Het grote E46 M3 (occasion) draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Roderik_

Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje

Bericht door Roderik_ » 17 dec 2014, 20:00

535d schreef:Erg duur deze:

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... 30318.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar heeft wel leuke goodies.

Mooie auto zo te zien en aardig wat info hier:

http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatf ... -_E46.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Heel knap ding!
Helaas echt te duur voor hetgeen er wordt aangeboden. Zelfs al was het een 2005 zou ik hem nog te duur vinden. Maximaal 26/27K waard imo. En dan ook nog wel interessant (al is het geen facelift) ;)

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 17 dec 2014, 20:07

GTRene schreef:
Afbeelding

Over smaak valt niet te twisten, maar dit is toch een geweldig ogende M3 E46 ? Bepaalde details zijn niet mijn ding, maar redelijk eenvoudig te veranderen. Lees niets over rev. matching SW, dat zou ik er wel bij willen, al was het maar voor de fun bij het terugschakelen...... Dat wit smoelt goed bij de carbon delen.

Gr Ron

Klaasvs31
Auto: 964 C2 / M140i

Bericht door Klaasvs31 » 17 dec 2014, 23:39

Ik snap Roderik voor het grootste gedeelte ook wel. Ik ben zelf ook 2 jaar intensief op zoek geweest naar voor mij de perfecte M3 en heb er heel wat voorbij zien komen. Zelfs met Roderik toen contact gehad toen hij zijn M3 te koop had staan. Was toen afgehaakt omdat ik de km stand toen te hoog vond (+/- 105K km uit mijn hoofd) en had geen schuifdak. Was verder een bloedmooie auto!

Uiteindelijk toch ook wat consessies moeten doen. Ik wilde perse ook een Facelift en full options. Het is uiteindelijk een pre-facelift geworden en bijna full-options (alleen geen HK en gordijn voor het achteruit). Daar kon ik mee leven, en de auto was verder in nieuwstaat en maar 37K km op de teller en sluitende historie :)

RS4 zou ik ook niet helemaal voor gaan, ondanks dat het een superauto is. Heb een Golf R32 gehad die is gestolen (gebeurde/gebeurt ook bij bosjes), en dat zou ik niet nog een keer mee willen maken..

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 17 dec 2014, 23:59

Het is ook wel paradoxaal dat iemand verweten wordt teveel te willen, op een forum wat Driving Fun heet en vol zit met liefhebbers van de beste exemplaren.

Roderick, zoekt en gij zult vinden.

Mij kostte het een goede 7 jaar.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 dec 2014, 00:05

wou dat ik zoveel geduld en precisie voor een auto had als Roderick, maar aan de andere kant ook weer blij dat ik het niet zo heb :tooth:
ik bekijk het altijd op een paar punten, het bedrag/leeftijd/benzine/kmst/apart/uniek/emotie en dat alles in de mix bekijk ik het dan rond het bedrag, ik praat het veelal dus goed voor het uiteindelijke bedrag bv van die mix voorwaarden.

ja, ik had dan bv wel liever een bv betere kleur willen hebben of nog minder km of nog strakker, maar daar betaal je bv ook veelal meer voor en of worden niet snel aangeboden in een bepaalde tijd.
als ik wat wil en heb de handen vrij dan beslis ik meestal redelijk snel wat op dat moment er nog staat en toehapt op het bod wat ik die persoon geef bv.
maar heb dan al wel veel auto's van te voren verzameld over het algemeen en daar kijk ik dan opnieuw tussen en stuur wat mails rond en of bel wat.
ik denk meestal zo, als het dan lukt voor een X bedrag of de auto is al voor een scherpe prijs qua type kar, dan denk ik, bevalt het niet kan ik het ook zo weer verkopen rond dat bedrag, althans zo deed ik dat in het verleden veel.

het hoeft voor mij dus niet 100% allemaal te kloppen of de perfecte kleuren rest combo, maar er moeten natuurlijk wel wat rakende zaken bij zitten voor DF of try out :df:

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 18 dec 2014, 01:04

MParallel schreef:Het is ook wel paradoxaal dat iemand verweten wordt teveel te willen, op een forum wat Driving Fun heet en vol zit met liefhebbers van de beste exemplaren.

Roderick, zoekt en gij zult vinden.

Mij kostte het een goede 7 jaar.
Beetje overdreven, het is meer dat de meeste het niet haalbaar vinden. Je kan zoveel opties willen maarja wat is het je waard.

Ik had ook liever een schuifdak en harman kardon op m'n 330, maar na een half jaar zoeken kwam er een voorbij zonder en die toch maar gekocht. Liever met gehad? Ja, maar je kan niet alles hebben en de smiles per mile worden mij er niet minder om.

Als je geen concessies wil doen gaat het of lang duren of je gaat hem niet vinden. En dat lange wachten is het hem juist, auto is toch een stukje verlangen, zo van dat wil ik hebben. Waarom dan toch afhaken op net die ene optie terwijl het mogelijk prima te retrofitten is. Ik vond een half jaar al lang, maar ieder zo zijn voorkeur natuurlijk. Ik heb liever iets voor de deur dan niets voor de deur. Maar bij mij is het de enige auto, en niet een speeltje voor erbij dat zal ook wel schelen.

MParallel

Bericht door MParallel » 18 dec 2014, 01:35

Prima toch? Jouw keuze, dus zolang je zelf maar tevreden bent.

Ik kies er wel voor om te wachten. En ben blij met die keuze, anders had ik nooit de auto gehad die ik nu heb.

Jij vind het overdreven. Ok, jouw mening. Ik deel hem niet. Geduld is een schone zaak.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 18 dec 2014, 02:59

MParallel schreef:Prima toch? Jouw keuze, dus zolang je zelf maar tevreden bent.
En daar gaat het uiteindelijk om. Om je eigen keuze.

Martijn 327i
Auto: X3 M40i // M Performance

Bericht door Martijn 327i » 18 dec 2014, 07:59

Ik kan het ook goed begrijpen.
Mijn wensenlijst was eigenlijk exact hetzelfde als die van Roderik op de kleur na en ik wou eigenlijk graag een SMG.
Na een half jaar zoeken had ik hem gevonden en dan ook PRECIES zoals ik wou.

Ze zijn er echt nog wel, je moet alleen geduld hebben, iedere dag de sites afspeuren en vooral HEEL snel reageren als er zoiets te koop komt.

ErikS

Bericht door ErikS » 18 dec 2014, 08:18

Martijn 327i schreef:Ik kan het ook goed begrijpen.
Mijn wensenlijst was eigenlijk exact hetzelfde als die van Roderik op de kleur na en ik wou eigenlijk graag een SMG.
Na een half jaar zoeken had ik hem gevonden en dan ook PRECIES zoals ik wou.

Ze zijn er echt nog wel, je moet alleen geduld hebben, iedere dag de sites afspeuren en vooral HEEL snel reageren als er zoiets te koop komt.
Ik begrijp Roderik perfect,
Ik kan dan alleen niet begrijpen dat het hem weinig zou schelen dat die dingen op elke straathoek worden gejat. Een perfecte E46 M3 zoeken... Ik zou er ook lang over doen. Met een ///M kan dat geen kwaad, een échte nette vinden....

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 18 dec 2014, 11:29

Ik begrijp Roderik ook wel, het is niet zomaar een auto die je koopt, maar een droomauto voor veel geld. En als je dan veel geld uitgeeft, wil je gewoon de perfecte auto. En ook de zoektocht naar zo'n auto is (misschien nog wel leuker) leuk. Wat ik dan niet snap is dat hij aan de ene kant bij de M3 geen concessies wil doen (snap ik), maar aan de andere kant nu zijn zoektocht uitbreidt naar een andere auto die blijkbaar nét niet zijn droomauto is (anders was hij meteen al op zoek gegaan naar een RS4). Ik zou dus zeggen: blijf lekker zoeken naar een M3, de perfecte komt echt wel een keer op de markt. :thumbup:

Gijzert

Bericht door Gijzert » 18 dec 2014, 11:39

Joël D. schreef:Ik begrijp Roderik ook wel, het is niet zomaar een auto die je koopt, maar een droomauto voor veel geld. En als je dan veel geld uitgeeft, wil je gewoon de perfecte auto. En ook de zoektocht naar zo'n auto is (misschien nog wel leuker) leuk. Wat ik dan niet snap is dat hij aan de ene kant bij de M3 geen concessies wil doen (snap ik), maar aan de andere kant nu zijn zoektocht uitbreidt naar een andere auto die blijkbaar nét niet zijn droomauto is (anders was hij meteen al op zoek gegaan naar een RS4). Ik zou dus zeggen: blijf lekker zoeken naar een M3, de perfecte komt echt wel een keer op de markt. :thumbup:
De RS4 was buiten budget maar omdat de zoektocht wat langer duurt komt deze langzaam wel binnen budget.

Roderik_

Bericht door Roderik_ » 18 dec 2014, 12:18

Gijzert schreef:
Joël D. schreef:Ik begrijp Roderik ook wel, het is niet zomaar een auto die je koopt, maar een droomauto voor veel geld. En als je dan veel geld uitgeeft, wil je gewoon de perfecte auto. En ook de zoektocht naar zo'n auto is (misschien nog wel leuker) leuk. Wat ik dan niet snap is dat hij aan de ene kant bij de M3 geen concessies wil doen (snap ik), maar aan de andere kant nu zijn zoektocht uitbreidt naar een andere auto die blijkbaar nét niet zijn droomauto is (anders was hij meteen al op zoek gegaan naar een RS4). Ik zou dus zeggen: blijf lekker zoeken naar een M3, de perfecte komt echt wel een keer op de markt. :thumbup:
De RS4 was buiten budget maar omdat de zoektocht wat langer duurt komt deze langzaam wel binnen budget.
Inderdaad...
Het liefst rij ik een 911 50jaar edition. Die staat sinds ik hem in levende lijve heb gezien bovenaan mijn lijstje. Helaas nog niet binnen budget, en misschien komt die wel nooit binnen budget. Maar wie weet wat de toekomst zal brengen.

Zo dacht ik vroeger ook over de B7 RS4. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er met een schuin oog naar aan het kijken ben. De exemplaren die nu binnen budget vallen hebben vaak meer dan 100K op de klok, en ook de problemen met de vervuilde inlaat zijn me niet vreemd. Dat zijn eerder zaken waarvan ik denk 'ik doe het niet' dan het feit dat ze zo diefstalgevoelig zijn.
Ik weet zeker als ik een M3 hier elke dag aan straat zet dat hij na een maand ook verdwenen is hoor. Helaas leven we in een tijd waarbij het niet meer normaal is dat we van andermans spullen afblijven. :(

Maar een E46M3 is nog steeds de auto waarnaar ik opzoek ben hoor. :wink:

Reind

Bericht door Reind » 18 dec 2014, 14:20

Ieder zijn eigen ding.

Ik heb een M3 omdat hij veel karakter en snelheidspotentieel heeft. Ik ben dan zo iemand die dat karakter en snelheidspotentieel op de proef stelt. Dat is mijn Driving Fun.

Ik snap dat het een collectors item aan het worden is en als je in de markt bent je zaken als bouwjaar, km stand, opties en kleur dan belangrijk vindt. Maar het lijkt de laatste nergens anders meer over te gaan in dit draadje. En omdat dat niet mijn ding is erger ik me daar een beetje aan.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 18 dec 2014, 16:10

Als je je daar al aan ergert..... Je begon goed - ieder zijn eigen ding.

Shakes

Bericht door Shakes » 18 dec 2014, 17:08

Ergeren?

DF is vermaak, meer niet meer.

Roderik_

Bericht door Roderik_ » 18 dec 2014, 17:38

Ach idd, ieder zijn ding toch?

Ik zal me iig beetje op de achtergrond houden vwb mijn zoektocht.
Al stel ik het natuurlijk op prijs als iemand iets leuks ziet staan dat hij dat even in dit topic plempt. :thumbup:

MParallel

Bericht door MParallel » 18 dec 2014, 19:16

Nergens voor nodig. Laat je niet wegjagen.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 18 dec 2014, 19:34

Idd, houd het topic lekker levendig. Vind het wel leuk om te lezen.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 dec 2014, 20:20

net nog ff gekeken bij een niet zo bekende site, zijn niet de mooiste qua combo (vind ik dan persoonlijk) maar wel leuk qua bj en prijs als je in verhouding met sommige kijkt.
22.900 EUR
Gebrauchtwagen,
EZ 03 / 2006
74.000 km
http://automarkt.auto-motor-und-sport.d ... i-Augsburg#" onclick="window.open(this.href);return false;

en >
19.888 EUR
Gebrauchtwagen,
EZ 03 / 2006
112.000 km
http://automarkt.auto-motor-und-sport.d ... Schorndorf" onclick="window.open(this.href);return false;

Martijn 327i
Auto: X3 M40i // M Performance

Bericht door Martijn 327i » 18 dec 2014, 20:32

Als ik nog zoekende was dan ging ik hier zeker naar kijken.
Enigste "nadeel" dat het een '01 is, dus geen facelift.
Verder helemaal top !! Zelfs de prijs vind ik niet zwaar belachelijk voor deze M3.

http://www.premiumclassics.nl/index.php ... zwart.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Klaasvs31
Auto: 964 C2 / M140i

Bericht door Klaasvs31 » 18 dec 2014, 21:20

Martijn 327i schreef:Als ik nog zoekende was dan ging ik hier zeker naar kijken.
Enigste "nadeel" dat het een '01 is, dus geen facelift.
Verder helemaal top !! Zelfs de prijs vind ik niet zwaar belachelijk voor deze M3.

http://www.premiumclassics.nl/index.php ... zwart.html" onclick="window.open(this.href);return false;
+1
Mooi ding! Die is ook zo weer weg..

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 18 dec 2014, 22:29

Nou, het laatste woord in de ad klopt wat mij betreft. "Investeren"... :? En een redelijk "uitgewoonde" bestuurdersstoel lijkt het :)

Shakes

Bericht door Shakes » 19 dec 2014, 07:43

Roderik,

doe ff normaal. Al post je 100 keer per dag mensen kunnen dat gewoon blokken als ze het niet willen zien.

Shakes

Bericht door Shakes » 19 dec 2014, 07:45

Het is toch ook een investering.........in premium classix

Plaats reactie