Dilemma
- Tristan
Re: Dilemma
Ik zou sowieso nooit een M4 cabrio doen. Wat is de meerwaarde van de M4 tov een 435i? De M4 Cabrio is te zwaar om echt sportief te zijn. Doe een Performance pakket op de 435i en lijkt 2/3 op een M4. Hou het geld in je zak en doe er iets leuks mee (tuning?) voor je GT-R zodat je weer zin krijgt om er weer in te rijden.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Daar zit wat in natuurlijk. Maar misschien is het bod nu wel zo goed omdat deze specifieke auto al in de showroom staat. En nog ff snel verkopen is wel fijn voor de dealer. Een nieuwe samenstellen en bestellen zou dan zo maar minder op kunnen leveren. Dat wordt dan toch weer een "gewone" deal. Eentje inruilen en eentje kopen. Ipv nu twee voor één.
- Hielke
Er zullen vast hoeken zijn van waaruit ie lekker smoelt. Recht van onderen terwijl ie op een brug staat bijvoorbeeld.
-
Onlinetomgtr
Yup, nieuwe wordt sowieso 6 K duurder met nieuwe CO2 diefstal. En ja bod is erg goed. En ja, M4 komt qua performance niet in buurt van GTR. Maar met hoeveel tijd ik heb zijn het toch vooral bar pk's. Oh nee ook geen tijd om naar bars te gaan.Maar van GTR overstappen in 435 is no go. Ja, 435 cabrio kopen en GTR houden kan. Maar blijft feit dat ik de GTR heel weinig zal gebruiken. Track days geen tijd voor. Hoop over zo'n 2-4 jaar af te zwaaien hier. Dan heb ik zat tijd om me op hobbies te concentreren
- Arthur
Dan gewoon doen, man! Ken't scheel'n 

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Gewoon 'n vraag die ik tussen de verhalen hier doorlezend stel: Waarom geen M4 coupé. Wat is de 'rijplezier' meerwaarde van 'n cabrio dan écht/effectief? Er worden hier meer cons dan pros genoemd(?)
Maar ok 't is jouw feessie
Maar ok 't is jouw feessie

- Arthur
Nou, de grootste pro is dat z'n vrouw er verliefd op is
Maar we hebben het hier vaak over centenkwestie. Dit draadje lezende is dat bij tomgtr geen probleem. Daarom zeg ik juist, gewoon doen. Bevalt het niet switch je weer lekker terug over 1 of 2 jaar. Nieuw model GTR of wat dan ook. Ervaring rijker, illusie armer... Boeie!

Maar we hebben het hier vaak over centenkwestie. Dit draadje lezende is dat bij tomgtr geen probleem. Daarom zeg ik juist, gewoon doen. Bevalt het niet switch je weer lekker terug over 1 of 2 jaar. Nieuw model GTR of wat dan ook. Ervaring rijker, illusie armer... Boeie!
-
Onlinetomgtr
Arthur, jij begrijpt het!! Idd, de CFO die hem leuk vindt helpt enorm! Als zij er vaak in wil rijden is ook geen straf om met dat grote hok naar werk te rijden.Arthur schreef:Nou, de grootste pro is dat z'n vrouw er verliefd op is![]()
- Niels
- Auto: Prius+
Een mooi streven om nog 2-4 door te gaan
Die tijd lijkt me af te zien om de GTR te houden en te stallen, dat heb ik nu ook met de M-Coupe gedaan (en 4 motorfietsen, ivm verbouwing). Aan de andere kant is een (standaard?) GTR nog redelijk inwisselbaar, je koopt over een paar jaar ook zo weer eentje terug en dan waarschijnlijk voor een stuk minder. Niet dat het de afschrijving van de M4 compenseert maar een beetje wisselgeld is altijd welkom natuurlijk 

- ///Joost
Volgens mij heb je je keuze al lang gemaakt, maar ben je argumenten aan het zoeken om het nog meer te onderbouwen.
De GTR gebruik je nauwelijks. LEEF NU! Ruil dat ding in, maak je vrouw gelukkig en ga lekker met z'n allen af en toe naar het strand in een M4 cabrio (nog steeds een uitermate hoge jealousy factor!!). Over een paar jaar zie je wel weer verder. Als het nou een of andere collectible was, dan zat het misschien anders in elkaar. Maar hoe een gave bak zo'n GTR ook is, als ie staat stof te happen, heb je er ook niets aan.
Nogmaals, leef nu, en koop nu iets waar je je happy bij voelt en wat in jullie leven past als gezin. Ga niet speculeren over wat je over een paar jaar leuk zou vinden, want dan zijn je kids groter en heb mogelijk kansen gemist.
Kortom, origineel plan aanhouden en die F11 + GTR inruilen.
Zo zie ik het een beetje.
De GTR gebruik je nauwelijks. LEEF NU! Ruil dat ding in, maak je vrouw gelukkig en ga lekker met z'n allen af en toe naar het strand in een M4 cabrio (nog steeds een uitermate hoge jealousy factor!!). Over een paar jaar zie je wel weer verder. Als het nou een of andere collectible was, dan zat het misschien anders in elkaar. Maar hoe een gave bak zo'n GTR ook is, als ie staat stof te happen, heb je er ook niets aan.
Nogmaals, leef nu, en koop nu iets waar je je happy bij voelt en wat in jullie leven past als gezin. Ga niet speculeren over wat je over een paar jaar leuk zou vinden, want dan zijn je kids groter en heb mogelijk kansen gemist.
Kortom, origineel plan aanhouden en die F11 + GTR inruilen.
Zo zie ik het een beetje.
-
Gewoon doen. Keus is al gemaakt inderdaad.
gr,
gr,
-
Onlinetomgtr
Standaard GTR? Die bestaan nauwelijks hoor. Is deze ook zeker niet. Nou keus gemaakt zeker niet. Mischien door de CFO wel, door mij niet. 13 December in rijden. Dan maar verder zien. Maar als de R36 uitkomt zou ik toch waarschijnlijk overgestapt zijn (als dat enigzins gaat lijken op specs/plaatjes die nu rond circuleren). Maar keus is zowle met hoofd als hart eigenlijk niet gemaakt. Hoogstens het menselijke verlangen naar iets nieuws wat nogal z'n best doet.
-
Doe jezelf een plezier en knal 12 december een dag rond in de GTR. Rijdt daarna met dat ding naar de dealer voor je proefrit om vervolgens na afloop weer terug te rijden in je eigen auto.
Ik gok dat je dan wel voor jezelf de balans kunt opmaken.
- Robin Hartog
Dan moet je wel een hele uitgebreide proefrit doen, zodat beide even 'vertrouwd' aanvoelen, dan kun je een weloverwogen keuze maken.allen schreef:Doe jezelf een plezier en knal 12 december een dag rond in de GTR. Rijdt daarna met dat ding naar de dealer voor je proefrit om vervolgens na afloop weer terug te rijden in je eigen auto.
-
Onlinetomgtr
Een proefrit van 5 jaar. Now you are talking! 

- Robin Hartog
tomgtr schreef:Een proefrit van 5 jaar. Now you are talking!

- Niels
Overigens, met 4 personen in een cabrio met het dak open valt (mij) enorm tegen. In theorie is het leuk maar de praktijk is echt heel anders. Wat dat betreft in deze periode proefrijden.....
Ik kocht vorig jaar een oude 325ci met de justificatie zodat we lekker met het hele gezin toerritjes konden doen maar in de praktijk gaat dat goed tot max. 50km/h. M.a.w. die is ook weer in de bingo
Ik kocht vorig jaar een oude 325ci met de justificatie zodat we lekker met het hele gezin toerritjes konden doen maar in de praktijk gaat dat goed tot max. 50km/h. M.a.w. die is ook weer in de bingo

- Arthur
Ook true... 

- ///Joost
Ach, gewoon allemaal een 'kek' petje op tegen de wind.Niels schreef: Ik kocht vorig jaar een oude 325ci met de justificatie zodat we lekker met het hele gezin toerritjes konden doen maar in de praktijk gaat dat goed tot max. 50km/h. M.a.w. die is ook weer in de bingo

-
Ik ging er gemakshalve vanuit dat je gewoon geen flauw idee meer hebt van hoe die GTR rijdt. 
Maar kort gezegd, gewoon knallen met dat hok, gevolgd door een relaxed ritje in de BMW en daarna weer naar huis knallen. Bevalt het toeren in de cabrio ben je de GTR simpelweg ontgroeid... Lees 'te oud voor geworden'.
Cabrio rijden en vrouwen wil ook wel even uitleggen. Fantastisch om met 30km/u over de PC Hooft te scheuren, om vervolgens met het dak dicht terug naar huis te kachelen.

Maar kort gezegd, gewoon knallen met dat hok, gevolgd door een relaxed ritje in de BMW en daarna weer naar huis knallen. Bevalt het toeren in de cabrio ben je de GTR simpelweg ontgroeid... Lees 'te oud voor geworden'.

Cabrio rijden en vrouwen wil ook wel even uitleggen. Fantastisch om met 30km/u over de PC Hooft te scheuren, om vervolgens met het dak dicht terug naar huis te kachelen.
- Niels
Wel met dubbelzijdig tape vastplakken dan Joost 

-
Onlinetomgtr
Allen : eikel
(maar wel waar helaas)
En ja ook eens met open rijden. Zucht. Mischien moet ik de CFO even alle wijsheden van dit draadje laten lezen. Of mischien ook maar niet.

En ja ook eens met open rijden. Zucht. Mischien moet ik de CFO even alle wijsheden van dit draadje laten lezen. Of mischien ook maar niet.

- Downforce Hans
Alles weg en een fiets kopen.......... 

-
Onlinetomgtr
Met mijn knieen gaat dat ja 

- Downforce Hans
Geen ruggengraat en ook al last van zijn knieën, het zit je niet mee........tomgtr schreef:Met mijn knieen gaat dat ja