Nieuwe leasebak

Dit is ons algemene autoforum.
Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 23 mei 2007, 09:57

Auf die Dauer hilft nur (Audi ;))Power

Robin, volledig met je eens! 8) Zijn er echter genoeg die liever een mindere motor hebben en meer opties. Zijn dan ook met name de leute die de elke dag in de file staan naar Amsterdam. En dan zou ik het me wel wat kunnen voorstellen.

Femme

Bericht door Femme » 23 mei 2007, 12:00

Een 300C in zwart met maffiaglas past mooi bij de toekomstige Cayenne (die dan ook zwart en rondom geblindeerd zou moeten zijn).

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 23 mei 2007, 12:33

Als je gewoon voor de meeste power gaat dan moet je het bij een 335i zoeken. Dat lijkt me simpel. Maar voor dagelijks vervoer zou ik persoonlijk meer zoeken dan alleen dat bij een dergelijk budget. Maar goed bij geen van allen ben je bestraft natuurlijk :wink:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 23 mei 2007, 13:32

Sjoerd schreef:
Auf die Dauer hilft nur (Audi ;))Power

Robin, volledig met je eens! 8) Zijn er echter genoeg die liever een mindere motor hebben en meer opties. Zijn dan ook met name de leute die de elke dag in de file staan naar Amsterdam. En dan zou ik het me wel wat kunnen voorstellen.
Ja dan nam ik ook een Alfa 1.8 TS Coupe of een A3 1.6 ofzo, lijkt 't toch nog op iets in de file. :twisted:

Robin

Bericht door Robin » 23 mei 2007, 13:35

Niels schreef:Als je gewoon voor de meeste power gaat dan moet je het bij een 335i zoeken. Dat lijkt me simpel. Maar voor dagelijks vervoer zou ik persoonlijk meer zoeken dan alleen dat bij een dergelijk budget. Maar goed bij geen van allen ben je bestraft natuurlijk :wink:
dagelijks vervoer...en WAT moet je MEER zoeken dan?

Comfort, stilte, kracht, weggedrag, representatief, bouwkwaliteit/degelijkheid, 'status', relatief onopvallend, remmerij, slalom, nieuw model, trackday mogelijk, prima stoelen, verbruik....

Ik had anders een Brera gedaan, als ie rwd was en 200kg lichter.

Maar dat is ie niet.

Daniel

Bericht door Daniel » 23 mei 2007, 14:02

Femme schreef:Een 300C in zwart met maffiaglas past mooi bij de toekomstige Cayenne (die dan ook zwart en rondom geblindeerd zou moeten zijn).
Dan moet ik ook met een slecht Italiaans accent gaan praten zeker.

Een 300C 3.5 V6 24V Automaat met comfort pakket (leer, DVD-navi en nog wat spul) past precies in het budget. Dingen als 18" wielen, dual zone airco en xenon zijn sowieso al standaard.
Maar ja, een 3.5 liter V6 en dan slechts 249 pk...een viertrapsautomaat is ook niet meer van deze tijd.
En nog steeds, mijn vrouw loopt nog liever weg dan dat ze instapt in zo'n ding.

Als ik al zoiets zou aanschaffen dan eerder een gebruikte 5.7 V8 Hemi. Die haal je met 20-30k gereden en alles erop en eraan voor minder dan 50k. Maar ja, die wil je weer alleen rijden met een tankpas van de baas want 1 op 8 gemiddeld en 1 op 5 in de stad als fabrieksopgave?? Je mag blij zijn als je 1 op 6 haalt.

RVV

Bericht door RVV » 24 mei 2007, 00:01

Ben het met Robin eens, 335i high ex. en je hebt alles wat je nodig hebt.

Hoewel als je voor een coupe gaat is het M paket met die schitterende 19 inch 225M wielen een must.

Verder snap ik nog steeds niet dat een Satnav systeem 3000 euro moet kosten en dat men het er ook nog een keer voor over heeft :?

Joop

Bericht door Joop » 24 mei 2007, 00:20

Rico v Velzen schreef:Ben het met Robin eens, 335i high ex. en je hebt alles wat je nodig hebt.

Hoewel als je voor een coupe gaat is het M paket met die schitterende 19 inch 225M wielen een must.

Verder snap ik nog steeds niet dat een Satnav systeem 3000 euro moet kosten en dat men het er ook nog een keer voor over heeft :?
3000 Euro voor dat Nav-systeem is echt veel en veels teveel, krijg je ook nog zo'n lelijke bult extra in je dashboard. Moet je niet willen.... En als je 'em toch zelden gebruikt gewoon een los systeempje kopen of via een PDA of smartphone.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 24 mei 2007, 09:08

Tja ik lees coupe's en stations door elkaar heen.
Dus ruimte is geen issue.
De 335i zou dan denk ik ook mijn keus zijn.
Als het accent daar op zou moeten liggen kun je er niet omheen.
Anders ging ik echt kijken naar een Lexus IS en een MB C-klasse.
Wat ga je er echt mee doen?

Daniel

Bericht door Daniel » 24 mei 2007, 09:38

Ruimte is inderdaad niet zo zeer een issue, zolang ik voorin maar goed kan zitten. Lexus IS heb ik ook wel naar gekeken, die doet echter nogal krap aan vind ik? Toch maar eens in gaan rijden, 't is wel een mooie auto.

Ingebouwde satnav vind ik gewoon een must..de prijs die ervoor gerekend wordt is belachelijk maar in de lease valt de meerprijs wel mee. Een TomTom of PDA-oplossing in een auto van 60+ mille vind ik erg goedkoop staan en het is diefstalgevoelig.

Wat ik er echt mee ga doen: woon-werk verkeer...dagelijks een kilometer of 50, met name stadsverkeer. Sommige dagen iets meer, kilometerje of 100-150. Geen hele schokkende afstanden in ieder geval. Ik rij het grootste deel van de tijd alleen of hooguit met zijn tweëen.

Jochem Vaartjes

Bericht door Jochem Vaartjes » 24 mei 2007, 09:41

Femme schreef:Een 300C in zwart met maffiaglas past mooi bij de toekomstige Cayenne (die dan ook zwart en rondom geblindeerd zou moeten zijn).
En natuurlijk een set chrome velgen minimaal 21" :D Bling-Bling

CRZ

Bericht door CRZ » 24 mei 2007, 10:29

Een PDA in zo'n auto vind ik echt afbraak. Is net alsof je geen geld genoeg meer had voor de navi.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 24 mei 2007, 10:37

Zeker weten.

Ik ga in mijn 335 echt niet lopen pielen met zo'n plakker hoor, alsjeblieft zeg.

Ik zal 8 van de 10 keer met sat-nav rijden als ik een adresje zoek. Als je toch al zo'n bult geld uitgeeft moet je ook niet gaan zeiken over de kosten van het navigatiesysteem.

Tuurlijk winnen die gasten er dik aan, ik bedoel, ik heb zelf in de autobranche gewerkt. 20 tot 50 % op accessoires is geen uitzondering.
Maar ik laat het navigatiesysteem er echt niet uit alleen om die gasten te pesten.

RVV

Bericht door RVV » 24 mei 2007, 11:33

Tja ieder zijn keus natuurlijk en ik ga iemand ook niet bekritseren dat ie satnav neemt, en ja ik snap ook wel dat je in de lease over 4 jaar utigesmeerd slechts 75 per maand betaald je niet teveel wilt zeuren..met PDA's tomtom ed

Allleen ik betaal mijn auto's altijd zelf zo in een keer whaammm een klap geld. en als ik dan 3000 euro voor iets moet betalen waar IK (let even op het woord IK)

A) geen gebruik van maak en ook nooit gemist heb.
B) het gevoel heb dat ik gewoon flink genaaid word doro de fabrikant
C) het ook nog eens lelijk is in het interieur van een e90
D) ervan baal dat er een vast GPS systeem opzit en daarmee de stap tot een tracker heel klein is en als je boven de 75K gaat zitten is die tracker ook nog eens verplicht.

Dan denk ik laat maar lekker even zitten.. kijk als het 500 tot 1000 euro kost ala.. dan wil het nog een keer overwegen.. maar meer omdat het speelgoed is dan omdat ik het echt nodig heb

Argumenten van een dikke kar en je kunt een satnav niet meer betalen vind ik een beetje kul. Er zijn gewoon grenzen aan iets wat jij het waard vind. En ik vind het absoluut geen 3000 euro waard, nu niet straks niet nooit niet.

Verder geen offence naar mensen die het wel 3000 euro waard vinden..Maar dan toch even terug naar het verhaal als je het zelf moet betalen in die zin van zelf moet aftikken.

Ben je dan ook nog bereid om 3000 euro er voor uit te geven ? Is gewoon 5% van de prijs van een auto van 60K voor iets wat nog geen 0,2 procent kost.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 24 mei 2007, 11:38

Daniel schreef:Wat ik er echt mee ga doen: woon-werk verkeer...dagelijks een kilometer of 50, met name stadsverkeer. Sommige dagen iets meer, kilometerje of 100-150. Geen hele schokkende afstanden in ieder geval. Ik rij het grootste deel van de tijd alleen of hooguit met zijn tweëen.
Dan is eigenlijk alles "over de top".
Dan ging ik voor de C70 in je lijstje.
Comfortabel, snel, mooi weer dak open, slecht weer een coupe.
Niet de beste bochtenridder, maar dat zul je ook niet echt veel gaan doen.
Kleine aanpassing is natuurlijk mogelijk.
Heb je van alles wat en ook nog wat voor het oog :wink:
Ander leuk speelgoed heb je toch ook nog?
Dan lijkt me die C70 geen gekke keuze.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 24 mei 2007, 11:59

Rico v Velzen schreef:Tja ieder zijn keus natuurlijk en ik ga iemand ook niet bekritseren dat ie satnav neemt, en ja ik snap ook wel dat je in de lease over 4 jaar utigesmeerd slechts 75 per maand betaald je niet teveel wilt zeuren..met PDA's tomtom ed

Allleen ik betaal mijn auto's altijd zelf zo in een keer whaammm een klap geld. en als ik dan 3000 euro voor iets moet betalen waar IK (let even op het woord IK)

D) ervan baal dat er een vast GPS systeem opzit en daarmee de stap tot een tracker heel klein is en als je boven de 75K gaat zitten is die tracker ook nog eens verplicht.

Dan denk ik laat maar lekker even zitten.. kijk als het 500 tot 1000 euro kost ala.. dan wil het nog een keer overwegen.. maar meer omdat het speelgoed is dan omdat ik het echt nodig heb

Argumenten van een dikke kar en je kunt een satnav niet meer betalen vind ik een beetje kul. Er zijn gewoon grenzen aan iets wat jij het waard vind. En ik vind het absoluut geen 3000 euro waard, nu niet straks niet nooit niet.

Verder geen offence naar mensen die het wel 3000 euro waard vinden..Maar dan toch even terug naar het verhaal als je het zelf moet betalen in die zin van zelf moet aftikken.

Ben je dan ook nog bereid om 3000 euro er voor uit te geven ? Is gewoon 5% van de prijs van een auto van 60K voor iets wat nog geen 0,2 procent kost.
Helemaal gelijk in deze Rico.
Ik gebruik het in de E39 (waar het trouwens super in staat) dagelijks, en zal dat in de 335 straks ook weer doen.

Als het allemaal in één keer uit eigen zak komen moest zou ik het er ook nog voor over hebben. Heb ik immers bij de E39 ook gedaan.

SAT-NAV systemen gaan trouwens zowieso nergens over qua prijs. Bij Toyota vragen ze er 3.250 voor :lol:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 24 mei 2007, 12:03

Rico v Velzen schreef:Tja ieder zijn keus natuurlijk en ik ga iemand ook niet bekritseren dat ie satnav neemt, en ja ik snap ook wel dat je in de lease over 4 jaar utigesmeerd slechts 75 per maand betaald je niet teveel wilt zeuren..met PDA's tomtom ed

Helemaal mee eens Rico.

RVV

Bericht door RVV » 24 mei 2007, 12:03

Oke Sander dan ben je overtuigd gebruiker, bij veel op de weg, wisselende adressen waar je heen moet snap ik het ook wel.

Als ik dagelijks door het land moest heencrossen naar allerlei adressen tja dan zou ik het ook wel een must vinden.

Daniel

Bericht door Daniel » 24 mei 2007, 12:34

Daarom staat ie ook in het lijstje. Zoals vanochtend, ik reed naar mijn werk, 18 graden buiten, stralende zon...een perfect moment om open te rijden. Wat is relaxter dan na een zware werkdag met het dak open en een lekker muziekje naar huis cruisen :)

Zo'n T5 is vlot zat (modificaties zal de leasemaatschappij niet toestaan)
't is geen racewagen maar dat hoeft ook niet. Als ik een 335i cabrio kon betalen nam ik die maar die is kaal al bijna 60 euro te duur.
Het alternatief is dan eerder een 325i Cabrio Executive. Mooie 6-in-lijn, even snel als de T5 en qua uitrusting redelijk vergelijkbaar. De goodie-teller loopt bij BMW natuurlijk erg hard op, het M-sportpakket alleen al is bijna 6 mille :shock: Met de navi en het juiste audiosysteem kom je dan alsnog 115 euro boven budget uit.

Martijn

Bericht door Martijn » 24 mei 2007, 12:47

Als ik een cabrio zou willen zou ik de C70 altijd prefereren boven de 3 cabrio. Ik vind de dakstijlen (C-stijl en "dikte" van het dak vanaf de zijkant gezien) bij de 3 cabrio echt niet mooi. Open ziet hij overigens wel ok uit, maar de coupé-daklijn van de C70 is echt veel mooier.

Ik zou overigens die 335i mooi ook prive gaan rijden en dan een écht extreem scheurijzer erbij voor de kilometers die ongelofelijk hard/schuin/snel/lawaaierig/stuiterend/onder de blubber moeten.

Het ding is een alleskunner, meer ruimte heb je niet nodig met z'n 2en (zelfs niet als je op vakantie gaat) het ding is sneller dan 95% van het NL wagenpark en ziet er gewoon prima uit.

Ik bedoel, wat moet je met een SUV naast dit kanon? 8)

RVV

Bericht door RVV » 24 mei 2007, 12:53

Daniel heeft echt wel een luxe probleem :lol:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 24 mei 2007, 13:09

Robin schreef:
Niels schreef:Als je gewoon voor de meeste power gaat dan moet je het bij een 335i zoeken. Dat lijkt me simpel. Maar voor dagelijks vervoer zou ik persoonlijk meer zoeken dan alleen dat bij een dergelijk budget. Maar goed bij geen van allen ben je bestraft natuurlijk :wink:

Comfort, stilte, kracht, weggedrag, representatief, bouwkwaliteit/degelijkheid, 'status', relatief onopvallend, remmerij, slalom, nieuw model, trackday mogelijk, prima stoelen, verbruik....
Er ontbreekt een belangrijke Robin: Stijl :wink:

Daniel

Bericht door Daniel » 24 mei 2007, 13:10

Luxe problemen zijn ook problemen he ;)

Uiteindelijk maakt het natuurlijk niks uit, maar ik wil niet over een half jaar zitten van 'had ik maar' :)

335i coupe is nog steeds favoriet hoor, zeker als/omdat de 6 wel eens weg zal gaan. Dan heb ik tenminste nog steeds mijn dagelijkse portie speed :)

Robin

Bericht door Robin » 24 mei 2007, 14:08

Niels schreef:
Robin schreef:

Er ontbreekt een belangrijke Robin: Stijl :wink:
was ik die vergeten?

Hier:Stijl. :D (Auto's met stijl kwamen vroeger uit Engeland en Italie, zoals Aston Martin, Jaguar, Bentley, Maserati en Ferrari)

Ik geef liever 3 mille uit een een sperdiff etc en een motor met meer pk's dan dat ik een bomvolle, niet vooruit te branden 325i ofzo doe. De satnav die ik misschien 2x per maand gebruik is te 'duur' om daar idd 3 ruggen vor neer te kwakken, en 't staat ook nog eens slecht, die dubbele bult in de E90/92. IMHO.

RVV

Bericht door RVV » 24 mei 2007, 14:11

Wat is er trouwens mis met de stijl van een e92 3 serie ?

Plaats reactie