei 2007, 19:18

sterkte

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 24 mei 2007, 21:57

Lever dat ding in bij Duifjes.com op de M3 GT, hij blij, jij blij en je baas merkt er toch niets van.

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 25 mei 2007, 08:55

@ Sander

't is een e46 M3 geworden, die klote S54 en die brute look bleef me achtervolgen. Kwerd er 's nachts zweetend en bevend van wakker dus dan weet je gewoon dat je eentje moet :wink: 't is helaas geen CSL geworden, De reden hierachter zal ik verklaren in het "mijn auto" draadje wat ik ga openen als ik ze heb. Kheb er lang naar gezocht, blijkt heel erg moeilijk te zijn om eentje met Xenon te vinden hier in BE, maar uiteindelijk bij mijn dealer toch een full spec gevonden:
- 2003
- estorilblau
- SMG II
- 16-9 navi + harman kardon
- PDC
- cd lader
- electrisch heckrollo
- xenon
- electrische zetels + verwarming
- bluetooth gedoe

@ Mike

heeft niets met BMW te maken hoor, gewoon geen fatsoenlijk rij-ijzer terwijl het m'n grootste hobby is...

@ Tom

spreek je uit ervaring? :wink:

@ Dennis

strak plan!

Sander S.

Bericht door Sander S. » 25 mei 2007, 09:42

Super Dennis !!

Estoril is echt een fantastische kleur. Hopen dat SMG je ook bevalt!

Echt een super wagen. Wel weer wat kilotjes erbij, maar met het total package ben je echt wel beter af, echt toppie.

René130i

Bericht door René130i » 25 mei 2007, 09:45

Mooie kleur voor deze auto. Ben benieuwd.

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 25 mei 2007, 10:53

Estoril is een kleur waar je van moet houden, ik vind het schitterend maar mijn vriendin vind het achterlijk lelijk :lol:

In het begin was ik erg terughoudend tegenover SMG maar bij nader inzien lijkt dit me wel de beste keuze. Restwaarde van SMG's is beter en het is een erg betrouwbaar en slijtvast systeem. Die paddle's wordt wel even wennen maar de beleving is gewoon bruter dan bij een handbak.

De complete historie, garantie, oudere vorige eigenaars(45j-50j), eerlijke staat en full spec uitrusting heeft het gedaan. Die goodies van de SMG equipped M3's zijn ook leuk natuurlijk. Launch control, shift lights, hill assist etc...

René,

Ik hoop dat ik jullie in de loop van de week kan updaten met foto's dus dan kunnen jullie zelf oordelen :)

bedankt voor de toffe reacties!

maar ondertussen zit ik nog met mijn depressie-periode :cry:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 25 mei 2007, 12:28

Dennis top man die E46, maar met alle respect als je van de laatste type Corolla de standaard meuk Energy banden er afhaalt en een setje goed spul Potenza / Advan Sport gaat monteren dan herken je de hele auto niet meer...bandenspanning naar standaard 2.8 / 2.9 en ik rij je zoek als jij met een E46 318 gaat rijden :-)

dus......

*(uiteraard kritische noot vanuit mijn Toyota hart....)

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 25 mei 2007, 12:46

tuurlijk duifjes, ik vrees dat ik gewoon een maandagochtend exemplaar gekregen heb. Dezemorgen in de file begonnen mijn voorste remmen plots serieus te schuren...
hier bij TME rijden misschien 500 corolla's rond die vrijwel geen problemen hebben, alleen die van mij springt er weer tussenuit. Handling is idd verrassend, beetje oversteery met die starre as.
Met die van mij (1.4 d4d) moet je toch al vies gaan doen om een 318i op een bochtig circuit eruit te gaan rijden :lol:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 25 mei 2007, 13:14

1.4 D4D is idd. niet de snelste persoonlijk vindt ik dat de mooiste Toyota dieselblokken los van de pk's en snelheid....in een Yaris loopt dat ding serieus gezellig!~

Heb jij weer........ik heb in het verleden alles stuk gereden aan auto's maar nog nooit met Lexus en Toyota en warmrijden etc. ken ik niet :-)

Fading bij bijvoorbeeld een Avensis is er bijna niet en de schijven gaan lang mee!

Plaats reactie